بهترین شعار برندینگ را چگونه بسازیم؟ بهترین روش ها برای ساخت شعار تبلیغات

هر برندی برای آن‌که بتواند نام خود را به بهترین شکل در ذهن مخاطبان حک کند از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند که یکی از این روش‌ها به کار بردن شعار برای برند است. برای آن‌که بدانید چگونه بهترین شعار برندینگ را بسازیم باید پیش از هر چیز با اصول آن آشنا شده و مراحل ساخت آن را به درستی طی کنید.

شعار برند چیست؟

شعار برند جمله‌ای کوتاه است که با استفاده از آن تلاش می‌شود با کم‌ترین کلمات هویت و پیام برند را به گونه‌ای پایدار و مناسب به مخاطب منتقل کرد. از شعار برند می‌توان در بسیاری از المان‌های مختلف برند نظیر: تبلیغات محصولات، لوگوی برند، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد و همچنین شعار برند تاثیر مثبتی در توسعه برند دارد که می‌توانید برند خود را در ذهن مشتریان حک کنید.

شعار برندینگ

در ادامه به چند مورد از شعارهای معروف برندها پرداخته می‌شود:

  • “Just Do It” نایکی
  • “Think Different” اپل
  • “Im Lovin It” مک دونالد
  • “Concentrating People” نوکیا
  • “Imposible Is Nothing” آدیداس

اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که شعارهای یک برند تنها به یک مورد محدود نشده و یک برند می‌تواند به صورت هم‌زمان از شعارهای مختلفی استفاده کند، علاوه بر آن شعارهای برند ممکن است در گذر زمان تغییر کرده و برندها می‌توانند شعارهای جدیدی را برای خود انتخاب کنند.

انواع شعارهای تبلیغاتی

برای شعارهای تبلیغاتی برند دسته‌بندی‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید با توجه به شرایط برند خود از نوع مناسب استفاده کنید:

·شعار توصیفی

این نوع از شعار به صورت مستقیم و بدون هیچ‌گونه پیچیدگی و قائده خاصی به ویژگی‌ها و مزایای برند اشاره کرده و با استفاده از واژگان توصیفی تلاش می‌شود تا حداکثر شفافیت برای مخاطب به ارمغان بیاید. مثال: “تازگی هر روز می‌چسبد” Market America

همچنین بخوانید :  نکات جذابی که باید از برند لویی ویتون بدانید

·شعار ارزش محور

این نوع شعارها بر روی ارزش‌ها، ماموریت و اصول برند متمرکز بوده و بیش‌تر به هدف اجتماعی برند توجه دارند. معمولا برندهایی که قصد دارند پیامی عمیق‌تر و ایده‌آلیستیک‌تر را به مخاطبان منتقل کنند، این نوع از شعارها را به کار می‌برند. مثال: “بهترین خود باش” داو

·شعار بازیابی احساسات

در این این نوع از شعارها تلاش می‌شود تا برقراری ارتباط با مخاطب به حداکثر میزان ممکن رسیده و از طریق برقراری ارتباط عاطفی عمیق و استفاده از تکنیک‌های برندینگ عاطفی وفاداری را از سوی مشتریان به ارمغان می‌آورند. “چیزی که به آن عشق داریم” M&M

شعار برندسازی

·شعار خلاقانه

این شعارها با استفاده از کلمات خلاقانه، تشبیهات زیبا و واژه‌های هوشمندانه، پیام برند را به شکلی غیر مستقیم به شیوه‌ای که در ذهنتان باقی بماند، به شما منتقل می‌کند. معمولا برندهایی از این نوع شعار استفاده می‌کنند که قصد دارند به ماندگاری بالایی دست پیدا کنند.

مراحل ساخت بهترین شعار برای برند

یک شعار تبلیغاتی تنها زمانی می‌توانید کارایی لازم را داشته باشد که برای طراحی آن وقت بسیاری صرف شده و مطابق با اصول طراحی شده باشد. در ادامه مراحل اصلی برای ساخت بهترین شعار برندینگ بررسی خواهد شد:

·آنالیز برند

شعاری که برای برند انتخاب می‌شود باید تناسب کاملی با ارزش‌ها و اصول برند داشته باشد، به همین دلیل باید در قدم اول برای طراحی شعار برند، به دقت بازار هدف را بررسی کرده و اطلاعات کافی در مورد ارزش‌ها، مزیت‌ها، ویژگی‌ها مثبت و تمامی عوامل تاثیر گذار در انتخاب شعار بدست بیاورید.

·انتخاب پیام اصلی

برند شما باید یک پیام محوری داشته باشد که به شکلی خلاصه و ملموس بتواند رسالت برند را به مخاطبان منتقل کند. این پیام می‌تواند شامل ویژگی‌ها و مزایای برند شما باشد که بر روی آن‌ها تاکید می‌شود.

همچنین بخوانید :  عصاره برند چیست ؟ |آشنایی با ذات یک برند منحصر به فرد👌

·قدری خلاقیت به کار ببرید

در این مرحله با استفاده از روش‌های مختلف مانند طوفان فکری، شروع به تولید ایده‌های مختلف کرده و تلاش می‌شود تا شعاری واحد و جذاب تولید شود. در این مرحله می‌توان از اعضا و کارکنان مختلف برند کمک گرفت و از میان نظرات مختلف بهترین نظر را انتخاب کرد.

شعار آمازون شعار برندینگ

·سنجش نظرات

پس از تولید ایده‌های مختلف، تمامی ایده‌ها بدون هیچ‌گونه محدودیتی سنجیده‌شده و بر اساس تناسب آن با ارزش‌ها و اهداف برند ارزیابی می‌شود. شعاری انتخابی باید ساده، قابل به یادآوری و مرتبط با رسالت برند باشد. در این مرحله می‌توان شعارهای مختلفی را انتخاب کرد و بر اساس واکنش و نظرات مخاطبان بهترین شعار برندینگ را از بین گزینه‌های موجود برگزید.

·اجرا و استفاده

پس از آن‌که شعار انتخاب شده با بازخورد مناسبی از سوی مخاطبان مواجه شد، می‌توان آن را به عنوان بخشی از استراتژی برندینگ به کار برد و آن را در تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و سایر موارد استفاده کرد تا هویت برند را تقویت کنید. “من همانی هستم که هستم” ریباک

شعار جذاب رمز به خاطر سپاری برند

در طول روز افراد ممکن است چه در زندگی خود و چه در شبکه‌های اجتماعی نام برندهای متعددی را بشنوند؛ اما تنها نام تعداد محدودی از آن‌ها را به خاطر می‌سپارند. یکی از بهترین روش‌ها برای حک کردن نام برند در ذهن مخاطب استفاده از یک شعار جذاب و گیرا است.

انواع شعار برندینگ

انتخاب بهترین شعار برندینگ اصولی داشته که پیروی از آن می‌تواند شعاری به یادماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما نیز به دنبال شعاری جذاب برای برند خود هستید می‌توانید با همراهی مشاوران آی مدیر در کم‌ترین زمان شعار مطلوب برند خود را طراحی کرده و مخاطبان را شگفت زده کنید.‌

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

کدام نوع از شعارهای تبلیغاتی برای به خاطر سپاری نام برند در ذهن مخاطب گزینه مناسبی به شمار می‌آید؟

در شعارهای خلاقانه با استفاده از کلمات خلاقانه، تشبیهات زیبا و واژه‌های هوشمندانه، پیام برند را به شکلی غیر مستقیم به شیوه‌ای که در ذهنتان باقی بماند، به شما منتقل می‌کند. معمولا برندهایی از این نوع شعار استفاده می‌کنند که قصد دارند به ماندگاری بالایی دست پیدا کنند.

همچنین بخوانید :  طراحی برندینگ استارتاپ چگونه است؟ به همراه نکات مهم برای استارتاپ ها

چگونه می‌توان بهترین شعار را برای برند انتخاب کرد؟

برای انتخاب بهترین شعار برندینگ باید پیش از هر چیز با مخاطبان برند و فضای کلی آن آشنا شده و سپس با طی کردن مراحل طراحی شعار می‌توان مفهومی جذاب را به مخاطبان ارائه کرد.

کدام برند از نوع شعار بازیابی احساسی استفاده کرد؟

برند M&M که به عنوان یکی از برندهای مشهور جهان در حوزه تولید آبنبات و شکلات شناخته می‌شود، با استفاده از شعار بازیابی احساسی رابطه‌ای عمیق را با مخاطبان خود برقرار کرده است. “چیزی که به آن عشق داریم” به عنوان شعار برند ام اند ام شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا