از هوش مصنوعی چه کمکی میشود در برندینگ کرد؟

با گذشت زمان و پیشرفت دنیای دیجیتال، هوش مصنوعی پا به عرصه حضور گذاشت. این علم با ابزارهایی که در دست داشت باعث تحول بنیادین در استراتژی‌های کمپین‌های بازاریابی شده است. به همین سبب فرصت‌های جدیدی برای بهبود تکنیک‌های بازاریابی فراهم گردید. اگر بدانید از هوش مصنوعی چه کمکی میشود در برندینگ کرد، لحظه‌ای برای آغاز به‌کارگیری و آموزش آن به سازمانتان درنگ نخواهید کرد. همچنین فناوری‌ها بدون نیاز به کارگیری نیروی انسانی زیاد ، کارهای فراوانی را برای استفاده از هوش مصنوعی در برندسازی انجام می‌دهند. این امور می‌تواند شامل تغییر داده‌ها و اطلاعات و ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مشتریان باشد.

تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه برند و فرآیند برندسازی

پس از برندسازی و تثبیت ریشه‌های برند نوبت به توسعه آن می‌رسد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای هوش مصنوعی در توسعه برند، تعیین مسیر درست برای کسب و کارها است. به این معنا که تمام امور مربوط به برنامه‌ریزی تبلیغات، کنترل رسانه‌های اجتماعی و … را می‌توانید به او بسپارید. بدون شک رسیدگی و گسترش تمام جنبه‌های مهم در مشاغل کار ساده‌ای نیست. بررسی کیفیت، بررسی رقبا، ایجاد ارتباط با مخاطبین و … زمان‌بر هستند. هدف نهایی در توسعه برند حفظ کیفیت و پیشی گرفتن از رقبا است‌. این کار نیز جز با گسترش پرسونال برندینگ و افزایش ارزش نزد مشتریان صورت نمی‌پذیرد. معمولا مراحل توسعه برند و برندسازی با هوش مصنوعی در برخی مراحل یکسان هستند. برخی هوش‌های مصنوعی برای طراحی لوگو برند و گرافیک وب سایت به‌کار می‌روند.

ظهور هوش مصنوعی باعث تغییر در روند بازاریابی برندها شده است.

تحلیل رفتار مشتریان دشوار و زمان‌بر است. اما انجام این‌کار به اندازه‌ای اهمیت دارد که بدون آن شناسایی جامعه هدف ناممکن است. شما باید محتوای متناسب با سلیقه مخاطب تهیه کنید. همچنین باید نیازهای او را به خوبی بشناسید. این کار نیز جز با ایجاد تعامل موثر با وی امکان پذیر نیست. یکی از موثرترین تاثیرات هوش مصنوعی در برندسازی و تحول بازاریابی کسب‌‌و کارها، جمع‌اوری و سازماندهی اطلاعات است. مشاغل سنتی تا اندازه خاصی می‌توانند جامعه آماری خود را گسترش دهند. اما با توسعه برند و افزایش مشتریان‌ این کار غیر ممکن است. چون تعداد مشتریان افزایش پیدا می‌کند، بنابراین با حجم بیشتری از اطلاعات روبرو می‌شوید. استفاده از این ابزار تنها برای شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ نیست. تمام شرکت‌ها برای افزایش رضایت مشتریان خود و گسترش کسب و کارشان می‌توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند.

در چه حوزه‌هایی هوش مصنوعی می‌تواند به فرآیند برندسازی سازمان‌ها ارتقاء بخشد؟

 

بیشترین استفاده هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی کسب و کارها است. اما به طور جزئی می‌توان به مواردی اشاره کرد:

همچنین بخوانید :  ثبت برند جهانی علاوه بر هزینه برندینگ جهانی (تجاری سازی+جهانی سازی...

•تحلیل داده‌ها

•زبان‌های مختلف

• خریدهای رسانه‌ای

• تصمیم گیری خودکار در مواقع اضطراری

• تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب

• شخصی سازی همزمان بر اساس استراتژی‌های شما

درباره شخصی سازی باید بدانید که یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی برای برند سازی است. شما می‌توانید به جای آن‌که یک تیم با تعداد زیادی از افراد متخصص گرد هم آورید، با هوش مصنوعی اقدامات لازم را انجام دهید. منظور از شخصی سازی این است که محتوای مورد نظر برای هر مخاطب را به صورت لحظه‌ای در اختیار او بگذارید. این کار باعث افزایش نرخ تبدیل نیز می‌شود. در واقع شما دیگر نیازی به بررسی و تماس با هر مخاطب به شکل جداگانه را ندارید. تک تک مشتریان را تحلیل کند و پیشنهادات لازم را برای آن‌ها ارائه نماید.

آیا مصرف‌کنندگان از تعامل با هوش مصنوعی در فرآیند خرید خود راضی هستند؟

تمایل به تسریع و تسهیل حل مسائل روزانه باعث محبوبیت زیاد هوش مصنوعی در برندسازی و عموم مردم شده است. پیش از این افراد برای هر خریدی ناچار بودند که به فروشگاه‌های متعددی مراجعه کنند. اما با ظهور هوش مصنوعی و بالا رفتن سطح خدمات رسانی، شیوه‌های خیلی سنتی تغییر پیدا کردند. مثلاً سرعت اجرای خدمات مورد نیاز مشتریان و پشتیبانی آن‌ها زیاد شده است. شما بجای کارکنان واقعی، از هوش مصنوعی کمک می‌گیرید که با هر برخورد مشتری، به بهترین نحو ممکن تعامل می‌کنند. قدرت هوش مصنوعی در توسعه بدنسازی بر همین نقطه به چشم می‌آید. رفتار و پشتیبانی ایده آل از مشتریان، باعث رضایت آن‌ها و در نهایت توسعه برند شما به صورت غیر مستقیم می‌شود. از طرف دیگر هوش مصنوعی به شما سبد هوشمند ارائه می‌کند. این امکان نیز بدون دخالت نیروی انسانی، تمام هزینه‌ها و مراحل جذب تا پرداخت را برای شما انجام می‌دهد.

چالش‌ها در فرآیند برندسازی و توسعه برند با استفاده از هوش مصنوعی

هر ابزار و تکنیکی در کنار کاربردهای بی‌شمار می‌تواند باعث ایجاد چالش‌هایی شود‌. تیم‌ها و سازمان‌ها باید بتوانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و با همکاری یکدیگر از مشکلات عبور کنند. تاثیر هوش مصنوعی در پرسونال برندینگ نیز هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد. اکثریت کسب‌وکارها آشنایی زیاد با آن نداشته و مفهوم جدید برای آن‌ها تلقی می‌شود‌. پس جای نگرانی وجود ندارد. زیرا که آن‌ها نیز مانند شما در استفاده و رویارویی با چالش‌ها بی تجربه محسوب می‌شوند. برخی از مهم‌ترین چالش‌هایی که برندهای در حال توسعه با آن روبرو می‌شوند عبارت‌اند از‌:

کمبود زمان:

برای آغاز عملکرد و استفاده از هوش مصنوعی در برندسازی نیاز است که برای تیمتان آموزش‌‌هایی ارائه کنید. آموزش مستمر نیز نیازمند هزینه و استخدام افراد متخصص در این زمینه است. همچنین زمان زیادی نیز می‌خواهد. از طرفی باید به هوش مصنوعی اطلاعات کافی وارد کنید تا اثربخشی مورد نیاز را داشته باشد. در غیر این‌صورت و با دیتای نادرست، با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

همچنین بخوانید :  قدرت اینفلوئنسرها در توسعه برند | اهمیت استفاده از اینفلوئنسرها در برند

حریم خصوصی:

سازمان‌ها و کسب‌وکارها اهمیت زیادی برای اطلاعات خصوصی کاربران قائل هستند. زیرا پخش این موارد موجب ایجاد موج عظیمی از بی اعتمادی و سرزنش‌ها بسوی شما خواهد شد. بعلاوه هزینه‌های قضایی زیادی نیز دارد. بنابراین باید هنگام بکارگیری هوش مصنوعی برای توسعه برند، به تعیین حدود و کنترل مداوم عملکرد آن توجه داشته باشید.

تغییر موقعیت‌های شغلی:

با ورود هوش مصنوعی به دنیای کسب‌وکارها، تقریبا همه تمام فاکتورهای فروش و پرسونال برندینگ دچار تغییر شدند. بسیاری از مشاغل در نسل اخیر به کارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ و فناوری‌ها تغییر یافته‌اند. همه برند‌ها باید با لحاظ این تغییرات انعطاف پذیری لازم را برای استفاده ازهوش مصنوعی در برندسازی برای خود ایجاد نمایند.

فواید استفاده از هوش مصنوعی در فرایند برندسازی و توسعه برند

تمام سازمان‌ها و برندها باید بر اساس چشم‌اندازه بلندمدت و نیاز مخاطبشان برای دستیابی به اهداف از هوش مصنوعی استفاده کنند. قدرت هوش مصنوعی در توسعه برند سازی بسیار زیاد است. شما می‌توانید بر اساس شیوه‌های متعددی و بر اساس نیازمندی‌هایتان از این فناوری جدید استفاده کنید‌. مزایای هوش مصنوعی در برندها می‌تواند کمی یا کیفی باشد. برخی از این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

 مزایای کمی:

افزایش بازدیدها از وبسایت شما و در نتیجه افزایش فروش اصلی‌ترین فایده آن است.

مزایای کیفی:

افزایش رضایت مشتریان و بهبود ارائه خدمات به ایشان از دیگر مزایای هوش مصنوعی است.

تصمیم‌گیری سریع و موثر:

در زمان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی سنتی، تمام کارها توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. این موضوع باعث کاهش سرعت در پردازش و تحلیل نتایج می‌گردد. عملا شما باید تا انتهای کمپین برای بررسی پیشامدها صبور باشید. اما هوش مصنوعی این امکان را به‌وجود آورده است که همزمان و لحظه‌ای نتایج و نمودارها را مقایسه کنید. در نهایت تیم بازاریابی می‌تواند در بهترین زمان ممکن تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

بهبود تعامل با مشتری:

تاثیر هوش مصنوعی در برندسازی بسیار واضح است. شما می‌توانید پیام‌های ویژه و شخصی سازی شده برای مشتریان خود ارسال کنید. شناسایی جامعه هدف غیر فعال نیز از مزایای آن است. تمام این کاربردها باعث می‌شود بتوانید مشتریان را مجاب به بازگشت و خرید مجدد کنید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه:

نرخ بازگشت سرمایه در کمپین‌های موفق بالا است. هوش مصنوعی که به درستی استفاده شود، در یک لحظه چندین‌ کمپین را بررسی می‌کند. سپس بهترین شیوه ممکن را برای شما بر اساس اطلاعات و مقایسه داده‌ها ارائه می‌نماید. شما حتی می‌توانید میزان بودجه را نیز تعیین کنید.

همچنین بخوانید :  کمپین بازاریابی محصول

رقابت فردای بازاریابان: تحول چشم‌انداز بازاریابی با نفوذ هوش مصنوعی!

 

اکثر شرکت‌های بزرگ و معتبر در سطح جهانی همین حالا هم به اهمیت تاثیر هوش مصنوعی در پرسونال برندینگ پی برده‌اند. بنابراین آن را در برنامه‌ریزی‌های آینده و حال خود جای می‌دهند‌. حتی برخی از شرکت‌های بزرگ بودجه‌های میلیاردی جهت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی تخصیص می‌دهند‌. هوش مصنوعی در تمام کسب‌وکارها و همه بخش‌ها تحول ایجاد کرده است‌. برندسازی و پرسونال برندینگ نیز شامل این تحولات هستند. مدیران و استرانژیست‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف محتوایی و طراحی و … از آن استفاده کنند. لازم است که شما نیز برای زمان اهمیت قائل باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

همه چیز درباره هوش مصنوعی در برندسازی

کارهای برندسازی و مشاغل قدیمی‌تر برای گسترش برند خود می‌توانند از هوش مصنوعی کمک بگیرند. هرچند که در حال حاضر اطلاعات زیادی برای انجام این کار وجود ندارد و شما نیاز به آموزش و پرداخت هزینه دارید. اما با گذشت زمان شما به نیروی انسانی و استفاده از زمان بیش از اندازه برای هر مشتری به طرز بسیار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. هوش مصنوعی در تمام مراحل پرشین برندینگ و برندسازی از ابتدای لوگوسازی تا انتهای جانوری تحلیل اطلاعات حاصل از کمپین‌ها نتایج مثبتی برای شما به ارمغان می‌آورد. تحمل با مشتریان یکی از بخش‌های اصلی باید حتماً به آن توجه زیادی داشته باشید. هوش مصنوعی این کار را نیز برای شما انجام می‌دهد. تیم آی مدیر با ارائه خدمات و توسعه برند از ابتدا تا انتها در کنار شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

مزایای هوش مصنوعی در برندسازی چیست؟

کمی، کیفی، افزایش نرخ بازگشت سرمایه، بهبود تعاملات، تصمیم گیری سریع‌تر و بهتر.

حوزه‌های کاربرد هوش مصنوعی در توسعه برند کدام است؟

تحلیل داده‌ها، زبان‌های مختلف، خریدهای رسانه‌ای ، تصمیم گیری خودکار در مواقع اضطراری، تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب، شخصی سازی .

شخصی سازی در هوش مصنوعی چگونه است؟

محتوای مورد نظر برای هر مخاطب را به صورت لحظه‌ای در اختیار او گذاشته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا