مهم ترین نکات برای ساخت برند موفق + ابزار های تقویت برند

تبدیل کسب و کارها به برند، درهای موفقیت را به روی شما باز کرده و شما را به نامی متمایز در بین رقبا تبدیل می‌کند. از طریق آشنایی با مهم‌ ترین نکات برای داشتن برند موفق می‌توانید چارچوبی دقیق برای عملی کردن تمامی اهداف خود را مشخص کنید.

برند شخصی چیست؟

در دنیای حرفه‌ای و فضای کسب و کار اشخاص اهداف، رسالت‌ها و شیوه‌های متفاوتی برای متمایز کردن خود از دیگران دارند که تمامی این موارد توسعه برند فرد را شامل می‌شود. دلیل شهرت و موفقیت هر فردی از سایرین متفاوت بوده؛ اما وجه اشتراک آن‌ها پیروی کردن از یک سری اصول و نکات کلیدی برای موفقیت در مسیر برندسازی شخصی است.

برند شخصی

هر فردی هویت منحصر به فرد خود را داشته که این هویت تاثیر قابل توجهی در مسیر پرسنال برندینگ او دارد. میان برندسازی و تبلیغات ارتباط مستقیمی وجود ندارد و در فرایند برندسازی سعی بر آن است با تاکید بر نقاط تمایز و نکات مثبت یک فرد یا کسب و کار در به شهرت رسیدن آن تلاش شود.

گسترش اینترنت و فضای مجازی تحولی بزرگ در پرسونال برندینگ ایجاد کرد و موجب شد تا بخش عظیمی از برندسازی زیر سایه استفاده از بسترهای مجازی قرار گیرد.

چرا باید برند شخصی خود را بسازیم؟

پیش از آنکه بدانید چگونه برند خود را بسازیم؟ باید از ضرورت انجام آن مطلع شوید. داشتن برند شخصی مهم‌ترین عاملی است که می‌توان نام شما را از سایرین متمایز کرده و کسب و کار شما از سطح معمولی به عالی برساند. داشتن برند مهارت‌ها و داشته‌های شما را به سایرین نشان داده و کمک می‌کند تا دامنه ارتباطات خود را با افراد موفق و مفید گسترش دهید.

یکی از اصلی‌ترین دلایل اهمیت برندسازی افزایش مشتری و شناسایی برند خود به مخاطب است؛ اما نکته مهم در برندسازی ایجاد مشتریان وفادار و متعهد به برند است. مشتریان متعهد به صورت رایگان برند شما را به دیگران تبلیغ کرده و به بازاریاب پنهان برند شما تبدیل می‌شوند.

نکات کلیدی که برندهای موفق از آن پیروی می کنند

داشتن برنامه و استراتژی برای رساندن برند به هدف خود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طریق آشنایی با مهم‌ ترین نکات برای داشتن برند موفق می‌توانید بصورت گام به گام برند خود را به اوج موفقیت برسانید:

همچنین بخوانید :  قدرت اینفلوئنسرها در توسعه برند | اهمیت استفاده از اینفلوئنسرها در برند

· به رقبای خود نزدیک شوید

مشارکت در برندسازی و بازاریابی ضرورتی انکار ناپذیر است. وقتی با سایر افراد در حوزه تخصصی خود همکاری کرده و ارتباطات خود را گسترش می‌دهید، به نتایج موثرتری دست پیدا می‌کنید. ایجاد شبکه ارتباطی با رقبا منجر به ایجاد بازاریابی مشارکتی شده و هزینه تبلیغات به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

· خود را به جای مخاطب قرار دهید

شناسایی نیاز مخاطب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برندهای موفق به آن توجه دارند. برای شناسایی خواسته‌های مخاطب روش‌های متعددی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های مجازی، نظرات وب‌سایت و ارتباط مستقیم با مشتری از خواسته‌ها و توقعات او از برند خود مطلع شوید. هر چقدر که بیش‌تر به مشتری نزدیک شوید‌، می‌توانید ساده‌تر هویت برند خود را با لحن مناسب مخاطب، به او معرفی کنید.

· متکی به فرد نباشید

هیچ برندی متکی به یک فرد نیست و افراد مختلفی در سرنوشت آن تاثیر گذارند. طبیعتا تاثیر رهبر و مدیر از سایرین بیش‌تر است؛ اما تنها زمانی می‌توانید برند خود را به حداکثر بازدهی برسانید که همکاران خود را در تصمیم‌گیری‌ها و تبیین استراتژی‌ها درگیر کرده و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

کار گروهی

· در جا نزنید

یکی از مهم‌ ترین نکات برای داشتن برند موفق توجه به متغیرهای محیطی و تحول نیازها و خواسته‌های مشتریان است. زمانی که یک برند تنها خود را به یک حوزه محدود کرده و تلاشی برای انطباق با پیشرفت‌های موجود نداشته باشد، به مرور شهرت خود را از دست داده و از رقبا جا می‌ماند. برند نوکیا یکی از بهترین نمونه‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

· به آینده سفر کنید

توجه به اهداف کوتاه‌مدت یکی از رسالت‌های اصلی هر کسب و کاری محسوب می‌شود؛ اما آن‌چیزی که فعالیت شما را از یک کسب و کار معمولی به یک برند معتبر تبدیل می‌کند، در نظر گرفتن اهداف و برنامه‌های مشخص برای به موفقیت رسیدن در بلند مدت است. برندهای موفق همواره به موازات برنامه اصلی خود برای کوتاه‌مدت، برنامه دیگری را در نظر می‌گیرند که مسیر آنها را در آینده دورتر را مشخص می‌کند.

· اعضا را با فرهنگ برند آشنا کنید

فرهنگ و ارزش‌های موجود در هر برند می‌تواند بهترین نیروی محرکه برای انگیزه‌ گرفتن و افزایش کارایی اعضای برند و همکاران باشد. تعیین ارزش‌های اصلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با موقعیت دقیق برند خود در فضای کسب و کار آشنا شوید.

همچنین بخوانید :  آموزش برندسازی شخصی در فضای آنلاین و دیجیتال

اصلی‌ترین عامل در به ثبات‌ رسیدن برند و ثبت نام آن در ذهن مخاطب، فلسفه برند محسوب می‌شود. تعیین فلسفه به شما این امکان را می‌دهد تا ارتباطات خود را با افراد شایسته و هم‌راستا با ارزش‌های سازمان گسترش دهید.

· به اهدافی فرای کسب درآمد فکر کنید

کسب درآمد و سودآوری هدفی جذاب برای برندها به شمار می‌آید؛ اما توجه بیش از حد به جنبه‌های اقتصادی توجه برند را از نیازهای اصلی مخاطب دور کرده و به مرور زمان فرآیند پرسونال برندینگ با چالش‌های جدی مواجه می‌شود. هر برندی موظف است در کنار اهداف اقتصادی به مسائل دیگری نظیر: نیازهای مشتری، کسب تجربه و راضی نگه داشتن کارمندان توجه داشته باشد.

انتخاب هدف

· راوی خوبی باشید

از مهم‌ ترین نکات برای داشتن برند موفق استفاده از لحن جذاب، مطابق با سلیقه مخاطب است. شما می‌توانید با به کار بردن ابزارهای مختلف، به خصوص ابزارهای مجازی نظیر اینستاگرام با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و نظر او را جلب کنید. ساخت ویدئوهای متنوع، محتوای گرافیکی جذاب و متن‌های بهینه‌شده از روش‌های کاربردی برای روایت داستان برند محسوب می‌شود.

· تقلید نکنید

بین الگوبرداری از برندهای موفق و تقلید کردن از آن‌ها تفاوت‌های مهمی وجود دارد که می‌تواند در به موفقیت رسیدن برند شما تاثیر بسزایی داشته باشد. زمانی که بخواهید از برندهای موفق تقلید کنید، تنها به مسائل ظاهری و جنبه‌های سطحی توجه خواهید داشت.

اما اگر قصد الگو برداری از افراد موفق را داشته باشید، باید قدری عمیق‌تر به موضوع نگاه کرده و تلاش کنید تا دلیل موفقیت برند هدف خود را از طریق آشنایی با فرهنگ، شیوه برخورد با متغیرهای محیطی و روابط کارکنان آن‌ها بشناسید.

استفاده صحیح از استراتژی های مناسب برای ساخت برند

بسیاری از افراد تمایل دارند نام خود یا کسب و کارشان را در ذهن مخاطب حک کرده و فرایند برندسازی را با موفقیت طی کنند. برای رسیدن به این هدف و داشتن یک برندسازی مناسب، باید بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق از استراتژی‌های متفاوت استفاده نموده و گام به گام برند خود را به سمت جلو حرکت دهید.

همچنین بخوانید :  برندسازی کسب و کار های کوچک و تازه کار

هیچ برندی نمی‌تواند بدون داشتن برنامه‌ریزی دقیق و اصولی از استراتژی‌های خود بهره ببرد. شما باید با توجه به شرایط فعالیت خود و با در نظر گرفتن استراتژی‌های مناسب یک مسیر مشخص را انتخاب کرده و به شکلی دقیق از آن پیروی کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است استراتژی شما در طول مسیر نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد، در این شرایط بهتر است در کم‌ترین زمان ممکن به طور کامل وضعیت را بررسی، نقاط ضعف استراتژی را شناسایی و چارچوبی جدید را برای آن مشخص نمایید.

هدف برند، اولین و آخرین گام در موفقیت آن

آشنایی کامل با هدف برند از مهم‌ ترین نکات برای داشتن برند موفق به شمار می‌آید. هدف نقطه آغاز و پایان پروسه پرسنال برندینگ محسوب می‌شود. بسیاری از برندها تنها بر روی کسب درآمد تمرکز کرده و هیچ هدف و چارچوبی را برای برند خود مشخص نمی‌کنند.

برندینگ

در نتیجه اگر می‌خواهید پرسونال برندینگی مناسب داشته باشید بهتر است پیش از تبیین استراتژی به شکلی کامل فعالیت خود را آنالیز کرده و هدفی دست یافتنی اما متمایز را برای برند خود مشخص کنید.اگر دراین زمینه نیاز به مشاوره دارید می توانیداز متخصصان آی مدیر که  دراین حوزه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

استراتژی برندینگ چیست؟

استراتژی برندینگ چارچوبی است که مسیر برند شما را برای رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به نامی متمایز مشخص می‌کند.

مهم‌ترین نکات در تدوین استراتژی برندینگ کدام‌اند؟

از نکات کلیدی در تدوین استراتژی برندینگ می‌توان به: آشنایی با رقبا، تطبیق‌پذیری با محیط، تعیین دقیق هدف، مشخص کردن ارزش‌های برند و داشتن روایت جذاب اشاره کرد.

استفاده صحیح از استراتژی‌های برند چگونه امکان‌پذیر می‌شود؟

برای استفاده صحیح از استراتژی‌های برند باید با داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق، چارچوبی عملی را برای به موفقیت رسیدن آن مشخص کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا