برند ابرکرومبی اند فیچ | آشنایی با برند ابرکرومبی اند فیچ

برند ابرکرومبی اند فیچ نامی آشنا برای مخاطبان دنیای مد به حساب می‌آید. این برند برای رسیدن به شهرت و محبوبیت فعلی مسیری دشوار و پرچالش را طی کرده که بررسی این مسیر و آشنایی با استراتژی‌های این برند برای حل مشکلات خالی از لطف نیست.

برند ابرکرومبی اند فیچ از کجا آغاز کرد؟

مجموعه ابرکرومبی اند فیچ در سال 1892 در منطقه منهتن نیویورک فعالیت خود را با افتتاح یک مغازه آغاز کرد. البته در آن زمان نام این برند تی ابرکرومبی بود و عمده تولیدات آن نیز در حوزه لوازم ماهیگیری متمرکز بود.

در سال 1900 میلادی این برند توسطی یکی از وکلای مشهور آمریکایی به نام ازرا فیچ خریداری شد و نام این برند رسما به ابرکرومبی اند فیچ تغییر یافت. به مرور زمان تولیدات این برند به خصوص در زمینه تولیدات اجناس ورزشی گسترش یافت و با استقبال بسیار مطلوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

با گذر زمان ابرکرومبی اند فیچ با چالش‌های متعددی مواجه و حجم بالای بدهی‌های این برند در نهایت موجب شد تا در سال 1976 ابرکرومبی اند فیچ ورشکست شده و بسیاری از شعب آن بسته شود.

ورشکستگی و بازگشت ابرکرومبی اند فیچ

پس از ورشکستگی ابرکرومبی اند فیچ، طولی نکشید که این برند توسط فروشگاه زنجیره‌ای اوشمان خریداری شد و توانست حق انحصاری نام برند ابرکرومبی را بدست بیاورد. پس از خرید این برند توسط اوشمان ابرکرومبی اند فیچ تا مدتی در حوزه خرده‌فروشی لباس‌های مخصوص شکار و ابزار آن فعالیت می‌کرد.

در سال 1988 این برند به کمپانی ده لیمیتد (The Limited) فروخته شد. این کمپانی در حوزه فروش لباس‌های مردانه و زنانه فعالیت می‌کرد.  در این دوران بود که تولیدات ابرکرومبی اند فیچ تغییر یافت و با تمرکز بر روی تولیدات مختص جوانان توانست نام خود را به عنوان یک کمپانی مستقل به ثبت برساند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با برند آندر آرمور از آغاز تا به اوج رسیدن

برندینگ قدرتمند ابرکرومبی اند فیچ

 

برندینگ قدرتمند ابرکرومبی اند فیچ

تا حدود سه دهه قبل کسب و کارها آن‌چنان که باید و شاید برای برندینگ خود اهمیتی قائل نبودند؛ اما به مرور زمان دریافتند که برای معرفی بهتر خود به مخاطبان و هم‌چنین رسیدن به هویتی واحد به ابزار برندسازی احتیاج دارند.

در برند ابرکرومبی اند نیز ضرورت برندسازی به شدت احساس می‌شود، در همین راستا در سال 1997 این برند رویکردی جدید را برای تبلیغات خود به کار گرفت. در این تبلیغات حس بشردوستانه به شیوه‌ای صحیح به مخاطبان القا می‌شد.

مواجهه با رکورد اقتصادی در قرن بیست و یکم

در اوایل قرن بیست و یکم رکود اقتصادی بزرگی در آمریکا و اروپا شکل گرفت که این رکود، برند ابرکرومبی اند نیز بی نصیب نماند. در این دوران تمایل جوانان به خرید پوشاک ارزان قیمت افزایش یافت و از آن‌جایی که تولیدات ابرکرومبی اند فیچ نیز بر روی تولیدات جوانان متمرکز بود، این برند با افت فاحش سهام مواجه شد.

در این دوران قیمت سهام این برند از حدود 84 دلار در ماه به 14.5 دلار در ماه تقلیل یافت. در این دوران این برند برای فرار از بحران پیش‌آمده اقدام به تغییر روند تولیدات محصولات خود گرفت و هم‌چنین بسیاری از فروشگاه‌های ناکارآمد خود را نیز تعطیل کرد.

رویکرد جدید ابرکرومبی اند فیچ

 

رویکرد جدید ابرکرومبی اند فیچ

یکی از انتقاداتی که همواره به شیوه تبلیغات ابرکرومبی اند فیچ وارد می‌شد، تاکید بیش‌ از حد بر تبلیغات جنسیتی بود. در رویکرد جدید این برند تلاش شده تا با تمرکز بیش‌تر بر روی ارائه خدمات مناسب به مشتریان و هم‌چنین ارائه تبلیغات خلاقانه‌تر نگاه جنسیتی کنار برود.

همچنین بخوانید :  چگونه می توانید با روایت داستان های جذاب، ارتباط عمیق تری با مخاطبان خود برقرار کنید؟

این برند توانست با توجه بیش‌تر به نیاز مشتریان و در نظر گرفتن سلایق آن‌ها، نوعی برندینگ عاطفی (جذب مخاطبان وفادار) را در ابرکرومبی اند فیچ برقرار کرده و تاثیر مثبتی را در رویکرد این برند ایجاد نماید.

لوگو برند ابرکرومبی اند فیچ

 

لوگو برند ابرکرومبی اند فیچ

از لوگوی برند ابرکرومبی به عنوان یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین لوگوها در حوزه پوشاک یاد می‌شود. تنها طرحی که در لوگوی این برند مشاهده می‌شود طرح گوزنی با شخ‌های بلند و مستحکم است.

به کار بردن طرح گوزن در لوگوی ابرکرومبی اند فیچ احتمالا به پیشینه این برند یعنی تولید محصولات مخصوص شکار اشاره دارد.

اصالت راز موفقیت برند ابرکرومبی اند فیچ

این برند در طول تاریخ خود با چالش‌ها و شکست‌های متعددی مواجه شده است؛ اما این برند همواره توانسته از آزمون‌های دشوار سربلند باشد. اصلی‌ترین دلیل موفقیت ابرکرومبی اند فیچ اصالت و متعهد بودن به فلسفه اولیه آن است. استراتژی این برند احترام به مخاطبان و نظرات آن‌‌ها بوده است.

شما نیز ممکن است در کسب و کار خود با چالش‌های متعددی مواجه شوید، برای پشت سر گذاشتن این چالش‌ها تنها به حضور افراد متخصص در حوزه برندینگ احتیاج دارید. متخصصان آی مدیر در این زمینه شما را همراهی کرده و خاطری آسوده را برای شما به ارمغان می‌آورند.

سوالات متداول

استراتژی برند ابرکرومبی برای عبور از چالش‌ها چه بود؟

در لوگو برند ابرکرومبی از چه المانی استفاده شده است؟

از لوگوی این برند به عنوان یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین لوگوها در حوزه پوشاک یاد می‌شود. تنها طرحی که در لوگوی این برند مشاهده می‌شود طرح گوزنی با شخ‌های بلند و مستحکم است.

در ابتدای تاسیس ابرکرومبی اند فیچ، تولیدات این برند در چه حوزه‌ای مترکز بود؟

مجموعه ابرکرومبی اند فیچ در سال 1892 در منطقه منهتن نیویورک فعالیت خود را با افتتاح یک مغازه آغاز کرد. البته در آن زمان نام این برند تی ابرکرومبی بود و عمده تولیدات آن نیز در حوزه لوازم ماهیگیری متمرکز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا