تاثیر عجیب و غریب لوگو بر برندینگ

تأثیر عجیب و غریب لوگو بر برندینگ

تاثیر عجیب و غریب لوگو بر برندینگ، آن هم در بازار رقابتی و تجارت جهانی حال حاضر، به گونه‌­ای است که بدون داشتن لوگو نمی‌توان برند خود را ساخته و آن را در ذهن­‌ها ماندگار کرد. در واقع، لوگو چهره‌­ی برند شما در یک نگاه است و اگر به تاریخچه و طراحی لوگوی برندهای معروف جهان نگاهی بیندازید به اهمیت لوگو در برندسازی پی خواهید برد.

تاثیر لوگو در برندینگ

لوگو و برندسازی

لوگو نمادی است که برند را در معرض بهتر دیده و شناخته شدن قرار داده و آن را در ذهن مخاطبان جاودانه می‌­کند. البته، لوگو و برندسازی معنا و مفهومی مشترک ندارند.

برندسازی فرایندی است که طی آن هویت یک برند طراحی شده و از طریق تبلیغات و بازاریابی، خدمات و محصولات کسب و کار به بازار معرفی می­‌شود.

در فرآیند برندسازی نوعی ارتباط احساسی بین مشتری و کالا برقرار می‌­شود که این احساس مخاطب به محصول، شرکت یا خدمات شما، نتیجه‌­ی برندسازی خواهد بود.

لوگو تصویر و نمادی از اهداف و ویژگی­‌های برند است که قصد دارد آن را به مخاطبان نشان دهد. این تصویر ممکن است شامل لغات، عبارات، تصاویر، نمادها و… باشد.

برای مثال اگر شما تلفن­‌های همراه برند آیفون را تصور کنید، اولین چیزی که به خاطر می­‌آورید سیب گاز زده­‌ی معروف آن است. یا با تجسم کفش­‌های ورزشی، ممکن است لوگو و نماد برند نایک در ذهن شما تداعی شود. به این فکر کنید که اگر این نمادها و لوگو وجود نداشتند، هرگز امکان نداشت مخاطبان به این سرعت با یک برند ارتباط برقرار کنند. در واقع لوگو یکی از ابزارهای لازم برای برندسازی است.

بررسی ارزش لوگو در فرآیند ساخت برند

وقتی شما کسب و کار جدیدی آغاز می­‌کنید، اولین چیزی که به دنبالش خواهید بود، نام برند و علامت و نشانه‌­ای مثل «لوگو» است که به واسطه‌ی آن شناخته شوید. با طراحی یک لوگوی مناسب که به هدف افزایش تاثیر بر مخاطبان ایجاد شده، گامی مهم در برندسازی و بازاریابی خواهید گذاشت.

لوگوی برند­های مختلف در اطراف همه‌­ی ما دیده می‌­شوند. آن­‌ها را می‌­توان در تلویزیون، اینترنت، روی بسته­‌های خوراکی، محصولات غذایی و… پیدا کرد. از آن­جا که مخاطبان این‌­روزها با سرعتی بسیار بالا در حال پردازش اطلاعات مختلف و تصمیم­‌گیری برای استفاده یا عدم استفاده از محصولات متنوع هستند، دیدن لوگوی خلاق یک شرکت می‌­تواند به سرعت توجه مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را برای خرید محصول ترغیب کند.

ارزش لوگو در فرایند ساخت برند

با طراحی لوگوی اختصاصی برای برند خود می‌­توانید بر احساسات مخاطبان تاثیر بگذارید، به آن‌­ها نشان دهید که چه محصول و خدماتی ارائه کرده و با سایر رقبای خود چه وجه تمایزی دارید. با رشد نام تجاری کسب و کارتان، لوگوی شما نیز برای طیف گسترده­‌ای از مردم شناخته می‌­شود که این باعث جلب اعتماد آن­‌ها و جذب مشتری بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید :  بررسی شاخص توسعه برند

از دیگر اهمیت­‌های لوگو در فرایند پرسونال برندینگ، این است که بین ارزش‌های یک برند ارتباط برقرار می‌کند و سبب معرفی آن کسب و کار در سطح جهانی خواهد شد. هم­چنین مخاطبان با دیدن لوگوی برند بلافاصله با آن ارتباط برقرار کرده و به سمت محصول یا خدمات آن جذب می‌­شوند.

اهمیت لوگو در پرسونال برندینگ

یکی از الزامات پرسونال برندینگ، داشتن لوگوی اختصاصی است که باید کاملا اصولی و منطبق با خدمات شما طراحی شود. این لوگو می‌تواند به عنوان یک امضای شخصی برای تمام محصولات و نمونه کارهای‌تان استفاده شود که این امر باعث عدم سوءاستفاده و کپی برداری خواهد شد.

آشکارسازی هویت برند شما با لوگو سازمانی

لوگو ابزاری اساسی برای آشکارسازی هویت یک برند است. یک لوگوی استاندارد می‌­تواند مشتریان بالقوه را جذب کرده یا بالعکس، تاثیر منفی بر پرسونال برندینگ یا بازاریابی شرکت شما بگذارد. لوگوی سازمانی بازتاب تجارت شماست و در ساختن هویت بصری برندتان تاثیر به سزایی دارد.

با استفاده از لوگوی اختصاصی برند خود می‌­توانید پیام سازمان را بهتر به مخاطبین انتقال داده و اعتماد آن‌­ها را راحت‌­تر جلب کنید. اعتبار کسب و کارتان را برای کارکنان شرکت و مشتریان افزایش داده و تجربه‌­ای متفاوت برای آن­‌ها رقم خواهید زد.

آشکارسازی هویت برند با لوگو سازمانی

علاوه براین، شعار برند شما نیز می‌­تواند یکی از عوامل مهم در نمایش هویت آن باشد. در صورتی‌که برای کسب و کار خود شعاری انتخاب کرده و در راستای آن محصول یا خدمات ارائه می‌کنید، به آسانی می‌توانید در میان مردم شناخته شده و هویت برند خود را نمایش دهید.

یکی از برندهایی که شعار تبلیغاتی معروفی دارد، برند نایک است که با عبارت “Just do it” در میان مردم و ورزشکارها از محبوبیت بالایی برخوردار است. افراد با دیدن این عبارت سرشار از انگیزه و حس خوب می‌شوند.

4 عامل موثر در طراحی لوگو برای برندسازی

لوگوی سازمان شما در وبسایت، سربرگ­‌ها، کارت‌­های ویزیت، پاکت‌های بسته­‌بندی، بروشورها، لوازم پذیرایی و حتی لباس کارکنان شرکت دیده می‌­شود؛ به این ترتیب، عوامل زیادی در طراحی لوگو باید رعایت شود که طرح آن برای مخاطب و مشتری شما جذاب باشد. چهار عامل موثر در طراحی لوگو در حوزه‌ی برندسازی به شرح زیر هستند:

طرح لوگو

طرح لوگو باید در عین سادگی، گیرا، قابل فهم و فراموش نشدنی باشد و حس خوبی به مخاطب القا کند. با تاثیر بسیاری که طراحی لوگو بر پرسونال برندینگ دارد، طرح آن باید کاملا خلاقانه و به آسانی، پایه و اساس برند شما را به مشتریان منتقل کرده و با آن­‌ها ارتباط بگیرد.

فونت

یکی از عوامل مهم در طراحی لوگو فونت و نوع نوشته­‌ی آن است. لوگو باید مطابق با سلیقه‌­ی جامعه، عوامل فرهنگی و ساختار هویتی برند طراحی شود. نوع فونت و میزان خلاقیت در طراحی آن تاثیر بسزایی در تصویرسازی برند شما دارد.

همچنین بخوانید :  برندینگ در معماری و برند سازی در طراحی داخلی

تاثیر رنگ در طراحی لوگو

رنگ

رنگی که برای لوگو یا هویت بصری سازمان خود انتخاب می‌­کنید باید با خدمات و اساس کسب و کار شما سازگار باشد. رنگ­‌ها تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط با مخاطبین دارند. مثلا شاید همه‌­ی مردم با دیدن رنگ زرد و قرمز برند معروف مک دونالد را به خاطر بیاورند. یا رنگ سفید که نشانه‌ی صلح و آرامش و دوستی است. پس با استفاده از رنگ مناسب می­‌توانید هویت برند خود را بهتر به مخاطب انتقال داده و ارتباط بهتری با آن‌­ها برقرار کنید.

ابعاد

علاوه بر فونت و رنگ مورد استفاده در طراحی لوگو، باید به ابعاد و همه جانبه بودن آن نیز توجه کنید. لوگوی برند شما معمولا در همه جا دیده خواهد شد پس باید طوری طراحی شود که در تمام ابعاد زیبایی بصری خود را حفظ کرده، قابل فهم باشد و نگاه مشتری را به خود جذب کند.

جلب توجه مخاطب

لوگو می­‌تواند پیش از برقراری ارتباط مشتری با برندتان، ذهنیت آن‌­ها را شکل داده و نقاط قوت یا ضعف کسب و کار شما را نشان دهد. طراحی لوگو در پرسونال برندینگ به این­‌صورت است که تمام ارزش و هویت برند را به مخاطب منتقل می­‌کند.

جلب توجه مخاطب در طراحی لوگوی برند

یک لوگوی حرفه­‌ای، احساسات و عواطف مخاطب را درگیر کرده و به او حس اعتماد و ارزش می‌دهد. بدین ترتیب برند شما را به خاطر می‌­سپارد و این مهم­‌ترین هدف هر برندی با داشتن لوگوی اختصاصی است.

بنابراین، طراحی لوگو باید به گونه­‌ای باشد که به سرعت مخاطب را جذب کرده و او را برای تجربه‌­ی محصول یا خدمات شما ترغیب کند.

با طراحی یک لوگو حرفه ای می توان متفاوت بود

سال‌­های زیادی است که کارشناسان حوزه‌­ی پرسونال برندینگ تاکید می­‌کنند که لوگو یکی از مهم‌ترین عوامل شناسایی برند بوده و به عنوان یک سفیر همیشه و همه جا حضور دارد تا هویت و ویژگی­‌های منحصر به فرد برند را به بهترین شکل برای مخاطبان بازگو کند. با طراحی یک لوگوی حرفه‌­ای و وجه تمایزی که در طراحی آن قائل می­‌شوید، می‌­توانید متفاوت از رقبای خود در دنیای تجارت قدم بگذارید.

با توجه به ماهیت کسب و کار و خدماتی که ارائه می­‌کنید، باید بهترین و کامل‌­ترین هویت بصری را برای برند خود ایجاد کرده و در جهت توسعه‌­ برند و انتقال درست پیام آن به مخاطب تلاش کنید. بدین ترتیب به برندی تبدیل خواهید شد که نام، لوگو و شعار آن در ذهن افراد ماندگار خواهد بود.

متفاوت بودن با طراحی لوگوی حرفه ای

لوگو نمادی از همیشگی و اعتماد مشتری

با طراحی لوگو در راستای برندسازی، دانش و اعتماد خریداران نسبت به برند شما افزایش می‌­یابد. مخاطبان راحت‌­تر می‌­توانند با کالا یا خدمات کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده و این حس خوب استفاده از محصولات را به دیگران هم نمایش دهند.

همچنین بخوانید :  مزایای ثبت برند چیست ؟ | چرا باید برند خود را داشته باشیم ؟

زمانی­‌که مشتریان لوگوی شما را به عنوان کسب و کاری شناخته شده و معروف می‌­بینند و احساسات آن‌ها درگیر می‌شود، بیشتر نسبت به آن برند احساس وفاداری و تعصب دارند. وقتی به چنین جایگاهی برسید، مخاطبان وفادار، تحت هیچ شرایطی برند و کسب و کار شما را که چندین سال است حس خوبی به آن­‌ها منتقل کرده رها نمی‌­کنند و هم­‌پای آن در تمام مراحل هستند.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که لوگو و نماد برند شما باید به شکل دائمی و همیشگی طراحی شود. در صورت تغییر در طرح یا رنگی که مردم سال‌­هاست شما را با آن می‌­شناسند، ضربه‌­ی بزرگی به اعتماد مخاطبان وفادار خود خواهید زد.

بنابراین، بهتر است لوگو و نام تجاری خود را به گونه‌­ای طراحی کنید که لزومی برای تغییر یا بهبود آن در سال‌های آینده نباشد. با هرگونه تغییری ممکن است به مشتریان حس خیانت القا شده و کسب و کار شما به دست فراموشی سپرده شود.

لوگو نماد همیشگی برند و اعتماد مشتریان

لوگو، راهی جذاب برای برند شدن و بهتر دیده شدن

هر لوگویی معمولا با توجه به نیاز در سبک‌­های مختلفی طراحی و اجرا شده و پیام خاصی را به مخاطب منتقل می‌­کند. لوگو و شعار برندتان باید طوری طراحی شود که علاقه و کنجکاوی مشتریان بالقوه را برانگیخته و آن‌­ها را برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات شما ترغیب کند.

طراحی لوگو فقط ایجاد یک تصویر خوب نیست، بلکه گامی مهم در راستای توسعه‌­ی برند و پرسونال برندینگ است و به شناخته شدن کسب و کارها در سطح جهانی کمک می­‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه‌­ی پرسونال برندینگ و برندسازی، می‌­توانید با کارشناسان آی مدیر در ارتباط باشید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

لوگو چه تاثیر در برندسازی دارد؟

طراحی لوگو، گامی مهم در راستای توسعه­ی برند و پرسونال برندینگ است و به شناخته شدن کسب و کار شما توسط مردم کمک می­کند.

چه عواملی باید در طراحی لوگو اهمیت دارند؟

توجه به عواملی چون طرح لوگو، رنگ، فونت و همه جانبه بودن آن در هنگام طراحی بسیار اهمیت دارند.

لوگو سازمانی چه تاثیری بر آشکارسازی هویت برند دارد؟

لوگوی سازمانی تجلی تجارت شماست و به کمک آن می­توانید اساس و پیام برند خود را به مخاطبان منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا