چگونه با استفاده از ویدیو برند خود را قوی تر معرفی کنیم؟ | مزایای ویدئو مارکتینگ

آمار و ارقام میزان بازدید ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بیش از 82% از ترافیک آنلاین، صرف تماشای ویدیو شده است و امروزه بیشتر کسب و کارها سعی دارند با استفاده از ویدیو مارکتینگ، برند خود را قوی‌تر معرفی کنند.

بازاریابی ویدیویی

با ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی از محصولات و خدمات خود و انتشار آن در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به رشد و توسعه‌ی برندتان کمک کنید. در چند سال گذشته، با ورود ابزارهای تولید محتوای ویدیوی پیشرفته و روی کار آمدن ابزارهای فوق‌العاده هوشمند هوش مصنوعی، دیگر محتوای متن و عکس برای کاربران فضای مجازی جذابیتی آن‌چنان ندارد و این محتوای ویدیویی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

تولید ویدیو چه مزیت هایی دارد؟

تولید و انتشار محتوای ویدیویی برای کسب و کارها و برندهای مختلف می­‌تواند باعث افزایش تعامل با مخاطبین و جلب اعتماد آن­ها شود. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • افزایش تعامل

ویدیوها قدرت دارند که مخاطبان شما را به مدت طولانی‌تری درگیر کنند و توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند، که این باعث می‌شود افراد با محتوای تولید شما تعامل برقرار کنند.

ویدئو مارکتینگ

  • معرفی بهتر

محصولات و برند خود را می‌توانید با استفاده از ویدیو مارکتینگ بهتر معرفی کنید. تماشای ویدیو برای مخاطب بسیار جذاب‌تر از مطالعه‌ی محتوای متن و عکس است.

  • بهینه سازی وب سایت

استفاده از ویدیوها و آپلود آن‌ها در سایت، به شما کمک می‌کند که رتبه‌ی وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و باعث بهبود سئوی سایت شما می‌شود.

  • شناخت بهتر

به کمک بازاریابی ویدیویی افراد بیشتری از خدمات و محصولات شما آگاه شده و برند شما را می­‌شناسند.

  • افزایش ترافیک سایت

مدت زمانی که مخاطب زمان بیشتری را برای تماشای ویدیو در سایت شما سپری می­‌کند، باعث افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بهبود رتبه­ی آن در موتورهای جستجو می­‌شود.

  • جلب اعتماد مخاطبان

ویدیویی که شما در آن به معرفی برند خود پرداخته‌­اید، باعث می­‌شود که مخاطب راحت­‌تر با برندتان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن­ها بهتر جلب می­‌شود.

6 استراتژی برای بازاریابی ویدیویی

برای این­که یک محتوای ویدیویی موثر و کارآمد بسازید و از آن بازخورد مناسب دریافت کنید، نیازمند یک استراتژی دقیق هستید. در این­جا مواردی یاد شده که برای تنظیم یک استراتژی کارآمد باید به آن­ها توجه کنید.

همچنین بخوانید :  لوگو برند سالیان | برندی با کیفیت و محبوب بین ایرانیان!

1.    مشخص کردن اهداف

باید هدف خود را از تولید محتوای ویدیویی مشخص کنید. آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند خود هستید؟ آیا می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟ یا اینکه می‌خواهید محصول خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانید؟ داشتن هدفی روشن و واضح به شما کمک می‌کند که ویدیوهای خود را همسو با اهداف بازاریابی خود تولید کنید.

افزایش مخاطب از طریق ویدئو مارکتینگ

2.    شناسایی مخاطب هدف

این­که بدانید برای چه کسانی باید محتوا تولید کنید و آن­ها چه سلیقه و علاقه­‌مندی‌­هایی دارند، به شما کمک می­کند که ویدیوهای جذاب و مرتبط تولید کنید.

3.    انتخاب پلتفرم مناسب

تصمیم بگیرید که برای کدام یک از پلتفرم­‌ها می­‌خواهید ویدیو تولید کنید و باید بدانید که سبک و ابعاد ویدیو در تمام پلتفرم‌­ها یکسان نیست.

4.    برنامه ریزی محتوا

قبل از ضبط ویدیو باید محتوای ویدیویی خود را برنامه­‌ریزی کنید و مطابق با خدمات و محصولات برند خود محتوا بسازید به طوری­که با سلیقه‌ مخاطب هدف شما همسو باشد و نظر آن­ها را جلب کند.

5.    بهینه سازی سئو

ویدیوهای خود را می‌­توانید با استفاده از کلمات کلیدی، عنوان و هشتگ­‌های مرتبط، برای موتورهای جستجو بهینه کنید. این­کار باعث می­شود که ویدیوهای شما در نتایج جستجو رتبه­ بالاتری داشته و افراد راحت­‌تر برند شما را ببینند.

6.    تحلیل و بررسی

پس از انتشار ویدیوها باید به طور مداوم میزان موفقیت و یا عدم موفقیت خود را بررسی کرده و طبق آن استراتژی خود را تنظیم کنید. برای این­کار می­‌توانید از تحلیل معیارهایی مانند میزان بازدید، تعامل، بازنشر و جذب مخاطبی که ویدیوی شما دارد کمک بگیرید.

تحلیل و بررسی ویدیوها

استفاده از تبلیغات برای بازاریابی ویدیویی

تبلیغات در رسانه­‌های مختلف ابزاری قدرتمند برای معرفی قوی­تر برند شما و افزایش میزان تاثیر آن خواهد بود. برای استفاده از ابزار تبلیغات از گزینه­‌های متفاوتی می­‌توانید استفاده کنید که در این­جا به دو نمونه­ آن اشاره شده‌ ­است.

همچنین بخوانید :  لوگو برند لباس مردانه | مشهورترین لوگوها در حوزه مد💎

رسانه ­های اجتماعی

برای صفحه­ رسانه­ اجتماعی کسب و کار خود ویدیو تهیه کنید. دنبال کنندگان خود را درگیر کنید و یا از آن­ها بخواهید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. می­‌توانید برای آن­ها جایزه تعیین کنید. این­کار سبب افزایش بازدید ویدیوهای شما شده و افراد بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد.

تبلیغات به کمک اینفلوئنسرها

در شبکه­‌های اجتماعی افراد زیادی هستند که تعداد دنبال­‌کننده­ بالاتری نسبت به سایر دارند و سبک زندگی و گفتارشان تاثیر بسیار زیادی بر دنبال ­کننده­‌های آن­‌ها دارد. یکی ازروش­‌هایی که می­‌توانید برند خود را در دنیای رسانه‌­های دیجیتال معرفی کنید، این است که از چند نمونه اینفلوئنسرهای مربوط به کسب و کارتان درخواست تبلیغ کنید. معمولا خود آن­ها برای برند شما ویدیو تولید کرده و آن را به اشتراک می­‌گذارند. به کمک این نوع از تبلیغات، کسب و کار شما توسط افراد بسیار زیادی دیده خواهد شد.

تولید ویدیو و تاثیر آن بر معرفی برندها

با ادامه پیشرفت تکنولوژی و تکامل دنیای دیجیتال، کاملا بدیهی است که استفاده از تولید ویدیو برای بازاریابی و تبلیغات رو به افزایش است. هم­چنین با ظهور فناوری­های جدیدی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دنیای تولید محتوای ویدیویی پیشرفته‌­تر خواهد شد و می­‌توانید به کمک این ابزارهای دیجیتال برند خود را بهتر و قوی­تر معرفی کنید.

تولید ویدیو و تاثیر آن بر معرفی برندها

علاوه ­براین، به کمک هوش مصنوعی بازاریابی ویدیویی برای مخاطبان کاملا شخصی‌­سازی می­شود که این امر باعث جذابیت ویدیو و تاثیر بیشتر آن برای افراد خواهد شد.

هم­چنین نباید از تاثیر تولید ویدیو به صورت زنده (Live) غافل شد. زمانی­که شما محتوای ویدیویی خود را بدون هیچ تغییر و تدوینی به اشتراک می­‌گذارید، برای مخاطبان جذابیت بیشتری خواهد داشت و تجربه­ متفاوتی را برای آن­ها رقم می­‌زند.

و یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید افزایش کیفیت در تولید محتوای ویدیویی است. امروزه بیشتر کسب و کارها بر تولید ویدیو برای معرفی برند خود تمرکز کرده‌­اند، محتوایی که شما منتشر می­کنید باید در مقایسه با سایر برندها بسیار باکیفیت­‌تر باشد که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

همچنین بخوانید :  برند کلمبیا برترین برند در تولید کفش ورزشی و کاپشن‌های زمستانی

در تولید ویدیو صبر و استمرار داشته باشید

شاید در ابتدا تولید ویدیو کار سختی باشد و یا این­که بخواهید جلوی دوربین ایستاده و درمورد محصول خود صحبت کنید، استرس زیادی به شما وارد کند، اما نگران نباشید! زمانی­که میزان تاثیر و بازدید ویدیوهای خود را ببینید حال بهتری خواهید داشت و به مرور زمان نیز از استرس شما کاسته شده و اعتماد به نفستان افزایش می­‌یابد.

برای ساخت و انتشار یک ویدیو باید یک جدول زمانی تهیه کرده و مطابق آن برنامه‌­ریزی داشته باشید و به طور مستمر ویدیوهای خود را منتشر کنید. تولید ویدیو به طور منظم به شما کمک می­‌کند که افراد به طور مستمر درگیر کسب و کار شما باشند.

تولید ویدیو در آینده ی بازاریابی

تولید محتوا اگرچه کار آسانی نیست اما اگر با استراتژی دقیق انجام شود، می­توانید با استفاده از تولید ویدیو برند خود را قوی­تر معرفی کنید. آینده­ی بازاریابی ویدیویی بسیار هیجان­‌انگیز خواهد بود و با استقبالی که مردم از محتوای ویدیویی دارند، پیوسته در حال تکامل است. هم­چنین، با پیشرفت و توسعه­ تکنولوژی، کسب و کارها و برندها می‌­توانند به روش­های جدید و خلاقانه­‌تری برای مخاطبان خود تولید محتوا کنند.

تیم حرفه­‌ای آی مدیر با کادری مجرب، سال­ها در زمینه­ برندینگ فعالیت دارند که شما می­‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این سایت در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

 

بازاریابی ویدیویی چه مزیتی برای برندسازی دارد؟

تولید و انتشار ویدیو کمک می­کند که با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید و با استفاده از آن برند خود را قوی­تر به دیگران معرفی کرده و اعتماد آن­ها را راحت­تر جلب کنید.

6 استراتژی بازاریابی ویدیویی چیست؟

مشخص کردن اهداف، شناسایی مخاطب هدف، انتخاب پلتفرم مناسب، برنامه­ریزی محتوا، بهینه سازی سئو، تحلیل و بررسی

روش­های تبلیغات با استفاده از بازاریابی ویدیویی کدام­ اند؟

با انتشار ویدیو در رسانه­های اجتماعی کسب و کار خود می­توانید مخاطب را به تعامل بیشتر با آن دعوت کنید و باعث افزایش بازدید ویدیو شوید­. هم­چنین، اینفلوئنسرهای فعال در حوزه­ی کاری مرتبط هم می­توانند برای معرفی برند شما کمک کننده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا