بررسی شاخص توسعه برند

حتی مشهورترین برندها هم برای گسترش کسب و کارشان باید از شاخص توسعه برند استفاده کنند. این کار فرایندی بلند مدت است. برای انجام آن لازم نیست میلیون‌ها تومان سرمایه داشته باشید. در حقیقت این مراحل معیارهایی برای اندازه‌گیری فروش در ازای هر مشتری هستند.

شاخص توسعه برند

مرحله اول؛ شناخت کامل برند و اهداف

پیش از اجرای شاخص‌های توسعه برند، لازم است که به خوبی برند خودتان را بشناسید. باید بدانید در حال حاضر برندتان در چه جایگاهی قرار دارد. با انجام این کار شما می‌توانید جامه هدف خودتان را بشناسید. همچنین از این طریق چشم انداز صحیحی برای خودتان مشخص می‌نمایید. شاخص BDI موفقیت‌های نسبی برندها را در فضاهای مختلف بازاریابی اندازه‌گیری می‌کند. در حقیقت این شاخص بر اساس تعداد فروش در هر یک از فضاهای تبلیغاتی و بازاریابی در منطقه جغرافیایی خاص است. فرمول شاخص توسعه برند عبارت است از:

فرمول توسعه برند

 

البته این شاخص فقط برای مناطق جغرافیایی به‌کار نمی‌رود. ممکن است بر اساس دین یا زبان‌های خاصی نیز BDI تعریف کرد. بررسی عملکرد گذشته شاخص مفیدی برای برنامه‌ریزی آینده محسوب می‌شود.

مرحله دوم؛ ارزش گذاری و برنامه‌ریزی

مزیت بررسی عملکرد گذشته برندها در یادگیری رفتارهای آینده تاثیر بسیار خوبی دارد. از این طریق شما می‌توانید بودجه‌های تبلیغاتی خودتان را برنامه‌ریزی کنید. شاید به جای سرمایه‌گذاری رسانه‌ای در منطقه الف، بهتر باشد به سراغ مناطق ب و ج بروید. همه چیز به اهداف شما بستگی دارد. شاید بخواهید از استراتژی بهره ببرید که باعث تقویت مناطق ضعیف شما در فروش شود. شایدش هم هدف شما تقویت بازارهای قدرتمندتان باشد. شاخص BPI روش‌هایی هستند که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید فرایند کسب و کارتان را بهبود ببخشید. ویژگی‌های کلی شاخص توسعه برند و بهبود کسب‌‌‌وکار عبارت‌اند از:

  • در تمام سطوح سازمانی استفاده می‌شوند. یعنی حتی مدیران میانی در واحد خود، و مدیران ارشد در کل سازمان از ابزارها استفاده می‌کنند.
  • در فرایند بهبود کسب و کار باید علائم اختلال را شناسایی و فرایندی برای بهبود آن انتخاب نمایید. این فرایند باید دارای زمان‌بندی و با ایجاد تیم باشد.
همچنین بخوانید :  تقویم محتوا چیست؟ | آشنایی با کاربردهای کلیدی تقویم محتوا

مرحله سوم؛ اجرا و ارزیابی

مدیران باید کارایی برنامه‌ها را با استفاده از شاخص‌های کیفی و کمی ارزیابی کنند. مدیران ارشد سازمان روی فرایندهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما پس از این کار لازم است که نتایج تحلیل شوند. شاید برخی سرمایه‌گذاری‌ها برای بهبود حالت فعلی سازمان مانند سفارشات مشتریان باشد. گاهی اوقات نیز بر روی ابزارهای موقعیت سازمان در میان رقبا تمرکز دارند. گاهی اوقات لازم است که شاخص‌های توسعه برند را باز طراحی و اصلاح کنید. هر عملیاتی پیامدهایی خواهد داشت. نتایج را به صورت مرتب مستند کنید. از نظرات مشتریان و تیم آگاهی پیدا کنید. لازم است که مرتباً شاخص‌های کلیدی را به روز رسانی نمایید.

مولفه‌های توسعه برند

همه چیز درباره شاخص‌های توسعه برند

کسب و کارها نیاز به رسیدگی و بررسی مرتب عملکرد دارند. از طریق اجرای شاخص‌های توسعه برند، شما تصور دقیقی از نقطه قرارگیری کسب و کارتان خواهید داشت. فایده چنین چیزی در هنگام تحلیل و ایجاد چشم انداز برای آینده مشخص می‌شود. با رعایت همین نکات شما اثرات کاهش هزینه و افزایش مشتریان را در مدت زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد. مجموعه آی مدیر با ارائه خدمات ویژه و تخصصی در تمام این مراحل کنار شما خواهد بود. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

فرمول BDI چیست؟

میزان موفقیت فعالیت‌های برند را در رسانه‌ها و فضاهای مختلف بررسی می‌کند. شاخص توسعه برند نیز نامیده می‌شود.

همچنین بخوانید :  دو اصل مهم برای پایداری برندینگ | چگونه برندی ماندگار بسازیم

شاخص BPI چیست؟

این شاخص به روش‌هایی گفته می‌شود که از طریق آن وضعیت شرکت بهبود پیدا می‌کند.

شاخص BPI در چه سطوحی استفاده می‌شود؟

در همه سطوح خرد و کلان سازمان به‌کار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا