چرا تبلیغات مهم است ؟ دلایل محکم برضرورت تبلیغات بخاطر وضع اقتصاد📌

تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌توان برای بازاریابی و جذب مشتریان به کار برد. از روزنامه‌ها گرفته تا تلویزیون و بیلبوردهای داخل خیابان، تبلیغات همه‌جا حاضر است و به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت در تجارت و توسعه کسب و کارها محسوب می‌شود. اما سوال مهم آن است که چرا تبلیغات تا این حد اهمیت یافته است و چرا باید به این مفهوم توجه شود و چه تاثیری در توسعه برند دارد؟ در ادامه به بررسی دلایلی پرداخته خواهد شد که نشان می‌دهد چگونه تبلیغات بر رشد و توسعه کسب و کارها تاثیر خواهد گذاشت.چرا تبلیغات اخه؟

تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران

تبلیغات پدیده‌ای بسیار قدیمی در طول تاریخ بوده که پیشینه آن به قرن‌ها قبل باز می‌گردد. با این وجود، مفهومی که تحت عنوان شیوه‌های نوین تبلیغات شناخته می‌شود، پیشینه آن به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیست باز می‌گردد.

با ظهور انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم، شیوه‌های تبلیغات، تغییر بسیار گسترده‌ای را تجربه کرد و رسانه‌های جدیدی از جمله: روزنامه، مجلات، تلویزیون، رادیو و … برای انتشار تبلیغات به کار گرفته شدند. این ابزارها امکان دسترسی عامه مردم به تبلیغات را فراهم کرده و به همین دلیل تبلیغ، به پدیده‌ای بسیار مهم و کلیدی در تجارت تبدیل شد.

با پیشرفت فناوری، تبلیغات به فضای دیجیتال و اینترنت منتقل شد. تبلیغات آنلاین، به وسیله سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو، به یکی از مهم‌ترین اشکال تبلیغات مبدل شد که در حال حاضر نیز به عنوان اصلی‌ترین بستر برای تبلیغ و معرفی کسب و کارها و خدمات آن‌ها به مشتریان محسوب می‌شود.

تبلیغات مطمئن

استفاده و توسعه تبلیغات و آگهی در ایران نیز پیشینه‌ عمیقی دارد؛ اما تبلیغات موثر در ایران در ابتدا به شکل دیوار کوب‌ها و بنرهای تبلیغاتی و سپس به رسانه‌های جمعی تکامل یافت. نقطه عطف صنعت تبلیغات در ایران را می‌توان سال 1316 در نظر گرفت. در این سال بود که اولین شرکت تبلیغاتی در ایران راه‌اندازی شد و پس از آن به مرور زمان با توسعه ابزارهای ارتباطی، تبلیغات در ایران نیز گستشر یافت و این موضوع موجب شد تا بسیاری از افراد در ایران به بررسی این موضوع بپردازند که چرا تبلیغات در موفقیت کسب و کارها اهمیت دارد.

برجسته کردن مزیت رقابتی با تبلیغات

فضای رقابتی میان کسب و کارها روز به روز در حال افزایش است. در چنین شرایطی کسب و کارها برای معرفی هرچه بهتر خود به مخاطبان و جذب مخاطبان جدید، باید بتوانند مزیت رقابتی خود را برای مخاطبان نمایان کنند.

برجسته کردن مزیت رقابتی از طریق تبلیغات یک استراتژی مهم در بازاریابی به شمار می‌آید. تبلیغات به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا نقاط قوت خود را نسبت به رقبا به نمایش گذاشته و مشتریان جدید را به خرید محصولات و استفاده از خدمات خود ترقیب کنند.

از جمله راه‌کارهای موثر برای برجسته کردن مزیت رقابتی با استفاده از تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید :  تاثیر شبکه سازی در پرسونال برندینگ چگونه است؟

نمایان کردن مزیت های منحصر به فرد

گاهی اوقات تبلیغات نمی‌تواند به اندازه مطلوب موثر باشد. در چنین شرایطی این سوال ایجاد می‌شود که چرا تبلیغات نتیجه مطلوبی را ارائه نداده است؟ یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع، غیر واقعی و مبالغه‌آمیز بودن محتوای تبلیغ است. تبلیغات باید مزیت‌های واقعی و ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات و خدمات یک برند را به مشتریان ارائه دهند. این مزیت‌ها می‌تواند شامل موارد مختلفی از جمله: قیمت پایین‌تر، کیفیت بالا، طراحی خلاقانه سایت و … باشد.

نمایان کردن مزیت های طبلیغات

انتخاب صحیح رسانه

انتخاب مسیر مناسب برای رساندن پیام تبلیغ به مخاطبان، از مهم‌ترین مواردی است که در تبلیغات باید به آن توجه شود. انتخاب این رسانه، تا حد زیادی به مخاطبان یک کسب و کار و سلایق آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال اگر مزیت یک برند ظاهر منحصر به فرد و خلاقانه آن است، می‌توان این موضوع را به شکلی غیر مستقیم از طریق طراحی وب‌سایت به مخاطبان منتقل کرد.

استفاده از شعار مناسب

شعار برند و لوگو دو ابزار کلیدی برای انتقال پیغام برند و برجسته کردن مزیت رقابتی آن به شمار می‌آیند. استفاده از شعارها و لوگوهای منحصر به فرد و خلاقانه موجب می‌شود تا اعتماد مخاطبان جلب شده و در نهایت اثر گذاری تبلیغات به شکل قابل توجهی افزایش یابد. این شعار و لوگو باید با مزیت رقابتی برند مرتبط باشد.

به کار بردن محتوای جذاب

ایجاد محتوای ارزشمند و کاربردی، اهمیت مخاطبان برای برند را نمایان کرده و موجب می‌شود تا اعتماد مشتریان به حداکثر مقدار خود برسد. طبیعتا زمانی که مخاطبان با محتوای ارزشمند و جذاب رو به رو شوند، به محتوای تبلیغ حساس شده و نظر آن‌ها جلب می‌شود. در نهایت جلب رضایت مخاطبان و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها به فروش و سود بیش‌تر محقق خواهد شد.

استفاده از نظرات مشتریان

یکی دیگر از راه‌کارهای موثر که نشان می‌دهد چرا تبلیغات مهم است و چگونه می‌توان از آن در نمایان کردن مزیت‌های رقابتی کسب و کار استفاده کرد، به کار بردن نظرات و توصیه‌های مشتریان، در تبلیغات است. برخی از کسب و کارها از نظرات غیر واقعی در محتوای تبلیغات خود استفاده می‌کنند، تشخیص این‌گونه نظرات برای مخاطبان کار دشواری نبوده و این موضوع می‌تواند تاثیری منفی در اعتبار برند داشته باشد، به همین دلیل باید برای نمایان کردن وجه تمایز برند از نظرات واقعی مخاطبان استفاده کرد.

تبلیغات ابزاری کلیدی در جذب مشتریان جدید

زمانی که این سوال مطرح می‌شود که چرا تبلیغات برای کسب و کارها تا این حد اهمیت دارد؟ اولین موضوعی که بیان می‌شود آن است که تبلیغات و بازاریابی به عنوان اصلی‌ترین راه‌کار برای جذب مشتریان جدید و افزایش مخاطبان یک کسب و کار به شمار می‌آید.

در بازار رقابتی امروز، برای کسب و کارها ضروری است که بتوانند محصولات و خدمات خود را به شکلی متفاوت و موثر به مخاطبان ارائه دهند. از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف نظیر: تلویزیون، رادیو، برنها و پلتفرم‌های آنلاین، می‌توان به بهترین شکل به مخاطبان هدف دسترسی داشته و اطمینان حاصل کرد که مخاطبان مورد نظر، از حضور کسب و کار شما در بازار خود اطلاع دارند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با چهار برند موفق تکنولوژی

از طریق پیام‌های استراتژیک و تصاویر خلاقانه، تبلیغات توجه مشتریان را جلب کرده و تاثیری ماندگار را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند. علاوه بر این موضوع تبلیغات واقعی و بدون مبالغه، موجب اعتماد مخاطبان شده و در ایجاد اعتبار برای کسب و کار تاثیر بسزایی دارد.

در مجموع تبلیغات با ایجاد آگاهی، اعتبار و متمایز کردن کسب و کار از رقبا، موجب افزایش تمایل مخاطبان به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار مورد نظر شده و با سرمایه‌گذاری بر روی استراتژی‌های تبلیغاتی موثر و کاربردی نظیر دیجیتال مارکتینگ می‌توان شانس جذب مشتری جدید و رشد موفق کسب و کار را افزایش داد.

تبلیغات در عصر تکنولوژی و چالش های آن

در عصر تکنولوژی ساخت تبلیغات موثر و جذاب، دشوارتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. تبلیغات در این عصر با چالش‌های پرشماری همراه است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشباع بازار

اولین چالش بزرگی که امروزه در تبلیغات با آن مواجه می‌شوید، مشکل اشباع شدن بازار است. در این دوره به دلیل اشباع شدن بازار و افزایش رقابت برای جلب توجه مخاطبان، امر تبلیغات دشوارتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد و به همین دلیل نیاز به ارائه محتوا و پیام‌های متمایز بسیار اهمیت یافته است.

مقاومت در مقابل تبلیغ

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا تبلیغات، امروزه کارایی گذشته را ندارد؟ امروزه افراد در زندگی روزمره خود با اشکال مختلفی از تبلیغات مواجه می‌شوند، به همین دلیل به شکلی غریزی مقاومتی از سوی آن‌ها در مقابل تبلیغات ایجاد شده است. با توجه به این موضوع استفاده از تبلیغات مستقیم و سنتی کارایی گذشته را ندارد و انتقال پیام به شکل غیر مستقیم و خلاقانه می‌تواند کارآمدتر باشد.

تبلیغات مزاحم

برخی از تبلیغات بارها و بارها برای یک مخاطب نمایش داده می‌شوند. این موضوع نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه می‌تواند تاثیری بسیار منفی در بازدهی تبلیغ ایجاد کند. از آن‌جایی که تبلیغات در اینترنت و سایر رسانه‌های دیجیتال بارها و بارها برای کاربران نمایش داده می‌شوند، مهم است که طراحی تبلیغات به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای کاربران ایجاد نشود.

حفظ حریم شخصی

مسئله حفظ اطلاعات و حریم شخصی کاربران یکی از دغدغه‌های مهمی است که در زمینه تبلیغات باید به آن توجه داشت. استفاده از داده‌های شخصی مشتریان در تبلیغات باید با اجازه آن‌ها انجام گرفته و به حریم خصوصی مخاطبان احترام گذاشته شود. طبیعتا استفاده بدون اجازه از این اطلاعات کسب و کارها را با چالش‌های قانونی و بحران‌های بسیاری مواجه خواهد کرد.

همچنین بخوانید :  بهترین شعار برندینگ را چگونه بسازیم؟ بهترین روش ها برای ساخت شعار تبلیغات

بازاریابی محتوایی

امروزه محتوای وب و محتوای متنی بیش‌تر از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. پیام تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که بتواند به شکلی مستقیم و موثر به نیاز مخاطبان اشاره کرده و با لحنی گیرا و جذاب مخاطبان را به استفاده از خدمات و محصولات کسب و کار مورد نظر ترقیب کند.

اهمیت تولید محتوای چند رسانه ای

با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتیوب، اهمیت تولید محتوای چند رسانه‌ای، بیش‌تر از هر زمان دیگری افزایش یافته است. در حال حاضر تبلیغات تنها به چاپ بنرهای رنگی، یا متن‌های جذاب محدود نمی‌شود و کسب و کارهای باید برای افزایش اثرگذاری تبلیغات خود از تمامی ابزارهای صوتی و تصویری به شکل مناسبی استفاده کنند.

اهمیت تبلیغات اصولی در پیشرفت کسب و کارها

طبیعتا برای آن‌که یک کسب و کار بتواند محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات به مخاطبان معرفی کند، باید هزینه‌ای را برای این موضوع صرف کند. با توجه به این هزینه، بازدهی و مفید بودن تبلیغات اهمیت بسیاری می‌یابد. به همین دلیل باید فرایند تبلیغات کسب و کار خود را از طریق بسترهای مناسب و تحت نظر افراد حرفه‌ای انجام دهید.

به همین منظور شما می‌توانید با بررسی مجموعه‌های مختلف در حوزه بازاریابی و تبلیغات بهترین مجموعه را برای خود انتخاب کنید. مجموعه آی مدیر به عنوان گروهی متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ، در این زمینه به بهترین شکل شما را همراهی خواهد کرد. برای کسب و اطلاعات تکمیلی می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

تبلیغات مدرن از چه دوره‌ای مطرح شد؟

با ظهور انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم، شیوه‌های تبلیغات، تغییر بسیار گسترده‌ای را تجربه کرد و رسانه‌های جدیدی از جمله: روزنامه، مجلات، تلویزیون، رادیو و … برای انتشار تبلیغات به کار گرفته شدند. این ابزارها امکان دسترسی عامه مردم به تبلیغات را فراهم کرده و به همین دلیل تبلیغ، به پدیده‌ای بسیار مهم و کلیدی در تجارت تبدیل شد.

چرا تبلیغات برای کسب و کارها حائز اهمیت فراوانی است؟

فضای رقابتی میان کسب و کارها روز به روز در حال افزایش است. در چنین شرایطی کسب و کارها برای معرفی هرچه بهتر خود به مخاطبان و جذب مخاطبان جدید، باید بتوانند مزیت رقابتی خود را برای مخاطبان نمایان کنند که این موضوع از طریق تبلیغات امکان‌پذیر می‌شود.

اصلی‌ترین بسترها برای تبلیغات کدام‌اند؟

با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتیوب، اهمیت تولید محتوای چند رسانه‌ای، بیش‌تر از هر زمان دیگری افزایش یافته است. در حال حاضر تبلیغات تنها به چاپ بنرهای رنگی، یا متن‌های جذاب محدود نمی‌شود و کسب و کارهای باید برای افزایش اثرگذاری تبلیغات خود از تمامی ابزارهای صوتی و تصویری به شکل مناسبی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا