برند باربری یا بربری، یکی از برندی های لوکس در زمینه طراحی و تولید پوشاک، اکسسوری، عطر و لوازم آرایشی است که به عنوان معتبرترین برند مد در بریتانیا شناخته میشود. این برند در سال 1856 توسط توماس بربری افتتاح شد و تا به امروز همچنان قدرت و محبوبیت خود را حفظ کرده است.
موسس برند باربری کیست؟
توماس بربری این برند را تنها زمانی که 21 سال سن داشت افتتاح کرد. او در دوران کودکی و نوجوانی به عنوان شاگرد در پارچه فروشی فعالیت میکرد و همین تجربه موجب شد تا آشنایی بسیاری با حوزه پوشاک و مد پیدا کند.
او در سال 1856 تصمیم گرفت تا با تجارب به دست آمده، مغازه لباس فروشی خود را در شهر بیزینگ استوک انگلیس افتتاح کند. در ابتدا طرحهای این برند از الگوهای روتین مد الهام میگرفت؛ اما پس از مدتی بربری شروع به توسعه تولیدات خود نمود و پوشاکی را برای فعالیتهایی نظیر: ماهیگیری و شکار طراحی کرد.
شروع موفقیت بربری
آشنایی و تسلط توماس بربری بر انواع پارچه موجب شد تا ایدههای خلاقانهای در ذهن او شکل بگیرد. یکی از این ایدهها که موفقیتی بزرگ را برای برند باربری به ارمغان آورد، طراحی پارچه ضد آب بود. این نوع پارچه به سرعت در بین حومهنشینان و قشر متوسط جامعه به محبوبیت بالایی رسید.
در ادامه بربری با به کار بردن تکنولوژی ضد آب خود در لباسهای ورزشی این برند، توانست موفقیت بزرگی را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورد. در آن دوران برند بربری توانست کسب و کار خود را گسترش داده و تعداد کارکنان را از 70 نفر به بیش از 200 نفر افزایش دهد.
نماد بربری
در دهه 1920 میلادی بربری توانست با ارائه طرح شطرنجی خود به بازار، تحولی در حوزه مد در آن دوران ایجاد کند. طرح شطرنجی مشهور بربری بعدها به یکی از نمادهای مشهور در دنیای مد مبدل شد و تا مدتها بر روی محصولات مختلف این برند نقش بسته بود.
لوگو برند بربری
لوگو بخش مهمی از هویت یک برند را برای مخاطبان آن نمایان میکند. از لوگو برند باربری به عنوان یکی از موفقترین و خلاقانهترین لوگوها در دنیای مد یاد میشود. اولین لوگوی بربری در سال 1901 طراحی شد.
در این لوگو که به رنگ قرمز طراحی شده بود، سوارکاری با سپر جنگی قرار گرفته که بر روی سپر آن حرف B مشاهده میشد. در سال 1968 لوگوی بربری برای اولین بار تغییر یافت و رنگ آن به مشکی تبدیل شد.
مشهورترین طرح برند بربری
توماس بربری در سال 1914 از طرف وزارت دفاع انگلیس برای طراحی یونیفورمهای مخصوص فرماندهان ارتش این کشور استخدام شد. او برای طراحی این یونیفورمها از الگویی چهارخانه به رنگ کرم، سفید، مشکی و قرمز استفاده کرد.
او بعدها این طرحها را در لباسهای برند خود نیز به کار برد که با استقبال بسیار مناسبی از سوی مخاطبان و مشتریان برند باربری مواجه شد.
نجات بربری از سقوط
در سال 1995 نام تجاری بربری توسط مجموعه فروشگاههای یونیورسال خریداری شد. در آن دوران محصولات بربری با طرح سنتی خود تولید میشد و به دلیل مطابق مد نبودن تولیدات بربری، به مرور زمان فروش این برند روندی نزولی پیدا کرد و به سقوط نزدیک میشد.
در سال 1997 رز ماری به عنوان مدیر عامل جدید بربری منصوب شد و توانست به استراتژیهای برندینگ هوشمندانه، برند باربری را به مسیر پیشرفت بازگرداند. کمپینهای تبلیغاتی متنوع، انتخاب صحیح مخاطب هدف، طرحهای به روز و ترکیب مدرنیته با پارچه سنتی شطرنجی بربری از جمله مواردی بود که به اوج رسیدن بربری کمک کرد.
باربری پیش به سوی موفقیت
برند باربری در پایان سال 2010 با حدود 500 فروشگاه در 50 کشور دنیا به فروشی بیش از 1 میلیارد دلار دست یافت. این برند در حال حاضر به عنوان یکی از صد برند قدرتمند جهان شناخته شده و یکی از قدرتمندترین برندهای جهان در حوزه مد محسوب میشود.
شما نیز میتوانید با استراتژیهای مناسب برند خود را به موفقیت نزدیک و نزدیکتر کنید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است از مشاورههای افراد کارآزموده بهره ببرید. شما میتوانید همین حالا با مشاوران آیمدیر تماس برقرار کرده و قدم در مسیر موفقیت بگذارید.