توسعه لایف استایل برند | بررسی مراحل و راهکارها

توسعه لایف‌ استایل برند به عنوان یک روش‌ اساسی در جلب مشتریان، ایجاد ارتباط عمیق با آن‌ها و افزایش وفاداری به برند شناخته می‌شود. در دنیای امروزی که رقابت در بازارهای مختلف گسترش پیدا کرده‌، تمایز برندها و ارائه‌ی تجربیات منحصر به فرد برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مفهوم لایف ‌استایل برندینگ چیست؟

این عبارت به مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باورها و تجربیاتی اشاره دارد که برند به مشتریان می‌دهد. مشتری می‌تواند از این طریق با برند همزیستی کرده و آن را بخشی از زندگی خود بداند. این مفهوم، نقش مهمی در ایجاد ارتباط عمیق و ماندگار با مشتریان دارد و آن‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. به طور کلی، لایف استایل برند نشان‌دهنده‌ی ارتباط عمیق بین برند و مشتریان است که براساس ارتباطات روانشناختی و احساسی بنا شده است.

تفاوت بین یک نام تجاری معمولی و یک لایف استایل برند چیست؟

این روش دارای ویژگی‌هایی است که آن را از برندینگ معمولی متمایز می کند. در این نوع برندینگ بیشتر ایدئولوژی و ذهنیت مخاطب هدف قرار می‌گیرد. برندهای معمولی گاهی اوقات این کار را با اهداف خاصی در کمپین‌های کوتاه مدت انجام می دهند که ممکن است برای مدت کوتاهی هم کار کند؛ ولی در کمپین بعدی ممکن است تمرکز تغییر کند. در حالی‌ که، برندینگ‌های لایف استایل در تلاش برای ایجاد یک ارتباط بلندمدت با توجه به ارزش های مصرف کنندگان خود هستند.

برندینگ لایف استایل

چگونه برندینگ لایف استایل را توسعه دهیم؟

لایف استایل برند باید بتواند مخاطبان خود را به درستی درک کند. پس از دانستن این موضوع، باید راه‌هایی برای ارتباط و تعامل با آن‌ها بیابد و مطمئن شود که محتوا، رسانه‌های اجتماعی، تصویر، صدا و استراتژی‌های بازاریابی این ارتباطات را به حداکثر می‌رسانند.

  • باید یک لایف استایل برای استفاده در برندینگ تعریف شود.
همچنین بخوانید :  لوگو برند تولیکا ترکیبی از تخصص و کیفیت در صنعت پوشاک زنانه

باید در مورد این که مشتریان دقیقا چه چیزی می‌خواهند تحقیق شود و علاقمندی آن‌ها به وضوح شناخته شود. حتی می‌توانید به موضوعاتی مثل سبک زندگی ایده آل مشتریان، افراد تاثیرگذار در زندگی‌شان و تعریف موفقیت برای آنان بپردازید و اطلاعات کسب کنید.

  • برند نیازمند یک داستان جذاب است.

برندها نمی‌توانند فقط به مشتریان وعده دهند که برای رسیدن به سبک زندگی ایده آل به آنان کمک می‌کنند. در برندینگ باید یک تصویر سازی برای نشان دادن ایده‌آل‌های مشتریان انجام شود؛ سپس باید بتوان مشتری را متقاعد کرد که می‌تواند با کمک برند به اهداف خود نزدیک شود.

  • نیاز به حضور فعال در شبکه های اجتماعی و ارتباط با مخاطبین

به عنوان یک لایف استایل برند، احتمالاً رسانه‌های اجتماعی جایی هستند که مخاطبان، زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند. برای استفاده‌ی درست از شبکه‌های اجتماعی می‌توان در مورد بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای این نوع برندینگ، مطالعه کرد.

  • ایجاد محتوای معتبر و برجسته

اگر محتوای خوبی وجود نداشته باشد، لایف استایل برندینگ هم به خوبی پیش نخواهد رفت. به جای استفاده از محتوا برای فروش محصولات خود، باید چیزی ایجاد شود که برای مخاطبان جذاب و تشویق کننده باشد.

  • ساختن یک خانواده برای برند

جامعه‌ای از مشتریانی که ارزش‌ها و ایده‌آل های برند را به اشتراک می‌گذارند، افراد همفکر را نیز تشویق می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند در ایجاد فالوورهای وفادار بسیار موثر باشد.

توسعه برندینگ لایف استایل

در نهایت، اگر برندها واقعاً متوجه شوند که مشتری به دنبال چه چیزی است  و بتوانند آن را به او نشان دهند، طبیعتاً تمایل به محصول هم ایجاد خواهد شد. کلید موفقیت برندها در این است که به مشتریان نشان دهند می‌خواهند به چه کسی تبدیل شوند.

همچنین بخوانید :  برندینگ شهری

مفاهیم روانشناسی پشت این برندینگ

محصولات یک برند لزوماً به دلیل بهترین بودن به فروش نمی روند، بلکه مشتری به دلیل این که احساس خوبی در او ایجاد شود، آن محصول را تهیه می‌کند. مشتریان به سمت کیفیت‌ها و ویژگی‌هایی جذب می‌شوند که ایده‌آل به نظر می‌رسند، حتی اگر دور از دسترسشان باشد. آن‌ها ممکن است بر اساس آرزوهای خود اقدام به خرید کنند.

لایف استایل برندها به افراد کمک می‌کنند تا میل عاطفی خود را برای تجربه‌ی سبک زندگی دلخواه‌، برآورده کنند و بتوانند بهترین نسخه از خودشان باشند. این روش برندینگ آنچه را که نام تجاری را با زندگی اشخاص مرتبط می کند درک می کند و سپس در جهت تقویت آن تلاش می کند.

اهمیت توسعه‌ی لایف ‌استایل برند

استفاده و توسعه‌ی این روش برندینگ از جهاتی دارای اهمیت است:

  1. جلب مشتریان:

در این استراتژی با ارائه‌ی تجربیات متنوع و جذاب به مشتریان، آن‌ها را به سمت برند جذب می‌کند و به آنان احساس اطمینان می‌دهد که برند درک کاملی از نیازها و تمایلات آن‌ها دارد.

  1. افزایش وفاداری:

با ایجاد یک لایف ‌استایل متناسب با ارزش‌ها و اهداف مشتریان، برند می‌تواند وفاداری آن‌ها را به خود افزایش دهد و روابط بلندمدتی را شکل دهد.

  1. ایجاد تفاوت رقابتی:

این روش می‌تواند به عنوان یک عامل متمایز کننده و مؤثر در میان رقبا عمل کند و برند را از سایرین متمایز سازد.

قدرت بازاریابی محتوا برای لایف استایل برندینگ

بازاریابی محتوایی یک روش اصلی برای توسعه‌ی این نوع برندینگ است، زیرا روشی عالی برای دستیابی به مخاطبان و افزایش آن هاست. تولید چنین محتوایی می‌تواند از راه‌های مختلفی انجام شود؛ روش‌هایی مانند وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها و خبرنامه‌ها از موثرترین این راه‌ها هستند. در این گونه محتواها یک ویژگی مشترک وجود دارد؛ این تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که بتواند محصولی را بفروشد.

همچنین بخوانید :  پرسونال برندینگ کتاب ؛ ایجاد ارتباط عمیق و ارزشمند با مخاطبان

بازاریابی محتوایی در لایف استایل برند

متمایز کردن برند و جذب و نگهداری مشتریان

توسعه‌ی لایف‌ استایل برند به عنوان یک استراتژی در جذب و نگهداری مشتریان و تمایز از رقبا، بسیار دارای اهمیت است. این برندینگ با مفاهیم علمی و روانشناسی که در بر دارد، بر ارزش‌ها و اهداف مشتریان تمرکز می‌کند و می‌تواند مشتریان را جذب کرده و رابطه‌ای ماندگار با آن‌ها شکل دهد. برای پیاده سازی اصولی و تخصصی این استراتژی می‌توانید از مشاوران آی مدیر در این راه کمک بگیرید.

سوالات متداول

لایف استایل برندینگ چیست؟

لایف استایل برندینگ به مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باورها و تجربیاتی اشاره دارد که برند به مشتریان می‌دهد و آن‌ها را به برند وفادار و نزدیک می‌کند.

چگونه می‌توان برندینگ لایف استایل را توسعه داد؟

با درک مخاطبان، ایجاد محتوای معتبر، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و ساختن یک جامعه از مشتریان همفکر می‌توان برندینگ لایف استایل را توسعه داد.

چرا توسعه‌ی لایف استایل برند اهمیت دارد؟

زیرا این روش باعث جذب مشتریان، افزایش وفاداری و ایجاد مزیت رقابتی برای برند می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا