انواع تبلیغات اینترنتی | شناخت راه های تبلیغاتی در دنیای مجازی

یکی از بهترین راه‌های گسترش کسب و کارها و پرسونال برندینگ شما در دنیای پرهیاهوی امروز، انجام انواع تبلیغات اینترنتی است. زیرا با گسترش دنیای آنلاین یکی از مهمترین مواردی که ممکن است باعث موفقیت برند شما شود، ورود به دنیای بازاریابی اینترنتی است. انجام این کار هم برای کسانی که فروشگاه‌ها یا خدمات فیزیکی دارند و هم برای سایت‌های آنلاین فروش، اثرگذار است.
در واقع مرزهای بهبود کسب و کار به اندازه‌ای گسترش پیدا کردند که باعث به وجود آمدن روش‌های بیشمار تبلیغاتی شده است و برای اثر بخشی کافی باید این روش‌ها را شناخته، و استراتژی برای دسترسی به اهداف مورد نظرتان داشته باشید.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به مجموعه‌ای از ابزارهایی که برای رساندن پیام برند شما به مردمی که در سرتاسر جهان دسترسی به اینترنت دارند، تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود. در ابتدا امکان انجام امور تجاری در اینترنت امکان نداشت، اما پس از مدت کوتاهی این محدودیت‌ها لغو شدند و تحمل دردانه تجارت به وجود آمد. هر کدام از انواع تبلیغات اینترنتی دارای مزایای مخصوص به خودشان هستند، اما استفاده همزمان از تمام آن‌ها به شدت هزینه‌بر و بی اثر است. شما می‌توانید نسبت به نوع کسب و کار و هدف خودتان چند روش را در یک بازه زمانی و چند راه را در زمان دیگر اجرا نمایید تا به تدریج مناسب‌ترین استراتژی برندتان را پیدا کنید.

تبلیغات بازدیدی یا CPM

یک شیوه بسیار آسان و کم دردسر برای معرفی آشنایی ابتدایی مخاطبان با محصولات و خدمات برند شما، تبلیغات بازدیدی است. به این نوع تبلیغات گسترده نیز گفته می‌شود که به‌معنای cost per mile یا همان پرداخت هزینه به ازای هر هزار بازدید است. اگر این شیوه در اینستاگرام پیاده شود، به آن تبلیغات بازدید در اینستاگرام یا کمپین تبلیغاتی نیز گفته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از آن، ورودی قیف فروشتان را افزایش دهید. برای اثربخشی بیشتر لازم است که کانال‌ها و صفحاتی را پیدا کنید که مخاطب هدف شما را داشته باشند و از افزودن ویژ‌گی‌های جذاب به آگهیتان فراموش نکنید.

تبلیغات موتور جستجو یا SEA

یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال قرار دادن تبلیغ خود به شکل متن یا تصویر، در موتورهای جستجوی گوگل، یاهو یا پینگ با پرداخت مبلغ مشخص به آن‌ها است. به این تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک گفته می‌شود. عملکرد این شیوه بر اساس نتایج موتور جستجو است، یعنی شما با قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر در تبلیغ، جایگاه خودتان در صفحه نتایج مشخص می‌کنید. همچنین شما باید صفحات ورودی که تبلیغ شما در آن لینک دارد را بهینه سازی کنید و نمره کلیک بالا برود تا موتور جستجو تشخیص دهد که تبلیغات کدام یک از برندها مفیدتر است، تا آن را به کاربران بیشتری نشان دهد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات سوشال مدیا می‌تواند شامل پلتفرم‌های بسیار زیادی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب، فیسبوک و … شود. هدف از این نوع تبلیغات اینترنتی افزایش آگاهی نسبت به برند، افزایش ترافیک ورودی سایت و نرخ تعامل، جذب مشتریان جدید، معرفی محصول و تمایز از رقبا است. هر کدام از این شبکه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند، اما آنچه اهمیت دارد یافتن مخاطب مورد نظر شما است. از طریق این اپ‌ها شما می‌توانید انواع تبلیغات ویدیویی، صوتی، بنری، تصویری، وبلاگ نویسی، لینک نویسی و شبکه سازی را اجرا کنید.

تبلیغات گوگل Display

این نوع Display بیشتر برای کاربران آمریکایی است که در بخش ادورز گوگل تبلیغات خودشان را انجام می‌دهند، استفاده از این پلتفرم در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و شامل تبلیغات متنی، تصویری، رسانه‌ای و ویدیویی می‌شود. انجام این تبلیغات مراحل زیادی داشته و هر سایتی که در گوگل ادز ثبت نام می‌کند، باید یک سایزبندی از میان ۲۰ قالب ارائه شده انتخاب کند. امکان انتخاب عنوان هدف و حذف مخاطبین نامرتبط در این شیوه وجود دارد.

همچنین بخوانید :  برندینگ داخلی چیست ؟ انواع روش های مختلف Internal Branding

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از انواع تبلیغات که عملکرد آن از نامش مشخص است، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این شیوه کسب و کارها تبلیغ محصول یا خدمات خودشان را به دست اشخاص تاثیرگذار می‌سپارند. اینفلوئنسرها ممکن است افراد مشهور یا سلبریتی‌های سینمایی یا اینستاگرامی، افراد شناخته شده و متخصص در حوزه‌های مختلف یا تولید کنندگان محتوا باشند. هزینه‌های این روش متغیر است و بستگی به این دارد که شما قصد تعامل با کدام سلبریتی را دارید و دنبال کنندگان آن فرد چقدر هستند.

تبلیغات سنتی اینترنتی دیگر مانند گذشته اثرگذار نیستند، کاری که اینفلوئنسرها انجام می‌دهند ۹۲ درصد اثرگذاری بیشتری نسبت به تبلیغات دیگر دارد، در واقع کار آنها تست و معرفی محصول شما به دیگران است. دلیل این آمارهای رضایت بخش اعتماد مصرف کنندگان به توصیه اینفلوئنسرها است. معمولاً بازاریابی در این شیوه اثرگذاری زیادی دارد و سرمایه شما باز خواهد گشت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به شکل قابل توجهی در حال گسترش است.

تبلیغات دیجیتال ساینیج

انتقال محتوای تصویری و تبلیغاتی که از طریق نمادها، عکس یا ویدیو باشد با استفاده از دیجیتال ساینیج اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. این شیوه در حقیقت ترکیبی از تبلیغات اینترنتی و فیزیکی است که به آن مانیتور صنعتی نیز گفته می‌شود.

تبلیغات ریمارکتینگ

استفاده از همه انواع تبلیغات اینترنتی به صورت یکجا کاری دشوار و هزینه بر است، بنابراین کسب و کارها باید برخی از این روش‌ها را به کار بگیرند تا بیشترین ترافیک ممکن را کسب و تا اندازه‌ای تعامل و مشتری جذب کنند. سپس باید به سراغ تحلیل این آمارها و بررسی مسیر حرکت کسانی که وارد تبلیغات شما شده‌اند بروید و با برنامه‌ریزی دوباره، این دسته از افراد را در جایگاه مخاطب هدف خودتان قرار داده و بازاریابی مجدد انجام دهید. البته ریمارکتینگ فقط برای دوباره هدف گرفتن مخاطبانی که پیش از این نیز شامل می‌شناسند نیست، بلکه می‌توانید از این شیوه برای جلب نظر مشتریان فعلی نیز استفاده و آن‌ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید. نرخ تبدیل در این شیوه بالا و هزینه‌های آن کمتر است و ممکن است به شکل ایمیلی، داینامیک و استاندارد انجام شود.

ویدیو مارکتینگ

تبلیغات در لینکدین

حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در لینکدین وجود دارد. فضای این پلتفرم جدی‌تر از دیگر دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین است. تبلیغات اسپانسری، ایمیلی،متنی، نمایشی و پویا از اتواع روش‌های پخش اگهی در این ابزار هستند‌ جالب است که بدانید لینکدین دارای گزینه تبلیغاتی است و شما می‌توانید با وارد کردن مشخصات مورد نظر، به هدف خودتان دست یابید. کاربرد این اپلیکیشن بیشتر برای کاریابی است. از مزایای به کارگیری این پلتفرم، امکان دسترسی به کاربران حرفه‌ای شامل افراد و شرکت‌ها، هدف گذاری بر اساس ویژگی‌های مورد نظرتان و قابلیت تحلیل دقیق عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبلیغات در برندینگ مشارکتی

تبلیغات مشارکتی یا co_branding یکی از استراتژی‌های بازاریابی اثرگذار است که در آن برندها برای دستیابی به نتایج مورد نظرشان با یکدیگر سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهند. این برندها باید علایق و مخاطبان مشترکی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند با همکاری یکدیگر، و با ارائه محصول یا خدمات جدید، مخاطب هدفشان را جذب کنند. اساس چنین کاری بر اعتبار و اعتماد برندهای همکار نزد مخاطبانشان است. مهمترین کاری که در برندینگ مشارکتی باید انجام دهید پیدا کردن همکاری است که فعالیت او مشابه شما باشد ورزش‌های یکسانی داشته باشید. توجه داشته باشید که بازاریابی مشارکتی و برندسازی مشارکتی با یکدیگر تفاوت دارند. برندینگ مشارکتی باعث افزایش فروش، ایجاد درآمد، افزایش اعتماد، افزایش وفاداری مشتریان، شناخته شدن برند و تقسیم ریسک بین تمام شرکا می‌شود.

همچنین بخوانید :  قدرت برندینگ چیست و چرا باید از برندینگ استفاده کنیم؟

تبلیغات کشش و رانش

این تبلیغات بر اساس استراتژی مجبور کردن دیگران به تبلیغ برند شما است. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که تخفیفی بسیار عالی برای فروش محصولات عمده‌اش به‌صورت انلاین ارائه کرده است، بسیاری از فروشگاه‌های خرد این محصولات را خریداری می‌کنند و بنابراین برای فروش بسته ماکارونی به مشتریان، ناچار هستند که به صورت خودکار برند شما را تبلیغ کنند.
از مزایای این بازاریابی ارتباط مستقیم با مصرف کننده، وفادار شدن مشتریان در مدت زمان کوتاه به شما، افزایش قدرت معامله، کمک به برندسازی در محصول شما و همچنین قابلیت ارزیابی و تحلیل محصول یا خدمات است.

بهتر است کسانی به سراغ این تبلیغ بروند که سطح وفاداری عمومی به برند آن‌ها بالا است زیرا نتیجه گرفتن از این روش زمانبر و نسبت به رقبا با دشواری همراه است و باید تسلط کافی بر روی بازار داشته باشید. بنابراین اگر به سراغ چنین راه حلی می‌روید باید یک تیم فعال برای انجام امور و پیش‌بینی و تحلیل نیازهای مشتریان داشته باشید.

تبلیغات نصب اپلیکیشن یا CIP

یکی از انواع تبلیغات اینترنتی بر اساس تعداد نصب اپلیکیشن شما است. این به این معنی است که تبلیغات شما انجام می‌شود و به ازای هر نصب، شما باید هزینه‌ای پرداخت کنید. از مزایای این شیوه تبلیغاتی می‌توان به محاسبات دقیق‌تر برای بازگشت سرمایه اولیه، کنترل کلیک‌های فیک یا نصب‌های فیک، و پیش‌بینی دقیق تعداد کاربران اشاره کرد. هرچند که این تبلیغات نصب اپلیکیشن هزینه زیادی دارد و امکان اجرای خلاقیت در آن وجود ندارد اما همچنان سی پی آی موثرترین روش تبلیغاتی در نصب اپلیکیشن است که نرخ نصب را به شدت افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که تعداد نصب معیاری برای سنجش موفقیت شما نیست، بلکه باید در طول زمان تعداد کاربرانی که تبدیل به مشتری شده‌اند، کاربران فعال و وفادار را بررسی کنید. پیش از اقدام به این تبلیغ حتماً باگ‌ها و مشکلات یا منابع سرورتان را بهبود ببخشید.

تبلیغات ویدیویی

به طور کلی م تبلیغات کلیکی و نصب اپلیکیشن نظور از ویدیو مارکتینگ برقراری ارتباط با مخاطب و بازاریابی از طریق انتشار محتوای ویدیویی است. ۸۸ درصد افراد ترجیح می‌دهند که ویدیوهای بیشتری از برندها را تماشا کنند؛ بنابراین گنجاندن ویدیوها در استراتژی تبلیغات، تاثیر بسیار خوبی در روند گسترش برند شما خواهد داشت. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده نادرست و ناآگاهانه از این قابلیت، باعث ایجاد ضرر و خراب شدن وجه برند شما می‌گردد. از بهترین مزایای این نوع تبلیغات می‌توان به افزایش جلب اعتماد مخاطبان، قابلیت درک بالا برای همه افراد، امکان برگشت سرمایه و قدرت وایرال شدن بسیار بالا اشاره کرد. صاحبان مشاغل بهداشتی و درمانی، موسسات آموزشی، کسب و کارهای پر رقابت مانند رستوران‌ها می‌توانند از این شیوه تبلیغات استفاده کنند.

 تبلیغات درون اپلیکیشنی

همه افرادی که گوشی‌های هوشمند در دست دارند، بدون شک از تعدادی اپلیکیشن نیز استفاده می‌کنند. این فرصتی است برای شما که از تبلیغات درون اپلیکیشنی استفاده کنید و در هر موقعیتی هنگام بازی یا استفاده از اپ‌های افیس جلوی چشم مخاطبان باشید. مزیت انواع تبلیغات اینترنتی این است که نام شما به علت بیشتر دیده شدن، در ذهن مخاطبین هک می‌شود. این تبلیغات را می‌توانید به شکل ویدیویی یا حتی بنری ارائه کنید.

تبلیغات کلیکی در انوع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات کلیکی یا PPC

شیوه تبلیغات کلیکی به معنی پرداخت در ازای هر کلیک بر روی تبلیغات شما است، هنگامی که شما عبارتی را در نوار جستجوی گوگل وارد می‌کنید، لیستی از نتایج صفحات وب مرتبط به شما نمایش داده می‌شود۱. این صفحات بر اساس الگوریتم و استانداردهای گوگل طبقه‌بندی می‌شوند و در بالای برخی از آن‌ها گزینه‌ای به نام اد وجود دارد که مربوط به بخش تبلیغات هستند، در واقع هر کسب و کاری که هزینه و کیفیت بیشتری خرج کند در این جایگاه‌ها قرار می‌گیرد. دنیای این مدل از تبلیغات بسیار بزرگ است و تبلیغات شرکت‌های بزرگ هیچ مانعی برای کسب و کارهای کوچک نخواهد بود. سرعت جذب مشتری، هدف گرفتن مشتریان احتمالی و ایجاد اعتبار از مزایای این شیوه از تبلیغات است.

همچنین بخوانید :  چگونه می‌توانید با برگزاری رویدادها و حملات تبلیغاتی نام برند خود را به اوج برسانید؟

 تبلیغات ریتارگتینگ

جلب نظر مشتریان و راضی کردن آن‌ها به خرید از شما کار دشواری است؛ بنابراین صاحبان مشاغل و برندها می‌توانند از یکی از انواع تبلیغات اینترنتی به نام ریتارگتینگ استفاده کنند. در حقیقت در این شیوه هدف گذاری مجدد، سرویس‌های ریتارگتیینگ افرادی که یک بار وارد وب سایت شما شدند را شناسایی می‌کنند و به مرور زمان تبلیغات شما را به آن‌ها نشان می‌دهند تا نظر آنها مجدداً جلب وب سایت شما شده و متقاعد به خرید شوند.

 تبلیغات همسان یا Native ad

کاربرانی که به طور مرتب از برخی وب سایت‌ها بازدید می‌کنند، معمولاً جای قرارگیری تبلیغ‌ها را می‌دانند؛ بنابراین از بازدید و کلیک بر روی آنها خودداری می‌کنند و بدین ترتیب نرخ تعامل آن وب سایت کاهش پیدا می‌کند. برای حل این مسئله شیوه تبلیغات اینترنتی همسان از سوی متخصصان ارائه شد که طی آن محتوای تبلیغات شما کاملاً مشابه با ساختار و محیط ارائه تبلیغ خواهد بود. در واقع تبلیغ شما مانند یک پست در میان پست‌های اینستاگرام و کاملاً معمولی نشان داده می‌شود، در گوگل نیز به این صورت است که تبلیغات ظاهری شبیه به لینک‌های معمولی دارند.

 ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی ایمیل مارکتینگ است که طی آن شما با ارسال ایمیل تلاش می‌کنید که مشتریان جدیدی برای کسب‌‌وکارتان جذب نمایید.

انواع تبلیغات اینترنتی ایمیل مارکتینگ

بهترین شیوه تبلیغات اینترنتی

برگزاری انواع تبلیغات اینترنتی و کمپین‌ها در پی گسترش روزافزون استفاده از بستر وب و امکان تحلیل نتایج به دست آمده، به شدت گسترش پیدا کرده است. روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، شما می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات درون اپلیکیشنی، تبلیغات همسان، تبلیغات ریتارکتینگ، تبلیغات کشش و رانش، تبلیغات برندینگ مشارکتی، تبلیغات لینکدین، تبلیغات سوشال مدیا، تبلیغات موتور جستجو، تبلیغات بازدیدی، کلیکی ، تبلیغات ساینیج و با توجه به نیاز برند خودتان و گروه مخاطبین هدف، نوع تبلیغتان را انتخاب کنید.
مجموعه آی مدیر با بررسی مخاطبین و کسب و کار شما در زمینه مشاوره و اجرای تبلیغات خدمات ارائه می‌کند.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی کدام است؟

ایمیل مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ،  ویدیویی، درون اپلیکیشنی،  همسان، ریتارکتینگ، کشش و رانش، تبلیغات برندینگ مشارکتی، لینکدین،  سوشال مدیا، موتور جستجو، بازدیدی، کلیکی ،  ساینیج

چرا استفاده از تبلیغات همسان برای کسب و کارها مزیت دارد؟

معمولاً افرادی که به طور مرتب از وب سایت‌ها بازدید می‌کنند مکان قرارگیری تبلیغات را می دانند، با به کارگیری تبلیغات همسان، تبلیغ کسب و کار شما به شکل یک لینک کاملاً معمولی قابل نمایش خواهد بود و نادیده گرفته نمی‌شوید‌.

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

در این تبلیغات سرویس‌های ریتارگتینگ افرادی راک یک بار از وب سایت شما بازدید کرده‌اند هدف قرار داده و تبلیغاتتان را برای آن‌ها نمایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا