ثبت برند در گوگل | چگونه می‌ توانیم برند خود را در گوگل ثبت کنیم؟🤔

نام برند از اصلی‌ترین عناصر در اعتبار و هویت آن برند به شمار می‌آید به همین دلیل باید بتوان به شیوه‌ای مناسب از این نام محافظت نموده و از سوء استفاده افراد سودجو پیشگیری کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت نام تجاری و نمایان کردن آن برای مخاطبان، ثبت برند در گوگل است که در ادامه به بررسی قوائد آن پرداخته می‌شود.

برند گوگل

ثبت برند در گوگل چه اهمیتی دارد؟

ثبت برند در بسترهای آنلاین نظیر گوگل با ثبت رسمی نشان تجاری تفاوت بسیاری دارد و بر خلاف ثبت رسمی، انجام آن برای کسب و کارها ضروری نیست؛ اما مزایای پرشمار آن موجب شده تا بسیاری از برندها به آن روی بیاورند.

در ادامه به برخی از مزایای ثبت برند در گوگل پرداخته می‌شود:

نمایش برند در جستجوها

ثبت برند در گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در موتورهای جستجو توسط مخاطبان، نام برند شما و وب‌سایت آن برای شما نمایش داده شده و از این طریق بتوانید مخاطبان را جذب کنید. وجود برند شما در گوگل اعتبار کسب و کار شما را افزایش داده و موجب می‌شود تا مخاطبان شناخت و اعتماد قابل توجهی را نسبت به برند شما پیدا کنند.

جلب اعتماد مخاطبان

حضور برند در نتایج گوگل اعتماد مشتریان به برند شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. زمانی که مشتریان جستجویی را در گوگل انجام می‌دهند و برند شما را در نتایج اول آن مشاهده می‌کنند، در می‌یابند که کسب و کار شما قصد حضوری فعال و حرفه‌ای در دنیای تجارت را داشته و این موضوع موجب می‌شود تا آن‌ها برند شما را انتخاب کنند.

افزایش بازدید سایت

ثبت نشان تجاری شما در گوگل و حضور آن در نتایج برتر جستجو موجب می‌شود تا تعداد بازدید وب‌سایت شما افزایش یافته و این موضوع در نهایت به افزایش فروش و کسب درآمد بیش‌تر موجب می‌شود. شما می‌توانید با ثبت برند خود در Google Map و قرار دادن آدرس وب‌سایت در قسمت اطلاعات آن نیز به جذب مخاطب برای سایت خود بپردازید.

همچنین بخوانید :  توسعه استراتژی برند چیست ؟ آموزش مرحله به مرحله توسعه برند

ایجاد فضای رقابتی مناسب

امروزه گسترش تکنولوژی و افزایش بسترهای ارتباطی مختلف موجب شده تا فضای رقابتی شدیدی میان کسب و کارها و تجارت‌ها بوجود بیاید. در چنین شرایطی تنها راهی که می‌توان حضور فعال شما در این حوزه و فضای رقابتی مناسب را برای شما به ارمغان بیاورد، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ارتباطی موجود است که ثبت در گوگل نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌آید.

فضای رقابتی

دسترسی به اطلاعات

زمانی که شما برند خود را در منبع معتبری مانند گوگل به ثبت برسانید، این امکان را برای مشتریان و مخاطبان خود به ارمغان می‌آورید که آن‌ها بتوانند به سادگی به تمامی اطلاعات کسب و کار شما دست پیدا کنند که این اطلاعات شامل موارد مختلفی از جمله: آدرس شرکت یا فروشگاه، نشانی ایمیل، آدرس وب‌سایت و آیدی شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

بهبود سئو

سئو یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که موجب حضور فعال شما در دنیای آنلاین شده و در این بستر مخاطبان پرشماری را برای شما جذب می‌کند. گوگل تمایل دارد تا نتایج قابل اعتماد و معتبر را در سایت خود به نمایش بگذارد، به همین دلیل ثبت برند در این بستر و فعالیت در آن امکان بهبود سئوی سایت شما را به بهترین شکل فراهم می‌کند.

سئو

بررسی مراحل ثبت برند در گوگل

برای ثبت برند خود در گوگل می‌توانید تنها با انجام چند مرحله ساده کسب و کار و نشان تجاری خود را در این بستر به ثبت رسانده و از این طریق خود را به مخاطبان معرفی کنید که مراحل آن به شرح زیر است:

ثبت برند در Google My Business

در قدم اول باید وارد سایت https://www.google.com/business شده و بر روی قسمت “شروع کنید” کلیک نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید یا در صورتی که از قبل حساب کاربری ندارید، حساب جدید خود را افتتاح کنید.

همچنین بخوانید :  چگونه می‌توانید تجربه مشتریان را بهبود بخشید؟

تکمیل اطلاعات

پس از ورود به حساب کاربری باید اطلاعات شخصی خود و اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را به طور کامل و صحیح وارد کرده که این اطلاعات شامل نام برند، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و سایر اطلاعات مرتبط با فعالیت تجاری شما می‌شود.

تایید اطلاعات کسب و کار

گوگل برای تایید کاربران و کسب و کارها دستورالعمل‌های دقیقی را در نظر گرفته است. پس از آنکه اطلاعات خود را در سایت وارد می‌کنید، اطلاعات شما توسط کارشناس گوگل بررسی شده و در صورتی که تایید شود می‌توانید فعالیت خود را در این بستر آغاز نمایید.

بهبود برند

پس از ثبت کامل برند در گوگل بهتر است به نمایه خود رفته و اطلاعاتتان را به طور کامل بررسی کرده تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید، هم‌چنین می‌توانید از طریق افزودن تصاویر به پروفایل خود و هم‌چنین دریافت نظرات مشتریان و ارائه اخبار و اطلاعات به روز در مورد کسب و کارتان، کیفیت کاری خود را برای کاربران نمایان کنید.

ثبت آسان برند در گوگل

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فرایند ثبت برند در گوگل و تایید کسب و کار ممکن است در مناطق و صنایع مختلف متفاوت باشد، به همین دلیل بهتر است برای ثبت برند خود در گوگل از افراد متخصص کمک بگیرید.

جستجوی گوگل

کارشناسان مجموعه آی مدیر با تجربه‌ای بالا در حوزه ثبت برند و نشان تجاری در این مسیر به شما کمک کرده و در ارتقای کسب و کارتان شما را همراهی می‌کنند. برای دریافت اطلاعات در مورد خدمات برندسازی شخصی می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

برای ثبت برند در گوگل باید به چه سایتی مراجعه کرد؟

در قدم اول برای ثبت برند در گوگل باید وارد سایت https://www.google.com/business شده و بر روی قسمت “شروع کنید” کلیک نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید یا در صورتی که از قبل حساب کاربری ندارید، حساب جدید خود را افتتاح کنید.

همچنین بخوانید :  برندینگ در ورزش | چگونه در ورزش برندسازی کنیم؟

چه رابطه‌ای میان سئوی سایت و ثبت برند در گوگل برقرار است؟

گوگل تمایل دارد تا نتایج قابل اعتماد و معتبر را در سایت خود به نمایش بگذارد، به همین دلیل ثبت برند در این بستر و فعالیت در آن امکان بهبود سئوی سایت شما را به بهترین شکل فراهم می‌کند.

ثبت برند در گوگل چگونه موجب جلب اعتماد مخاطبان می‌شود؟

حضور برند در نتایج گوگل اعتماد مشتریان به برند شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. زمانی که مشتریان جستجویی را در گوگل انجام می‌دهند و برند شما را در نتایج اول آن مشاهده می‌کنند، در می‌یابند که کسب و کار شما قصد حضوری فعال و حرفه‌ای در دنیای تجارت را داشته و این موضوع موجب می‌شود تا آن‌ها برند شما را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا