برند کارفرمایی چیست؟ تفاوت برند کارفرمایی با برند تجاری

در پاسخ به سوال برند کارفرمایی چیست و چه تفاوتی با برند تجاری دارد؟ باید گفت در ابتدا ممکن است برند این دو برند به دلیل این‌که در یک راستا هستند، اشتباه در نظر گرفته شوند، اما دانستن تفاوت‌های این دو الزامی است. یک برند کارفرمایی و یک برند تجاری عمدتاً از نظر ارزش پیشنهادی که ایجاد می‌کنند متفاوت هستند. یک کارفرما برند خود را به واسطه فرصت‌های شغلی و محیط کاری که به کارمندان ارائه می‌دهد به نمایش می‌گذارد  حالی که برند تجاری بر محصولات و خدماتی که به بازار ارائه می‌دهد، تمرکز دارد.

منظور از برند کارفرمایی چیست؟

همه سازمان‌ها دارای برند کارفرمایی هستند. این روشی است که در آن سازمان‌ها خود را در بازار کار متمایز می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا افراد مناسب را جذب، حفظ کنند. یک برند کارفرمایی قوی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا برای بهترین استعدادها رقابت کنند و اعتبار ایجاد کنند.

منظور از برند کارفرمایی چیست؟

تفاوت برند کارفرمایی با برند تجاری

برای پاسخ به سوال برند کارفرمایی چیست و چه تفاوتی با برند تجاری دارد؟ باید گفت برند کارفرمایی تمایل دارد بر خود کسب و کار، شناخت و شهرت برند و همچنین جذب استعدادهای برتر تمرکز کند، در حالی که برند تجاری فرهنگ را از درون می سازد و پرچم کسب و کار را با تجسم ارزش‌های اصلی آن کسب وکار و حتی پیام‌های محصول حمل می‌کند.

برندسازی تجاری و کارفرمایی

برندسازی جنبه حیاتی هر کسب و کاری است و به طور مثال در کشوری مانند میانمار، کارفرمایان همچنان از استراتژی‌های برندسازی عمومی استفاده می‌کنند که ظاهراً هم برای برند کارفرمایی و هم برای برند تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. علی‌رغم وجود فرآیندهای متعددی که هم برای اهداف برند و هم اهداف تجاری وجود دارد، برخی تمایزات عمده نیز وجود دارد که می‌تواند بر موفقیت یک کسب و کار در هر محیطی تأثیر بگذارد.

دلیل اهمیت ساخت یک برند متفاوت

هجوم سرمایه‌گذاری‌های خارجی، سرمایه‌گذاری‌ها و استارت‌آپ‌های محلی، روند ساخت یک برند متمایز را بیش از پیش مهم می‌کند. آنچه در زیر آمده است، تمایز ساده برند کارفرمایی و برند تجاری برای راهنمایی همه صاحبان و مدیران کسب و کار است. استفاده از یک استراتژی برند منحصر به فرد راهی است که شرکت‌ها می‌توانند از رقبا متمایز شوند.

همچنین بخوانید :  دیجیتال برندینگ چیست و چگونه باید برندینگ را انجام دهیم؟

ایجاد ارزش

یک برند کارفرمایی و یک برند تجاری عمدتاً از نظر ارزش پیشنهادی که ایجاد می‌کنند متفاوت هستند. یک کارفرما برند خود را از طریق فرصت‌های شغلی و محیط کاری که به کارمندان ارائه می‌دهد به نمایش می‌گذارد در حالی که برند کلی شرکت بر محصولات و خدماتی که به بازار می‌آورند تمرکز می‌کند.

دلیل اهمیت ساخت یک برند متفاوت

تاثیر درک ارزش پیشنهادی در برند کارفرمایی و تجاری

درک ارزش پیشنهادی بسیار مهم است زیرا عاملی منحصر به فرد است که یک فرد یا یک تجارت را از رقبا متمایز می‌کند. ارزش پیشنهادی کسب و کار و کارفرما که برای نمایش ضروری است را می‌توان با استفاده از Value Proposition Canvas، ابزاری برای کمک به کسب و کارها برای ایجاد چارچوبی جهت هر دو فرآیند برندسازی، بهتر درک کرد. کسب و کارها باید پیشنهاد ارزش برند را به‌عنوان ابزار یا چارچوبی کلیدی در نظر بگیرند که می‌تواند به‌طور یکپارچه محصول یا خدماتی را به روشی آسان و قابل درک معرفی کند، برنده بازار باشد و به هدف جلب توجه و در نهایت فروش دست یابد.

منظور از سهامداران برند کارفرمایی چیست و چه تفاوتی با برند تجاری دارد ؟

یک کارفرما و یک برند تجاری ممکن است مجبور باشند بر تعامل خود با سهامداران خود تأکید کنند، اما همه آن‌ها برای سلامت کارفرما و برند تجاری حیاتی نیستند. یک برند کارفرمایی برای متقاضیان خود جذاب است، بنابراین نامزدها و کارمندان را نیز جذب می‌کند، در حالی که یک برند تجاری به طور کلی عمدتاً برای مشتریان خود جذابیت دارد.

منظور از سهامداران برند کارفرمایی چیست و چه تفاوتی با برند تجاری دارد ؟

اهمیت مدیریت و ارتباط با سهامداران

مدیریت و ارتباط با سهامداران هم برای برندسازی کارفرما و هم برای برندسازی تجاری مهم است. در حقیقت، کسب و کارهایی که سهامداران زیادی را از طریق یک برند قوی جذب می‌کنند، آنهایی هستند که در صنعت به عنوان کارفرمایان پیشرو برای جویندگان کار برجسته می‌شوند.

همچنین بخوانید :  5 تکنیک فوق العاده برای فروش حضوری | بهترین تکنیک فروش حضوری

اهداف

برندسازی کارفرمایی در راستای سه هدف اصلی کار می‌کند: جذب، شناخت و شهرت برند و در نهایت حفظ استعداد. جذب یکی از اهداف اساسی یک برند کارفرمایی است که هدف آن جلب توجه جویندگان کار و به دنبال آن جذب نیرو است که مستلزم پذیرش موفقیت آمیز نامزدهای مناسب برای کار در شرکت و درک ارزش‌هایی است که شرکت دارد. نام تجاری کارفرما با حفظ کارمندان به دست آمده و متقاعد کردن آن‌ها برای ماندن طولانی مدت با کارفرما به عنوان یک مکان خوب برای کار به پایان می‌رسد. از طرف دیگر، برند تجاری عموماً قصد فروش محصولات یا خدمات خود، کسب سود و ایجاد مشتریان بیش‌تر را دارد.

مشوق‌ها

یک برند تجاری و یک کارفرما از طریق چندین جاذبه به ذینفعان اصلی خود انگیزه می‌دهد. یک برند تجاری از کیفیت محصول، دوام، قیمت، شهرت و برنامه‌های تعهد خود (حق بیمه، تخفیف و غیره) استفاده می‌کند تا مشتریان و حمایت آن‌ها را به دست آورد. از سوی دیگر، یک نام تجاری کارفرما عمدتاً رقابت‌پذیری حقوق، فرصت‌های پیشرفت شغلی، مزایا و مساعدت در محل کار خود را ارتقا می‌دهد تا نامزدهای بالقوه خود را تغییر دهد.

فرهنگ کسب وکار

فرهنگ یک جنبه ابزاری از یک شرکت است، اما ممکن است لزوماً در مورد یک برند تجاری که بیش‌تر بر ساده کردن محصولات و خدمات ارائه شده  توسط شرکت تمرکز دارد، اعمال نمی‌شود و اولویت بندی مشتریان و برداشت آن‌ها نسبت به خروجی‌های شرکت مهم‌تر می‌شود. با این وجود، ممکن است یک کارفرما بیش‌تر علاقه مند باشد که جنبه‌های فیزیکی و روانی محل کار خود یا فرهنگ شرکت را با هدف جذاب کردن نامزدهای شغلی معرفی کند. بنابراین، محصولات و خدمات پیشنهادی شرکت ممکن است برای برندسازی کارفرما اهمیت ثانویه داشته باشد. هر شرکتی باید به مدل کسب و کار خود و آنچه در مورد خاص آن‌ها بهترین کار را می‌کند فکر کند.

همچنین بخوانید :  تفاوت برندینگ و بازاریابی چیست؟ کدام در اولویت قرار دارد

اهمیت مدیریت و ارتباط با سهامداران

تفاوت برندینگ تجاری و کارفرمایی

به طور کلی در پاسخ به سوال برند کارفرمایی چیست و چه تفاوتی با برند تجاری دارد؟ باید گفت برند کارفرمایی با برند تجاری یکسان نیست. در حالی که برند تجاری بازار فروش را هدف قرار می‌دهد (مثلاً خریداران، فروشندگان و غیره)، گروه هدف برند کارفرمایی شامل کارکنان موجود و نامزدهای بالقوه است. آی مدیر می‌تواند در زمینه راهنمایی برندینگ تجاری و کارفرمایی به شما کمک کند.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

چرا برند کارفرمایی با برند تجاری تفاوت دارد؟

برند کارفرمایی تمایل دارد بر خود کسب و کار، شناخت و شهرت برند و همچنین جذب استعدادهای برتر تمرکز کند، در حالی که برند تجاری فرهنگ را از درون می‌سازد و پرچم کسب و کار را با تجسم ارزش‌های اصلی آن کسب وکار و حتی پیام‌های محصول حمل می‌کند.

مبلغ یک برندسازی کارفرمایی خوب چقدر است؟

هزینه‌های برندسازی کارفرمایی به دامنه و نوع اقدامات ارتباطی بستگی دارد. بنابراین، هیچ پاسخ کلی برای این سوال وجود ندارد.

سه جزء برندسازی کارفرمایی چیست؟

شهرت مثبت کارفرما، قوی بودن ارزش پیشنهادی کارمندان و تجربه مثبت کارمند، همه اجزای کلیدی یک استراتژی موفق برندسازی کارفرما هستند. با تمرکز بر این سه اصل، شرکت‌ها می‌توانند مزیت رقابتی در بازار کار ایجاد کنند و بهترین و درخشان‌ترین استعدادها را به سازمان خود جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا