برند گوچی | روایتی متفاوت از برندی نام آشنا قدیمی👌

لوگو برند گوچی جزو شناخته‌شده‌ترین نمادها در دنیای مد محسوب می‌شود؛ اما چه چیزی موجب شده این لوگو بتواند تا این حد برای مخاطبان جذاب باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است پیش از هر چیز با مسیری که برند گوچی برای رسیدن به موفقیت طی کرده آشنا شوید و پس از آن به تاریخچه گوچی بپردازید.

تاریخچه گوچی (Gucci)

موسس نماد برند گوچی،یعنی گوچیو گوچی (Guccio Gucci) از آن دست ثروتمندانی است که به معنای واقعی کلمه از صفر به همه چیز رسید. او در سن 17 سالگی برای یافتن کار از ایتالیا به شهر پاریس در فرانسه مهاجرت کرد و در هتلی به عنوان باربر چمدان مشغول به کار شد.

کیف گوچی

این شغل برای او درآمد بالایی به همراه نداشت؛ اما توانست مهم‌ترین جرقه‌ را در ذهن گوچی ایجاد کند. او در حین کار خود دائما به طرح چمدان‌های مختلف توجه می‌کرد و ایده‌های متعددی را برای طراحی محصولات چرم به خصوص کیف مارک گوچی و چمدان در ذهن می‌پروراند.

پس از سال‌ها ایده‌پردازی در حوزه تولیدات چرم، گوچی تصمیم گرفت تا با نحوه تولیدات چرمی آشنا شده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. در راستای همین موضوع او در دوران حضور خود در لندن از یک کارگاه چرم بازدید کرد و ساز و کار این شغل را آموخت.

سرانجام گوچی در حوالی 40 سالگی به شهر زادگاه خود یعنی فلورانس بازگشت و کسب و کار خود را در حوزه تولیدات چرم راه‌اندازی کرد. ایده‌های خلاقانه، کیفیت بالا و طرح‌های چشم نواز موجب شد تا محصولات گوچی خیلی زود به محبوبیت بالایی در بین افراد ثروتمند دست پیدا کنند.

رونق  آرم برند گوچی روز به روز افزایش یافت و پس از مدت کوتاهی در شهرهای دیگر نظیر رم و میلان نیز شعباتی راه‌اندازی کردند. در گذر زمان محصولات مختلف این برند نظیر: محصولات چرمی، کیف مارک گوچی،مارک گوچی کفش و پوشاک به محبوبیت بسیاری در بین مشتریان ایتالیایی رسیدند و به مرور زمان گوچی به برندی لوکس در جهان تبدیل شد.

لوگو برند گوچی نمادی مشهور در حوزه برندسازی

حتی اگر جزء طرفداران دنیای مد و محصولات لاکچری نباشید، باز هم احتمال زیاد لوگو برند گوچی بارها و بارها به چشمتان خورده باشد. بسیاری از کارشناسان حوزه مد و برندینگ معتقدند که بخش زیادی از محبوبیت این برند به طراحی متفاوت لوگوی آن باز می‌گردد.

همچنین بخوانید :  برند کلمبیا برترین برند در تولید کفش ورزشی و کاپشن‌های زمستانی

در واقع لوگوی گوچی به اصلی‌ترین بخش هویت این برند تبدیل شده و قرار گیری آن بر روی محصولات مختلف گوچی آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در طراحی لوگوی گوچی دو حرفه G به چشم می‌خورد که به صورت در هم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در پایین این دو حرفه دو خط تیره سبزرنگ وجود دارد که با خطی قرمز رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند.

کیف دستی گوچی

آلدو گوچی یکی از پسران موسس گوچی فردی بود که ایده اول لوگوی این برند را ارائه کرد و طراحی آن نقش بسزایی داشت. به مرور زمان لوگوی طراحی شده توسط او همه‌گیر و به یکی از عناصر اصلی محصولات گوچی مبدل شد. سادگی و ثبات دو عنصر اصلی در لوگو برند گوچی محسوب می‌شود که در طول سال‌ها فعالیت این برند بدون تغییر مانده است.

آشنایی با معنا و عناصر مختلف لوگو برند گوچی

در واقع آرم گوچی که امروزه به عنوان نماد برندینگ در جهان محسوب می‌شود، برای ادای احترام به موسس این برند یعنی گوچیو گوچی طراحی شده است. شکل کلی لوگو گوچی شبیه به یک دستبند بوده و این موضوع موجب می‌شود تا مخاطب بتواند آسان‌تر آن را به خاطر بسپارد.

در آرم  گوچی به صورت هوشمندانه‌ای از فونت Sans-Serif استفاده شده. در کنار فونت به کار رفته، ترکیب رنگ‌های ساده نظیر مشکی و سفید و در برخی موارد طلایی، در کنار نوارهای سبز و قرمز آن را به خوبی از سایر لوگوها متمایز کرده و مخاطبان این برند می‌توانند به آسانی محصولات گوچی را از سایر برندها تشخیص دهند.

همکاری با افراد مشهور راه حلی موثر برای برندهای لوکس

بسیاری از برندهای لوکس برای افزایش محبوبیت و مقبولیت خود در بین مخاطبان، به همکاری با افراد مشهور روی می‌آورند. همکاری با سلبریتی‌ها به خصوص در دهه‌های 1950 و 1960 توانست تاثیر بسزایی در حک شدن لوگو برند گوچی در ذهن مخاطبان داشته باشد.

همچنین بخوانید :  بررسی 0 تا 100 شرایط ثبت علامت تجاری | ثبت آسان نشان تجاری

ژاکلین کندی همسر جان اف کندی رئیس جمهور فقید آمریکا جزو اولین افرادی بود که با استفاده از محصولات گوچی در مراسم‌های مختلف از این برند حمایت کرد. یکی دیگر از موارد جالب در تبلیغ گوچی توسط افراد مشهور به همسر پرنس موناکو یعنی پرنسس گریس باز می‌گردد.

برند گوچی

برند گوچی با طراحی یک روسری ابریشمی اختصاصی برای پرنسس موناکو توانست توجه افراد بسیاری را به محصولات خود جلب کرده و از این طریق فروش خود را چند برابر کرد. بسیاری از برندها در تبلیغ محصولات خود توسط افراد مشهور زیاده روی کردی و همین موضوع می‌تواند تاثیری منفی در برندینگ آن‌ها داشته باشد.

برند گوچی از همین ابتدا استراتژی هوشمندانه‌ای را در این زمینه به کارگرفته بود و با تبلیغ غیر مستقیم محصولات خود توسط افراد مشهور توانست روز به روز مخاطبان خود را افزایش دهد. از دیگر افراد مشهوری که با گوچی همکاری کردند می‌توان به: پرنسس دایانا، الیزابت تیلور و پرنسس دایانا اشاره کرد.

مهم ترین دستاوردهای گوچی

امروزه تنها قرار گرفتن نماد گوچی بر روی محصولات این تولیدی برای جلب نظر مخاطبان کفایت می‌کند؛ اما این برند در طول تاریخ خود مسیر دشواری را طی کرده تا به این سطح از محبوبیت دست پیدا کند.

برند معتبر گوچی

در اواخر دهه هشتاد گوچی با بحران جدی مواجه شد که تا مدت‌ها این برند را دچار مشکل کرده بود. مدیران گوچی برای رفع این مشکل به همکاری با افراد مستعد و کارآزموده روی آوردند. یکی از افرادی که در تحول گوچی نقش بسزایی داشت، تام فورد بود.

تام فورد با ایده‌های خلاقانه و استراتژی‌های هوشمندانه‌ای که برای بهبود عملکرد گوچی به کار گرفت، توانست محصولات منحصر به فردی را برای این برند طراحی کرده و به مخاطبان ارائه دهد. پس از موفقیت در گوچی، تام فورد تصمیم به تاسیس برد شخصی خود گرفت و راه خود را از گوچی جدا کرد. امروزه برند او به یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان مبدل شده است.

گوچی الگویی برای ثبات و موفقیت

با گذشت بیش از یک قرن از حضور گوچی در حوزه مد، این برند هم‌چنان توانسته در بین محبوب‌ترین برندهای جهان باقی بماند. عوامل مختلفی در حفظ محبوبیت این برند تاثیر داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به: کیفیت بالا، بازاریابی مناسب، استراتژی‌های هوشمندانه و لوگوی جذاب اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  لوگو برند لباس مردانه | مشهورترین لوگوها در حوزه مد💎

کیف برند گوچی

لوگو گوچی از اصلی‌ترین عناصری است که توانسته موجب ایجاد تمایز بین محصولات این برند و سایرین شود. داشتن ثبات و سادگی دو عنصر اصلی این برند بوده که بسیاری از برندهای مشهور دیگر نیز توانستند با پیروی از این الگو نماد گوچی را در ذهن مخاطب حک کنند.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

ایده تاسیس گوچی از کجا آغاز شد؟

موسس برند گوچی در دوران جوانی خود وظیفه حمل چمدان‌ها و کیف‌های دستی را بر عهده داشت. همین موضوع موجب شد تا طرح این چمدان‌ها توجه او را جلب کند و ایده‌ راه‌اندازی کسب و کاری در حوزه تولید چرم در ذهن او شکل گرفت.

استراتژی برندینگ گوچی چه بود؟

با گذشت بیش از یک قرن از حضور گوچی در حوزه مد، این برند هم‌چنان توانسته در بین محبوب‌ترین برندهای جهان باقی بماند. عوامل مختلفی در حفظ محبوبیت این برند تاثیر داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به: کیفیت بالا، بازاریابی مناسب، استراتژی‌های هوشمندانه و لوگوی جذاب اشاره کرد.

لوگو گوچی چه تاثیری در به شهرت رسیدن آن داشت؟

لوگو برند گوچی از اصلی‌ترین عناصری است که توانسته موجب ایجاد تمایز بین محصولات این برند و سایرین شود. داشتن ثبات و سادگی دو عنصر اصلی این برند بوده که بسیاری از برندهای مشهور دیگر نیز توانستند با پیروی از این الگو نماد برند گوچی را در ذهن مخاطب حک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا