کمپین بازاریابی محصول

شرکت‌ها از کمپین بازاریابی محصول به منظور تبلیغ، ارتقا و افزایش فروش تولیدات خود استفاده می‌کند. این کمپین‌ها معمولاً شامل تبلیغات گسترده، فروش، رویدادها و فعالیت‌های دیگری است که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال و تحلیل دوره‌ای عملکرد صورت می‌پذیرند و شما را در مدار رقابت با شرکت‌های موفق قرار می‌دهد.

کمپین بازاریابی محصول

تفاوت کمپین بازاریابی و تبلیغاتی

اگر بخواهیم این دو اصطلاح را در کسب و کارها بررسی کنید، در ابتدا باید جایگاه آن‌ها را بشناسید. در حقیقت کمپین تبلیغاتی بخشی از کمپین بازاریابی محسوب می‌گردد. و آن نیز بخشی از مدیریت بازاریابی است. به مجموعه اقداماتی که پس از تحقیقات و شناخت بازار برای آگاهی مخاطبین هدف درباره برند و محصول شما انجام می‌گردد، کمپین بازاریابی گفته می‌شود. در هر دو مدل این کمپین‌ها از رسانه استفاده می‌شود. به همین دلیل است که اکثریت افراد تصور می‌کنند که این دو اقدام مشابه هم هستند.  موارد تفاوت کمپین بازاریابی و کمپین تبلیغاتی عبارت‌اند از:

نوع توضیحات هدف

کمپین بازاریابی

 

هر فعالیتی که جهت آموزش و ایجاد حس درونی در مخاطبین برای استفاده از محصولات و خدمات شما باشد. بازاریابی عامل انتخاب شما در میان رقبا خواهد بود. پس به مجموعه‌ای از اطلاعات کامل درباره بازار هدف و محصولات، مزیت‌های رقابتی و برنامه‌های معرفی برند بازاریابی گفته می‌شود. هدف کمپین بازاریابی افزایش آگاهی مخاطبین از برند و محصولات و ترغیب او به خرید از شما است. برای دستیابی به این هدف، نیاز به تلاش با برنامه ریزی دقیق دارید.

 

کمپین تبلیغاتی

 

تمام اقداماتی که از سوی کسب و کارها با صرف هزینه‌ برای معرفی محصول و نمایش آن انجام می‌شود، تبلیغات نام دارد. در کمپین تبلیغاتی باید استراتژی و رسانه درستی برای انتقال پیام انتخاب شود. وظیفه تبلیغات تاثیر بر ناخودآگاه مخاطبین و نشان دادن لذت استفاده از محصولات  است. هدف کمپین تبلیغاتی فروش بیشتر و معرفی محصول است.

 

 

تفاوت کمپین تبلیغاتی و بازاریابی

انواع کمپین بازاریابی

ذهن مخاطب دائماً در حال پویایی و کشف نکات جدید است. بنابراین شما به عنوان مدیران کسب و کار نیز باید همگام با آن‌ها کمپین‌های بازاریابی خود را برای توسعه برند خود طراحی کنید. بر اساس اهداف راه‌اندازی کمپین‌ها، انواع آن عبارت‌اند از:

1. کمپین آگاهی از برند

هدف از راه‌اندازی کمپین بازاریابی آگاهی از برند، معرفی برند یا محصولتان به مخاطبین است. اینکه مخاطبین بدانند لوگوی شما چه شکلی دارد کافی نیست. منظور از آگاهی، شناختن کامل کسب و کار شما و ویژگی خاصتان است. این ارزش‌ها باعث تمایزتان از رقبا می‌شود.

2. کمپین تغییر نام تجاری

این مدل از کمپین بازاریابی، راه حلی برای احیای محصولات قدیمی و محبوب یا محصولاتی که با کاهش عروش مواجهه شده‌اند، است. در واقع در این کمپین می‌توانید ارزش‌های جدید را به مشتریان‌تان معرفی کنید. این تغییرات قطعاً بیشتر از تغییر فونت یا تغییرات بسیار کوچک هستند. مشتری باید متوجه شود که شما به سمت ایجاد تنوع می‌روید.

3. کمپین بازاریابی موتورهای جستجو

کمپین‌های SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو، در هنگام استفاده مشتریان از موتورهای جستجو نمود پیدا می‌کند. در واقع با پرداخت هزینه‌ کاری می‌کنید که وب سایت شما در جستجوی عبارات مختلف، در صدر نتایج قرار بگیرد.

4. کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

مخاطبین هدفی که در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین یا تیک تاک فعالیت می‌کنند را از طریق کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جذب کنید. این رسانه‌ها به جز بازاریابی، برای دستیابی به اهداف دیگر نیز مناسب هستند.

5. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC

در این مدل به جای اینکه شما و تیم محتوای داخلی کسب و کارتان اقدام به تولید ویدیو کنید، کاربران را تشویق به انجام این کار می‌نمایید. قطعاً تبلیغاتی که از سوی همکاران یا دوستان انجام شود، برای جامعه هدف شما معتبرتر خواهد بود.

انواع کمپین بازاریابی محصول

6. کمپین بازاریابی ایمیلی

شاید گمان کنید که بازاریابی ایمیلی تاثیر چندانی ندارد. اما جالب است که بدانید بیشتر از ۹۰ درصد بزرگسالان و ۷۰ درصد نوجوانان مرتباً از ایمیل استفاده می‌نمایند.

7. کمپین روابط عمومی

هدف از کمپین‌های روابط عمومی صحبت یا معرفی یک محصول است. در طی این کمپین تلاش می‌کنید تا پیام برند شما به مخاطبان بیشتری برسد. برای این کار می‌توانید از رسانه‌های خبرساز کمک بگیرید تا سر و صدای بیشتری ایجاد شود.

8. کمپین بازاریابی معرفی محصول

این کمپین پیش از عرضه محصول اتفاق می‌افتد. در طی مراحل بازاریابی معرفی محصول، شما باید به اندازه‌ای سر صدا ایجاد کنید که مخاطبین در صف استفاده از محصولتان قرار بگیرند و بازخوردهای ناشی از به بازار رسیدن محصول‌تان افزایش پیدا کند.

9. کمپین بازاریابی ارجاعی

بازاریابی دهان به دهان یا همان کمپین‌های ارجاعی ممکن است کسب و کار شما را ۱۸۰ درجه تغییر دهند. بر اساس تحقیقات از هر ۱۰ مشتری، ۹ نفرشان به معرفی منابع معتبر مانند دوستان و آشنایان اعتماد می‌کنند. در شیوه ارجاعی می‌توانید به مشتریانتان کد معرفی اعطا نمایید تا مشارکت آن‌ها افزایش پیدا کند .

10. کمپین شریکی

گاهی اوقات دو کسب و کار یا شرکت غیر رقیب می‌توانند در کنار یکدیگر محصولی را ارائه کنند. در این شیوه هر دو برند می‌توانند از مشتریان هدف یکدیگر استفاده کرده و سود خودشان را افزایش دهند‌.

11. کمپین ویدیویی

تاثیر ویدیوها در افزایش مخاطبین جدید و فروش غیر قابل انکار است. هر بازاریاب حرفه‌ای از کمپین ویدیویی برای افزایش آگاهی از برند تا انتهای مرحله فروش استفاده می‌کند. هدف این شیوه از بازاریابی هضم راحت‌تر محتوا برای مخاطبین است.

بودجه راه اندازی کمپین بازاریابی

برای داشتن یک کمپین موفق لازم نیست که حتماً میلیاردها تومان بودجه داشته باشید. در حقیقت داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و انجام صحیح مراحل کمپین بازاریابی، برای شما بسیار سودآور است. با توجه به هدفتان از راه اندازی کمپین، شاید هزینه کارهایی مانند مانند هزینه‌های تبلیغات و فریلنسری، حتی در تحلیل بازگشت سرمایه به چشم نیایند.

شاخص کلیدی پیشرفت در بازاریابی

هدف نهایی کمپین‌ها بر اساس شاخص کلیدی پیشرفت تعیین می‌شود. این اهداف باید قابل اندازه‌گیری و مشخص باشند. مثلاً شما می‌توانید معیار ۶۰۰ بازدید در ازای هر یک پست در ماه و جذب ۷ مخاطب جدید را برای خودتان قرار دهید.

شاخص kpi

قالب یا قالب‌های محتوا در کمپین‌ها

انتخاب قالب محتوایی در اعمال پیش از راه‌اندازی کمپین بازاریابی جای می‌گیرد. ممکن از شما به عنوان مدیری یک کمپین تصمیم بگیرید که تبلیغات ویدیویی و فریلنسری را در دستور کار خود قرار دهید.

کانال‌ بازاریابی چیست؟

تمام موفقیت کمپین بازاریابی به توضیح محتوا و پیام شما در جای درست، بستگی دارد. یقیناً شما باید به کانال‌هایی مراجعه کنید که مخاطبین هدف شما را داشته باشند. به عنوان مثال شما اگر محصولی مرتبط با لوازم آرایشی داشته باشید، باید به سراغ مخاطبین خانم یا علاقه‌مند به حوزه آرایشی داشته باشند. کانال‌های لوازم الکترونیکی یا لوازم مکانیکی مناسب به این کار نیستند.

خلاقیت در کمپین

خلاقیت در تمام اجزا و مراحل کمپین‌های بازاریابی موثر هستند. در تبلیغات ویدیویی، ایمیل مارکتینگ، طراحی فرانت اند ،حتی طراحی اینفوگرافیک، سلیقه خلاقیت می‌تواند باعث افزایش توجه و هیجان مخاطب شود.

تیم قوی و وفادار در راه اندازی کمپین بازاریابی

بعد از اینکه به سراغ راه اندازی کمپینتان بروید، بهتر است که برای هر کاری فردی حرفه‌ای را تعیین کنید.

مراحل ایجاد یک کمپین موفق

برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق، کافی است که از مراحل مشخصی پیش بروید. البته همیشه تکنیک‌هایی نیز وجود دارند. گام‌های طراحی کمپین بازاریابی عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی و تعیین هدف
  • مشخص کردن نحوه ارزیابی
  • تعیین مخاطب هدف
  • تعیین وظایف
  • تعیین کانال‌های پروموت
  • داشتن برنامه زمانی
  • ارزیابی مراحل
  • نظارت بر معیارها
  • اقدامات پس از کمپین بازاریابی

کمپین بازاریابی محصول

تعیین هدف در کمپین بازاریابی

در اولین مرحله باید هدف از راه‌اندازی چنین کمپینی را تعیین کنید. اهداف شما می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، ایجاد درآمد، افزایش تعامل، تبلیغ رویدادها، پروموت یک محصول جدید یا گرفتن بازخورد از محتوا باشد. البته این‌ها برخی از اهدافی است که می‌توانید به آن‌ها متکی باشید. در دومین گام باید هدفتان را به هدفی هوشمند تبدیل کنید. هدف هوشمند شفاف، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، متناسب با کسب و کار شما و دارای برنامه زمانی است.

تعیین نحوه ارزیابی در بازاریابی

نحوه ارزیابی در کسب و کارها و کمپین‌های مختلف، ممکن است بر اساس اهداف و کانال‌های ارتباطی در بازاریابی، دارای تفاوت‌هایی باشد. در واقع باید معیاری برای خودتان مشخص کنید که از طریق آن بدانید چقدر به موفقیت نزدیک هستید؟ تعدادی از شاخص‌های ارزیابی مختلف عبارت‌اند از:

  • تعداد پیش فروش
  • تعداد فروش
  • تعداد بیش از فروش
  • تعداد دفعات منشن شدن
  • نرخ تعامل ایمیل‌ها
  • تعداد رزروها
  • تعداد لایک‌ها
  • تعداد کامنت‌ها
  • تعداد دفعات باز کردن ایمیل‌ها
  • میزان بازگشت سرمایه
  • میزان اشاره‌های مطبوعاتی
  • میزان واکنش‌های کاربران

به طور کلی شاخص اصلی عملکرد یا همان KPI در رسانه اصلی موارد زیر هستند:

وبلاگ‌ها

تعداد بازدید _تعداد کلیک و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام

لایک _ کامنت _ هشتگ و به اشتراک گذاری

ایمیل

نرخ باز کردن _ نرخ کلیک کردن

تعیین مخاطب هدف و بازار به هدف در بازاریابی

بخش شناخت مخاطب دو مرحله دارد؛ در اولین شما باید بدانید که مخاطب شما کیست و در کجا می‌توانید او را بیابید؟ در بخش دوم نیز باید بدانید که آیا مخاطب مشتری شما است و اکنون هدف افزایش وفاداری او است؟ یا به طور کلی قصد جذب مخاطبین جدید دارید؟ آیا در حال بازاریابی برای مشتریان دائمی هستید یا می‌خواهید هویت جدیدی را معرفی نمایید؟ پس از اینکه به این سوالات پاسخ دادید به سراغ مباحثی بروید که باعث شناخت بیشتر شما از نیازهای مخاطب می‌شود. این مباحث عبارت‌اند از:

  • مخاطب هدف شما چه علایقی دارد؟
  • فعالیت مخاطب هدف شما در کدام بخش فضای مجازی بیشتر است؟
  • چه مدل از محتوایی باعث توجه بیشتر او می‌شود؟
  • محصول من چه تاثیری در زندگی او خواهد داشت؟
  • چه لحن و محتوایی برای آن‌ها مناسب‌تر است؟

تعیین وظایف افراد در کمپین بازاریابی

تمام مراحل قبلی را باید در مراحل پیش از راه‌اندازی بازاریابی محصول انجام دهید. حالا نیاز است که وارد مراحل عملی شوید و مشخص کنید که چگونه و با همکاری چه کسانی این کار را انجام خواهید داد؟ ممکن است که بخواهید این کار را با کمک تیم داخلی شرکتتان انجام دهید یا آن را به افراد متخصصی خارج از محدوده کاریتان بسپارید. پس برای هر فرد ماموریتی را مشخص کنید. از دیدگاه‌ها و خلاقیت اعضای تیمتان بهره ببرید. برخی از افراد در این مرحله فریلنسر را برای انجام قسمت‌های خاصی مانند طراحی استخدام می‌کنند.

مراحل کمپین بازاریابی محصول

کانال‌های پروموت در بازاریابی محصول

برای انتخاب کانال‌های بازاریابی می‌توانید از تجارب گذشته استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در گذشته از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی استفاده کرده‌اید، آمارها و نتایج آن را بررسی کنید. سپس می‌توانید از اطلاعات به دست آمده در انتخاب کانال‌های جدید برای کمپین بازاریابی محصولات خود بهره ببرید. از این طریق شما می‌توانید مزایا و معایب هر کانال رسانه‌ای را شناخته و در جهت بهبود آن‌ها گام بردارید. بهترین کار در انتخاب کانال‌ها مراجعه به نتایج گام قبلی در شناخت مخاطبین هدف است‌. اگر شما بدانید که مخاطبانتان در چه رسانه‌ای مانند تیک تاک یا اینستاگرام یا لینکدین فعال هستند، انتخاب‌های بهتری خواهید داشت.

برنامه‌ریزی زمانی در کمپین‌های بازاریابی

برای اطمینان  از قرار داشتن در مسیر و دستیابی به اهداف، باید برنامه‌ریزی زمانی برای خودتان داشته باشید. ددلاین‌ها همیشه باعث استمرار و ایجاد هیجان در شما و مخاطبین می‌شوند. در جدول زمانی نکات زیر را رعایت نمایید:

  • زمان شروع و پایان کمپین را مشخص کنید. این زمان می‌تواند چند هفته، چند ماه و حتی تا یک سال نیز باشد.
  • نقاط و نکات مهم را شناسایی کنید. مثلاً تاریخ دقیق تبلیغات یا رویدادهای مهم و حتی تعطیلات یا اتفاقات خاص تقویم را یادداشت کنید.
  • برای خودتان وظایف کوچکی را معین نمایید. پس از تعیین هدف اصلی نوبت به این می‌رسد که اهداف را به کارهای کوچک‌تری تقسیم نمایید. برای هر کدام از آن‌ها نیز زمان مشخصی را تعیین کنید.
  • در تعیین ضرب الاجل ها به هیچ عنوان رویا پردازی نکنید و واقع‌گرا باشید. این وظایف کوچک می‌تواند مانند پست گذاری در رسانه‌های اجتماعی تعیین شوند.
  • به طور مرتب بر این جدول زمانی نظارت داشته باشید.
  • از ابزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید
  • این ابزارها مانند نمودار گانت، باعث می‌شود که تصور بهتری از پروژه خودتان داشته باشید. همچین موجب تسهیل پیگیری مراحل کمپین است.

آیا کمپین بازاریابی محصولتان در جای درستی قرار دارد؟

برای اینکه بدانید کمپین شما در جای درست قرار گرفته و مخاطبین را به سمت کسب و کار شما ترغیب می‌کند، می‌توانید از معیار‌های زیر استفاده کنید:

  • بررسی کنید که محتوای شما آموزنده و جذاب باشد.
  • از میزان تاثیر محصول یا ارزش کسب و کار خودتان در پاسخ به نیازهای مخاطب اطمینان پیدا کنید.
  • به طور دقیق برای کاربران مشخص کنید که چه کاری را باید انجام دهند.

سنجش میزان اثرگذاری کمپین

جهت اطمینان از میزان اثرگذاری کمپین بازاریابی محصولتان  باید معیارهایی برای سنجش آن به کار ببرید. معیارهایی که در بخش‌های مختلف برای ارزیابی کمپین به کار می‌روند عبارت‌اند از:

  • معیارهای ایمیل مانند نرخ کلیک نرخ _ پرش _ نرخ تبدیل
  • معیارهای شبکه‌های اجتماعی مانند نرخ تبدیل نرخ _کلیک هزینه به ازای هر کلیک_ هزینه برای هر تبدیل
  • معیارهای شبکه‌های اجتماعی به شکل ارگانیک مانند تعاملات لایک_ به اشتراک گذاری و کامنت_ نرخ فالو کردن _ نرخ کلیک
  • معیارهای تبلیغات پولی مانند نرخ کلیک _ نرخ تبدیل
  • معیارهای سئو مانند میزان اسکرول کردن_ میزان ماندن در صفحه _ نرخ پرش _ نرخ کلیک

مخاطبین کمپین بازاریابی محصول

اقدامات پس از اجرای کمپین بازاریابی

آخرین گامی که در برگزاری کمپین‌های بازاریابی باید انجام دهید، آنالیز داده‌ها و نتایج است. این کار به شما کمک می‌کند تا در کمپین‌های بعدی عملکرد بهتری ارائه دهید. علاوه بر این تصور شفافی درباره مخاطبان، تکنیک‌های بازاریابی و اثرگذاری شیوه‌های به کار رفته خواهید داشت. همچنین می‌توانید بررسی کنید که چه کارهایی را باید متفاوت انجام می‌دادید؟ چگونه می‌توانستید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید؟ چه کارهایی را باید انجام نمی‌دادید؟ چه چیزهایی یاد گرفتید؟

کال تو اکشن کمپین بازاریابی

یکی از مهمترین کارهایی که در طول کمپین بازاریابی محصول باید توجه زیادی را به آن اختصاص دهید، داشتن یک کال تو اکشن خوب و مناسب است. در هر تبلیغ ، ایمیل، ویدئو و یا هرچیز دیگری باید به صورت مستقیم از مخاطبتان درخواستی داشته باشید. این کار باعث می‌شود که او دچار سردرگمی نشود. کال تو اکشن آخرین تیر برای وادار کردن مشتری به اقدام است. در CTA هر چند باید مستقیماً اقدام کنید، اما این کار چندان هم ساده نیست. لحن شما باید نشان دهد که سود مشتری از انجام این کار چیست. به هیچ عنوان خشک و غیر دوستانه صحبت نکنید. وظیفه کال تو اکشن تشویق و متقاعد کردن مشتریان است.

نمونه کمپین‌های بازاریابی موفق

کمپین‌های بازاریابی محصول بسیار موفق و قوی در سرتاسر دنیا از گذشته‌های بسیار دور اجرا شده‌اند.  این کمپین‌ها موجب تحول بسیار زیادی در زمان خودشان بوده‌اند. برخی از آن‌ها موارد زیر هستند:

کمپین تبلیغاتی شرکت سامسونگ:

این شرکت کمپینی به عنوان اینجا ایران است راه اندازی کرد که در آن یک بازیگر ایرانی هنرنمایی می‌کنند. تبلیغ از کاربران خواسته شده تا از محل مورد علاقه خودشان در ایران با گوشی همراه خود ویدیویی تهیه کنند. و در آن توضیح دهند که چرا به این منطقه علاقه دارند.

کمپین تبلیغاتی امرسان:

یکی از موفق‌ترین و به یادماندنی‌ترین کمپین‌های بازاریابی که باعث شده تا امروز هم نام برند امرسان در ذهن‌ها باقی بماند، کمپین من و مامان و امرسان بود.

کمپین بازاریابی برگرکینگ با شعار از ترافیک لذت ببر:

در این کمپین که جز اصلی آن یک ویدیو بود، شرایط سخت و خسته کننده‌ای مانند ترافیک را نشان می‌داد که با استفاده از آن در یک هفته ۶۳ درصد افزایش سفارش داشت.

مراحل ایجاد کمپین فروش موفق

راه اندازی کمپین بازاریابی محصول

اگر شما هم مانند بقیه برندهای موفق از تاثیر کمپین بازاریابی محصول در افزایش فروش و مشتریان آگاه بودید، لحظه‌ای برای راه‌اندازی آن صبر نمی‌کردید. کمپین بازاریابی شامل اجزای مختلفی می‌شود که کمپین تبلیغاتی بخشی از آن است. در این کمپین شما باید نکات زیادی را رعایت کنید و بر اساس مراحل معین اقدامات لازم مانند تعیین هدف، شناخت مخاطب، تشکیل تیم و برنامه‌ریزی و … را انجام دهید. کارشناسان آی مدیر در تمام مراحل ایجاد یک کمپین موفق در کنار شما خواهند بود. همچنین شما  می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

مراحل راه اندازی یک کمپین بازاریابی موفق کدام هستند؟

برنامه‌ریزی و تعیین هدف – مشخص کردن نحوه ارزیابی – تعیین مخاطب هدف – تعیین وظایف –  تعیین کانال‌های پروموت – داشتن برنامه زمانی – ارزیابی مراحل – نظارت بر معیارها – اقدامات پس از کمپین بازاریابی

شاخص کلیدی پیشرفت در بازاریابی چیست؟

نحوه ارزیابی در کسب و کارها و کمپین‌های مختلف، ممکن است بر اساس اهداف  و کانال‌های ارتباطی در بازاریابی، دارای تفاوت‌هایی باشد. در واقع باید معیاری برای خودتان مشخص کنید که از طریق آن بدانید چقدر به موفقیت نزدیک هستید.

انواع کمپین بازاریابی کدام هستند؟

کمپین آگاهی از برند – کمپین تغییر نام تجاری – کمپین بازاریابی موتورهای جستجو – کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی – کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC-کمپین بازاریابی ایمیلی – کمپین روابط عمومی – کمپین بازاریابی معرفی محصول – کمپین بازاریابی ارجاعی – کمپین شریکی – کمپین ویدیویی

 

همچنین بخوانید :  هویت برند چیست | بررسی نقش هویت برند در توسعه کسب و کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا