مراحلی که کسب‌وکارها برای ایجاد زبان برند طی می‌کنند

هر کسب‌وکاری تمایل دارد که پیشرفت کند و تبدیل به برند معروفی شود که مردم بتوانند با اطمینان خاطر و بدون ریسک از او خرید کنند.راه‌های زیادی برای دست‌یابی به این درجه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها میتوان به هویت بصری و زبان برند اشاره کرد. هویت زبانی برند قابل کنترل است و شما می‌توانید آن‌طور که می‌خواهید خودتان را به افراد جامعه معرفی کنید.

زبان برند و انواع آن

  زبان برند و انواع آن

زبان برند در واقع آن کلمات و لحنی است که شما برای توضیح و معرفی محصولات یا خدمات خودتان آن‌ها را به‌کار می‌برید.

شما می‌توانید با زبان برند به هر نقطه از کسب و کار که به نظرتان می‌رسد برای فرآیند رشد شما موثرتر است، اشاره کنید همچنین پیشینه برند و خدمات پس از فروش نیز با زبان برند قابل ارائه  هستند.زبان برند متفاوت از شعار برند است. زمانی‌که مخاطب با محصول شما مواجه می‌شود، اولین سوالی که برای او ایجاد می‌شود این است که این محصول چیست چه چیزی را به ما ارائه می‌کند و کدام مشکل من را حل می‌کند؟ همه این سوال ها را می توان با زبان برند پاسخ داد.

چگونه یک زبان برند خوب بسازیم؟

همه برندها ناچار هستند که زبان برند داشته باشند، برای همین باید به لحن و کلمات زبان برند توجه ویژه‌ای داشته باشند. برای این‌که بتوانید زبان برند بهتری داشته باشید نکات زیر را رعایت کنید:

  • مبهم صحبت نکنید

زبان برند شما را همه افراد باید متوجه شوند، بنابراین از کلمات سخت و یا جملات سنگین استفاده نکنید، سعی کنید با کلمات و جمله‌بندی‌های ساده  خودتان را معرفی نمایید.

  • مخاطبینتان را بشناسید

یعنی اینکه بدانید که اکثریت مخاطبان شما چه ویژگی خاصی دارند و بر اساس همان ویژگی‌ها خودتان را معرفی کنید، مثلاً اگر مخاطبان شما افراد بالای چهل سال هستند بیش‌تر به دنبال ضمانت هستند، پس بهتر است که شما در زبان برند خودتان و کلمات کلیدی واژه ضمانت یا خدمات پس از فروش را ذکر کنید.

  • محصولتان را بشناسید

قبل از هر چیز برند خودتان را، محصول خودتان را به خوبی بشناسید که بتوانید بهترین معرفی را به مخاطب خودتان ارائه کنید. قطعاً لحن و کلماتی که برای خریدار محصولات فیزیکی  به‌کار برده می‌شود باید متفاوت از خریداری باشد که می‌خواهد آموزش و خدماتی از شما تهیه کند.

  • هدف کسب و کار خودتان را مشخص کنید

شما باید بدانید که هدف شما از گسترش برندتان چیست، آیا شما فقط قصد دارید که محصولی را به دیگران بفروشید یا آیا قصد دارید که فرهنگی را بین خریداران و مشتریان خود برپا کنید. همچنین شما باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید مشتری شما به برندتان وفادار بماند باید چگونه با او صحبت کنید.

  • دورنگ نباشید

بسیار مهم است که در کل سازمان شما یک تصویر واضح و مشابه وجود داشته باشد، نه این‌که هر بخشی مثلاً بخش تبلیغات یا بخش خدمات پس از فروش یل بخش تولید محتوا و … تصویر جداگانه‌ای از خودشان ارائه کند.

  • به شبکه‌های اجتماعی‌تان رسیدگی کنید

افراد جامعه به دقت انواع محصولات و برندها را زیر نظر میگیرند، آنها از وب سایت  شبکه‌های اجتماعی و… استفاده میکنند تا بدانند که شما برای آنها مناسب هستید یا خیر. پس شما باید در تمامی این بخش ها و حتی بسته بندی محصولات خود و یا طرز صحبت فروشندگان حضوری خودتان کار کنید.

همچنین بخوانید :  برندسازی کسب و کار های کوچک و تازه کار

به شبکه های اجتماعی تان رسیدگی کنید.

  • جوانب کار را در نظر داشته باشید

همچنین شما باید بدانید که می‌خواهید منطق مخاطب را درگیر کنید یا با احساسات او طرف هستید؟ آیا شما از طرف خودتان صحبت می‌؛کنید یا در حال معرفی سازمان و شرکت خودتان هستید؟ و یا اینکه محصول شما چگونه محصولی است؟

  • زبان برندتان را به یک سند تبدیل کنید

حالا این ویژگی‌ها را مکتوب کنید و به‌عنوان یک منشور سازمانی برای تمام افراد شرکت‌تان توضیح دهید. البته باید توجه داشته باشید که در بخش‌ها کلمات کلیدی باید به‌صورت‌های مختلفی به‌کار بروند زیرا آن کلماتی که برای فروش استفاده می‌شوند نباید عینا برای خدمات پس از فروش به‌کار برود.

  • اماده تغییر باشید

اگر زبان برند شما باعث وفاداری مشتریانتان یا ورود مشتریان جدید نمی‌شود، باید آن را تغییر دهید. نظرات مشتریان در این راستا بسیار کمک‌کننده است. ایجاد تغییر اسان نیست و شما باید تمام مراحل ایجاد هویت زبانی را از ابتدا طی کنید.

اهمیت زبان برند

تصویری که شما از برندتان به مخاطب ارائه می‌دهید همان چیزی است که او توسط آن شما را به یاد می‌آورد.

زبان برند به دلایل زیر اهمیت دارد:

  • با تشکیل و ترویج زبان برند مثبت برای کسب‌وکارتان می‌توانید از رقبایتان متمایز شوید ودر ذهن مردم ارتباطی عمیق ایجاد کنید. برای همین است که زبان برند برای تیم‎‌های فروش و مارکتینگ اهمیت زیادی دارد.
  • شما باید برای جلب مشتری، گفت‌و‌گو، تعامل و برقراری ارتباط با مصرف کننده به گونه‌ای از کلمات و واژه ها استفاده کنید که تصویر خوبی از شما در ذهن او شکل بگیرد. این تصویر تا ابد و حتی شاید در سطح جهانی از شما به جا خواهد ماند.
همچنین بخوانید :  اهمیت اخلاق در توسعه ی برند

تعامل خریدار و زبان برند

در مواجه مشتری و برند، به شکل آگاهانه یا ناآگاهانه تجربه‌ای از آن تعامل در ذهن او ماندگار می‌شود. پس  بهتر است این نقطه تماس شما به دقت چیده شود، نقطه تماس ممکن است بر اساس زبان برند یا هویت بصری ایجاد شود و شما می‌توانید خودتان این تاچ پوینت را به‌خوبی تغییردهید.عوامل زیادی مانند هویت بصری یا زبان برند یا ارتباط با مشتری یا اطمینان از کیفیت کالا، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ظاهر بسته بندی، خبرنامه، ایمیل و انجمن‌ها مجلات همه از تاچ‌پوینت‌ها می‌باشند.

تعامل خریدار و زبان برند

زبان برند خودتان را بسازید

در دنیای امروز شما نمی‌توانید به تبلیغات تنها اکتفا کنید بلکه برای پیشرفت کسب‌وکار و برندتان لازم است که به هویت بصری ،شناخت اهداف، ارتباط با مشتریان توجه کنید. زمانی که بیننده وارد وب‌سایت یا صفحات مجازی یا شرکت یا فروشگاه شما می‌شود از اولین چیزهایی که توجه او را جلب می‌کند زبان فروشندگان یا کلماتی است که در هر کدام از این وسایل ارتباطی به‌کار گرفته می‌شود.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

چرا واضح صحبت کردن در تبیین زبان برند اثرگذار است؟

زیرا زبان برند شما را همه افراد باید متوجه شوند، بنابراین از کلمات سخت و یا جملات سنگین استفاده نکنید، سعی کنید با کلمات و جمله‌بندی‌های ساده  خودتان را معرفی نمایید.

همچنین بخوانید :  نکات جذابی که باید از برند لویی ویتون بدانید

شناخت درست محصول چه تاثیری در ساختن زبان برند دارد؟

قطعاً لحن و کلماتی که برای خریدار محصولات فیزیکی  به‌کار برده می‌شود باید متفاوت از خریداری باشد که میخواهد آموزش و خدماتی از شما تهیه کند.

تعامل خریدار و فروشنده در چه نقاطی ایجاد می‌شود؟

عوامل زیادی مانند هویت بصری یا زبان برند یا ارتباط با مشتری یا اطمینان از کیفیت کالا، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ظاهر بسته بندی، خبرنامه، ایمیل و انجمن‌ها مجلات همه از تاچ‌پوینت‌ها می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا