برندینگ در معماری و برند سازی در طراحی داخلی

در مشاغل مهندسی به خصوص معماری، شیوه معرفی خود به مخاطب و روشی که برای جذب او به کار می‌رود اهمیت بسیار بالایی دارد. استفاده از اصول برندینگ در معماری کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل تمامی مهارت‌های خود را برای مشتریان نمایان کرده و به درآمد دلخواه خود دست پیدا کنید.

برندینگ چه اهمیتی در معماری دارد؟

امروزه علم برندسازی توانسته در هر حوزه‌ای وارد شده و آن حوزه را گسترش دهد. برندهای مختلفی نظیر آمازون، کوکاکولا، استارباکس، hp و اپل توانسته‌اند با استراتژی‌های متفاوت در برندسازی به ابرقدرتی در حوزه فعالیت خود تبدیل شوند.

برندینگ چه اهمیتی در معماری دارد؟

حال سؤال اصلی آن است که برندینگ چگونه توانسته نام‌های تجاری بزرگ دنیا را به قدرت فعلی‌شان برساند؟ در واقع در طی فرایند برندسازی کسب و کارها می‌توانند با ایجاد تمایز و معرفی صحیح خود به مخاطبان، به انتخاب اول آن‌ها تبدیل شوند.

طبیعتاً استفاده از شیوه صحیح معرفی، منجر به ایجاد اعتماد می‌شود. در حوزه‌ای مانند معماری اعتماد کارفرما به برند معمار یا شرکت معماری عنصری با اهمیت محسوب می‌شود؛ در نتیجه برای ایجاد این اعتماد بین کارفرما و شرکت معماری، بهترین راه استفاده از اصول برندینگ است.

مراحل برندسازی در طراحی داخلی

با توجه به ضرورت برندسازی در معماری برای جذب مشتری و کسب درآمد بالا، باید با مراحل تبدیل شدن به یک برند معتبر آشنا شوید. برای خلق برندی موفق و خوش‌نام در حوزه طراحی داخلی، می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

· خودشناسی

اولین و کلیدی‌ترین گام در برندسازی در طراحی داخلی خودشناسی است. اگر تمایل دارید که مشتریان زیادی به دست بیاورید و به دنبال جذب اعتماد آنها هستید باید بتوانید به شکل کامل قابلیت‌ها و نقاط ضعف خود را به شکلی کامل بشناسید.

همچنین بخوانید :  مزایای ثبت برند چیست ؟ | چرا باید برند خود را داشته باشیم ؟

زمانی که شما با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید، می‌توانید بر مبنای آن حوزه تخصصی، مخاطب هدف و نحوه بازاریابی خود را مشخص کنید. در طی مسیر برندینگ شما می‌توانید با متدها و بسترهای مختلف طراحی داخلی آشنا شده و مهارت خود را گسترش دهید.

· آشنایی با محیط

محیط یعنی متغیرهایی که کنترل رفتار آنها در اختیار برند شما قرار ندارد. یکی از اصلی‌ترین عناصر در محیط، مشتریان و مخاطبان شما محسوب می‌شوند. هدف از برندینگ در معماری جذب مخاطب و کسب درآمد است. برای رسیدن به این هدف باید بتوانید خود را به بهترین شکل به مخاطبانتان معرفی کنید.

آیا می‌توان برند خود را بدون مشخص کردن دقیق مخاطب و آشنایی با سلیقه و نیاز آن‌ها معرفی کرد؟ طبیعتاً در مسیر خود با سلیقه‌های مختلفی مواجه خواهید شد؛ در نتیجه بهتر است در ابتدای مسیر برندسازی طیف مشخصی از مخاطبان را هدف قرار داده و بر مبنای سلیقه‌ آن‌ها استراتژی خود را به پیش ببرید.

· ارزش های خود را تعریف کنید

پس از آنکه مخاطب هدف خود را مشخص کردید، می‌توانید به سادگی پروژه‌هایی که قصد دارید انجام دهید را تعیین کنید. شما می‌توانید در حوزه‌های مختلف نظیر: طراحی تجاری و مسکونی فعالیت کرده یا یک حوزه مشخص را برای خود در نظر بگیرید.

پس از تعیین دقیق حوزه فعالیت، باید بر مبنای آن یک سری ارزش‌های مشخص را برای برند خود تبیین کنید. برای تبیین ارزش‌های خود می‌توانید این سؤالات را از خود بپرسید: مهم‌ترین هدف من چیست؟ برند من چه خط قرمزی دارد؟ مخاطب من چگونه به رضایت حداکثری می‌رسد؟

· به جنبه های بصری برند توجه ویژه ای داشته باشید

هویت بصری برند تأثیر بسیار زیادی در ذهنیت مخاطب دارد و شامل موارد متعددی نظیر: لوگو، طراحی سایت، پوسترهای تبلیغاتی، کارت ویزیت و … می‌شود. توجه به جنبه‌های بصری به خصوص در حوزه‌ای نظیر معماری که کاملاً با زیباسازی فضا سروکار دارد، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید :  کمپین بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ)

به جنبه های بصری برند توجه ویژه ای داشته باشید

اولین عنصر در هویت بصری که توجه مخاطب را جلب کرده و تا مدت‌ها در ذهن او باقی می‌ماند، لوگو است. لوگوی طراحی شده باید بتواند در عین سادگی (برای آنکه مخاطب به راحتی آن را بخاطر بسپارد) فلسفه برند شما را برای مخاطب شرح داده و او را جذب کند.

· فعالیت خود را افزایش دهید

در گام آخر باید صددرصد پتانسیل خود را به کار بگیرید. حال که توانسته‌اید مهارت‌ها و مخاطبان خود را بشناسید و عناصر بصری خود را نیز طراحی کرده‌اید، می‌توانید از تمامی توان خود برای گسترش برند استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از بسترهای مختلفی نظیر: وب‌سایت اختصاصی، لینکدین و اینستاگرام فعالیت خود را به مخاطب هدف معرفی کرده و با جذب مخاطب برند خود را گسترش دهید.

تأثیر طراحی داخلی در برندینگ

همان گونه که اصول برندینگ در معماری تأثیرگذار است، شیوه طراحی داخلی نیز می‌تواند تأثیر مثبتی در برندسازی شما داشته باشد. زمانی که بحث توسعه یک کسب و کار به میان می‌آید، یکی از اولین مواردی که به آن توجه می‌شود تغییر در ظاهر است.

محیط یک کسب و کار می‌تواند تأثیر قابل توجهی در ذهنیت مخاطب نسبت به کسب و کار شما داشته باشد و پیروی از اصول طراحی داخلی بهترین راهی است که به کسب و کار شما شخصیت داده و ذهنیتی مثبت برای مشتریان و مخاطبان ایجاد می‌کند.

برندسازی شخصی معماران کلیدی برای رسیدن به موفقیت

اصول برندینگ در هر کسب و کاری می‌تواند مؤثر واقع شود؛ اما در برخی حوزه‌ها اثرگذاری آن بیش‌تر بوده و استفاده از آن ضرورت بالاتری پیدا می‌کند. یکی از این حوزه‌ها طراحی داخلی محسوب می‌شود. به دلیل اهمیت بالای جنبه‌های بصری در معماری، اثرگذاری برندینگ در آن بسیار ملموس بوده و می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند.

همچنین بخوانید :  آموزش برندسازی شخصی در فضای آنلاین و دیجیتال

برندسازی شخصی معماران کلیدی برای رسیدن به موفقیت

فرایند برندینگ در معماری، با تأکید بر جنبه‌های مختلف کسب و کار شما نظیر: طراحی لوگو، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، محتوای بلاگ، ساخت ویدئو و مواردی از این قبیل، مزایای برند شما به بهترین شکل برای مخاطب نمایان شده و می‌توانید مشتریانی وفاداری را برای خود به ارمغان بیاورید.و اگر شما معمار هستید می‌توانید در پلتفرم برندسازی شخصی آی مدیر برند خود را به صورت رایگان بسازید و ما شما را برای توسعه برند راهنمایی می‌کنیم.

سؤالات متداول

برندینگ چه اهمیتی در معماری دارد؟

برقراری اعتماد و ایجاد هویت یکی از اصلی‌ترین نتایج برندینگ است. در حوزه‌ای مانند معماری اعتماد کارفرما به برند معمار یا شرکت معماری عنصری با اهمیت محسوب می‌شود؛ در نتیجه برای ایجاد این اعتماد بین کارفرما و شرکت معماری، بهترین راه استفاده از اصول برندینگ است.

برندسازی در معماری از چه مراحلی تشکیل می‌شود؟

از اصلی‌ترین مراحل برندینگ معماری می‌توان به: خودشناسی، آشنایی با محیط، تعریف ارزش، اهمیت به هویت بصری، گسترش فعالیت، اشاره کرد.

طراحی داخلی چه تاثیری در برندسازی دارد؟

همانگونه که اصول برندینگ در معماری تاثیرگذار است، شیوه طراحی داخلی نیز می‌تواند تأثیر مثبتی در برندسازی شما داشته باشد. زمانی که بحث توسعه یک کسب و کار به میان می‌آید، یکی از اولین مواردی که به آن توجه می‌شود تغییر در ظاهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا