پرسنال برندینگ در لینکدین | تخصصی ترین بستر برای برندسازی

پرسنال برندینگ در لینکدین انتخاب افرادی است که می‌خواهند برند خود را به‌صورت حرفه‌ای و اصولی ارتقا دهند. پلتفرم‌های متفاوتی در حوزه برندسازی فعالیت می‌کنند؛ اما هیچ‌کدام به اندازه لینکدین نمی‌توانند در به شهرت رسیدن برند شما تاثیر گذار باشند.

برای آشنایی کامل با نحوه برندسازی شخصی در لینکدین نیاز دارید تا در قدم اول بدانید لینکدین چیست، نحوه ثبت نام در لینکدین را یاد بگیرید و از طرز کار الگوریتم‌های لینکدین مطلع شوید.

لینکدین چیست و چه اهمیتی در برندسازی دارد؟

لینکدین (LinkedIn) بستری است که به‌صورت تخصصی‌ برای ارتقای کسب و کارها، کاریابی و ایجاد ارتباط میان افراد متخصص در حیطه‌های مختلف ایجاد شده است. از آنجایی که هدف لینکدین و برندسازی شخصی تقریبا در یک راستا قرار دارد می‌توان گفت، لینکدین بهترین بستر برای فعالیت اصولی و حساب‌شده در حوزه پرسونال برندینگ است.

اگر می‌خواهید برند شخصی قدرتمندی داشته باشید، باید بتوانید دامنه ارتباطات خود را با افراد متخصص و کارآزموده گسترش دهید. با استفاده از لینکدین شما می‌توانید با افراد باتجربه در حیطه فعالیت خود آشنا شده، از مطالبی که به اشتراک می‌گذارند تجربه کسب کرده و حتی با آنها ارتباط برقرار کنید.

ثبت نام در لینکدین گام اول پرسنال برندینگ

قبل از آنکه بخواهید وارد دنیای وسیع پرسنال برندینگ در لینکدین شوید، باید بدانید چگونه می‌توانید حساب خود را در این پلتفرم ایجاد کنید. ثبت نام در لینکدین بسیار کار ساده‌ای بوده اما برای داشتن یک اکانت حرفه‌ای بهتر است به یک سری نکات توجه کنید.

در قدم اول پس از ورود به لینکدین و انتخاب قسمت مربوط به ثبت نام باید اطلاعات خود نظیر: نام، نام خانوادگی، ایمیل و رمز عبور را وارد کنید.

ثبت نام در لینکدین گام اول پرسنال برندینگ

پس از ثبت اطلاعات ایمیلی از طرف لینکدین برای شما ارسال می‌شود که با تایید آن می‌توانید ثبت‌ نام خود را نهایی کنید سپس با انتخاب عکس پروفایل و تکمیل اطلاعاتی نظیر: علایق، مهارتها، تجارب و . . فعالیت خود را در لینکدین آغاز کنید.

 استفاده از الگوریتم لینکدین در برندسازی

اگر قصد دارید که به‌صورت هدفمند و اصولی در لینکدین فعالیت کنید، نیاز دارید تا بدانید الگوریتم لینکدین چگونه کار می‌کند. اطلاع از الگوریتم‌های لینکدین شانس شما را برای طی کردن موفق مراحل برندسازی شخصی افزایش می‌دهد.

به طور کلی الگوریتم به قواعدی گفته می‌شود که هر پلتفرم برای بهتر دیده شدن فعالیت کاربران در آن شبکه اجتماعی رعایت می‌کند. زمانی که شما لینکدین را باز می‌کنید مشاهده یک سری پست‌ها به شما پیشنهاد می‌شود که انتخاب آنها بر اساس الگوریتم این پلتفرم صورت گرفته است.

وقتی که یاد بگیرید الگوریتم لینکدین چگونه کار می‌کند می‌توانید پست‌های با کیفیت و با ارزش تولید کرده و مراحل پرسنال برندینگ در لینکدین را با موفقیت پشت سر بگذارید.

· استفاده مناسب از لینک

ممکن است شما نیاز داشته باشید در مطلبی که به اشتراک می‌گذارید از لینک استفاده کنید، برای این کار توجه داشته باشید که قرار دادن بیشتر از یک لینک در هر پست می‌تواند باعث اسپم (هرزنامه) تشخیص داده شدن پست شما شود.

همچنین بخوانید :  لوگو برند بادی اسپینر | آشنایی با موفق ترین برند مد در ایران

· رعایت فاصله زمانی در پست گذاشتن

شاید تصور کنید که گذاشتن پستهای زیاد و متوالی در طول روز می‌تواند باعث دیده شدن صفحه شما در لینکدین شود؛ اما این تصور تا حدی اشتباه است. پست گذاشتن بیش از حد می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات پرسنال برندینگ در لینکدین محسوب شود. بهتر است بین هر پست خود حداقل سه ساعت فاصله زمانی را رعایت کنید.

· کیفیت محتوای خود را بالا ببرد

مورد آخر به توانایی و خلاقیت شما برمی‌گردد. هر اندازه که بتوانید پست‌های خاص، متنوع و جذاب برای مخاطب تولید کنید، برند شما نیز در لینکدین بیشتر دیده می‌شود.

مزایای برندسازی شخصی در لینکدین

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که لینکدین چه مزیتی نسبت به سایر پلتفرم‌ها دارد که توانسته تا این حد در بحث برندسازی محبوب و پرمخاطب شود؟ این محبوبیت دلایل پرشماری دارد.

مزایای برندسازی شخصی در لینکدین

· بهترین بستر برای تبلیغات

تبلیغات بخش جدایی‌ناپذیر فرایند برندسازی محسوب می‌شود. بسیاری از افراد با هدف برقراری ارتباط در حیطه کاری و آشنایی با برندهای مفید وارد لینکدین می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب درست مخاطب و فعالیت هدفمند در لینکدین به بهترین شکل به تبلیغ برند شخصی در لینکدین بپردازید.

· یادگیری مطالب تخصصی

فردی که به دنبال ارتقای برند شخصی خود باشد، یادگیری را در اولویت تمام کارهای خود قرار می‌دهد. بسیاری از افراد متخصص و باتجربه در حوزه پرسنال برندینگ در لینکدین فعالیت کرده و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از این تجارب و آموختن مطالبی که به اشتراک می‌گذارند به بهترین شکل مطالب به‌روز و مفید را یاد بگیرید.

· آشنایی با افراد متخصص

ارتقا و پیشرفت دو بخش جدایی‌ناپذیر برندسازی را تشکیل می‌دهند. زمانی که برند شما گسترش پیدا می‌کند ممکن است به استخدام افراد جدید نیاز پیدا کنید؛ در این موقعیت ممکن ‌است شما ترجیح دهید که نیروهای کاربلد و ماهر را به مجموعه خود اضافه کنید. شما می‌توانید با قدری جستجو در لینکدین و بررسی رزومه و مهارت‌های افراد مختلف در این  پلتفرم، نیروی مورد نظر خود را پیدا کنید.

آشنایی با افراد متخصصدر لینکدین

· امکان گروه‌سازی

گروه‌سازی و آشنا شدن با تیم‌های مختلف می‌تواند موجب بهبود برند شخصی شما شود. شما می‌توانید به سادگی با تیم‌های مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها به تبادل اطلاعات بپردازید.

نحوه پرسنال برندینگ در لینکدین

برای این‌که بتوانید به بهترین شکل برند شخصیتان را به مخاطب معرفی کنید، بهتر است با نحوه پرسنال برندینگ در لینکدین آشنا شوید که دارای مراحل زیر است:

همچنین بخوانید :  رقیق شدن برند |بازگشت به اصالت✌راه‌هایی برای تقویت برند در مقابل رقیق شدن

· تکمیل کردن نمایه

معمولا اولین چیزی که یک مخاطب با مشاهده کردن صفحه شما در لینکدین به بررسی آن می‌پردازد، نمایه یا مشخصات پروفایل شماست. عکسی که شما برای خود یا برندتان انتخاب می‌کنید، اطلاعاتی که در بیوی خود قرار می‌دهید و رزومه شما همه و همه می‌تواند بر روی نظر مخاطب تاثیر گذار باشد؛ پس در اولین گام بهتر است هر چیزی که فکر می‌کنید موجب شناخت بیشتر مخاطب نسبت به برند شما می‌شود را در نمایه خود وارد کنید.

· ساخت تصویر بنر مناسب

بسیاری از افراد وقت زیادی را برای ساخت یا انتخاب عکس پروفایل خود صرف می‌کنند اما از اهمیت داشتن یک بنر خوب غافل هستند. این مورد یکی از اشتباهات پرسنال برندینگ در لینکدین به شمار می‌رود. یک بنر خوب می‌تواند به بهترین شکل بدون استفاده از کلمات حیطه فعالیت شما را برای مخاطب توصیف کند. در طراحی بنر بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ساخت تصویر بنر مناسب برای لینکدین

· اشتراک گذاری محتوای باکیفیت

آیا داشتن یک نمایه کامل و زیبا برای جذب مخاطب کافی است؟ قطعا نمی‌توان به این سوال پاسخ مثبت داد. مخاطب تنها زمانی می‌تواند به شما اعتماد کند که از دانش و تخصص شما آگاه شود. بهترین راه برای اثبات توانایی‌هایی خود به مخاطب به اشتراک گذاشتن محتوای مفید و باکیفیت است. به طور کلی برای اشتراک گذاری مطالب در لینکدین سه راه وجود دارد: پست، مقاله و کَروسل.

  • پست: برای ارسال پست در لینکدین محدودیت کاراکتر وجود دارد و شما بیشتر از 1300 کاراکتر نمی‌توانید به کار ببرید. در پستها از تصاویر، ویدیو و متن می‌توان استفاده کرد.
  • مقاله: بهترین راه برای نشان دادن تخصص و دانش، نوشتن مقالات با کیفیت و اختصاصی است. با استفاده از مقالات می‌توانید بدون محدودیت در تعداد کاراکتر محتوای خود را به ثبت برسانید.
  • کَروسل (Carousel): از جدیدترین قابلیت‌های لینکدین کَروسل محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید چندین تصویر یا ویدیو را بصورت همزمان در صفحه لینکدین خود به اشتراک بگذارید.

· استفاده مناسب از روش جذب مخاطب

بالا بودن کیفیت پست‌ها در لینکدین بسیار با اهمیت است؛ اما برای موفقیت پرسنال برندینگ در لینکدین کافی نیست. مطلبی که شما در صفحه خود به اشتراک می‌گذارید باید توسط مخاطب دیده شود تا برند شما به شهرت برسد؛ در نتیجه نباید از جذب مخاطب نیز غافل شوید. استفاده درست از روش جذب مخاطب بخش جدایی ناپذیری از ارتقای برند شخصی در لینکدین محسوب می‌شود. از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب در لینکدین نظر گذاشتن بر روی مطالب صفحات دیگران است. از این طریق شما می‌توانید صفحه‌تان را به اشتراک گذاشته و خود را به دیگران معرفی کنید.

همچنین بخوانید :  مزایای ثبت برند چیست ؟ | چرا باید برند خود را داشته باشیم ؟

· ارتباط با دنبال کنندگان

ممکن است مخاطبانی که صفحه شما را دنبال می‌کنند در طول زمان به شما پیام داده و سوالاتی را درباره موضوعات مرتبط با برندتان از شما بپرسند، یا اینکه بر روی مطالبی که می‌گذارید نظر خود را بنویسند. تحت هر شرایطی شما مسئولید تا پاسخ مخاطب خود را به بهترین شکل بدهید، از این طریق دنبال‌کننده از حرفه‌ای بودن شما مطلع شده و حتی ممکن است برند شما را به دیگران نیز معرفی کند.

· از تجارب افراد متخصص استفاده کنید

شما می‌توانید با قدری جستجو صفحات نمونه پرسنال برندینگ در لینکدین را پیدا کرده و مطالب مفید آنها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید (با ذکر منبع). یکی از رایج‌ترین اشتباهات در مسیر ساخت برند شخصی در لینکدین، استفاده نکردن از مطالب مفید دیگر کاربران لینکدین است.

لینکدین سلاح مخفی پرسنال برندینگ

رابطه میان برندسازی شخصی و فضای مجازی انکارناپذیر است. ابزار های برندسازی متفاوتی وجود دارند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند به اندازه پرسنال برندینگ در لینکدین کارآمد باشند. فضای لینکدین به‌صورت تخصصی برای ارتقای برندها، ارتباط افراد متخصص با یکدیگر و کمک به تیم‌سازی ساخته شده است. به همین دلیل است که از لینکدین به عنوان سلاح مخفی پرسنال برندینگ یاد می‌شود.

داشتن فعالیت هدفمند و برنامه‌ریزی شده در این پلتفرم نیاز به کمک گرفتن از افراد باتجربه و متخصص دارد. تیم مشاوره آی‌مدیر آماده است تا در تمامی مراحل ساخت برند شخصی در لینکدین شما را همراهی کرده و برند شما را به اوج قله شهرت برساند.

بیشترین سوالات کاربران برای برند سازی در لینکدین

کدام پلتفرم بهترین بستر برای پرسنال برندینگ محسوب می‌شود؟

طبق نظرات کارشناسان و تجربه افراد مختلف، بهترین پلتفرم برای داشتن یک برند موفق لینکدین است. این پلتفرم به‌صورت تخصصی بر روی ارتقای کسب‌ و کارها و برندهای مختلف فعالیت می‌کند.

برندسازی در لینکدین چه مزایایی دارد؟

از مهم‌ترین مزیت‌های پرسنال برندینگ در لینکدین می‌توان به: تبلیغات آسان، بهبود یادگیری، آشنایی با افراد متخصص و کمک به تیم‌سازی اشاره کرد.

آیا استفاده از مطالب دیگر کاربران در صفحه لینکدین خود اشتباه است؟

خیر، انجام این کار نه‌تنها اشتباه نیست بلکه می‌تواند به دیده شدن صفحه شما بسیار کمک کند؛ البته توجه کنید که در صورت استفاده از مطالب دیگر افراد باید منبع آن را در صفحه خود ذکر کنید.

همچنین شما می‌توانید علاوه بر لینکدین که به برند سازی وب سایت شما بسیار کمک می‌کند شما می توانید از پلتفرم آی مدیر که در اختیار شما می باشد می‌تواید برند سازی خودتان را آغاز کنید و در فضای گوگل برند خود را جلوه دهید و همچنین با این کار مشتری و کسب و کار شما نیز رونق پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا