مهم ترین نکات در استراتژی برندینگ اپل که باید بدانید

در طول روز ممکن است بارها نام برند اپل یا یکی از محصولات آن به گوشمان بخورد؛ اما چه چیزی موجب شده تا اپل بتواند به این شهرت عظیم دست پیدا کنید؟ در واقع دلیل اصلی محبوبیت اپل در استراتژی برندینگ این کمپانی نهفته است. شما می‌توانید پس از آشنایی با مهم ترین نکات در استراتژی برندینگ اپل و الگوبرداری از آن‌ها برندی موفق و محبوب را پایه‌گذاری کنید و در راستای توسعه برند کسب و کار خود می‌توانید استفاده کنید.

چه چیزی اپل را از سایرین متمایز کرده است؟

تدوین استراتژی برند اولین گام در فرایند برندسازی به شمار می‌آید. برای آنکه بتوانید استراتژی خود را به شکلی مناسب طرح‌ریزی کنید، باید از تجربه و دانش خود استفاده کرده و هم‌چنین می‌توانید از برندهای موفق الگو بگیرید. هر کدام از برندهای شاخص جهان استراتژی خاصی را برای برندسازی خود در پیش گرفته‌اند.

چه چیزی اپل را از سایرین متمایز کرده است؟

یکی از موفق‌ترین استراتژی‌های برندینگ متعلق به اپل است که این استراتژی موجب شده اپل از سایر برندها در حوزه تکنولوژی متمایز شود و کالایی لوکس و محبوب برای تمامی مشتریان به شمار بیاید. زمانی که به محصولات اپل فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ احتمالا نوآوری و تکنولوژی پیشرفته این محصول اولین چیزی است که نظر شما را جلب می‌کند.

انتخاب استراتژی مناسب، پیشرفت پیوسته محصولات و ارتباط نزدیک اپل با مشتریان خود موجب شده تا این برند به ارزش‌مند‌ترین برند دنیا تبدیل شده و از تمامی برندهای فعال در حوزه تکنولوژی متمایز شود.

5 درس مهم از استراتژی اپل

شرکت اپل چگونه به محبوب ترین برند در جهان تبدیل شود؟ از طریق آشنایی با مهم‌ترین نکات در استراتژی برندینگ اپل می‌توانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید.

·طراحی لوگو، ساده و جذاب

بسیاری از برندها تصور می‌کنند که برای جلب کردن توجه مخاطب و تاثیرگذاری بر روی آن‌ها باید از رنگ‌های مختلف طرح‌های پیچیده برای لوگوی خود استفاده کنند؛ اما اپل خیلی زود متوجه این موضوع شد که طرح‌های شلوغ نمی‌تواند اثر خوبی بر روی ذهن مخاطب بگذارد.

اولین لوگویی که برای اپل طراحی شد، بسیار پیچیده بود. در این لوگو اسحاق نیوتون به تصویر کشیده شده بود که بر زیر درخت سیب نشسته است. پس از آنکه این طرح با استقبال مخاطبان مواجه نشد اپل تصمیم به تعویض آن گرفت و به لوگوی معروفی که امروزه همه آن را می‌شناسیم طراحی شد.

همچنین بخوانید :  پاسخ کاربردی به سوال وب برندینگ یا Web Branding چیست ؟

· طراحی لوگو، ساده و جذاب برای ساخت برند موفق

در طول سال‌ها لوگوی اپل بارها تغییر پیدا کرده است؛ اما ساختار کلی آن حفظ شده و تنها تغییرات جزئی در آن ایجاد شده است. این سادگی در طراحی و خلاقیتی که در ابتدای مسیر در طراحی لوگوی اپل در نظر گرفته شد (سیب گاز زده) تاثیر قابل توجهی در تمایز برند اپل از سایرین ایجاد کرد.

·پایبند بودن به ارزش های برند

کمپانی اپل همواره تلاش کرده تا از طریق بسترهایی نظیر: تبلیغات، بازاریابی، خدمات، محصولات و توجه به جلوه‌های بصری پیامی ثابت را به مخاطبان خود منتقل کند. ثبات یکی از کلیدی‌ترین ارزش‌هایی است که برندها می‌توانند به آن پایبند باشند.

این ثبات را می‌توانید به بهترین شکل در لوگوی اپل مشاهده کنید. اپل پس از آنکه در سال 1976 اولین لوگوی خود را تغییر داد، همواره به لوگوی معروف خود پایبند بوده و در طول این سال‌ها تنها تغییراتی جزئی در رنگ‌بندی آن ایجاد کرده است.

شیوه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ارائه خدمات به مشتریان، روش‌های بازاریابی و تبلیغات از دیگر راه‌هایی است که می‌توانید ثبات را در استراتژی برندسازی اپل مشاهده کنید.

· فروش محصول چیزی فراتر از کسب درآمد است

ویژگی بارز مشتریان اپل وفادار بودن آن‌ها به این برند است. چیزی که موجب شده تا مشتریان همواره به محصولات این برند علاقه‌مند باشند، شیوه بازاریابی و برندسازی اپل است. استیو جابز بنیان‌گذار اپل از همان ابتدا با برگزاری کنفرانس‌های مختلف و سخنرانی‌های الهام‌بخش خود تلاش کرد تا شور و اشتیاق خود را به مشتریان اپل ثابت کند.

از طرفی پیشرفت پیوسته محصولات اپل موجب شد تا مخاطبان اپل متوجه ارزش خود برای این برند شده و وفاداری آن‌ها به اپل به شکل قابل توجهی افزایش یابد. اپل حساسیت بسیار بالایی در تبلیغات محصولات خود داشته و همواره تبلیغاتی جذاب و مخاطب‌پسند را منتشر کرده است.

همچنین بخوانید :  مهم‌ترین و ضروری‌ترین اصول برندسازی شخصی که باید بدانید

تمامی این موارد نشان دهنده آن است که اپل در برندسازی خود چیزی فراتر از فروش محصول را اولویت قرار داده و همواره به پیشرفت محصولات و رضایت توجه داشته است.

· ایجاد تجربه ای رضایت بخش برای مشتری

از مهم ترین نکات در استراتژی برندینگ اپل داشتن توجه ویژه به مشتریان است. اپل همواره در تمامی اقدامات خود مشتریان را در اولیت قرار داده، تعریف این استراتژی بسیار ساده؛ اما عملی کردن آن بسیار دشوار است.

کمپین تبلیغاتی «Shot On Iphone» یکی از بهترین نمونه‌های اثبات اهمیت مشتریان برای اپل است. در این کمپین تبلیغاتی اپل قدرت تصویربرداری محصولات خود را با استفاده از تصاویری ارسالی مشتریان این کمپانی در قالب یک ویدئوی تبلیغاتی به نمایش گذاشت.

· ایجاد تجربه ای رضایت بخش برای مشتری

بر خلاف بسیاری از برندها که تلاش می‌کنند با استفاده از تبلیغات اغراق شده محصولات خود را به مشتریان بفروشند، اپل تلاش کرد تا با به اشتراک گذاشتن تصاویر ارسالی توسط مشتریان در غالب این کمپین، مزایای واقعی محصولات خود را به رخ کشیده و از این این طریق توانست ارتباط نزدیکی با مشتریان خود برقرار کند.

· برندینگ جهانی اپل

تفاوتی نام اپل در بین فقیرترین کشورهای دنیا نیز شناخته می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که در چه شهری زندگی می‌کنید، در تمامی شهرها از جمله میلان، دهلی، کابل یا لندن، استانداردهای اپل یکسان بوده و سادگی و جذابیت همیشگی خود را به مشتریان ارائه می‌دهد.

با وجود ثبات در کیفت، استراتژی بازاریابی اپل در مناطق مختلف بسیار انعطاف‌پذیر بوده و تلاش شده تا با در نظر گرفتن تغییرات فرهنگی هر منطقه تبلیغاتی مناسب و جذاب برای گسترش اپل در کشورهای مختلف جهان ارائه شود. به عنوان مثال در تبلیغات اپل در کشور ژاپن با در نظر گرفتن سلیقه مردم این کشور، سعی شده تا با استفاده از ریتمی آرام و ظرافت بیش‌تر نظر مردم ژاپن را به محصولات اپل جلب کرد.

کمپین‌های بازاریابی جهانی اپل کمک کرد تا این کمپانی بتواند هویت اصلی خود را حفظ کرده و در عین حال باعث رشد برند و فروش محصولات اپل در بیش از 100 کشور مختلف جهان شود.

همچنین بخوانید :  رقیق شدن برند |بازگشت به اصالت✌راه‌هایی برای تقویت برند در مقابل رقیق شدن

نمونه ای از تبلیغات شرکت اپل

 

 

 

چگونه مانند اپل موفق شویم؟

شاید زمانی که صحبت از برندی مانند اپل می‌شود، در نگاه اول تصور کنید که ماهیت اصلی این برند بر پایه تکنولوژی است. اگر در این برند عمیق شوید، متوجه خواهید شد که چیزی که اپل را از سایرین متمایز کرده، ارتباطی با حوزه تکنولوژی ندارد؛ بلکه در درجه اول ارزشی که اپل برای مخاطبان خود قائل بود موجب شد تا این کمپانی به محبوب‌ترین برند جهان مبدل شود.

چگونه مانند اپل موفق شویم؟

شما نیز می‌توانید با الگوبرداری از مهم ترین نکات در استراتژی برندینگ اپل و داشتن توجهی ویژه به نظرات مخاطبان خود، برندی موفق و محبوب را پایه‌گذاری کنید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

اپل چگونه توانست از سایر برندها متمایز شود؟

استراتژی برندینگ اپل موجب شد تا این کمپانی از سایرین متمایز شده و به محبوب‌ترین برند دنیا تبدیل شود.

اصلی‌ترین استراتژی اپل در حوزه برندسازی چه بود؟

از اصلی‌ترین استراتژی‌های برندینگ اپل می‌توان توجه ویژه این برند به نظرات مخاطبین و مشتریان خود است.

کلیدی‌ترین ارزش‌ اپل چیست؟

ثبات یکی از کلیدی‌ترین ارزش‌های اپل به شمار می‌آید که در طول سال‌ها در نحوه تغییرات لوگو و شیوه تبلیغاتی این برند مشاهده شده است.

شما می‌توانید در پلتفرم برندسازی آی مدیر برند نام خود را به آسانی ثبت کنید و اسم شما در گوگل بیچشد. همچنین با ثبت نام در آی مدیر و ساخت پروفایل شما می‌توانید مشتریان بسیاری به سمت خود جذب کنید و با کارفرمایان بسیاری تعامل داشته باشید و باعث می‌شود شما از رقیب خود یک لول نیز جلوتر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا