برندسازی کسب و کار های کوچک و تازه کار

همه برندهای بزرگ، روزگاری مشاغل کوچک و ناشناخته‌ای بوده‌اند. اما با به کارگیری تکنیک‌های برندسازی و فروش، تمام توان خود را در توسعه کسب و کارشان استفاده کردند. با گسترش جهان دیجیتال مارکتینگ، امکان برندسازی کسب و کارهای کوچک نیز فراهم شده است. تا پیش از این محدودیت‌های زمانی و مالی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مشاغل نوپا محسوب می‌شدند. اما امروزه استراتژی‌هایی به وجود آمده‌ که به شما در معرفی هویت و ارزش‌های برندتان کمک می‌کنند.

هدف از برندسازی در مشاغل نوپا

دو محصول با کیفیت و هم قیمت را در نظر بگیرید‌. چه ویژگی باعث می‌شود که یکی از آن دو را انتخاب کنید؟ به عنوان مدیر یک کسب و کار مهم‌ترین سوالی که باید در جستجوی پاسخ آن باشید، همین است. برندسازی و محبوبیت در میان خریداران، باعث انتخاب شما از میان رقبا می‌شود. برای این کار باید بتوانید که رابطه‌ای دوسویه و عمیق میان کسب و کارتان با مشتریان ایجاد کنید. تنها در این صورت است که احساس وفاداری به برند در آن‌ها ایجاد می‌شود. البته برندسازی کاری زمانبر و از طرفی بسیار ماندگار است. مشتری اگر احساس ارزشمندی کند برای محصول و خدمات شما نیز ارزش قائل خواهد خواهد شد. در نهایت این تثبیت برند، تصویری ماندگار از هویت شما در ذهن مشتریان ثبت خواهد کرد. شما نیز بر همین اساس می‌توانید شیوه قیمت گذاری و تمام برنامه‌ریزی‌ها را مجدداً انجام دهید.

چگونه برندسازی کسب و کارهای کوچک را انجام دهیم؟

برندسازی فقط به ایجاد یک لوگو و تبلیغات محدود نمی‌شود. یعنی اینکه اگر مخاطب شما را تنها از خارج گود رصد کند، تاثیر چندانی در برند سازی و افزایش فروش شما نخواهد داشت. برندسازی کسب و کارهای کوچک نیز مانند برندهای بزرگ نیاز به برندینگ و معرفی هویت خود دارند. مدیرانی که بجز تکنیک‌ها از پرسونال برندینگ نیز استفاده می‌کنند، معمولا زودتر به نتیجه دلخواه دست می‌یابند. مشتریان جدید، افکار بسیار گسترده‌تری نسبت به مشتریان سنتی دارند. شما نمی‌توانید با به‌کارگیری روش‌های قدیمی، تغییری در کسب و کار خودتان ایجاد کنید. داشتن یک نام و لوگوی مناسب برای تاثیرگذاری اولیه بر روی مخاطبین خوب است. اما شما باید بتوانید احساسات مخاطب را با بطن کسب و کارتان درگیر کنید. واکنش‌های عاطفی هستند که باعث برانگیختن احساسات مخاطب برای انتخاب شما می‌شوند.

آن را هدفمند کنید

کار بیشتر همیشه به منزله موفقیت بیشتر نیست. هدفمند و هوشمندانه برنامه‌ریزی کنید. بسیاری از اوقات می‌توانید به جای بکارگیری تعداد بالایی از نیروی انسانی، با چند تکنیک ساده این هزینه‌های مازاد را حذف کنید. برای هدف گذاری در برندسازی، نیاز است که جامعه هدف و مشتریان فعلی خودتان را شناسایی کنید‌. سپس به سراغ شناخت ویژگی‌های خاص هر گروه بروید. از این طریق با شناخت نیازهای آن‌ها، می‌توانید مناسب‌ترین محتوا را برای وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی آماده نمایید. برای برندسازی در کسب و کارهای کوچک تمام جزئیات مانند رنگ‌ها و فونت‌ها، باید بر اساس سلایق مخاطبین تهیه شوند. علاوه بر هدف گذاری در حیطه نتایج نهایی، باید در هر بخش نیز هدف‌های جداگانه داشته باشید. عالی‌ترین روش این است که این کار با مشورت تیمتان و بارش فکری افراد با تجربه انجام شود.

همچنین بخوانید :  تصویر ذهنی برند

برای برندسازی کسب و کار ثبات داشته باشید

بسیاری از مدیران برند و بنگاه‌های اقتصادی به دلیل عدم توانایی در ایجاد ثبات دچار دردسر می‌گردند. جریان ثبات تنها به نقدینگی مربوط نمی‌شود. کسب و کاری را با ثبات می‌نامند که دائماً در حال رشد و بدون زیان است. رقابت بالا در بازار و سرعت بسیار زیاد پیشرفت تکنولوژی باعث دشواری در کسب ثبات برای کسب و کارها هستند. کسب و کاری موفق می‌شود که تمام جزئیات را کنترل کند. در واقع پس از رسیدن به ثبات است که شما می‌توانید اقدامات لازم برای توسعه برند را انجام دهید. در بسیاری از سازمان‌ها مدیران و کارکنان دست به تغییر فرایندهایی می‌زنند که نیازی به تغییر ندارند. این کار باعث ایجاد خلل در سیر تکامل برندسازی مشاغل می‌شود. درست است که تغییر باعث ایجاد پیشرفت می‌شود، اما تغییرات بیجا تنها باعث زیان بیشتر هستند.

تصویر حرفه ای داشته باشید

ذهنیت و ادراکاتی که مشتری از کسب و کار شما در سر خود دارد، همان تصویر برند است. ادراکات ممکن است که درباره کلیت برند یا حتی یکی از خدمات باشد. اما در نهایت همه آن‌ها در رفتار بینندگان با برند شما اثرگذار هستند. اگر پیش از روبرویی با فردی دوستتان از او ویژگی‌های خوبی را تعریف کند، قطعاً با روی گشاده به استقبال او خواهید رفت. این دقیقاً همان تصویری است که ممکن است درباره مشاغل نیز ایجاد شود. این موضوع با هویتی که شما از خودتان ارائه می‌دهید متفاوت است. با ارائه یک تصویر حرفه‌ای از طریق تبلیغات یا دیگران، در برندسازی و فروش موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. از طریق تصویر برند نمی‌توانید که رضایت تمام مشتریان را جلب کنید. افراد افکار و دیدگاه‌های متفاوتی دارند. شما باید تلاش کنید که قدرت و منحصر به فرد بودن خودتان را از طریقی به نمایش بگذارید.

همچنین بخوانید :  بوم برندسازی شخصی چیست؟ | استراتژی برندینگ شخصی شما

به جای تمرکز بر اهداف کوتاه مدت، بلند مدت فکر کنید

هرچند که دسترسی به اهداف بلند مدت نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوچک‌تر است، اما نباید از داشتن اهداف بزرگ‌تر غافل شد. اهداف بلند مدت انواع مختلفی دارند. یکی از آن‌ها اهداف توانمندساز است. به صورت کلی اهداف مختلف رابطه متقابل دارند. غفلت از اهداف کوتاه مدت باعث سردرگمی می‌شود. از طرفی عدم تمرکز بر روی اهداف بلند مدت، باعث دلسردی از شکست‌های اهداف کوتاه مدت است. این اهداف بلند مدت هستند که در نهایت باعث افزایش فروش و برندسازی در کسب‌وکارهای کوچک می‌شوند. اگر در جستجوی محبوبیت، اعتبار و مشتریان بیشتر هستید، لیستی از اهداف بلند‌مدت و شیوه‌های دستیابی به آن‌ها تهیه کنید. داشتن اهداف بلند مدت به معنی بزرگی این اهداف نیست. گاهی اوقات هدفی بسیار بزرگ است، اما دسترسی به ان چندان دشوار نیست. کسب و کارهای کوچک نیز دقیقاً نیازمند همین افکار ظریف هستند.

داستان سازی برای مشاغل نوپا

مخاطبین تمام حرکات شما را قضاوت می‌کنند. البته بسیاری از تکنیک‌ها با ناخودآگاه مشتریان سر و کار دارند. آن‌ها علاقمند به کشف روند شکل گیری شما هستند. پس یکی از بهترین فرصت‌های برندسازی، انتقال پیام از طریق داستان سرایی است. البته ایجاد برند به این روش نیاز به دقت بسیار بالا در بخش‌های دیگر مانند محتواسازی و عکس و ویدیوها نیز دارد. خط حرکتی شما باید همسو با داستانتان باشد. در غیر این صورت ممکن است کسب و کار کوچک شما در همان ابتدا متهم به دروغگویی شود. این موضوع نیز منجر به از دست دادن اعتماد و تعداد بالایی از مشتریان خواهد بود. این داستان برند به نوعی پایه و اساس هر کسب و کاری است. ارزش‌های بنیادین برندتان را زیر پا نگذارید. اصول اخلاقی مانند صداقت، باید در میان تمام کارکنان، تبلیغات و محتوای ارائه شده از سوی شما جاری باشند.

نقش آی مدیر در برندسازی کسب و کار کوچک

استفاده از روش‌های قدیمی دیگر در دنیای دیجیتال امروز موثر نیست. مدیران موفق به دنبال افراد حرفه‌ای و روش‌های ثابت شده هستند. زیرا استفاده از تمام استراتژی‌های پیشرفت کسب و کار زمانبر و مشمول هزینه‌های بالا است. بنابراین برای تسریع فرایند موفقیت و پیش رفتن بر اساس اصول، بهتر است که از روش‌های تست شده استفاده کنید. مجموعه آی مدیر با ارائه آموزش‌ و برنامه‌ریزی، در انجام کارهای لازم برای برندسازی کسب و کار کوچک یا بزرگ همراه شما خواهد بود.

همچنین بخوانید :  رقیق شدن برند |بازگشت به اصالت✌راه‌هایی برای تقویت برند در مقابل رقیق شدن

معرفی ای مدیر از خدمات و کسب و کار های شما

مجموعه آی مدیر، تیمی از افراد با تجربه و حرفه‌ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. ما با تجربه و دانش به‌روز شده خود در حوزه مشاوره‌های تخصصی مشاغل و برندسازی، مشکلات شما را حل می‌کنیم.

همه چیز درباره برندسازی در مشاغل نوپا

بسیاری از افراد معتقد هستند که برای برندسازی در مشاغل کوچک نیاز به گذشت مدتی از راه‌اندازی آن است. اما چنین تفکری صحیح نیست.با گسترش روزافزون بکارگیری اینترنت بهتر است که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای برندسازی کسب‌و کارهای کوچک را آغاز کنید. شیوه‌های مطمئنی برای این انجام این کار در مشاغل نوپا وجود دارند. به عنوان مثال هدف گذاری، انتخاب اهداف بلند مدت، ثبات، داشتن تصویر حرفه‌ای، داستان‌سازی و همکاری با مجموعه‌هایی که این کار را به شکل تخصصی انجام می‌دهند، از عوامل موفقیت در این مسیر هستند. همیشه کار بیش از اندازه باعث موفقیت نیست. حتی برند‌های بسیار معروف هم گاهی از شیوه‌های میانبر استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات آی مدیر، با کارشناسان ما در تماس باشید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

استراتژی‌های برندنسازی در کسب و کارهای نوپا کدام هستند؟

انتخاب هدف، انتخاب اهداف بلند مدت، ثبات، داشتن تصویر حرفه‌ای، داستان‌سازی و همکاری با مجموعه‌هایی که این کار را به شکل تخصصی انجام می‌دهند

چرا به برندسازی در مشاغل کوچک نیاز داریم؟

زیرا جذب نظر مخاطبین به محصول یا برند شما در میان رقبا بسیار مهم است.

ثبات در کسب و کار به چه معنی است؟

کسب و کاری را با ثبات می‌نامند که دائماً در حال رشد و بدون زیان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا