برندینگ در ورزش | چگونه در ورزش برندسازی کنیم؟

برندینگ در هر حوزه‌ای می‌تواند نقشی کلیدی را ایفا کند. در حوزه‌ای مانند ورزش که ممکن است با مخاطب میلیونی سر و کار داشته باشد، اهمیت برندینگ دوچندان می‌شود. بر خلاف تصور عموم که معتقدند که عملکرد فردی بازیکنان یک تیم می‌تواند در برند شدن یک باشگاه حرف اول را بزند؛ اما نکات مهم دیگری نیز در نتیجه برندینگ در ورزش تاثیرگذار بوده که بررسی آن‌ها از حائز اهمیت است.

برندینگ در ورزش چه نقشی را ایفا می‌کند؟

برندسازی در ورزش نیز مانند هر صنعت دیگری تاثیرگذار بوده و نقشی کلیدی را در ایجاد یک تصویر مثبت برای مخاطبان و طرفداران، روایت داستان و برقراری ارتباط موثر با سایر مجموعه‌های مشابه ایفا می‌کند.

در دنیای ورزش مخاطبان تنها به افرادی که برای تماشای مسابقات به ورزشگاه می‌آیند محدود نمی‌شود. هر باشگاه ورزشی از صدها و حتی هزاران هوادار و حامی مالی تشکیل شده که تک تک اعضای باشگاه موظف به پاسخگویی به این افراد هستند.

نقش برندینگ در ورزش

جلب رضایت طرفداران و کسب احترام از سوی آن‌ تنها زمانی رخ می‌دهد که بتوانید فرایند برندسازی را به شیوه‌ای صحیح انجام دهید. پیش از این در این مورد که چگونه برندسازی کنیم صحبت کرده بودیم و اما برندینگ در ورزش تنها به یک حوزه مشخص محدود نشده و عوامل پرشماری در تبدیل شدن یک باشگاه ورزشی به برند تاثیر دارند.

تمامی عناصر یک باشگاه ورزشی از جمله: لباس تیم، کیت‌های تمرینی، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، اسپانسرها، رنگ تیم، لوگو، شعارهای هواداران و … باید در برندسازی مورد توجه قرار گیرد و باید به شیوه‌ای موثر از تمامی این عوامل در فرایند برندینگ استفاده کرد.

تمایز عنصری کلیدی در برندینگ

در دنیای ورزش باشگاه‌های پرشماری به فعالیت می‌پردازند؛ چه چیزی موجب شده تا باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا بتوانند تا این حد به شهرت برسند و به محبوب‌ترین باشگاه‌های ورزشی در جهان مبدل شوند؟

همچنین بخوانید :  تفاوت برندینگ و تبلیغات در چیست و از کدام باید استفاده کرد؟

زمانی که در مسیر برندینگ قدم می‌گذارید، باید بدانید که باشگاه‌های متعددی در رشته ورزشی شما فعالیت می‌کنند؛ در نتیجه هواداران آن رشته ورزشی تنها زمانی از باشگاه شما حمایت خواهند کرد که بتوانید کیفیتی متمایز از سایرین را به آن‌ها ارائه دهید. این کیفیت تنها به عملکرد یک تیم داخل زمین محدود نشده و تمامی ارکان باشگاه را در بر می‌گیرد.

 جذب مخاطبان وفادار در مسیر برندینگ

شکست عنصر جدایی ناپذیر در هر رشته ورزشی محسوب می‌شود. در هنگام شکست ممکن است هواداران نسبت به عملکرد باشگاه دلسرد شده و دیگر تمایلی برای حمایت از شما نداشته باشند، در این‌گونه مواقع برندینگ به کمک شما خواهد آمد.

برندینگ ورزشی

در مسیر برندینگ مخاطبان به طور کامل با هویت برند مورد نظر آشنا و ارتباط عمیقی میان با باشگاه و طرفداران برقرار شده که این موضوع در نهایت موجب می‌شود تا در زمان شکست نه‌تنها از حمایت طرفدار کاسته نشود بلکه بیش از پیش از شما حمایت خواهند کرد.

طبیعتا حمایت طرفداران بر عملکرد کلی تیم نیز تاثیرگذار بوده و عاملی تاثیر گذار در افزایش انگیزه بازیکنان محسوب می‌شود.

نحوه برندسازی در ورزش

برای رسیدن به موفقیت در مسیر برندسازی باید با مراحل برندینگ در ورزش آشنا باشید که موارد آن به شرح زیر است:

هواداران چگونه شما را به یاد خواهند آورد؟

در اولین قدم از برندینگ باید بتوانید پیغامی واحد را در دل تک تک ارکان باشگاه به طرفداران و مخاطبان خود منتقل کنید. میان همه عناصر از جمله رنگ لباس، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، شعارهای تبلیغاتی و المان‌های موجود در لوگو باید تناسب مطلوبی برقرار باشد.

رعایت این اصل موجب می‌شود تا هواداران جدید بتوانند به سرعت خود را با فلسفه باشگاه تطبیق داده و فرایند تبدیل مخاطبان به طرفدار متعصب با سرعت بالایی طی شود.

همچنین بخوانید :  مدیریت برند چیست؟ | مراحل و نکات کلیدی در مدیریت برند👌

مطابق مد باشید

اهمیت مد تنها به صنعت پوشاک محدود نمی‌شود. در یک باشگاه ورزشی باید بتوانید به صورت مداوم لوگو و طراحی پیراهن خود را تغییر دهید. معمولا تغییرات اعمال شده در طراحی لوگو و پیراهن در پایان هر فصل ورزشی اعمال می‌شود.

تناسب این تغییرات با سلیقه طرفداران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که میان تغییرات اعمال شده و سلیقه هواداران تناسبی وجود نداشته باشد، ممکن است فرآیند برندینگ با مشکل جدی مواجه شود.

حضور فعال در شبکه های اجتماعی

هر باشگاه ورزشی می‌تواند از شهرها و کشورهای مختلف طرفدارانی داشته باشد، بسیاری از هواداران شرایط حضور در ورزشگاه را ندارند، به همین دلیل برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با باشگاه محبوب خود به بسترهای دیگری احتیاج دارند.

حضور در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی بهترین بستر برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان محسوب می‌شوند. تولید محتوای اصولی و هدفمند کمک می‌کند تا بتوانید علاوه بر برقراری ارتباط با مخاطبان فعلی، برای جذب مخاطبان جدید نیز اقدام کنید.

از همراهی مشاوران برندینگ غافل نشوید

قدم گذاشتن در مسیر برندینگ بدون همراهی افراد باتجربه و کارآزموده امری دشوار و زمان‌بر خواهد بود. شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از متخصصان حوزه برندینگ، به فعالیت‌های خود  جهت داده و مسیری آسان را تا تبدیل شدن به باشگاهی محبوب و شناخته شده طی کنید.

راهی آسان برای تبدیل شدن به برند

برند شدن هدفی است که به هیچ حوزه خاصی محدود نمی‌شود. در دنیای ورزش نیز برندینگ نقشی اساسی را ایفا کرده و تاثیر بسزایی در افزایش شهرت باشگاه‌های ورزشی دارد. برای کسب نتیجه مطلوب در زمینه برندینگ در ورزش تنها به دریافت مشاوره صحیح از افراد متخصص احتیاج دارید.

همچنین بخوانید :  کمپین بازاریابی محصول

برند شدن در ورزش

مشاوران مجموعه آی مدیر با تجربه سال‌ها حضور موفق در حوزه برندینگ مسیری هموار را برای شما ترسیم کرده و برندی قدرتمند را برای شما به ارمغان می‌آورند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

برندینگ در ورزش چه تفاوتی با سایر روش‌های برندینگ دارد؟

در دنیای ورزش مخاطبان تنها به افرادی که برای تماشای مسابقات به ورزشگاه می‌آیند محدود نمی‌شود. هر باشگاه ورزشی از صدها و حتی هزاران هوادار و حامی مالی تشکیل شده که تک تک اعضای باشگاه موظف به پاسخگویی به این افراد هستند؛ به همین دلیل برندینگ در ورزش اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

چگونه می‌توان از جذب مخاطبان وفادار و حمایت آن‌ها در بلندمدت برخوردار شد؟

برندینگ در ورزش کمک می‌کند تا مخاطبان با هویت برند شما آشنا شده و ارتباطی عمیق بین مخاطبان و برند برقرار می‌شود.

آسان‌ترین راه برای موفقیت در برندسازی چیست؟

قدم گذاشتن در مسیر برندینگ بدون همراهی افراد باتجربه و کارآزموده امری دشوار و زمان‌بر خواهد بود. شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از متخصصان حوزه برندینگ، به فعالیت‌های خود  جهت داده و مسیری آسان را تا تبدیل شدن به باشگاهی محبوب و شناخته شده طی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا