به لطف پیشرفت سریع در فناوری، صنعت تجهیزات پزشکی در چند سال گذشته رشد فوقالعادهای داشته است. برندینگ تجهیزات پزشکی به همراه بازاریابی تجهیزات پزشکی به عنوان اولین قدم برای بقا در صنعت تجهیزات پزشکی و ورود به بازار آن برای فروش محصول است. قدم بعدی یافتن بهترین استراتژیهای بازاریابی است که به برند شما کمک میکند صرف نظر از رقابت شما مرتبط و سودآور بماند.
شناخت برند چیست؟
قبل از شروع استفاده از استراتژیهای مورد بحث در این مقاله، باید بدانید که چگونه برندسازی کنیم؟ و چرا را به این استراتژیها نیاز دارید؟ هدف استراتژیهای بازاریابی تجهیزات پزشکی این است که به شما کمک کند شناخت برند خود را افزایش دهید، اما شناخت برند دقیقا چیست؟ شناخت برند، که گاهی آگاهی از برند نیز نامیده میشود، میزان آگاهی مصرف کنندگان از ویژگیهای منحصر به فرد یک برند است. شناخت برند توانایی مصرف کننده برای تشخیص آسان یک برند نسبت به برند دیگر است.
چرا برندسازی مهم است؟
بر اساس دادههای جمع آوری شده توسط DATAPO بیش از 200 میلیون برند در جهان وجود دارد و این تعداد هر روز افزایش مییابد. بنابراین، شناخت برند یک عامل ضروری برای هر کسب و کاری است که قصد دارد در میان انبوه برندها در سراسر جهان دیده شود.
استراتژیهای موثر تشخیص برند
استراتژیهای موثر تشخیص برند تضمین میکند که یک مشتری بالقوه بلافاصله برند شما را حتی بدون دیدن نام تجاری تشخیص میدهد. هدف از شناخت برند این است که اطمینان حاصل شود که مشتریان شما با برندتان و محصولاتی که باید ارائه دهید احساس ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال:
برندهای بزرگ بهداشت و درمان
برای برندهای شناختهشدهتر در صنعت پزشکی، شرکتهایی مانند Johnson & Johnson، Medtronic PLC و Cardinal Health. برندهایی هستند که میتوانند فوراً توسط هر کسی که در صنعت پزشکی کار میکند به دلیل نام تجاری و محصولاتشان شناسایی شود.
چگونه میتوانید برند را به رسمیت بشناسید؟
برای برندینگ تجهیزات پزشکی به همراه بازاریابی تجهیزات پزشکی میتوانید از دو عنصر اساسی رنگ ها و تصاویر برای برند خود استفاده کنید. با این حال، برخی از برندها میتوانند رنگها، تصاویر و صدا را به عنوان عناصر اصلی برند خود داشته باشند که به شناخت برند آنها کمک میکند.
رنگها در برندینگ
معمولا مصرف کنندگان در 90 ثانیه اول پس از دیدن یک محصول، ناخودآگاه قضاوتی در مورد آن دارند و 62 تا 90 درصد آن ارزیابی، فقط بر اساس رنگ آن است. به راحتی میتوان فهمید که چرا استفاده از رنگهای مناسب برای برند شرکت تجهیزات پزشکی شما یک معامله بزرگ محسوب میشود. چندین نوع تحقیقات بیشتر نشان میدهند که یک برند میتواند با استفاده مؤثر از رنگها در طول کمپین بازاریابی و طراحی، شناخت خود را در میان مشتریان خود بهبود بخشد. کلید تشخیص فوری دستگاه پزشکی شما توسط مشتریان در نحوه استفاده مؤثر از رنگهای خود و منحصربهفرد بودن اجرای آنها نهفته است.
رنگ جنبش ایجاد میکند
برای اطمینان از اینکه برند شما رنگ مناسبی را برای همراهی کپی محصول شما و خود طرح محصول انتخاب میکند، یک تحقیق کوچک در مورد رنگ و انگیزههایی که در مصرف کنندگان ایجاد میکند، همیشه به عنوان اولین قدم است.
تصویرسازی در برندینگ
نمایش کلی رنگها، شکلها و فرمها در برندسازی محصول شما به عنوان تصویر شناخته میشود. این معمولاً چیزی است که یک مشتری بالقوه را به محصول شما جذب میکند. در واقع تصویر برند شما جنبه مهمی از شناخت برند شماست زیرا به مشتری بالقوه ارتباط میدهد که از دستگاه پزشکی شما چه انتظاری دارد. به عنوان مثال، دفیبریلاتور وسیلهای است که توسط پرسنل پزشکی استفاده میشود. برندی که این محصول را تولید میکند، میخواهد کارایی را بیش از جذابیت بصری نشان دهد. با این حال، یک دستگاه پزشکی که برای محیطهای غیر بالینی طراحی شده است، تصاویر برندسازی را منتقل میکند که برای عموم جذاب است، به گونهای که استفاده از آن را آسان میکند و به نظر میرسد که سلامتی را بهبود میبخشد. البته، بخشی وجود دارد که طراحی کاربردی با جذابیت بصری روبرو میشود که باعث میشود یک دستگاه پزشکی برای مخاطبان پزشکی و غیرپزشکی جذاب باشد.
صدا در برندسازی
برای برندینگ تجهیزات پزشکی به همراه بازاریابی تجهیزات پزشکی میتوانید از عنصر صدا استفاده کنید. یکی از برندهایی که به طور موثر از عناصر صوتی در برندسازی خود استفاده کرده است، نوکیا است. هر کسی میتواند صدای یک گوشی نوکیا را بدون دیدن آن تشخیص دهد. این شبیه کاری است که اپل با آهنگ زنگ آیفون خود انجام داده است. منحصربهفرد و به طور گسترده پذیرفته شده است. افزودن یک عنصر صوتی متمایز به دستگاه پزشکی شما یک راه عالی برای تقویت شناخت برند شما در بین مشتریان شما است.
استراتژیهای جدید بازاریابی تجهیزات پزشکی
فناوری در تغییر شیوه تدوین و اجرای استراتژیهای بازاریابی تجهیزات پزشکی بسیار تلاش کرده است. روزهایی که برایبرندینگ تجهیزات پزشکی به همراه بازاریابی تجهیزات پزشکی، وقتی برای دستگاه های پزشکی خود به بیلبوردها، اسکناسها و تبلیغات تلویزیونی غول پیکر نیاز داشتید، گذشته است. البته، تمام فناوریهای ذکر شده در بالا همچنان هستند، اما استراتژیهای جدیدی برای بازاریابی تجهیزات پزشکی وجود دارد که توسط برندهای مختلف استفاده میشود. آنها شامل جستجوی صوتی، پستهای تعاملی و وب سایتها هستند.
جستجوی صوتی
یکی از مواردی که پزشکان در طول سالها بسیار پر مشغله بودهاند. برای سازندگان تجهیزات پزشکی ملاقات با آنها به طور فزایندهای چالش برانگیز شده است. بسیاری از مردم در سراسر جهان، صرف نظر از حرفه خود، به فناوری دستیار صوتی دسترسی دارند. بنابراین، برندهایی که میخواهند در هر صنعتی، از جمله صنعت تجهیزات پزشکی، مرتبط باقی بمانند، باید راهی برای گنجاندن فناوری صوتی در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود بیابند.
سوالات درست را درک کنید
به عنوان مثال، هنگام اولویت بندی کلمات کلیدی تمرکز خود برای جستجوی صوتی، باید بر روی “کدام، چیست، چرا، چگونه و کجا” محصول خود تمرکز کنید تا به جستجوهای صوتی مشتریان بالقوه خود پاسخ دهید.
پستهای تعاملی
عصر اطلاعات ویژگیهای بسیار جالب و جذابی را برای بازاریابی و برندسازی تجهیزات پزشکی به طور کلی به ارمغان آورده است. یکی از ویژگیهای جالب بازاریابی که اینترنت مدرن برای بازاریابی به ارمغان آورده، پستهای تعاملی است. پستهای تعاملی هر نوع محتوای دیجیتالی است که میتواند به محتوای ثابت در وب سایت یا صفحه رسانههای اجتماعی یک برند اضافه شود تا تعامل پویاتری با مشتری ایجاد کند.
اکنون، مشتریان بالقوه به دیدن عناصری مانند ماشینحسابهای IBM، ارزیابیها، اینفوگرافیکهای تعاملی، کپیهای سه بعدی تعاملی مجازی محصولات، ویدیوها و موارد دیگر در وبسایتهایی که بازدید میکنند عادت کردهاند. محتوای تعاملی در یک پست چیزی است که آن را به یک پست تعاملی تبدیل میکند. پستهای تعاملی به مشتریان بالقوه این فرصت را میدهد که محصول شما را به خوبی بشناسند و احتمال خرید را افزایش دهند.
وب سایتهای پیشرفته
وبسایتهای پیشرفته یا برنامههای وب پیشرو، همانطور که به درستی به آنها گفته میشود، گام تکاملی بعدی در ارائه محصول شما به مشتری بدون هیچ تأخیری در این بین است. برنامههای پیشرفته وبسایتهایی هستند که با جدیدترین فناوریها ساخته شدهاند تا بهعنوان یک برنامه کاربردی به نظر برسند، احساس کنند و عمل کنند.
چرا وب سایتهای درحال رشد مهم هستند؟
تخمین زده میشود که حداقل 20٪ از مشتریان بالقوه در هر مرحله بین آگاهی از وجود یک برنامه و اولین تعامل با یک برنامه از دست میروند. برنامههای پیشرفته نیاز به فروشگاه برنامه را برطرف میکنند. این به هر کسی اجازه میدهد تا به محض اینکه برنامه وب شما را پیدا کرد، بلافاصله شروع به استفاده از آن کند. وبسایتهای پیشرفته به برند شما کمک میکنند تا تعداد بیشتری از سرنخهای بالقوه شما را حفظ کند و شانس تبدیل آنها به مشتریان برای خرید را افزایش میدهد.
استراتژیهای تثبیتشدهتر بازاریابی دستگاههای پزشکی
برای اینکه در صدر زنجیره بازار تجهیزات پزشکی قرار بگیرید، شناخت برند شما باید فوقالعاده منحصر به فرد باشد. بنابراین، شما به بیش از استراتژیهای بازاریابی تجهیزات پزشکی که در بالا مورد بحث قرار گرفت نیاز دارید. شما حتی به استراتژیهای بازاریابی تجهیزات پزشکی تثبیت شده یا پیشرفتهتری نیاز دارید. بهینه سازی جستجوی گوگل مهمترین ابزار برای بازاریابی دستگاههای پزشکی شما است، اما این روند در جاهای دیگر به خوبی مستند شده است. ما میخواهیم در مورد فرصتهایی صحبت کنیم که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید. اینها شامل داستانهای فیس بوک و اسنپ چت، بازاریابی ویدیویی است.
بازاریابی ویدئویی
در حال حاضر جهان در بازاریابیِ ویدیوییِ بسیار بزرگی قرار دارد. بازاریابی ویدیویی یک جنبه ضروری برای شناخت برند با استراتژیهای بازاریابی تجهیزات پزشکی است و YouTube در خط مقدم همه این موارد است.
شرکتهای بزرگی مانند SONY، ACER، ASUS، APPLE INC، Johnson & Johnson و غیره از جاذبه عموم مردم به سمت محتوای ویدیویی استفاده کردهاند. این شرکتها راههای خلاقانهای برای ساختن ویدیوهای جذاب پیدا کردهاند که مشتریان را به سمت خود میکشاند و برند شما نیز باید همین کار را انجام دهد.
چگونه شروع میکنید؟
میتوانید با آپلود ویدیویی شروع کنید که دستگاههای پزشکی شما را به گونهای توصیف میکند که آنها را برای مخاطب مورد نظر جالب کند. به این به عنوان یک ویدیوی مقدماتی فکر کنید. برای محتوای بیشتر، میتوانید ویدیوهای بیشتری ایجاد کنید که در مورد عملکرد دستگاههای پزشکی شما، مزایای آن نسبت به دستگاههای پزشکی مشابه و اینکه چگونه میتواند به مخاطب مورد نظر کمک کند، سازندهتر یا سالمتر باشد، به طور عمیقتر در ویدیو بحث کند.
برنامههای محتوا برای استراتژی های بازاریابی تجهیزات پزشکی
برای اینکه استراتژیهای بازاریابی دستگاههای پزشکی شما بسیار مؤثر باشد، باید محتوای برنامه ریزی شدهای برای دستگاههای پزشکی خود داشته باشید. داشتن برنامههای محتوا تضمین میکند که تا حد امکان اطلاعات محصول خود را در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید.
بررسی صفحات مقایسه محصولات شما
مفهوم صفحات بررسی، ساده و سرراست است. صفحه بررسی به مشتری بالقوه شما اجازه میدهد تا نقاط قوت و مزایای انتخاب محصول شما را نسبت به سایر محصولات مشابه در صنعت شما ببیند. شما میتوانید صفحات بررسی ایجاد کنید که مقایسه مستقیمی بین محصول پزشکی شما و رقیب شما ارائه میدهد. این بررسیها فوراً به یک خریدار بالقوه، به ویژه یک خریدار پرمشغله در بخش سلامت، میگویند که با انتخاب دستگاه پزشکی شما نسبت به بقیه، چه چیزی میتوانند به دست آورند.
مقالات سبک زندگی برای نشان دادن اینکه چگونه محصولات شما زندگی یک نفر را بهبود میبخشد
مقالات سبک زندگی برخی از بهترین استراتژیهای بازاریابی هستند که در زمانهای اخیر توسعه یافته اند. مقالات سبک زندگی محصولات و خدمات شما را بدون اینکه شبیه یک کمپین بازاریابی به نظر برسند، میفروشند. محتوای سبک زندگی مقالات، داستانها و حتی توضیحات محصول است که شخصیت و سبک زندگی خریداران را زنده میکند و به برجسته کردن علایق خریدار که فراتر از دستگاههای پزشکی شماست کمک میکند. هدف از تولید محتوای سبک زندگی این است که به آنها نشان دهید وسایل پزشکی شما چقدر میتوانند برای سبک زندگی خواننده مهم باشند.
راهنمای جامع شرایطی که با محصولات شما درمان میشود
زندگی در دنیای پر سرعت، باعث شده اکثر مردم دیگر نخواهند قبل از اینکه بفهمند یک محصول دقیقاً چه کاری میتواند برای آنها انجام دهد با یک متخصص صحبت کنند، اما هنوز باید اطلاعات تأیید شده را از منابع قانونی دریافت کنند. اینجاست که راهنمای جامع شما وارد میشود. آی مدیر با انتشار راهنماهای جامع دستگاههای پزشکی شما که به مشتریان بالقوه نشان میدهد دستگاههای شما دقیقاً چه کاری انجام میدهند، مفهوم دستگاه خود را برای مشتریان خود ابهام زدایی کنید. بنابراین، مشتریان شما میتوانند تصمیمی آگاهانه برای انتخاب دستگاه پزشکی شما نسبت به سایر محصولات اتخاذ کنند. راهنماهای جامع وقتی به درستی انجام شود میتواند ابزاری موثر در بازاریابی تجهیزات پزشکی باشد.
سوالات متداول
چگونه یک شرکت تجهیزات پزشکی را بازاریابی کنیم؟
- شخصیتهای خریدار را شناسایی کنید
- رقبای خود را تحلیل کنید
- ارزش پیشنهادی خود را توسعه دهید
- از بینش تیم فروش خود استفاده کنید
- مراحل فرآیند فروش را به وضوح بیان کنید
- استراتژی محتوای خود را ایجاد کنید
- همسویی فروش و بازاریابی
بازار هدف تجهیزات پزشکی چیست؟
بسته به دستگاه و اهداف شما، مخاطبان هدف شما ممکن است پزشکان، بیمارستانها، توزیع کنندگان، بیماران یا ترکیبی از چندین گروه باشند.
چگونه ابزارهای پزشکی را برای افزایش درآمد بازاریابی کنیم؟
- مخاطب خود را بشناسید
- محتوای متنوعی را توسعه دهید
- از تکنیکهای سئو استفاده کنید
- فراخوان برای اقدام محکم را در موقعیت قرار دهید
- برای وب سایتهای معتبر بنویسید
- اشتراک گذاری محتوا در شبکههای اجتماعی