مراحل پرسونال برندینگ | افزایش سرعت برندسازی

امروزه با توجه به ایجاد فضای رقابتی شدید در صنایع و کسب و کارهای مختلف، برای پیشی گرفتن از سایر رقبا داشتن سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها و استراتژی‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل باید بتوان از روش‌های ایده‌آلی برای افزایش سرعت پرسونال برندینگ و بهبود روند رو به رشد کسب و کار استفاده کرد. در این مقاله مراحل پرسونال برندینگ را بررسی خواهیم کرد.

پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی یکی از اصلی‌ترین مزایی است که افراد می‌توانند برای خود یا کسب و کارشان به ارمغان بیاورند. امروزه برای رسیدن به موفقیت به چیزی فراتر از تحصیلات یا دانش آکادمیک احتیاج دارید. در دنیای امروز استراتژی حرف اول را می‌زند و برندسازی شخصی بهترین راه برای تدوین یک استراتژی دقیق و هوشمندانه به شمار می‌آید.

مراحل پرسونال برندینگ

در طی فرایند برندسازی اهداف به شکلی دقیق سنجیده شده، مخاطبان شناسایی و با توجه به شرایط و متغیرهای محیطی بهترین استراتژی و کارراهه برای شما طراحی می‌شود. در واقع برندسازی چارچوبی است که به تمامی فعالیت‌های شما جهت داده و برای شما ارزش افزوده به ارمغان می‌آورد.

آشنایی با مهم ترین مراحل پرسونال برندینگ

فرایند برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ از مراحل پرشماری تشکیل می‌شود که فرایندی تخصصی و حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. برخی از مهم‌ترین مراحل پرسونال برندینگ به شرح زیر است:

· خودشناسی

نقطه آغازین فرایند پرسنال برندینگ، همواره نقشی کلیدی را در بازدهی نهایی آن ایفا می‌کند، به همین دلیل باید وقت بسیاری را به این مرحله اختصاص داده و بر روی جزئیات آن تمرکز بالایی داشت. در مرحله خودشناسی باید بتوانید تشخیص دهید که چه ارزش‌هایی را باید اولویت خود قرار داده و به چه مواردی بهتر است در گام‌هایی ابتدایی پرداخته شود.

همچنین بخوانید :  مهم‌ترین و ضروری‌ترین اصول برندسازی شخصی که باید بدانید

· شناسایی هدف

بدون داشتن هدفی مشخص نمی‌توان برنامه و استراتژی مشخصی را برای آینده برند در نظر گرفت. برای انتخاب هدف باید یک سری مراحل را طی کرده و بر مبنای آن مسیر خود را مشخص کنید. هدفی که برای برند خود انتخاب می‌کنید باید به سادگی قابل دست‌یابی نباشد، رویکرد بلند مدت داشته و با فلسفه و ارزش‌های آن هم‌خوانی داشته باشد.

شناخت هدف_ مراحل پرسونال برندینگ

· شناخت مخاطبان

برای شناخت مخاطبان پیش از هر چیز باید مخاطب هدف خود را انتخاب کنید. هر کسب و کاری با طیف خاصی از افراد سر و کار دارد و نمی‌توان تمامی افراد یک جامعه را به عنوان مخاطب هدف در نظر گرفت. پس از انتخاب مخاطب، فرایند آنالیز و شناسایی نیازهای آن‌ها آغاز می‌شود. انتخاب اشتباه مخاطب می‌تواند سرعت پرسونال برندنیگ را به شدت کاهش داده و هزینه‌های مازادی را برای شما بوجود می‌آورد.

· طراحی جنبه های بصری برند

جنبه‌های ظاهری و جذابیت عناصر مختلف برند نقشی کلیدی را در افزایش سرعت پرسنال برندینگ ایفا می‌کند به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین مراحل پرسونال برندینگ را می‌توان طراحی جنبه‌های بصری آن در نظر گرفت. طراحی لوگوی جذاب، وب‌سایت اختصاصی، قالب زیبا برای سایت و حتی طراحی کارت ویزیت مناسب می‌تواند تاثیر مثبتی را در ذهنیت مخاطبان ایجاد کند.

· بررسی نتایج

پس از ارزیابی کامل شرایط و تدوین استراتژی، باید عملکرد برند در پیش از آغاز برندسازی و پس از آن به شکلی کامل مقایسه شده و روند پیشرفت آن سنجیده شود. برای بررسی برند می‌توان از مسیرهای مختلفی نظیر: بررسی دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی، محاسبه بازدهی مالی، بازدید وب‌سایت و نظرات مشتریان استفاده کرد.

همچنین بخوانید :  برند سازی شخصی برای ورزشکاران

راه کارهایی برای افزایش سرعت برندسازی

با وجود آن‌که برندسازی شخصی رویکردی بلند مدت دارد؛ اما در کوتاه‌مدت نیز باید بتواند تاثیر بسزایی را در پیشرفت برند ایجاد کند. به همین دلیل باید به دنبال راهکاری بود تا سرعت برندسازی را افزایش داد. از بهترین راه‌ها برای کاهش زمان برندینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· استفاده از تکنولوژی های جدید

امروزه تکنولوژی به عنصری جدایی‌ناپذیر در برندسازی شخصی تبدیل شده است. با گذر زمان نرم‌افزارها و بسترهای ارتباطی متعددی بوجود می‌آید که استفاده از آن‌ها نقشی کلیدی را در افزایش سرعت برندسازی ایفا می‌کند. حضور فعال در بسترهایی نظیر: لینکدین و اینستاگرام به شما در برندسازی کمک خواهد کرد.

شناخت تکنولوژی_مراحل پرسونال برندینگ

· مشاوره برندینگ

همراهی مشاوران و به کار گرفتن افراد متخصص در حوزه برندینگ بهترین راه برای تدوین صحیح استراتژی و اجرای اصولی آن محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب صحیح مشاوران خود به سرعت فرایند برندسازی را طی کرده و بازدهی مطلوب خود را بدست بیاورید.

تدوین استراتژی برندینگ در کوتاه ترین زمان

استراتژی برند کلید موفقیت برندسازی شخصی به شمار می‌آید. تدوین صحیح استراتژی موجب می‌شود تا سرعت پرسونال برندینگ افزایش یافته و فرایند آن به شیوه‌ای مناسب طی شود. برای طراحی استراتژی مناسب باید از همراهی افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید.

استراتژی مراحل پرسونال برندینگ

کارشناسان مجموعه آی مدیر با تجربه‌ای بالا در حوزه برندسازی شخصی و طراحی استراتژی برندینگ، به شما کمک کرده تا مسیر مطلوبی که مد نظر دارید را در کم‌ترین زمان طی کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

مراحل اصلی پرسونال برندینگ از چه مواردی تشکیل می‌شود؟

از اصلی‌ترین مراحل در برندسازی شخصی می‌توان به: خودشناسی، شناسایی هدف، شناخت مخاطبان، طراحی جنبه‌های بصری و بررسی نتایج اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  برندینگ شهری

بررسی نتایج برندسازی چه تاثیری در بازدهی پرسنال برندینگ دارد؟

بررسی نتایج حاصل از برندسازی کمک می‌کند تا عملکرد و کارکرد برندینگ را به شکلی مناسب سنجیده و در صورتی که نتیجه رضایت‌بخشی حاصل نشده باشد، باید تجدید نظری در استراتژی طراحی شده ایجاد شود.

چگونه می‌توان سرعتی برندسازی را افزایش داد؟

همراهی مشاوران و به کار گرفتن افراد متخصص در حوزه برندینگ بهترین راه برای تدوین صحیح استراتژی و اجرای اصولی آن محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب صحیح مشاوران خود به سرعت فرایند برندسازی را طی کرده و بازدهی مطلوب خود را بدست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا