تصویر ذهنی برند

مشتریان همان چیزی که شما به آن‌ها می‌دهید را در ذهن خودشان ثبت می‌کنند. البته این روند زمانبر و گام به گام خواهد بود. مشتریان بر اساس تعاملات خودشان با برند شما و تجاربی که به دست می‌آورند، طرز فکرشان شکل می‌گیرد. در حقیقت هدف خلق شکل‌ها نیز به یاد ماندن برند است. هر کسب و کاری تمایل به رشد و توسعه برند دارد. یک تصویر ذهنی برند حرفه‌ای و عالی می‌تواند باعث شکوفایی کسب و کارتان شود. شما باید به گونه‌ای مزیت رقابتی و میزان اهمیت مشتریان برای خودتان را به آن‌ها نشان دهید.

تصویر ذهنی برند

تعریف ویژگی‌ها و ارزش‌ها

تصویری که بر اساس خدمات و محصولات و ارزش‌های یک برند در ذهن مشتری شکل می‌گیرد، تصویر برند نام دارد. افکار، باورها و ادراکات مشتری درباره برند در واقع همان تصویر شما در ذهن او است. این مسئله با شیوه‌هایی فراتر از امور مربوط به بازاریابی شکل می‌گیرد. ممکن است تجربه شخصی، معرفی دوستان، منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی موثر هستند. حتی نام، لوگو، شرکت، کشور، شیوه توزیع و موقعیت قرارگیری شرکتتان در تشکیل تصویر ذهنی موثر است. برای موفقیت در بازار پرهیاهوی کسب و کارها باید بتوانید که تصویر خوبی از خودتان ارائه دهید. کیفیت و اعتبار اجتماعی و حتی نقاط ضعف تشکیل دهنده این موضوع هستند. با ایجاد یک تصویر برند خوب مشتریان بیشتر و در نتیجه سود بالاتری کسب خواهید کرد. همچنین فعالیت‌های آینده شما در معرفی محصول و کمپین‌های بازاریابی جدید آسان‌تر هستند.

استفاده از داستان‌سازی

مغز انسان علاقه زیادی به داستان سرایی دارد. با به کارگیری روش‌های داستان سرایی تجاری شما می‌توانید گام‌های بسیار عالی در جهت بهبود کسب و کار خودتان بردارید. این داستان‌ها موجب تحریک مشتریان فعلی می‌شود. داستان می‌تواند شامل عناصر مختلف و تمام ارزش‌های برند باشد. البته داستان‌ها در جوامع هدف مختلف، باید بر اساس فرهنگ همان جا برنامه‌ریزی شوند. حتی داستان‌ها می‌توانند موجب تبلیغات دهم به دهان برای شما شوند. باید با داستان سرایی و ایجاد یک تصویر ذهنی کامل، مشتری را قانع کنید. این عمل می‌تواند شامل ایجاد باور بهبود زندگی در صورت استفاده از محصول برند شما باشد.

همچنین بخوانید :  شبکه های اجتماعی راهی برای اعتماد مخاطبان خود و توسعه برند شما

استفاده از تصاویر و گرافیک

ایجاد تصویر برند فرایندی گسترده و زمانبر است. تصاویری که به مشتری ارائه می‌دهید در ذهن او هک می‌شود. شکل لوگو، فونت آن و رنگ‌هایی به کار رفته تماما مهم هستند. حتی گرافیک به کار رفته در وب سایت شما یکی از ماندگارترین موارد در ذهن مخاطب است. ویدیوهایی که برای داستان سرایی و کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی به‌کار گرفته می‌شوند، موجب شما از رقبا می‌گردد. هر حرکت شما می‌تواند چراغی در ذهن مخاطب ایجاد کند. انتخاب تصاویر درست بر اساس نوع مخاطب می‌تواند باعث افزایش وفاداری در میان مشتریان شود.

تجربیات مشتری

موارد مهمی در تشکیل تصویر ذهنی برند موثر هستند. سه جنبه بسیار مهم در تجربیات مشتریان وجود دارد. اگر این جنبه‌ها مثبت باشند، واکنش‌های مثبت و قوی نیز دریافت خواهید کرد.  این موارد عبارت‌اند از:

تداعی قدرت برند:

برای این کار نیاز به یک تیم تحقیق و بازاریابان خلاق و متعهد دارید. این افراد به کارگیری ابزارهای ویژه درباره جامعه هدف تحقیق می‌کنند. سپس با بکارگیری خلاقیت، تداعیاتی را برای مخاطبین به وجود می‌آورند که باعث ایجاد احساس مثبت در آن‌ها می‌شود. این تداعیات شامل تجارب منحصر به فرد گذشته، بخشی از رفتارها یا زندگی گذشته و خاطرات می‌گردد.

تداعی منحصر به فرد بودن برند:

ایجاد وجه تمایز می‌تواند باعث تمایل مثبت به برند شما شود. مشتریان برداشت‌های مختلفی نسبت به محصولات دارند. آها با استفاده از همین برداشت‌ها برند شما را قضاوت می‌کنند.

ارتباطات مداوم

ماندگاری در ذهن مخاطبین فعلی از جذب مشتریان جدید هم مهم‌تر است. اما با داشتن تصویر برند قوی مشتریان فعلی شما به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند. همچنین مشتریان جدیدی نیز جذب خواهید کرد. اما برای این کار باید بتوانید به آن‌ها ارتباط مداومی ایجاد کنید‌. ارتباط مداوم باعث ایجاد حساس خوب و مثبت است. ایجاد ارتباط و تصویر ذهنی برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید :  برندسازی برای افراد فعال در آموزش

کاهش حساسیت مشتریان نسبت به قیمت

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • افزایش تبلیغات دهان به دهان
  • ایجاد مزیت رقابتی

تصویر ذهنی برند

همه چیز درباره ایجاد تصویر ذهنی برند

همه بازاریابان و مدیران کسب و کار اصرار زیادی بر ایجاد تصویر ذهنی برند دارند. زیرا داشتن یک تصویر برند حرفه‌ای و خوب، باعث تمایز شما از رقبا می‌شود. باید درک و احساس خوبی از برند و محصول شما در ذهن مخاطب باقی بماند. مجموعه آی مدیر با ارائه خدمات ویژه در راه‌اندازی و ایجاد بخش‌های مختلف برند، همراه شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

مزایای ایجاد تصویر ذهنی برند حرفه‌ای چیست؟

افزایش وفاداری‌مشتریان، کاهش حساسیت نسبت به قیمت، افزایش آگاهی، ایجاد مزیت رقابتی، افزایش تبلیغات دهان به دهان.

موارد مهم در تجربیات مشتری کدام هستند؟

تدایی قدرت برند و طلایی منحصر به فرد بودن باعث بهبود کسب و کار شما و ایجاد تصویر بهتری می‌شود.

تصویر برند چیست؟

درکی که مشتری از برند و ارزش‌های شما دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا