زمانی که صحبت از برندهای مشهور پوشاک در داخل کشور به میان میآید، نام هاکوپیان یکی از اول نامهایی است که به ذهن هر کسی خطور میکند. با وجود گذشت بیش از نیم قرن از حضور برند هاکوپیان در حوزه پوشاک، این برند همچنان توانسته قدرت خود را حفظ کرده و با انتخاب استراتژی مناسب بیشتر از هر زمان دیگری لوگو برند هاکوپیان را در ذهن مخاطبان خود حک کند.
شروع 50 سال خاطره سازی در حوزه پوشاک
شرکت هاکوپیان در میان تمامی تولیدکنندگان پوشاک در سطح کشور به عنوان اولین و بزرگترین طراح و تولیدکننده تمام صنعتی پوشاک در ایران شناخته میشود. سومبات هاکوپیان فردی است که این برند بزرگ را پایهگذاری کرد.
او از دوران نوجوانی به صورت حرفهای خیاطی را آغاز نمود و پس از کسب سالها تجربه در سال 1349 زمانی که تنها 26 سال سن داشت، اولین کارگاه خود را در شهر تهران تاسیس کرد. در ابتدای دهه 80 بود که سومبات هاکوپیان با هدف گسترش کسب و کار و رسیدن به اهداف بلندپروازانه، کسب و کار خود را به یک شرکت صنعتی تبدیل کرد.
او با راهاندازی تکنولوژی هزاره سوم صنعت پوشاک، هنر خیاطی را با صنعت و تکنولوژی در هم آمیخت و توانست تحولی در صنعت پوشاک در داخل کشور و در منطقه خاورمیانه ایجاد کند.
شرایط فعلی برند هاکوپیان
در حال حاضر میتوانید لوگو برند هاکوپیان را بر روی بیشاز 23 فروشگاه زنجیرهای در سرتاسر کشور مشاهده کنید. این برند حدود 400000 مشترک داشته و کلیه محصولات آن به صورت همزمان و با قیمت یکسان در شعبات مختلف هاکوپیان عرضه میشود.
محصولات هاکوپیان با توجهی ویژه به جزئیات، سه باور اصلی این شرکت یعنی وقار، زیبایی و کیفیت را به مخاطبان ارائه کرده و یا همراهی متخصصان و هنرمندان فعال در حوزه پوشاک، با استفاده از بهترین پارچهها، محصولاتی در استاندارد جهانی را در اختیار مشتریان قرار میدهد.
سومبات هاکوپیان، مبدا مدسازی در کشور
سومبات هاکوپیان از نیمه دوم دهه چهل وارد صنعت مد و حوزه مدسازی شد. در این دوران بود که او با یک آکادمی مد در اروپا ارتباط برقرار نمود و نشریات آن را به طور مرتب دریافت میکرد.
در اوایل دهه 50 صنعت مدسازی بخصوص در حوزه پوشاک زنان از طریق نمایش زنده در مکانهایی نظیر هتلها و سالنهای نمایش بسیار رواج یافت. سومبات هاکوپیان جزو اولین افرادی بود که در حوزه پوشاک مردانه نیز اقدام به مدسازی کرد و در فستیوال مد برگریز، مدلهای ایشان در طراحی و دوخت و دوز اول شد.
اجرای نمایش مد توسط برند هاکوپیان در هتل کنتینانتال تهران، به عنوان اولین نمایش مدی شناخته میشد که توسط یک مدساز ایرانی به طور مستقل به برگزاری رسید. این موضوع توجه گسترده رسانههای داخل و خارج کشور را به خود جلب کرد و او توانست با الهام گرفتن از مدلهای ارائه شده در این نمایش، اولین ژرنال رنگی مد ایران را با نام هوکرپ چاپ کند.
آشنایی با لوگو برند هاکوپیان
لوگو یکی از مهمترین عناصری است که برندها میتوانند با استفاده از آن به شکلی موثرتر نام خود را به خاطر مخاطبان بسپارند. در لوگو برند هاکوپیان از روش ترکیبی استفاده شده و لوگوی این برند تلفیقی از سبک مونوگرام و لوگوتایپ است.
در طرح لوگوی این برند که عموما با رنگ طلایی مشاهده میشود، از تصویر کالسکهای در حال حرکت به همراه سوارکار و دو اسب مشاهده میشود. نام هاکوپیان نیز به دو زبان انگلیسی و فارسی در لوگوی این برند درج شده است.
کیفیت اصلی مهم در برند هاکوپیان
پس از گذشت بیش از نیم قرن از فعالیت حرفهای برند هاکوپیان، این برند توانسته نام خود را به عنوان برندی لوکس و باکیفیت در ذهن مخاطبان سختپسند و طرفدار مد حک کند.
یکی از نکاتی که همواره برای مدیران هاکوپیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده، کیفیت الیاف به کار رفته در تولیدات این برند است. این شرکت پوشاک خود را با استفاده از الیاف طبیعی و درجه یک به مشتریان ارائه میکند.
استفاده از الیاف طبیعی علاوه بر کیفیت بالا و زیبایی ظاهری، در حفاظت از محیط زیست نیز نقشی کلیدی را ایفا کرده و احساس راحتی بینظیری را نیز برای مشتریان و مصرفکنندگان برند هاکوپیان به ارمغان میآورد.
استفاده از الیاف و مواد اولیه مرغوب از کشورهای مختلف جهان موجب شده تا هاکوپیان جوایز و تقدیرنامههای مختلفی از جمله: گواهینامه مدیریت کیفیت و جایزه طلایی اروپا برای کیفیت و پرستیژ تجاری را بدست بیاورد.
هاکوپیان، برند محبوب مخاطبان ایرانی
در سالهای اخیر برندهای مختلفی در داخل کشور، فعالیت خود را به عنوان تولید کننده پوشاک مردانه و زنانه آغاز کردهاند و بسیاری از آنها پس از مدتی از با شکست مواجه شده و با افت فروش همراه میشوند.
در میان برندهای مختلف پوشاک در داخل کشور، برند هاکوپیان به عنوان برندی شناخته میشود که توانسته با گذشت چند دهه از فعالیت خود همچنان به عنوان برندی محبوب در میان مخاطبان باقی بماند.
عوامل مختلفی از جمله کیفیت بالا، مواد اولیه درجه یک و استراتژیهای برندینگ مناسب در موفقیت برند هاکوپیان تاثیرگذار بوده است. اگر شما نیز تمایل دارید قدرت برند خود را برای مدتی طولانی حفظ کنید، میتوانید با همراهی متخصصان برندینگ این هدف مهم را محقق نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوههای صحیح بردسازی میتوانید با مشاوران آی مدیر تماس حاصل فرمایید.
برند لوگو بالمین
این برند همانند برند هاکوپیان از تاثیر گذارترین برند ها در دنیای مد است این برند با وجود اینکه یک برند فرانسوی در دنیای مد محسوب میشود محبوبیت و ارزش آن همانند برند هاکوپیان است و در بین سلبریتی ها و نسل جوان بسیار پرطرفدار است.
سوالات متداول
چه عواملی در به موفقیت رسیدن هاکوپیان نقش داشته است؟
عوامل مختلفی از جمله کیفیت بالا، مواد اولیه درجه یک و استراتژیهای برندینگ مناسب در موفقیت برند هاکوپیان تاثیرگذار بوده است.
در لوگو برند هاکوپیان از چه طرحی استفاده شده است؟
در طرح لوگوی این برند که عموما با رنگ طلایی مشاهده میشود، از تصویر کالسکهای در حال حرکت به همراه سوارکار و دو اسب مشاهده میشود. نام هاکوپیان نیز به دو زبان انگلیسی و فارسی در لوگوی این برند درج شده است.
اصلیترین عامل شهرت هاکوپیان چیست؟
استفاده از الیاف و مواد اولیه مرغوب از اصلیترین عوامل شهرت هاکوپیان است که موجب شده این برند جوایز و تقدیرنامههای مختلفی از جمله: گواهینامه مدیریت کیفیت و جایزه طلایی اروپا برای کیفیت و پرستیژ تجاری را بدست بیاورد.