چگونه از تکنولوژی های جدید در توسعه برند استفاده کنیم ؟

پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی‌های برندینگ بسیار گسترده شده‌اند و عدم توجه به آن‌ها باعث ایجاد زیان برای شما می‌شود. خریداران نسل جدید انتظارات متفاوتی از برندها دارند. عملکرد سنتی شاید باعث از بین رفتن کسب‌وکار نشود، ولی قطعاً شما را به حاشیه میدان رقابت خواهد کشاند. چرا که افراد تمایل زیادی به استفاده از فناوری‌های روز دنیا در تمام بخش‌های زندگی از جمله انتخاب برند و خرید دارند. آن‌ها برای مقایسه محصولات و فروشگاه‌ها به اینترنت مراجعه می‌کنند. حالا اگر شما برای توسعه برند از طریق تکنولوژی و ابزارهای جدید اقدام نکنید، احتمال افزایش فروشتان کاهش پیدا می‌کند. همچنین این موضوع بر ایجاد تصویر ذهنی نیز موثر است.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان

هر زمان اسم رسانه‌های اجتماعی به میان می‌آید، تصور اکثریت سریعاً به سمت اینستاگرام و تلگرام می‌رود. اما آیا ایجاد یک نمایه آنلاین برای جذب مخاطبین کافی است؟ چه رسانه‌های دیگری وجود دارد؟ در اولین مرحله باید دقت کرد که نحوه تعامل و تحلیل نتایج در هر رسانه‌ای متفاوت است. شما باید بتوانید نرخ تعامل را به خوبی بررسی کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های جدید برای برندینگ انجام دهید. اما در این میان اگر در جستجوی ارتباط موثر با مخاطبین هستید باید مستمرا و با کیفیت تولید محتوا نمایید. تیم پشتیبانی شما باید حرفه‌ای و با سرعت باشد. کارکنان این بخش باید با مشتریانی که شکایت یا پیشنهادی دارند، ارتباط موثری برقرار کنند. این کار باعث ایجاد حس ارزشمندی در مخاطب و توسعه غیر مستقیم برند شما از طریق تکنولوژی‌های به‌روز می‌شود.

استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای ایجاد تجربه مشتری منحصر به فرد

فناوری‌ها در توسعه برند به طرز غیرقابل تصوری رو به پیشرفت هستند. اکثر برندهای بزرگ و محبوب تلاش می‌کنند تا با به کارگیری تکنولوژی‌های به روز مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، احساس نیاز به محصولشان را در مشتریان ایجاد کنند. اصلی‌ترین تفاوت این دو فناوری در نیازشان به ابزارهای فیزیکی است. در هردو  شما محیطی را ایجاد می‌کنید که مشتری بتواند با داشتن خدمات یا محصول شما آشنا شود. اما واقعیت مجازی نیاز به یک عینک، هدفون یا بلندگو نیز دارد. برعکس آن واقعیت افزوده در هر گوشی تلفن همراهی قابل اجرا است. مثلاً یکی از فروشگاه‌های مبلمان بسیار معروف برای توسعه برند از طریق تکنولوژی اقدام خلاقانه‌ای انجام داد. او بستری را ساخت که شما طرز چینش مبلمان را با گرفتن گوشی تلفن همراه به هر سوی خانه، ببینید. مجموعاً چنین پیشرفت‌هایی در کمپین‌های بازاریابی، باعث ایجاد تصویر بهتر پیش از خرید و تجارب شخصی برای مشتریان می‌شود.

همچنین بخوانید :  5 قدم برای برگزاری کمپین بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی پیام های برند

همه کسب و کارهای حرفه‌ای از مشتریان خود داده‌هایی جهت برنامه‌ریزی بهتر جمع آوری می‌کنند. هوش مصنوعی در این بخش نیز کاربرد دارد. کاربرد تکنولوژی‌ها در مارکتینگ در بخش شناسایی مخاطبین شناخته می‌شود. با شناخت مشتریان می‌توانید آن‌ها را طبقه بندی کنید. این کار باعث بهبود کیفیت و تنظیم حجم و وسعت بخش‌ها می‌شود و پرسونال برندینگ و توسعه برند بسیار موثر است. زیرا که محتواهای تکراری یا تاریخ گذشته و مبهم را تشخیص می‌دهد. در نهایت نیز با ارائه پیشنهادات درباره اقدامات مورد نیاز بازار و هدف‌گیری صحیح، از هدر رفت زمان و بودجه شما جلوگیری می‌کند. شما برای انجام این کارها به کارکنان زیادی نیاز دارید. اما هوش مصنوعی به سادگی این کار را چندین برابر دقیق‌تر و با وسعت و حجم بسیار بیشتری انجام می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید از طریق چت بات‌ها و آنالیزهای هوش مصنوعی، نیازها را شناسایی و محتوای مخصوص آن را تولید کنید.

 

استفاده از بلاک چین برای ایجاد شفافیت

سالانه هزینه‌های بسیار هنگفتی از بابت تقلب در تبلیغات از بین می‌رود. بلاک چین‌ها برای همین موضوع به فناوری‌ها در توسعه برند و تبلیغات اضافه شدند. از این طریق تمام اعمال متقاضی و عرضه کننده مشخص است و در یک دفتر کل توزیع شده ثبت می‌شود. یعنی هر دوی آنها می‌توانند فعالیت‌های مشکوک و متقلبانه را شناسایی کنند. این کار باعث ایجاد شفافیت می‌شود. همچنین مصرف کنندگان می‌توانند اطمینان کافی به صحت داده‌هایی که مشاهده می‌کنند، داشته باشند. شناسایی ربات‌ها، کلاهبرداری‌ها در سامانه، یافتن مشتریان واقعی و شمارش کلیک‌ها بر عهده بلاک چین است. از طریق تکنولوژی بلاک چین حریم خصوصی هر دو طرف به خوبی حفظ می‌شود. تولید کنندگان یا همان برندهای تبلیغ کننده نیز درگیر اطلاعات سوء و نادرست نمی‌شوند. بنابراین تحلیل و فرایند توسعه برند آن‌ها با سرعت بهتری پیش خواهد رفت.

همچنین بخوانید :  ثبت برند در گوگل | چگونه می‌ توانیم برند خود را در گوگل ثبت کنیم؟🤔

از فناوری هایی استفاده کنید که برای کسب و کار شما مناسب هستند

ابزارهای توسعه برند از طریق تکنولوژی بسیار متعدد و گسترده هستند. هر کدام از آن‌ها می‌تواند در مدل‌های مدیریتی تاثیر بسیار زیادی گذاشته و مرزهای برندینگ را جابجا کند. بنابراین انتخاب یک فناوری صحیح برای کسب و کارها دشوار است. مثلاً شما ممکن است بر اساس بودجه و نیاز برندتان نرم‌افزارهای مدیریت مشتری یا گوگل آنالیتیکس را برگزینید. برخی دیگر نیز نرم‌افزارهای طراحی گرافیک و سرویس‌های سئو را ترجیح می‌دهند. به صورت کلی بهتر است که پیش از هر کاری تمام بخش‌های کسب و کار خود را بشناسید. برای این کار تیمی از بخش‌های محتوا، سئو و فروش تشکیل دهید و از آن‌ها بخواهید ایده‌ها و پیشنهاداتشان را با شما در میان بگذارند. سپس مسیر کلی و اهدافتان را شناسایی و در جایی ترسیم کنید. این کار باعث شناسایی تمام چالش‌های احتمالی می‌شود‌. بنابراین حل مشکلات مسیر توسعه برند برای شما آسان‌تر است.

آزمایش کنید و یاد بگیرید

همه کسب و کارها ممکن است که در پیاده سازی و یا در بخش نتیجه دچار شکست شوند. توسعه برند از طریق تکنولوژی‌های جدید کار آسانی نیست. نیاز است که شما با همفکری افراد متخصص و به کارگیری کارکنان متعهد، شیوه صحیح را انتخاب و به بهترین نحو آن را اجرا کنید. برخی از فناوری‌ها و تکنیک‌ها تست شده و مطمئن هستند. شما با مطالعه درباره آن‌ها می‌توانید به راحتی به نتیجه مد نظرتان برسید. اما فراموش نکنید که نکته مهم در این بخش شخصی‌سازی این تکنولوژی‌ها در برند شما است. یعنی نمی‌توان هر تکنیک تست شده‌ای را با بودجه هنگفت و بدون برنامه‌ریزی در کسب و کار خودتان به کار ببرید. شکست‌ها گرچه باعث هدر رفته زمان و هزینه هستند، اما تجارب مفیدی را به شما می‌دهند.

همچنین بخوانید :  آموزش برند سازی شخصی در فضای دیجیتال

بلاک چین در توسعه برند

همه چیز درباره به کارگیری تکنولوژی برای توسعه برند

فرار و دوری از فناوری‌های جدید در توسعه برند کاملا بی فایده است. زیرا سلیقه‌ و راحتی مخاطب رو به سوی استفاده از تکنولوژی‌ها پیش می‌رود. آن‌ها دوست دارند که با یک کلیک محصولات و فروشگاه‌های مختلف را مقایسه کرده و خریدشان را در منزل تحویل بگیرند. شما نیز اگر علاقمند به توسعه برند یا ایجاد یک برند حرفه‌ای هستید، باید پذیرای تکنولوژی‌های جدید باشید. این موارد در ابتدا بسیار دشوار و هزینه بر به نظر می‌رسند. اما با استفاده صحیح و مدیریت درست، در مدت زمان بسیار مناسبی نتیجه بی‌نظیر آن را خواهید دید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

شیوه رسانه‌های اجتماعی در ارتباط با مخاطبین چیست؟

شما باید مستمراً و با کیفیت محتوا تولید کنید، از تیم پشتیبانی و چت بات‌ها نیز غافل نباشید.

تفاوت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در فناوری‌های توسعه برند چیست؟

در واقعیت مجازی برای نشان دادن فضای مورد نظر به مشتریان نیاز به یک عینک یا هدفون دارید. اما پیاده سازی واقعیت افزوده با یک گوشی تلفن همراه نیز ممکن است.

هوش مصنوعی چگونه محتوایی مورد نیاز مشتریان را شخصی سازی می‌کند؟

هوش مصنوعی هزاران چشم است که تمام محتواهای مشابه را بررسی و با کسب اطلاعات و طبقه‌بندی مشتریان،  پیشنهادات لازم برای هر دسته را ارائه می‌کند‌‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا