نکات جالبی که در مورد برند شنل (CHANELL) نمی دانید!

برند شنل به عنوان یکی از درخشان‌ترین برندها در حوزه مد و تولید محصولات لوکس شناخته می‌شود که توانسته از مدت‌ها قبل نام خود را در بین طرفداران مد به ثبت برساند. اما راز موفقیت این برند چیست؟ چه عاملی موجب شده تا چنل بتواند به موفقیت برسد؟ بررسی این موضوع می‌تواند کمکی بزرگ برای کسب و کارهای نوپا محسوب شود.

موسس برند شنل کیست؟

گابریل بنهور معروف به کوکو شنل، به عنوان موسس برند شنل شناخته می‌شود. او دوران کودکی بسیار دشواری را سپری کرد و توانست در سخت‌ترین شرایط ممکن به اوج شهرت و موفقیت برسد. کوکو شنل در 19 آگوست 1883 متولد شد. او در کودکی خود را در فقر مطلق سپری کرد و در نهایت در سن 12 سالگی توسط پدر خود به یتیم خانه اوبازین روم سپرده شد.

او تا سن 18 سالگی خود را در یتیم خانه گذارند و در همان دوران توانست با پشتکاری که داشت مهارت بسیار خوبی در خیاطی بدست بیاورد. پس از خروج از مشاغل مختلفی را تجربه کرد. حضور او در کافه‌ای به عنوان خواننده و آهنگ معروفی که در آن‌جا اجرا می‌کرد، موجب شد تا لقب شنل به او تعلق بگیرد.

کوکو شنل

در نهایت همین کافه به سکوی پرتابی برای کوکو شنل تبدیل و موجب شد تا با مشاهیر دنیای مد از جمله اتین دو بالسان آشنا شود. پس از رابطه‌ای شش ساله، اتین تصمیم گرفت تا سرمایه‌گذاری بر روی استعداد شنل را آغاز کند و در همین راستا کوکو شنل با تولید کلاه‌های مجلل و خلاقانه رسما به صنعت مد وارد شد.

اصلی ترین عامل موفقیت برند شن

برند شنل در دورانی فعالیت خود را در دنیای مد آغاز کرد بانوان برای لاغرتر نشان دادن اندام خود به پوشیدن شکم‌ بندها و لباس‌های تنگ روی آورده بودند که آسیبی جدی به اندام داخلی آن‌ها وارد می‌کرد. این مسئله به شدت کوکو شنل را آزار می‌داد، به همین دلیل او تصمیم گرفت تا لباس‌های آزاد و اسپرت خود را به بازار عرضه کند که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

همچنین بخوانید :  آشنایی با 7 مورد از مشهورترین لوگو برند لباس کودک فوق العاده

استفاده از پارچه مخصوص شنل را متمایز کرد

در دورانی که توسعه برند هنوز به ابزار اصلی کسب و کارها تبدیل نشده بود، شنل توانست با به کار بردن اصول برندسازی خود را از سایر برندهای مشابه متمایز کند. یکی از ایده‌های جالب برند شنل برای متمایز کردن خود، به کار بردن پارچه‌های انحصاری بود.

پارچه شنل

در سال 1916 رودیر، صنعت‌گر فرانسوی، توانست پارچه‌ای را تولید کند که احساس نرمی و راحتی بی‌نظیری را برای بانوان به ارمغان می‌آورد. از طرفی دیگر شنل توانست با به کار بردن ترکیب دامن، پلیور و ژاکت با رنگ‌های خنثی نظیر: مشکی، خاکستری و سرمه‌ای سبکی جدید در پوشش بانوان در آن دوران ایجاد کند.

تحول برند شنل در دوران جنگ جهانی

آغاز جنگ جهانی اول موجب شد تا بسیاری از کسب و کارها با چالش‌های متعددی مواجه شوند. در این دوران به دلیل کمبود نیروی کار مرد، بسیاری از بانوان به کار در کارخانه‌ها مشغول شدند و به همین دلیل به لباس‌هایی احتیاج داشتند تا آزادی و راحتی بیش‌تری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. در این دوران کوکو شنل توانست با الهام گرفتن از لباس‌های نظامی، محصولات جدیدی از جمله: دامن، کت و شلوار، یقه اسکی و پلیور را به بازار عرضه کند و فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

گسترش تولیدات شنل

پس از آن‌که برند شنل توانست در حوزه پوشاک جایگاه خود را تثبیت کند، تولیدات خود را گسترش داد و به تولید محصولات متنوعی نظیر: جواهرات و عطر روی آورد. اولین جواهرات شنل شامل یک جفت گوشواره مروارید یکی به رنگ مشکی و دیگری سفید بود.

همچنین بخوانید :  لوگو برند لباس مردانه | مشهورترین لوگوها در حوزه مد💎

در حوزه تولید عطر نیز برند شنل توانست بسیار موفق ظاهر شود، به شکلی که امروزه از این برند به عنوان یکی از بهترین برندهای جهان در حوزه تولید عطر یاد می‌شود. اولین عطر این برند «Chanel no.5» نام داشت که از پرفروش‌ترین عطرها در جهان محسوب می‌شود.

تولید جواهرات در برند شنل

کوکو شنل در طراحی و تولید جواهرات خود دقت بسیار بالایی را به کار می‌گرفت. او با به کار گرفتن قطعات مقرون به صرفه توانست جواهراتی ارزشمند و پرفروش را تولید کند. امروزه جواهرت شنل با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. دلیل ارزش بسیار بالای جواهرات برند تولید دستی آن و هم‌چنین طرح‌های بی‌نظیر به کار رفته در ساخت این جواهرات است.

جواهرات برند شنل

جنگ جهانی دوم و چالش های جدید

برخلاف جنگ جهانی اول، در جریان جنگ جهانی دوم چالش‌های جدی‌تری برای شنل به وجود آمد و موجب شد تا خانه مد شنل به تعیطی کشیده شود. البته در این دوران فعالیت شنل در حوزه تولید جواهرات و عطر ادامه یافت. در این دوران برند دیور توانست جای شنل را در فرانسه سلب کند و شهرت مطلوبی را بدست بیاورد. در نهایت شنل از این چالش نیز سربلند بیرون آمد و توانست نام خود را به عنوان معتبرترین برند مد در فرانسه به ثبت برساند.

برند باشکوهی که تسلیم نمی شود

با وجود گذشت بیش از یک قرن از تاسیس برند شنل، این برند توانسته از تمامی چالش‌های موجود سربلند بیرون آمده و هم‌چنان در صدر فهرست معتبرترین برندهای جهان قرار گیرد. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت شنل، استفاده از استراتژی‌های صحیح در برندسازی و ایجاد تمایز با برندهای مشابه است.

همچنین بخوانید :  برندسازی برای محصولات بهداشتی | نکات مهم و ایده های خلاقانه

برند شنل قدرتمند

شما نیز می‌توانید با متمایز کردن برند و تدوین استراتژی صحیح به کسب و کار خود قدرت ببخشید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است با مشاوران آی مدیر تماس برقرار نموده و قدم در مسیر برندینگ بگذارید.

سوالات متداول

برند شنل چگونه توانست خود را از سایر برندهای مشابه متمایز کند؟

در دورانی که برندینگ هنوز به ابزار اصلی کسب و کارها تبدیل نشده بود، شنل توانست با به کار بردن اصول برندسازی خود را از سایر برندهای مشابه متمایز کند. یکی از ایده‌های جالب برند شنل برای متمایز کردن خود، به کار بردن پارچه‌های انحصاری بود.

برند شنل در چه حوزه‌هایی تولیدات خود را گسترش داد؟

پس از آن‌که برند شنل توانست در حوزه پوشاک جایگاه خود را تثبیت کند، تولیدات خود را گسترش داد و به تولید محصولات متنوعی نظیر: جواهرات و عطر روی آورد. اولین جواهرات شنل شامل یک جفت گوشواره مروارید یکی به رنگ مشکی و دیگری سفید بود.

اصلی‌ترین عامل در به موفقیت رسیدن شنل چه بود؟

با وجود گذشت بیش از یک قرن از تاسیس برند شنل، این برند توانسته از تمامی چالش‌های موجود سربلند بیرون آمده و هم‌چنان در صدر فهرست معتبرترین برندهای جهان قرار گیرد. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت شنل، استفاده از استراتژی‌های صحیح در برندسازی و ایجاد تمایز با برندهای مشابه است.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا