بوم برندسازی شخصی چیست؟ | استراتژی برندینگ شخصی شما

در پاسخ به سوال بوم برندسازی شخصی چیست و چگونه از بوم برند سازی باید استفاده کرد باید گفت بوم برندسازی شخصی ابزاری کاربردی برای درک شیوه برندینگ و مارکتینگ شخصی است. این بوم طریقه‌ی بسیار موثر در شیوه استخدام یا قرار دادن افراد در جهت ارائه خدمات و تخصص ایجاد کرده است. استراتژی‌ها و شیوه‌های عملکرد زیادی برای برندسازی شخصی است.

بوم برندسازی شخصی چیست؟

بوم برندسازی شخصی چیست؟

بوم برند تجاری شخصی، توسط فردی به نام لوئیچی سنتنارو، موسس big name  معرفی شد. شیوه کانواس از یک طرح گرافیکی (مانند تصویر زیر) به چند قسمت تقسیم می‌شود. همانطور که ملاحظه می‌کنید قسمت‌های خالی در این طرح جهت پر کردن اطلاعات شما قرار داده شده است.

بوم برندسازی شخصی یک ابزار بصری است که برای کمک به شما در توسعه سریع استراتژی برندسازی شخصی موثر، طراحی شده است. ایده این است که فرآیند را تا حد امکان ساده کنید. با بوم برندسازی شخصی می‌توانید:

  • برند شخصی خود را توصیف، طراحی و دوباره ابداع کنید بدون اینکه لزوماً چیزی در مورد مفاهیم برندسازی و بازاریابی بدانید.

و به شما در زمینه‌های زیر کمک خواهد کرد:

  • آموزش، یادگیری و ارائه خدمات مشاوره برندسازی شخصی.

رویکرد بصری استفاده شده توسط بوم برندسازی شخصی به تسریع توسعه استراتژی برندسازی شخصی کمک می‌کند. تفکر بصری به شما کمک می‌کند تا مفروضات را به اطلاعات صریح تبدیل کنید که به نوبه خود به فرد کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری فکر کند، ارتباط برقرار کند و اطلاعات کلیدی را به اشتراک بگذارد.

جالب است بدانید با اینکه مدل‌های مختلف تقریبا پیچیده‌ای از بوم برندسازی شخصی وجود دارد، ولی همچنان همه‌ی آن‌ها یک هدف را پیروی می‌کنند:

  • اعلام مشخصات خود به صورت دقیق و فوری
  • تمام حواس خود را روی مهارت خود قرار دهید
  • ارائه واضح مهارت‌ها، خدمات و آنچه در توان دارید.
  • سازماندهی همه اطلاعات مربوط به خود، در یک طرح دقیق
  • درک آن چیزی که در آن به طور جدی قوی هستید
  • برجسته کردن نقاط ضعف خود
  • سرعت در تعیین و درک هدف خود
  • تعیین اهداف خاص
  • دادن آگاهی بیش‌تر به خود

ذکر این نکته مهم است که بوم‌ها طوری طراحی شده‌اند که باعث تشویق فرد می‌شود تا شخصا خود آن را تکمیل کند.

فواید بوم برندسازی شخصی

فواید بوم برندسازی

برای پاسخ به این سوال که فواید بوم برندسازی شخصی چیست و چگونه از بوم برند سازی باید استفاده کرد باید اینطور گفت: این موضوع که بتوانید خود را ارزیابی کنید، از مهم‌ترین و ظریف‌ترین ویژگی‌های برندسازی شخصی است. قبل از ترفیع خود باید بدانید توانایی انجام چه کاری را دارید و چه خدماتی را می‌توانید ارائه دهید. اما بهتر است این نکته را بدانید که در اکثر اوقات تجزیه و تحلیل شخصی مشکلات زیادی به همراه دارد.

1)اعتماد بنفس پایین

اگر تصور می‌کنید برای ارزش چیزی ندارید، ممکن است نقاط قوت خود را نبینید و تصور می‌کنید برند شما ارزش سرمایه گذاری ندارد.

همچنین بخوانید :  در دنیای لوازم آرایشی، چگونه برندی متمایز بسازیم؟ | برندسازی برای محصولات آرایشی
2) اعتماد بنفس کاذب

از طرف دیگر عزت نفس بیش از حد قادر است شما را به اشتباه بیاندازد و باعث نادیده گرفتن نقاط ضعف شما شود و نفهمید پیشرفت شما در چه زمینه‌ای است.

همانطور که می‌دانید تنها فکر کردن و فهمیدن آن چیزی که در آن مهارت دارید آسان نیست. به همین دلیل شما می‌توانید با تدوین الگوی کانواس، خود را از این سردرگمی نجات دهید و این انتخاب برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. با پر کردن یک پرسشنامه، یک مدل، یک طرح، شما می‌توانید جزئیات بیش‌تری از تخصص و مهارت‌های خود داشته باشید. با نوشتن مهارت‌ها و تخصص‌های خود مانند این است که به یک پرسش نامه پاسخ می‌دهید، با این کار شما می‌توانید صادقانه‌تر پیش بروید و با حقایق آنچه که مهارت دارید رو به رو شوید. بدیهی است که استفاده از روش کانواس و همه برندهای شخصی فقط در صورتی مفید واقع می‌شود که کاملا صادقانه باشد. این نکته قابل ذکر است که با ایجاد مهارت‌ها یا دانش‌هایی که قادر به انجام آن نیستید، به درآمد نخواهید رسید. در واقع این موضوع باعث می‌شود با مشکل مواجه شوید. اگر قول خدماتی را بدهید که نمی‌توانید آن را ارائه دهید، سرمایه، اعتبار و مشتری خود را از دست خواهید داد. به همین علت سرعت در مشخص کردن خدمات شما بسیار حائز اهمیت است. همچنین قسمتی که می‌توانید در آن کار کنید و تا چه اندازه می‌توانید با مهارت‌های خود پیش بروید نیز مهم است.

این برنامه می‌تواند به شما کمک کند که ارزش خود را بدانید و در مورد خصوصیات و همه جنبه‌هایی که می‌تواند بر برند تصویر شما در کسب و کارتان تاثیر بگذارد، فکر کنید.

افرادی که می‌توانند از بوم برند شخصی استفاده کنند

به طور خلاصه گروه‌های زیادی از افراد می‌توانند از بوم استفاده کنند

  • وبلاگ نویس
  • وکلا
  • فریلنسرها
  • دانش آموزان
  • مدیران
  • سیاستمداران
  • هکرهای رشد
  • و…

هر شخصی می‌تواند از مزایای آن استفاده کند!

جهت داشتن ایده اولیه برای راه اندازی کسب و کار افراد خاصی مانند دانشجویان و فریلنسرها، یک الگوی کانواس نیاز است.

مطالعه و دانش خاص برای پر کردن بوم برندسازی شخصی نیاز نیست، هر فردی می‌تواند بدون مشکل این عمل را انجام دهد. این بوم به صورتی ساده طراحی شده تا ایده برند تجاری شخصی را برای افراد آسان کند.

روش کانواس چه برای افراد مبتدی و چه برای هکر رشد که دهه‌ها تجربه در رشته خود دارند مفید است. به این صورت که تمام اطلاعات را در یک نگاه، به صورت مکتوب، با طراحی بسیار زیبا خواهید دید که به شما کمک خواهد کرد.

مدیران یک شرکت می‌توانند در فواصل زمانی منظم بوم برندسازی شخصی را پر کنند تا در یک نگاه ببینند آیا هدف‌های آن‌ها با گذشت زمان تغییر کرده، آیا پیشرفتی در مهارت‌های آن‌ها بوده است، اهداف آن‌ها چه چیزی بوده و به چه نتایجی دست یافتند.

همچنین بخوانید :  برندینگ در ورزش | چگونه در ورزش برندسازی کنیم؟

چگونه از بوم برندسازی شخصی باید استفاده کرد؟

بوم‌ها از این جهت مفید هستند که دنباله‌ای راهنما برای سازماندهی و پیگیری اطلاعات ارائه می‌دهند، اما این امکان را به شما می‌دهد که قادرید در مورد شیوه بهبود هویت حرفه خود در هر زمان بیندیشید. همچنین می‌توانید سایر مدل‌های اصلی را نیز پیدا کنید. شما می‌توانید با توجه به مواردی که در مقاله درباره آن‌ها صحبت شد، آن را به دلخواه خود درست کنید. به یاد داشته باشید که بوم برندسازی شخصی تنها نقطه شروع راه اندازی برند کسب و کار شما است، پس از اینکه فکر کردید و ایده‌های خود را پیاده کردید، باید برای معرفی خود و نشان دادن حرفه ای بودن خود سخت تلاش کنید.

استراتژی، اولین مرحله برندسازی

بوم برندسازی شخصی چیست

هر پروژه موفق برندسازی یا تغییر برند نیاز به شروع خوبی دارد. یک شروع خوب فرآیندی است که به خوبی سازماندهی شده و ساختار یافته به ابزاری مرکزی مانند بوم برند نیاز دارد که در مرکز آن قرار دارد تا کارها را در جهت درست سوق دهد. اولین مرحله از فرآیند برندسازی، مرحله استراتژی برند است. هدف این مرحله این است که بفهمیم مشتری در چه موقعیتی بوده، او در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد، هدف او چیست و سپس برنامه‌ریزی برای کمک به مشتری برای رسیدن به سطح بعدی موفقیت را پیش ببرید.

اطلاعات زیادی باید در این مرحله کشف شوند و جزئیات زیادی باید شکل داده شوند. شما نمی‌توانید طراحی یا نوشتن را شروع کنید تا زمانی که موارد ضروری روشن شود. اگر از آن عبور کنید، خطر گم شدن در طول مسیر را دارید که باعث افزایش جدول زمانی پروژه، کاهش سودآوری و ایجاد ناامیدی برای همه خواهد شد. بنابراین مهم است که قبل از شروع به انجام کارها، همه اصول اولیه را مشخص کنید.

وظیفه استراتژیست برند چیست؟

یک استراتژیست خوب برند، جلسات استراتژی برند را به گونه‌ای تسهیل می‌کند که مشتری را از روتین روزانه‌اش بیرون بکشد، تردیدهای او را به چالش بکشد، شک‌هایش را از بین ببرد و به آن‌ها انگیزه دهد که دوباره اهداف بزرگ داشته باشند. شما می‌خواهید جریان خلاقانه‌ای را ایجاد کنید که مشتریانتان را قادر می‌سازد تا افق‌های خود را گسترش دهند همچنین آینده‌ای گسترده‌تر و رنگارنگ‌تر را برای برندشان دوباره تصور کنند.

موفقیت در این مرحله استراتژی برند، بستگی به توانایی شما در ایجاد یک تفکر عمیق با مشتری دارد که به آن‌ها الهام می‌دهد تا برند خود را دوباره تصور کنند که نحوه انجام همه چیز را روشن می‌کند و باعث می‌شود دوباره به ظرفیت خود برای تحقق آن ایمان بیاورند.

نقش استراتژیست برند

نقش بوم برندسازی شخصی چیست

نقش شما به عنوان استراتژیست برند در این مرحله این است که:

  • تمام سوالات درست را از مشتری بپرسید.
  • به مشتری خود زمان و فضای کافی برای تفکر در مورد آن‌ها بدهید.
  • فعالانه به پاسخ‌های آن‌ها گوش دهید.
  • به تثبیت و اولویت بندی تمام ایده‌های جدیدی که در این راه ظاهر می‌شوند کمک کنید.
  • همه چیز را متمرکز نگه دارید تا وقتی همه چیز پراکنده می‌شود، مشتری را به مسیر خود بازگردانید.
  • هر زمان که این اتفاق افتاد، مشتری را از حالت “سردرگمی” خارج کنید. متاسفانه اغلب این اتفاق می افتد.
همچنین بخوانید :  چگونه محتوای جذاب را در شبکه های اجتماعی ارائه دهید؟

همانطور که با مشتری خود به مهم ترین سؤالات مربوط به نام تجاری پاسخ می‌دهید، آن‌ها را روی بوم برند بنویسید تا بتوانید عناصر سازنده یک نام تجاری را بهتر تجسم کنید و شروع به چینش آن‌ها کنید.

نتیجه‌ی یک بوم برندسازی خوب

در پایان فرآیند، اگر کار خود را به خوبی انجام داده باشید، بوم برند به عنوان آینه‌ای عمل می‌کند که تصویر بزرگی را به وضوح منعکس می‌کند. مشتری شما آن لحظه “آها” شادی را از وضوح دریافت خواهد کرد و احساس قدرت می‌کند تا کاری را که در هدف دیگری برنامه ریزی کرده، انجام دهد.

این یک لحظه عالی در مورد این ادعا است!

بوم برندسازی همچنین اشتراک‌گذاری مسیر ایجاد شده جدید را با تیم آسان می‌کند و به همراهی همه افراد برای حرکت بعدی کمک خواهد کرد.

بوم برندسازی شخصی، استراتژی برندینگ شخصی شما

برای پاسخ به این سوال که بوم برندسازی شخصی چیست و چگونه از بوم برند سازی باید استفاده کرد می‌توان گفت بوم‌ها برای برند و نام تجاری شخصی شما ابزاری عالی هستند. از فواید بوم‌ها می‌توان به ارائه یک تصویری برای بررسی و چینش اطلاعات اشاره کرد. شما می‌توانید برای بهره مندی از خدمات آی مدیر در این راستا با متخصصان آن در ارتباط باشد. اما در هر صورت شما می‌توانید در مورد نحوه بهبود هویت حرفه‌ای خود در هر زمان فکرکنید. توجه به این نکته ضروری است بوم برندسازی شخصی فقط نقطه آغاز برندسازی کسب و کار شما است، پس از تفکر و مرتب سازی ایده‌های خود، باید برای نشان دادن حرفه‌ای بودن و معرفی کردن خود، به طور جدی تلاش کنید.

 

سوالات متداول

بوم برندسازی شخصی چیست؟

بوم برندسازی شخصی یک ابزار بصری است که برای کمک به شما در توسعه سریع استراتژی برندسازی شخصی موثر، طراحی شده است.

چرا اینقدر بوم برندسازی شخصی مفید است؟

این برنامه می‌تواند به شما کمک کند که ارزش خود را بدانید و در مورد خصوصیات و همه جنبه‌هایی که می‌تواند بر برند تصویر شما در کسب و کارتان تاثیر بگذارد، فکر کنید.

چه افرادی می‌توانند از بوم برند شخصی بهره مند شوند؟

روش کانواس نه تنها برای افرادی که می‌خواهند از آغاز آن را ایجاد کنند، بلکه  برای افرادی که قصد ابداع مجدد برند شخصی خود را دارند نیز استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا