لوگو برند ژیوانشی | روایتی متفاوت از برندی موفق فرانسوی📌

در میان برندهای موفق جهان در حوزه مد و پوشاک، همواره نام برندهای فرانسوی از سایر برندها متمایز است. یکی از برندهای موفق فرانسوی برند ژیوانشی بوده که توانسته با رویکردی متفاوت نام خود را در ذهن مخاطبان حک کند. بررسی داستان طراحی لوگو برند Givenchy و مسیری که این برند طی کرده به شما در ساختن هویتی متمایز کمک خواهد کرد.

ژیوانشی چگونه آغاز شد؟

از اوبر دو ژیوانشی به عنوان موسس این برند مشهور فرانسوی یاد می‌شود. بر خلاف بسیاری از سردمداران دنیای مد که از خانواده‌های متوسط و حتی پایین جامعه قدم در این مسیر گذاشته‌اند، او در خانواده‌ای اشرافی در شهر بووه فرانسه متولد شد.

موسس ژیونشی

جیونچی به صورت آکادمیک تحصیل در حوزه مد را آغاز کرد و پس از پایان تحصیلاتش در مدرسه هنر فرانسه، با چندی از طراحان مطرح پاریس کار کرد. حاصل این همکاری‌ها تجربه‌ بالایی را برای او به ارمغان آورد و توانست در سال 1952 زمانی که تنها 25 سال سن داشت، اولین خانه مد خود را افتتاح کرد.

عامل شهرت ژیونچی

پس از افتتاح اولین فروشگاه ژیوانشی طرح‌های شیک و متفاوتی که ارائه می‌کرد، به سرعت نظر بانوان فرانسوی را جلب نمود و مورد تحسین آن‌ها واقع شد. ژیوانشی شهرتش را مدیون طراحی‌های بی‌نظیر و فریبنده خود برای بانوان در دهه‌های 50 و 60 میلادی بود.

ایده‌های ساده و در عین حال خلاقانه ژیوانشی موجب شد تا الگوهای به کار رفته در طرح‌های این برند تحول بزرگی را در حال و هوای مدهای ده 50 و 60 میلادی ایجاد کرده و ایده‌هایی نظیر پوشیدن پیراهن‌های ساده مشکی را در بین بانوان رایج کرد.

همچنین بخوانید :  لوگو برند لباس مردانه | مشهورترین لوگوها در حوزه مد💎

در سابقه برند ژیونچی همکاری با افراد مشهوری هم‌چون آدری هپبورن دیده می‌شود. این سوپراستار سابق هالیوود در فیلم صبحانه در تیفانی لباس‌های برند ژیوانشی را به تن کرد و از این طریق توانست لوگو برند Givenchy را در ذهن مخاطبان حک کند.

ژیوانشی از موفق ترین شرکت های LVMH

ال وی ام اچ یکی از شرکت‌های کالای لوکس فرانسوی اس که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار دارد. این هولدینگ حدود 60 شرکت بزرگ را تحت کنترل دارد که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به برند دیور اشاره کرد.

در بین برندهای موفق کمپانی LVMH بدون شک لوگو برند GIVENCHY درخششی متفاوت از سایر برندها دارد. این برند پس از برند دیور توانسته نام خود را به عنوان دومین برند پرفروش این کمپانی به ثبت برساند.

برند جیونشی

محصولات ژیوانشی طیف وسیعی از محصولات مختلف را در بر گرفته که شامل پوشاک، عطر، ادکلن و لوازم آرایشی می‌شود.

شکستن کلیشه های دنیای مد توسط ژیونشی

تا پیش از جنگ جهانی دوم دنیای مد با ثباتی نامطبوع مواجه شده و الگوهای پوشش در آن زمان تغییر خاصی به خود ندیده بود؛ اما برند ژیوانشی توانست در همان دوران قوانین رایج مد را شکسته و با ارائه بلوزهای پف دار و دامن‌های بلند تحولی در پوشش‌های آن دوره ایجاد کرد.

در سال  1969 برند ژیوانشی اولین خط تولید لباس‌های مردانه خود را افتتاح کرد که در این حوزه نیز توانست حضوری موفق و فعال را رقم زده و نام خود را بیش از پیش در ذهن مخاطبان حک کرد.

لوگو برند Givenchy شاهکاری در دنیای مد

برای آن‌که یک کسب و کار بتواند از یک فعالیت محلی و کوچک خود را به برندی معتبر و قدرتمند مبدل کند، باید در مسیر برندسازی قدم بگذارد که این مسیر ابزارهای متفاوتی دارد. یکی از مهم‌ترین ابزارهای برندینگ که موجب می‌شود تا نام برند در ذهن مخاطب ثبت شود، لوگو برند است.

همچنین بخوانید :  برند زارا برندی غول در عرصه برندینگ | تاریخچه برندی حرفه ای!✔

لوگو برند GIVENCHY به عنوان یکی از متفاوت‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین لوگوها در دنیای مد شناخته می‌شود. شاید با نگاه اول نتوانید الگوی به کار رفته در این لوگو را متوجه شوید؛ اما با قدری دقت می‌توانید چهار حرف G را در جهت‌های مختلف مشاهده کنید.

استفاده از حرف اول نام GIVENCHY در لوگوی این برند ایده‌ای خلاقانه بود که توانست موفقیت بسیاری را برای ژیوانشی به ارمغان بیاورد.

لوگو برند ژیوانشی

ژیوانشی برندی توقف ناپذیر

در طول دوره‌های زمانی مختلف، برندهای متعددی به مخاطبان معرفی شده‌اند که برخی از آن‌ها توانسته‌اند در مقاطع کوتاه به موفقیت‌هایی رسیده؛ اما پس از آن با افتی فاحش و سپس شکست داستان خود را به پایان برده‌اند.

برند لیورجی از آن‌ دست برندهایی است که توانسته با رویکردی متفاوت در طول دوره‌های مختلف روند رو به رشد خود را حفظ کرده و با به کارگیری استراتژی‌های مناسب مسیر خود را با موفقیت ادامه دهد. بسیاری از کارشناسان برندینگ طراحی جذاب لوگو برند GIVENCHY را به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت این برند می‌دانند.

شما نیز می‌توانید با انتخاب استراتژی مناسب و طراحی لوگویی جذاب، برای مدتی طولانی روندی رو به رشد را طی کرده و موفقیتی طولانی مدت را برای خود رقم بزنید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است با متخصصان آی مدیر تماس برقرار کرده و برند شخصی خود را بوجود بیاورید.

سوالات متداول

داستان برند ژیونچی از کجا آغاز شد؟

از اوبر دو ژیوانشی به عنوان موسس این برند مشهور فرانسوی یاد می‌شود. جیونچی به صورت آکادمیک تحصیل در حوزه مد را آغاز کرد و پس از پایان تحصیلاتش در مدرسه هنر فرانسه، با چندی از طراحان مطرح پاریس کار کرد. حاصل این همکاری‌ها موجب شد تا در 25 سالگی اولین خانه مد خود را افتتاح کند.

همچنین بخوانید :  برند ابرکرومبی اند فیچ | آشنایی با برند ابرکرومبی اند فیچ

اصلی‌ترین تفاوت ژیوانشی با سایر برندها چیست؟

تا پیش از جنگ جهانی دوم دنیای مد با ثباتی نامطبوع مواجه شده و الگوهای پوشش در آن زمان تغییر خاصی به خود ندیده بود؛ اما برند ژیوانشی توانست در همان دوران قوانین رایج مد را شکسته و با ارائه بلوزهای پف دار و دامن‌های بلند تحولی در پوشش‌های آن دوره ایجاد کرد.

در لوگو برند GIVENCHY از چه طرحی استفاده شده است؟

لوگو برند GIVENCHY به عنوان یکی از متفاوت‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین لوگوها در دنیای مد شناخته می‌شود. شاید با نگاه اول نتوانید الگوی به کار رفته در این لوگو را متوجه شوید؛ اما با قدری دقت می‌توانید چهار حرف G را در جهت‌های مختلف مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا