معرفی 11 مورد از کاربردی ترین ابزارهای پرسنال برندینگ

ابزارهای پرسنال برندینگ پایه و اساس برند شما را مستحکم کرده و برای شما تمایز ایجاد می‌کنند. از طریق آشنایی با ابزارهای کاربردی پرسنال برندینگ می‌توانید بهترین بستر را برای توسعه برند خود به ارمغان بیاورید. انتخاب بهترین ابزار برای برندسازی با در نظر گرفتن حوزه فعالیت و سلیقه مخاطب برند شما انجام می‌شود.

چرا باید از ابزار پرسنال برندینگ استفاده کنیم؟

شما ممکن است مدیر یک هلدینگ بزرگ باشید یا یک فریلنسر که در حوزه تخصصی خود فعالیت دارید، شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای پرسنال برندینگ نفوذ خود را عمیق‌تر کرده و درآمد خود را افزایش دهید.

چرا باید از ابزار پرسنال برندینگ استفاده کنیم؟

قطعا به کار بردن این ابزار، دشواری‌های خاص خود را داشته و برای استفاده درست و اصولی از آن‌ها نیاز به استراتژی برند و برنامه‌ریزی دقیق دارید. مجموعه آی مدیر با تخصصی که در استفاده از ابزار پرسنال برندینگ دارد، مسیر و استراتژی مناسب برند شما را با توجه به زمینه فعالیت شما و با استفاده از جدیدترین ابزارها تعیین می‌کند.

معرفی ابزارهای رایگان پرسنال برندینگ

امروزه فضای مجازی به بخش جدایی‌ناپذیری از پرسنال برندینگ تبدیل شده و نمی‌توان فرایند برندسازی شخصی را بدون استفاده از بسترهای مجازی، عملی کرد. ابزارهای آنلاین پرسنال برندینگ انواعی دارند که در ادامه بررسی خواهند شد.

· برند سازی در آی مدیر

آی مدیر اولین پلتفرم رسمی برند سازی شخصی و حقوقی در ایران بوده است که شما می‌توانید به آسانی در وب سایت آی مدیر پروفایل خودتون رو بسازید و برند شخصی خودتون رو داشته باشید . همچنین با این کار شما می‌توانید مشتریان بیشتری کسب کنید و همچنین کارفرمایان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنید چرا که پروفایلی زیبا و قوی نیز دارید.

· لینکدین

لینکدین با بیش از 775 میلیون عضو در سرتاسر جهان به عنوان بزرگترین و کاربردی ترین پلتفرم برای برندسازی شناخته می‌شود. اهمیت برند سازی شخصی در لینکدین به حدی است که بسیاری از افراد از آن به‌عنوان شناسنامه تجاری یاد می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها میزان تخصص و تجربه افراد را از روی محتوای اکانت لینکدین شخص تشخیص می‌دهند.

همچنین بخوانید :  5 تفاوت آژانس تبلیغاتی با آژانس دیجیتال مارکتینگ📌

· گوگل آلرت (Google Alerts)

گوگل آلرت یکی از ابزارهای رایگان پرسنال برندینگ به شمار می‌رود. زمانی که شما تصمیم می‌گیرید فرایند برندسازی شخصی را آغاز کنید نیاز دارید تا بدانید دیگران درباره شما یا کسب و کارتان چه می‌گویند. با استفاده از این ابزار به سادگی می‌توانید با مشخص کردن موضوع دلخواهتان، به وسیله ایمیل اخبار مورد نظر را دریافت کنید.

گوگل آلرت (Google Alerts) در ابزار برندسازی

· گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

یکی از گام‌های مهم در ارتقای برند شخصی، شناخت مخاطب است. به هر اندازه که بتوانید بیشتر با سلیقه مخاطب و طرز فکر او آشنا شوید، با سرعت بالاتری برند خود را ارتقا خواهید‌ داد. گوگل آنالیتیکس در راستای همین هدف ایجاد شده تا با استفاده از آن بتوانید اطلاعات کاملی را در مورد تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت، موقعیت مکانی آن‌ها و نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند کسب کنید.

· اینستاگرام

برند سازی شخصی در اینستاگرام مسیر میان‌بری برای رسیدن به اهداف و جذب هرچه بیشتر مخاطب است. در طی فرایند برندسازی، ممکن است نیاز داشته باشید با افراد حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید یا بخواهید توجه افراد معمولی را به برند خود جذب کنید؛ در هر صورت اینستاگرام می‌تواند به بهترین شکل شما را به اهدافتان نزدیک کند.

· کنوا (Canva)

برای این‌که بتوانید برند خود را به بهترین شکل به مخاطب معرفی کنید، نیاز به تولید محتوای جذاب و مخاطب‌پسند دارید. Canva از محبوب‌ترین ابزارهای پرسنال برندینگ برای ایجاد محتوای خاص و متناسب با برند شما به شمار می‌رود. استفاده از قابلیت‌های این ابزار به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است و هزینه‌ای برای شما ندارد.

کنوا (Canva) برای برند سازی

· آسانا (Asana)

آسانا بستری برای مدیریت برند و تعریف وظایف افراد محسوب می‌شود. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به فعالیت‌های برند خود نظم و ترتیب داده و پروژه‌هایتان را به شکلی ساده برنامه‌ریزی کنید. فعالیت شما چه انفرادی باشد و چه مربوط به یک تیم بزرگ باشد، این پلتفرم می‌تواند به شکلی دقیق برنامه‌های مورد نظر را تنظیم کند.

همچنین بخوانید :  آموزش برندسازی شخصی در فضای آنلاین و دیجیتال

· گوگل داکس

گوگل داکس را می‌توان جایگزین آنلاینی برای نرم افزار ورد به حساب آورد. یکی از قابلیت‌های کاربردی این نرم‌ افزار، امکان ویرایش متن است. این امکان برای متن‌های فارسی نیز فراهم شده است. زمانی که شما محتوای خود را در گوگل داکس مشاهده می‌کنید، زیر کلماتی که گوگل احتمال می‌دهد نیاز به ویرایش داشته باشند، خط کشیده می‌شود، با کلیک روی آن کلمه گوگل به شما کلمه پیشنهادی خود را اعلام می‌کند که شما می‌توانید در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

گوگل داکس برای برند سازی

· پادکست

امروزه کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که حداقل برای یک بار هم که شده پادکست گوش نکرده باشد. با استفاده از پادکست شما می‌توانید در غالب فایل‌های صوتی و بدون نیاز به استفاده از تصویر یا ویدئو، برند خود را به مخاطبتان معرفی کنید. پلتفرم‌های مختلفی برای یافتن پادکست پرسنال برندینگ ایجاد شده که با گوش دادن به آن‌ها نکات پرشماری را برای توسعه برند شخصی خود می‌آموزید.

· ویدئو

بسیاری از ابزارهای پرسنال برندینگ تنها به حوزه متن و تصویر محدود می‌شوند، در این بین چیزی که می‌تواند باعث تمایز شما از دیگران شود، انتشار ویدئوی باکیفیت درباره حوزه‌ای است که فعالیت دارید. ویدئو پرسنال برندینگ باید کوتاه، باکیفیت و جذاب باشد.

· توییتر

از دیگر بسترهای پرسنال برندینگ در شبکه‌های اجتماعی توییتر محسوب می‌شود. بخش عظیمی از محتوای توییتر را متن‌های کوتاه اما کاربردی تشکیل می‌دهد؛ در نتیجه شما می‌توانید با نوشتن محتوای جذاب و آموزنده مخاطب را به سمت برند خود جذب کنید.

توییتر بستری مناسب برای برندسازی

بهترین ابزار برای برندسازی شخصی

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که استفاده همزمان از تمامی ابزارهای ذکر شده برای ارتقای برند شخصی ضرورت دارد؟ پاسخ این سوال کاملا به نیاز و استراتژی پرسنال برندینگ شما بر می‌گردد. یک فرد متخصص در حوزه برند سازی شخصی با در نظر گرفتن موقعیت برند، اهداف آن و سلیقه مخاطبین بهترین ابزارها را برای توسعه برند خود انتخاب می‌کند.

همچنین بخوانید :  اسم برای ثبت برند + نکات مهم هنگام انتخاب اسم برند

ممکن است فرایند برندسازی شما به گونه‌ای طی شود که در مسیر خود تنها به یکی از ابزارهای ذکر شده نیاز داشته باشید؛ اما شما به عنوان یک شخص فعال در حوزه پرسنال برندینگ بهتر است هر چه بیشتر کار با ابزارهای پرسنال برندینگ را یاد بگیرید تا بتوانید در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید.

برند سازی شخصی در آی مدیر

با وارد شدن به حوزه برندسازی، ممکن‌ است حجم کاری شما افزایش یابد؛ اما می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه و با استفاده از متخصصان حوزه برندسازی، هم حجم کار خود را کاهش دهید و هم از رسیدن به هدف خود مطمئن شوید.

تیم آی مدیر در راستای رسالت خود آمادگی دارد تا تمامی اقدامات لازم برای ارتقای برند شخصی شما را انجام دهد. برندسازی شخصی در آی مدیر با استفاده دقیق و حساب شده از ابزارهای پرسنال برندینگ صورت می‌گیرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

سوالات متدوال

آیا استفاده از تمامی ابزارهای پرسنال برندینگ ضروری است؟

خیر، شما باید با سنجیدن شرایط و نیاز برند خود ابزارهای مناسب را انتخاب کنید.

آیا ابزارهای رایگان پرسنال برندینگ کیفیت پایینی دارند؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ابزارهای رایگان پرسنال برندینگ کیفیت پایینی دارند؛ اما این طرز فکر اشتباه است زیرا این ابزارها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی و با در نظر گرفتن تمامی نیازها در حوزه برندسازی ایجاد شده اند.

بهترین راه‌کار برای طی کردن موفق مراحل برندسازی شخصی چیست؟

استفاده از افراد متخصص که کار با تمامی ابزاهای لازم برای پرسنال برندینگ را بلد باشند، بهتیرن راه‌کار برای موفقیت در برندسازی شخصی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا