برند پرادا (PRADA)| آشنایی با برندی موفق | بررسی روایت جذاب برند پرادا

پرادا یکی از مشهورترین خانه‌های مد ایتالیایی است که در بیش از یک قرن پیش توسط ماریو پرادا تاسیس شد. از زمان تاسیس تا به امروز، این برند توانسته روز به روز قدرت خود را افزایش داده و به شهرت بیش‌تری دست پیدا کند. بررسی روایت جذاب پرسونال برندینگ پرادا الگویی مناسب برای هر کسب و کاری به شمار می‌آید و تا انتهای این مقاله همراه بلاگ آی مدیر باشید.

گام های اول برند پرادا

موسس اصلی برند پرادا را می‌توان ماریو پرادا دانست. او در ابتدای مسیر توانست تمامی مقدمات تاسیس و آغاز راه پرادا را به تنهایی مدیریت کند؛ اما در ادامه مسیر برادرش به او پیوست و ماریو پرادا را در مدیریت این برند همراهی کرد.

اولین فروشگاه پرادا در شهر میلان ایتالیا افتتاح شد و در آن زمان هنوز برادر ماریو پرادا به او نپیوسته بود. او در این فروشگاه محصولاتی از جمله کیف و چمدان‌های چرمی را به فروش می‌رساند که به دلیل کیفیت ایده‌آل و طرح‌های خلاقانه توانست محبوبیت بسیار مناسبی را بدست بیاورد.

رشد سریع پرادا

رشد سریع پرادا

کیفیت و زیبایی محصولات پرادا موجب شد تا این برند به سرعت نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و با سرعتی بسیار بالا مسیر پیشرفت را طی کند. تنها 6 سال پس از تاسیس، پرادا به عنوان تامین کننده کیف و کفش خاندان سلطنتی ایتالیا انتخاب شد و توانست به برندی لوکس و شاهانه مبدل شود.

محبوبیت پرادا در دربار ایتالیا موجب شد تا کت سلطنتی که یکی از نمادهای بااهمیت در کشور ایتالیا به شمار می‌آید، به پرادا تعلق بگیرد و توانست از سوی دربار این کشور نشان ملی را دریافت کند.

فوت ماریو پرادا و آغاز چالش ها

در سال 1952 خالق برند پرادا، یعنی ماریو پرادا به شکل ناگهانی درگذشت و این برند را با چالشی بزرگ مواجه کرد. ماریو همواره با حضور خانم‌ها در صحنه تجارت مخالفت می‌کرد و به همین دلیل به همسر و دختر خود اجازه دخالت در امور پرادا را نمی‌داد.

همچنین بخوانید :  نکاتی که باید درباره برند گس (Guess) بدانیم | آشنایی با لوگوی برند گس

اما پس از فوت ماریو پرادا، پسر او هیچ‌گونه تمایلی به ادامه راه پدر خود نداشت و به همین دلیل خواهر او آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن مدیریت پرادا اعلام کرد و سکان هدایت این برند را در دست گرفت.

لویزا پرادا برای حدود دو دهه مدیریت پرادا را برعهده داشت و در طول این مدت توانست برندی تقریبا شکست خورده را به روزهای اوج خود بازگرداند.

پرادا روی ریل موفقیت

در سال 1970 موچیا پرادا، دختر لویزا پرادا به اعضای برند مادر خود ملحق شد و توانست از طریق همکاری با  تاجری ایتالیایی به نام برتلی موفقیت‌های روزافزونی را برای پرادا به ارمغان بیاورد. 8 سال بعد موچیا برادا رسما به عنوان وارث این برند معرفی شد و توانست با معرفی پارچه‌های نایلونی خود که شباهت بسیاری به ابریشم داشتند، شهرت پرادا رو دوچندان کند.

گسترش حوزه فعالیت پرادا

گسترش حوزه فعالیت پرادا

4 سال پس از آغاز مدیریت موچیا پرادا، او تصمیم گرفت تا محصولات برند خود را گسترش داده و در همین راستا اولین کفش زنانه پرادا در بازار عرضه شد، زیبایی و جذابیت بالای این کفش در بین طبقه اشراف سر و صدای زیادی به پا کرد و مورد استقبال بسیار مناسب آن‌ها قرار گرفت.

در ادامه محصولات دیگری از جمله کیف‌های دستی و کوله‌پشتی پرادا نیز با طراحی اختصاصی به تولید رسید که این محصولات نیز سود بسیار مناسبی را برای برند پرادا به ارمغان آوردند. در سال 1986 ماچیو تصمیم گرفت تا فعالیت پرادا را به خارج از مرزهای ایتالیا گسترش دهد.

در راستای بین‌المللی شدن پرادا، شعبه‌های این برند در نیویورک آمریکا تاسیس و پس از مورد استقبال قرار گرفتن محصولات پرادا در آمریکا، شعبه دوم این برند در خارج از ایتالیا در شهر مادرید اسپانیا افتتاح شد.

همچنین بخوانید :  برند ابرکرومبی اند فیچ | آشنایی با برند ابرکرومبی اند فیچ

همکاری با افراد مشهور در پرادا

همکاری با افراد مشهور و محبوب یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند در به شهرت رسیدن یک برند تاثیرگذار باشد. به دلیل هزینه نسبتا بالایی که همکاری با سلبریتی‌ها دارد، انتخاب فرد مناسب و شیوه تبلیغاتی مطلوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از اولین سلبریتی‌هایی که با برند پرادا همکاری کرد، اما تورن بازیگر مشهور فیلم‌های کوئینتین تارانتینو بود. مطابق قرارداد تورمن با پرادا، او موظف بود تا در مراسمات مهم و رسانه‌ای از محصولات این برند استفاده کند.

در سال 1995 اما تورمن در جشنواره اسکار که به عنوان مهم‌ترین جشنواره سینمایی جهان شناخته می‌شود، تولیدات پرادا را استفاده کرد که این اتفاق موجب شد تا فروش محصولات پرادا بسیار افزایش یابد.

محصولات جدید پرادا

 

محصولات جدید پرادا

در سال‌های اخیر برند پرادا محصولات جدید را به بازار عرضه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به عینک آفتابی، عطر و تلفن همراه اشاره کرد:

· عینک پرادا

در سال 2000 اولین عینک آفتابی پرادا به تولید رسید و به سرعت توانست به یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای تولید عینک به خصوص عینک آفتابی در جهان تبدیل شود.

· عطر پرادا

در سال 2006 پرادا برای اولین بار عطر و ادکلن خود را به بازار عرضه کرد که با رایحه خوش و مطلوبی که داشت توانست سهم مناسبی از بازار عطر اروپا را بدست بیاورد.

 

عطر پرادا

· تلفن همراه پرادا

یکی از متفاوت‌ترین محصولات پرادا تلفن‌های همراه این برند بود که با همکاری برند ال جی به بازار معرفی شد. عرضه این محصول موجب شد تا برند پرادا بتواند خود را از سایر برندهای مشابه متمایز کرده و استراتژی برندینگ پرادا به شیوه‌ای صحیح اجرا شود.

پرادا الگویی مناسب در برندینگ

هرکدام از برندهای مشهور جهان راه متفاوتی را برای به موفقیت رسیدن خود طی کرده‌اند که برند پرادا نیز از این قائده مستثنی نیست. این برند توانسته به تنوع بسیار مناسب محصولات و ایجاد تمایز، از رقبای خود پیشی بگیرد.

همچنین بخوانید :  لوگو برند ژیوانشی | روایتی متفاوت از برندی موفق فرانسوی📌

شما نیز می‌توانید با انتخاب استراتژی برندینگ مناسب خود را از سایرین متمایز کرده و در مسیر موفقیت قدم بگذارید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است با مشاوران آی مدیر تماس برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

چه عاملی موجب شد تا پرادا به برندی محبوب در بین خانواده‌های اشرافی تبدیل شود؟

محبوبیت پرادا در دربار ایتالیا موجب شد تا کت سلطنتی که یکی از نمادهای بااهمیت در کشور ایتالیا به شمار می‌آید، به برند پرادا تعلق بگیرد و توانست از سوی دربار این کشور نشان ملی را دریافت کند.

پس از فوت ماریو پرادا این برند چگونه توانست به دوران اوج خود بازگردد؟

پس از فوت ماریو پرادا، لویزا پرادا دختر او، برای حدود دو دهه مدیریت پرادا را برعهده داشت و در طول این مدت توانست برندی تقریبا شکست خورده را به روزهای اوج خود بازگرداند.

برند پرادا در دو دهه اخیر چه محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده است؟

در سال‌های اخیر برند پرادا محصولات جدید را به بازار عرضه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به: عینک آفتابی، عطر و تلفن همراه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا