تاریخچه برند منگو از تولد تا به امروز👌

از مانگو به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در حوزه طراحی و تولید پوشاک یاد می‌شود. مدیران این برند توانستند با در نظر گرفتن یک استراتژی هوشمندانه اقشار مختلف جامعه را به خرید محصولات خود ترغیب کنند. بررسی دلایل موفقیت برند مانگو می‌تواند راهنمای مفیدی برای افرادی باشد که قصد توسعه کسب و کار خود را دارند.

داستان منگو از کجا آغاز شد؟

در سال 1984 میلادی دو برادر ترکیه‌ای در خاک اسپانیا فروشگاهی کوچک به نام منگو را تاسیس کردند. در گذر زمان این فروشگاه کوچک توانست به یکی از بزرگ‌ترین برندهای جهان در حوزه مد و لباس تبدیل شود.

داستان منگو از کجا آغاز شد؟

پس از گذشت یک سال از افتتاح اولین فروشگاه منگو، این برند توانست به محبوبیت بسیار بالایی در منطقه بارسلون اسپانیا دست پیدا کند و 5 شعبه دیگر نیز در این شهر تاسیس کرد. پیشرفت مانگو روز به روز در حال افزایش بود به شکلی که در سال 1988 تعداد شعبه‌های این برند در سرتاسر اسپانیا به 13 رسید.

در سال 1992 برند منگو خدمات خود را به خارج از خاک اسپانیا نیز گسترش داد و توانست دو شعبه در پرتغال تاسیس کند. پس از جهانی شدن مانگو، مدیران این برند تصمیم به تدوین یک استراتژی تجاری برای آن گرفتند که توانست تاثیر قابل توجهی در موفقیت مانگو داشته باشد.

گام دوم در برندینگ مانگو

مرحله دوم برندینگ مانگو در سال 1996 به تدوین استراتژی تجاری برای این برند آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. تمرکز این برند در این سال‌ها بر روی آموزش نیروها و سرمایه‌گذاری بر روی گسترش فناوری و بازاریابی محتوایی بوده است.

در حال حاضر برند مانگو بیش از 10 هزار کارمند فعال دارد که 1800 نفر از آن‌ها در دفتر مرکزی این شرکت در شهر بارسلونا حضور دارند. یکی از نکات جالب در مورد مانگو آن است که بیش از 80 درصد کارکنان آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید :  معرفی کامل لوگو برند درفش | بررسی و نگاه به تاریخچه برند درفش

گام دوم در برندینگ مانگو

ارزش های برند مانگو

برندهای بزرگ هرکدام به ارزش‌های خاصی پایبند‌ند که این ارزش‌ها به رفتارهای کارکنان جهت می‌دهد. تمامی افرادی که در این برند و زیرمجموعه‌های آن فعالیت دارند، موارد زیر را رعایت می‌کنند:

  • از انجام هرگونه اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی اجتناب شود.
  • هر گونه سوء استفاده فیزیکی یا روانی در مانگو می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.
  • تمامی کارکنان مانگو موظفند در تمامی شرایط به یکدیگر احترام گذاشته و در روابط کاری خود چاچوب اخلاقی را حفظ کنند.
  • استخدام افراد زیر سن قانونی در تمامی شعب این برند ممنوع است.
  • تمامی کارکنان در سطوح مختلف شغلی می‌توانند با یکدیگر تعامل و همکاری داشته و هیچ‌گونه محدودیتی از بابت اعلام پیشنهادات و انتقادات وجود ندارد.

استراتژی مانگو در دوران کرونا

تطبیق با شرایط متغیر محیطی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که می‌تواند تفاوت میان یک برند موفق و یک برند شکست خورده را رقم بزند. در دوران کرونا کسب و کارهای متعددی ضررهای سنگین مالی مواجه شدند.

مانگو یکی از معدود برندهایی بود که توانست با در نظر گرفتن استراتژی مناسب و تطبیق با شرایط محیطی از بحران کرونا جان سالم به در ببرد. این برند در روزهای اول کرونا با تولید بیش از 2 میلیون ماسک و هم‌چنین اهدای 360 هزار یورو به سازمان جهانی بهداشت، توانست محبوبیت خود را در بین مشتریان دوچندان کند.

در این دوران متخصصان برندینگ مانگو با تغییر استراتژی، تمرکز خود را بر روی بازاریابی آنلاین قرار دادند و توانستند با جذب حدود 900 هزار مشتری جدید رکوردی را در این زمینه به ثبت برسانند.

 فست فشن (Fast Fashion) استراتژی مانگو برای جلب نظر مخاطبان

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که توانست تاثیر بسزایی در افزایش شهرت و محبوبیت مانگو در بین مخاطبین داشته باشد، فست فشن (Fast Fashion) بود. این استراتژی به نوع معرفی محصولات مربوط می‌شود.

همچنین بخوانید :  برند هالیدی | تاریخچه لوگو برند هالیدی برندی انگلیسی

 فست فشن (Fast Fashion) استراتژی مانگو برای جلب نظر مخاطبان

برند مانگو تعهد خاص برای ارائه سریع محصولات خود به مشتریان داشته و خود را ملزم کرده که هر دو هفته یک بار از طریق بسترهای مختلف محصولات جدید خود را به مشتریان معرفی کند. ارائه محصولات جدید به مشتریان موجب شده تا محصولات مانگو همواره تنوع بالایی داشته باشند و این برند بتواند پاسخگوی طیف متفاوت سلایق باشد.

دلایل مهم موفقیت مانگو

دلایلی که موجب به قدرت رسیدن مانگو شده، از موضوعاتی است که بسیاری از افراد به دنبال کشف آن هستند. مانگو همواره تلاش کرده تا در محصولاتی که تولید می‌کند هویت برند خود را به نمایش گذاشته و با ایجاد نوعی یکپارچگی، رضایت مخاطبان را جلب کند.

از طرفی دیگر مانگو از همان ابتدا می‌دانست که باید با رقبای مشهوری مانند زارا رقابت کند. از آن‌جایی که برند زارا به عنوان برندی لاکچری محسوب می‌شد، مانگو به تولید محصولات با کیفیت بالا؛ اما با قیمت اقتصادی و مناسب روی آورد.

این موضوع موجب شد تا مانگو بتواند خود را به زارا نزدیک‌تر کرده و با روی آوردن مخاطبان عام به خرید این محصول، فروش مانگو افزایش 9 درصدی پیدا کرد. البته توجه داشته باشید که اصلی‌ترین دلیل این افزایش فروش کاهش قیمت در کنار حفظ کیفیت بود و کاهش قیمت به تنهایی نمی‌توانست رضایت مشتریان را جلب کند.

مانگو، برندی که رضایت همه را جلب کند

در دنیای مد و تولید پوشاک برندهای مختلفی فعالیت می‌کنند که از آن‌ها به عنوان برندهای لاکچری یاد می‌شود؛ اما در این بین مانگو همواره به برندی مشهور بوده که محصولات خود را با قیمتی اقتصادی و مناسب نسبت به سایر رقبا به مشتریان عرضه کرده است.

همچنین بخوانید :  لوگوی برند FENDI تاریخچه، طراحی و تاثیر آن در شناسایی برند 

مانگو، برندی که رضایت همه را جلب کند

برند مانگو در کنار محصولات لوکس و گران‌قیمت با تولید محصولات اقتصادی توانست به بهترین شکل رضایت اقشار مختلف را جلب کرده و نام خود را به عنوان برندی مخاطب پسند در ذهن همگان حک کند.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

برند مانگو چگونه توانست با وجود رقبای سرسختی مانند گوچی و زارا به موفقیت برسد؟

عوامل متعددی توانست زمینه را برای به موفقیت رسیدن مانگو فراهم کند که از جمله آن‌ها می‌توان به: در نظر گرفتن استراتژی‌های مناسب برای تطبیق با تغییرات محیطی، ارائه محصولات جدید، قیمت اقتصادی و شیوه مناسب تبلیغات اشاره کرد.

فست فشن (Fast Fashion) چیست؟

ارائه محصولات جدید مطابق با مد روز را فست فشن می‌گویند که برند مانگو توانست با استفاده از این روش مشتریان بسیاری را جلب کند.

مانگو چگونه در دوران کرونا توانست از ورشکشتگی پیش‌گیری کند؟

مانگو یکی از معدود برندهایی بود که توانست با در نظر گرفتن استراتژی مناسب و تطبیق با شرایط محیطی از بحران کرونا جان سالم به در ببرد. این برند در روزهای اول کرونا با تولید بیش از 2 میلیون ماسک و هم‌چنین اهدای 360 هزار یورو به سازمان جهانی بهداشت، توانست محبوبیت خود را در بین مشتریان دوچندان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا