معرفی انواع برند های لوکس در صنعت های مختلف

امروزه تاثیر و حضور برندهای لوکس در زندگی انسان‌ها بیش‌تر از هر زمانی احساس می‌شود. در عصر فعلی که از آن به عنوان عصر تغییر روند یاد می‌شود، برندهای لوکس بر روی مصرف‌کنندگان خود متمرکز شده‌ و بخش عظیمی از سرمایه خود را به بازاریابی دیجیتال اختصاص داده‌اند. شما نیز می‌توانید با الگوبرداری از استراتژی‌های برترین برندهای لوکس جهان، مخاطبان خود را افزایش داده و هویت برند خود را نمایان کنید.

هر گرانی لوکس نیست

با شنیدن واژه لوکس اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند، گرانی است؛ اما قطعا آنچه‌ که موجب شده تا به یک محصول یا برند صفت لوکس تعلق بگیرد، فراتر از قیمتی است که برای آن در نظر می‌گیرید.

میان قیمت محصولات و خدماتی و انتظاری که مخاطب از کیفیت آن دارد، ارتباط مستقیمی برقرار است. اگر قصد دارید به برندی لوکس تبدیل شوید پیش از هر چیز باید بتوانید کیفیت محصولات و خدمات خود را به سطحی برسانید که مشتریان حاضر باشند برای آن مبالغ سنگینی را بپردازند.

آشنایی با 8 برند معروف جهان

در قرن اخیر برندهای لاکچری متعددی در سطح جهان ایجاد شده که هر کدام در صنایع و حوزه‌های مختلفی فعالیت دارند. آشنایی با هرکدام از این برندها می‌تواند راهنمایی بسیار خوبی برای شما در مسیر برندسازی باشد:

· لویی ویتون (Louis Vuitton)

یکی از شناخته شده‌ترین برندهای لاکچری جهان لویی ویتون محسوب می‌شود که این برند همواره در ذهن مخاطبان با آن لوگوی معروف «LV» و پس زمینه شطرنجی به ثبت رسیده است. لویی ویتون با ارزشی برابر 28.4 میلیارد دلار به عنوان یکی از ارزش‌مندترین برندها در حوزه تولیدات چرم، ساعت، عینک آفتابی، کمربند و اکسسوری به شمار می‌آید.

در حال حاضر لوگوی لویی ویتون به حدی به شهرت رسیده که از آن به عنوان بخش مهمی از هویت این برند یاد می‌شود. این لوگو در سال 1896 طراحی و با تبلیغات افراد مشهور توانست به برندی منحصر به فرد در حوزه تولید کیف و اکسسوری تبدیل شود.

·گوچی (Gucci)

گوچی از آن دست برندهایی به شمار می‌آید که شهرت و موفقیت خود را از شیوه صحیح بازاریابی و نوآوری‌هایش وام گرفته است. با وجود آنکه بیش از صدسال از فعالیت این برند در صنعت مد می‌گذرد؛ اما هم‌چنان توانسته خود را به عنوان یک محصول لاکچری و پرمتقاضی به مخاطبان معرفی کند.

همچنین بخوانید :  بررسی راز موفقیت برند جی اوکس | همه چیز در مورد جی اوکس

گوچیو گوچی موسس این برند مشهور از همان ابتدای مسیر خود تلاش کرد تا با استخدام بهترین طراحان محصولی متمایز را در حوزه تولید کیف و  چمدان ارائه کند. در قرن 21 برند گوچی توانست با استفاده مناسب از الگوهای بازاریابی دیجیتال به رشد چشم‌گیری دست پیدا کند. برقراری ارتباط موثر با مخاطبان از طریق شبکه‌های اجتماعی تاثیر قابل توجهی در این موضوع داشت.

برند گوچی

· برند اپل (Apple)

لوکس بودن تنها به دنیای مد محدود نمی‌شود. اپل از آن دست برندهایی است که توانسته در حوزه تولیدات الکترونیکی نام خود را به عنوان یک برند لاکچری در ذهن مخاطبان به ثبت برساند. امروزه بسیاری از مشتریان ثابت اپل برای خرید محصولات این برند توجه زیادی به امکانات و خدمات جدید آن ندارند؛ بلکه به دلیل لوکس بودن آن اقدام به خرید این محصول می‌کنند.

چیزی که موجب شده تا اپل در حوزه پر رقابتی مانند محصولات الکترونیکی بتواند به یک برند لاکچری تبدیل شود، به استراتژی برندینگ اپل باز می‌گردد. استراتژی این برند به ظاهر بسیار ساده بوده؛ اما اجرای آن امری دشوار است. استراتژی اپل در طول سال‌ها فعالیت خود گوش دادن به نظرات مخاطبان و تلاش برای رفع حداکثری نیازهای آنها بوده است.

برند اپل

· رولکس (Rolex)

مگر می‌شود در مورد برترین برندهای لوکس جهان صحبت کرد و حرفی از رولکس به میان نیاورد. با وجود گسترش تلکنولوژی و تولید محصولاتی نظیر ساعت‌های هوشمند اما هم‌چنان رولکس توانسته مشتریان ثابت خود را داشته باشد و یکی از ارزش‌مندترین برندهای جهان محسوب شود.

طراحی زیبا، کیفیت بی‌نقص و تبلیغات خلاقانه تاثیر بسزایی در شهرت این برند داشته است. در طول سال‌های اخیر رولکس بخش زیادی از تبلیغات خود را به دنیای ورزش محدود کرده و توانسته با همراهی ورزشکاران مشهوری مانند: راجر فدرر، لیندزی وان و فیل میکلسون شهرت خود را دوچندان کند.

همچنین بخوانید :  لوگو و برند هرمس: برندسازی سنتی در بهترین حالت خود

·استون مارتین (ASTON MARTIN)

گاهی تنها یک تبلیغ موفق و موثر می‌تواند شهرت برند شما را چند برابر کند. این همان اتفاقی بود که برای استون مارتین رخ داد. از برند استون مارتین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندها در حوزه تولید خودرو یاد می‌شود که به وقار و شیک بودن شهرت دارد.

یکی از مشهورترین تولیدات استون مارتین مدل DB5 است که از آن به عنوان ماشین جیمز باند یاد می‌شود. استفاده از این خودرو در فیلم موفقی مانند جیمز باند موجب شد تا این برند به بهترین شکل نام خود را به عنوان یک محصول لاکچری در ذهن مخاطبان حک کند.

استون مارتین

· هرمس (Hermes)

برخی از کارشناسان از این برند به عنوان با ارزش‌ترین برند لوکس جهان یاد می‌کنند. محصولات این برند ترکیبی از جزئیات دقیق، هنر فردی و کیفیت را به مشتریان ارائه کرده و طیف محصولات وسیعی نظیر: چرم، ادکلن، لباس، ساعت و مبلمان را در برمی‌گیرد.

فلسفه هرمس یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که موجب شده تا این برند بتواند با گذشت حدود دو قرن از فعالیت خود هم‌چنان محبوبیت خود را در بین مخاطبان حفظ کند. با وجود صنعتی شدن بسیاری از تولیدات، محصولات هرمس هم‌چنان در کارگاه‌های تولیدی و توسط دست تحت نظر افراد متخصص تولید می‌شوند. همین موضوع موجب شده تا افراد خاص‌پسند به استفاده از محصولات هرمس تمایل بسیار بالایی داشته باشند.

·دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana)

دولچه و گابانا شرکتی ایتالیایی است که در سال 1985 تاسیس شد و توانست به سرعت خود را به نامی آشنا در صنعت مد و پوشاک تبدیل کنید. عمده شهرت این برند به دلیل به کار بردن سبک‌های خاصی مانند دی‌اندجی و استفاده از چهره‌های شاخص برای تبلیغات محصولات خود است.

یکی از وجه تمایزات این برند ارائه اپلیکیشن اختصاصی The D&G Fashion Channel است که تنها برای گوشی‌های آیفون قابل نصب بوده و بستر بسیار مناسبی را برای ارتباط برقرار کردن کاربران با این برند فراهم کرده است.

دی اند جی

·فندی (FENDI)

فندی از برترین برندهای لوکس جهان به شمار می‌آید که توانسته در حوزه‌های مختلفی نظیر: ساعت، عینک، عطر، لوازم جانبی و پوشاک محصولات گران قیمتی را به تولید برساند. آنچه که بیش‌تر از همه موجبات به شهرت رسیدن فندی را فراهم کرده، استفاده متفاوت از خز و چرم طبیعی در محصولات این برند است.

همچنین بخوانید :  برند ابرکرومبی اند فیچ | آشنایی با برند ابرکرومبی اند فیچ

ثبات یکی از اصول مهمی است که همواره در فلسفه فندی به چشم خورده است. در بطن فندی، متخصصان با مهارتی حضور دارند که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و امکانات بالا محصولاتی بی‌نقص و ماندگار را به مشتریان ارائه می‌دهند.

برند فندی

برندهای لاکچری مشتری را اولویت قرار می دهند

فروش محصولات با بالاترین قیمت و تبدیل شدن به یک برند لاکچری رویایی است که بسیاری صاحبان کسب و کار آن را در سر دارند. در نظر گرفتن مسیر برترین برندهای لوکس جهان می‌تواند به شما در محقق شدن رویایتان کمک کند.

هر کدام از این برندها استراتژی متفاوت و تکنیک‌های بازاریابی مختلفی را برای تبلیغات محصولات خود به کار می‌برند؛ اما در مرحله اول آنچه که موجب شده تا آن‌ها بتوانند به انتخاب اول مشتریان تبدیل شوند، توجه به نیاز مخاطبان و ثبات در کیفیت محصولات و نحوه ارائه خدمات بوده؛ در نتیجه اولین قدمی که می‌تواند به شما برای تبدیل شدن به برندی لاکچری کمک کند، توجه به نظرات مخاطبان است.

سوالات متداول

چگونه می‌توان با وجود قیمت بالا محصولات خود را به فروش رساند؟

برندهای لاکچری با وجود قیمت بالایی که دارند، توانسته‌اند با افزایش کیفیت محصولات خود و استفاده از شیوه‌های صحیح برندینگ رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و محصولات خود را به فروش برسانند.

اولین قدم برای تبدیل شدن به برندی لوکس چیست؟

اولین قدم برای آنکه بتوانید به برندی لوکس تبدیل شوید اولویت قرار دادن نیاز مشتریان و تلاش برای جلب رضایت آنهاست.

برند استون مارتین چگونه توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد؟

گاهی یک تبلیغ موثر می‌تواند سرنوشت برند شما را تغییر دهد. استفاده از خودروی تولیدی استون مارتین در فیلم جیمز باند و تبلیغ آن در این فیلم موجب شد تا فروش این محصول در مدت کوتاهی چندین برابر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا