نحوه ی انتخاب نام فروشگاه | بررسی نکات طلایی بهترین نام فروشگاه

بدون شک انتخاب یک نام مناسب و به یاد ماندنی برای فروشگاه، تأثیر غیر قابل انکاری در شکل گیری هویت فروشگاه و برندها  دارد. چرا که نام فروشگاه یکی از اولین چیزهایی است که مشتریان درباره‌ی کسب و کارها می‌شنوند. این نام می‌تواند مشتریان را به سوی برند‌‌ها جذب کند و به آن‌ها ایده بدهد که چه محصولات و خدماتی توسط فروشگاه ارائه می‌شوند. ریزه کاری‌های زیادی برای در نظر گرفتن نام فروشگاه وجود دارند که توجه به آن‌ها برای هر کسب وکار رو به رشدی ضروری است.

انتخاب نام فروشگاه

چرا باید در انتخاب نام فروشگاه حساسیت به خرج داد؟

نام فروشگاه باید بازتابی از برند باشد و با دقت فراوانی انتخاب شود، چرا که مخاطبان نخستین تصویری که از فروشگاه دارند را به وسیله‌ی نام آن خواهند داشت. به همین دلیل این نام باید یک شناخت کلی از ارزش‌ها و چشم انداز‌ها را نسبت به محصولات شکل دهد. یک نام فروشگاه خوب می‌تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای برندها باشد؛ مشتریان را جذب کند و نشان ‌دهد که فروشگاه متفاوت و شایسته‌ی توجه است.

چگونه می توان نامی انتخاب کرد که بازتاب خوبی از برند باشد؟

انتخاب نامی که ارزش‌ها، مأموریت و محصولات برند را منعکس کند، بسیار مهم است. برای رعایت این نکته مواردی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفت:

انتخاب نامی ساده

نام فروشگاه باید به راحتی قابل یادآوری و تلفظ باشد. از به کار بردن کلمات ساختگی یا اصطلاحاتی که املای آنها دشوار است باید خودداری شود. مشتریان یک نام ساده و قابل تلفظ را به خاطر خواهند سپرد و به آسانی آن را به دیگران انتقال خواهند داد.

ارتباط با خدمات و محصولات

نام فروشگاه باید با محصولات یا خدماتی که ارائه می شوند مرتبط باشد. برای مثال، اگر کسب وکاری جواهرات دست ساز و طراحی شده می‌فروشد، خوب است کلمات “جواهرات” یا “طراحی جواهر” را در نام مغازه‌ی خود، وارد کند.

همچنین بخوانید :  برندینگ تجهیزات پزشکی به همراه بازاریابی تجهیزات پزشکی🩺

یک نام منحصر بفرد

نام فروشگاه باید یکتا و متمایز از سایر مشاغل در حوزه‌های مشابه باشد. استفاده از نام‌ها یا اصطلاحات رایجی که قبلاً توسط دیگر مشاغل استفاده شده است حرفه‌ای نیست .

نام خاص برای فروشگاه

توجه به جنسیت و سنین مخاطبان

در انتخاب نام، باید جنسیت و سن مخاطبان خود را مورد توجه قرار داد. اگر فروشگاه مخاطبانی خاص از نظر جنسیتی یا سنی دارد، باید نامی انتخاب شود که با سلیقه و نیازهای آن گروه مطابقت داشته باشد.

منعکس کردن لایف استایل برند

این نام باید به مشتریان پیامی راجع به تجربه و سبک زندگی که برند ارائه می‌دهد، منتقل کند. مثلاً، اگر برند متمرکز بر فعالیت‌های فیزیکی و سلامتی باشد، نام برند می‌تواند این ارزش‌ها را بازتاب دهد، مانند “فیت‌لایف” یا “زندگی سالم”.

اطمینان از در دسترس بودن دامنه

قبل از تصمیم گیری در مورد نام فروشگاه، باید مطمئن شد که نام دامنه مربوطه در دسترس است. هر کسب و کار و فروشگاه باید یک وب سایت داشته باشد، بنابراین مهم است که بتوان نام دامنه‌ی مورد نظر خود را دریافت کرد.

خط قرمز در نام فروشگاه

آیا خط قرمزی در انتخاب نام فروشگاه داریم؟

در انتخاب نام، باید مواردی را که ممکن است محدودیت ایجاد کنند نیز شناسایی کرد:

  • نام فروشگاه نباید معنای منفی یا نامطلوبی داشته باشد که باعث ایجاد تعبیرهای ناخوشایند در ذهن مشتریان شود.
  • حتماً از نظر حقوقی باید مطمئن شد که نام انتخابی با قوانین و مقررات محلی و بین‌المللی سازگار است و هیچ اختلافی با نام‌ها یا علائم تجاری دیگر ندارد.
  • باید به فرهنگ شهر و منطقه‌ای که فروشگاه در آن قرار دارد توجه شود، ممکن است نام‌هایی وجود داشته باشند که از نظر کلی ایرادی به آن‌ها وارد نباشد اما در فرهنگ یا قومیت خاصی استفاده از آن نام صحیح نباشد.
  • نباید از کلملت پیچیده و نامفهوم یا کلماتی که تلفظ آن‌ها برای مخاطب سخت است استفاده کرد.
همچنین بخوانید :  برندینگ احساسی چیست و چگونه اثربخشی آن را افزایش دهیم🤔

زمان تصمیم گیری فرا رسیده است

پس از در نظر گرفتن ویژگی هایی که برای انتخاب نام فروشگاه باید رعایت شوند، می توان قدم بعدی یعنی انتخاب نام فروشگاه را آغاز کرد. برای شروع می توان چند اسم مختلف انتخاب و آن ها را یادداشت کرد سپس با طی گام‌های دیگری بهترین نام را برگزید:

1. طوفان فکری با دوستان و خانواده

کسانی که به خوبی از شخصیت شما شناخت دارند، ممکن است ایده‌های خوبی برای نام گذاری فروشگاه داشته باشند. با مطرح کردن ایده‌های خود در مورد نام فروشگاه به دوستان و خانواده، می‌توانید از نظرات و پیشنهادات آن‌ها بهره بگیرید.

2. تحقیق درباره‌ی کلمات کلیدی

می‌توان به راحتی از ابزارهایی مانند Google AdWords Keyword Planner برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود استفاده کرد. سپس این کلیدواژه‌ها را در نام کسب‌ و کار به کار برد.

3. ایجاد فهرستی از نام ها

با توجه به تحلیل‌های انجام شده، باید یک فهرست از نام‌های ممکن برای فروشگاه تشکیل شود؛ نام‌هایی که با اهداف، ارزش‌ها و مخاطبان فروشگاه هماهنگ هستند.

4. ثبت کردن نام فروشگاه

هنگامی که نام فروشگاه قطعی شد، حتما باید از طریق فرآیند‌های حقوقی ثبت شود. این کار از نام کسب و کار محافظت می‌کند و این امکان را می‌دهد که پس ازطی کردن مراحل حقوقی بتوان از آن برای کسب و کار استفاده کرد. باید توجه داشت که علامت تجاری و محافظت از آن در برابر استفاده توسط دیگران برای هر برند حیاتی است.

5. اجرای استراتژی بازاریابی

پس از گرفتن مجوزهای لازم  می‌توان از نام فروشگاه به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی فروشگاه خود استفاده کنید. در طراحی لوگو، وب سایت فروشگاه، حساب رسانه های اجتماعی و سایر حساب ها می توان ازاین نام تجاری بهره برد.

همچنین بخوانید :  برند فندی محبوب ترین برند ایتالیا

نام مناسب برای فروشگاه

اهمیت انتخاب نام مناسب برای فروشگاه

نام فروشگاه، ابتدایی‌ترین چیزی است که مشتریان از کسب ‌و کار ما می‌شنوند؛ بنابراین انتخاب یک نام زیبا و درخور، به برند هویت می‌بخشد و آن را در ذهن مخاطب ماندگار می‌سازد. همچنین، باید مطمئن شد که نام انتخابی هیچ محدودیت قانونی یا فرهنگی ندارد و به طور کلی باید از همه‌ی نکاتی که در انتخاب یک نام موثر و مناسب در فروشگاه لازم است، پیروی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه‌ی برندسازی شخصی با کارشناسان آی مدیر در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چرا انتخاب نام فروشگاه اهمیت دارد؟

انتخاب نام فروشگاه هویت برند را شکل می‌دهد و اولین تأثیر را بر مشتریان می‌گذارد، بنابراین نامی مناسب می‌تواند مشتریان را جذب و ارزش‌های برند را منتقل کند.

چگونه می‌توان نامی را انتخاب کرد که با محصولات و خدمات فروشگاه مرتبط باشد؟

با استفاده از کلمات مرتبط با محصولات یا خدمات در نام فروشگاه، می‌توان این ارتباط را تقویت کرد.

چه نکاتی را باید در نظر گرفت تا نام فروشگاه منحصر به فرد باشد؟

انتخاب نامی که قبلاً استفاده نشده و منحصر به فرد است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا فروشگاه در بازار متمایز باشد و از تداخل با نام‌های تجاری دیگر جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا