بررسی راز موفقیت برند جی اوکس | همه چیز در مورد جی اوکس

در صعنت تولید کفش از برند جی اوکس به عنوان یکی از برندهای نوآور و خلاق یاد می‌شود. تولیدات این برند توانسته در مدت زمانی کوتاه نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. آشنایی با راز موفقیت این برند و دلایل افول آن می‌تواند راهنمای مناسبی برای هر کسب و کاری محسوب شود.

ایده شکل گیری جی اوکس (Geox)

حدود 3 دهه قبل برند جی اوکس به صورت رسمی فعالیت خود را زیر نظر ماریو مورتی پولگاتو کارآفرین ایتالیایی آغاز کرد. عمده شهرت تولیدات جی اوکس به تولید کفش‌های راحت با قابلیت تنفس باز می‌گردد.

ایده تولید این‌گونه کفش‌ها زمانی به ذهن ماریو پولگاتو خطور کرد که در گرمای سوزان صحرای نوادا در حال پیاده‌روی بود. گرمای شدید زمین موجب شد تا پاهای پولگاتو به شدت احساس سوزش کرده و عرق‌سوز شود. در همان زمان بود که او تصمیم گرفت با چاقو شکاف‌های را در کف کفش خود ایجاد کند.

پس از ایجاد این شکاف‌ها هوا به داخل کفش او نفوذ کرد و احساس راحتی را برای پاهای او به ارمغان آورد. این اتفاق موجب شد تا ایده ساخت جی اوکس در ذهن ماریو پولگاتو شکل بگیرد.

از ایده تا راه اندازی جی اوکس

پس از شکل‌گیری ایده در ذهن ماریو، او به سرعت تصمیم به اجرایی کردن ایده خود گرفت. این کارآفرین ایتالیایی برای اجرایی کردن ایده‌ای که داشت شغل خانوادگی خود را رها کرد و در کارگاهی کوچک فرایند  تولید کفش‌های منفذدار را آغاز نمود.

فناوری جدید جی اوکس از زیره‌ای لاستیکی با غشای مخصوص تشکیل می‌شد. این غشا به گونه‌ای طراحی شده بود که می‌توانست گرما و رطوبت عرق را به صورت هم‌زمان دفع کرده و هم‌چنین از نفوذ رطوبت و آب به داخل کفش نیز جلوگیری می‌کرد.

همچنین بخوانید :  آشنایی با برند آندر آرمور از آغاز تا به اوج رسیدن

پس از تکمیل اختراع، او تصمیم گرفت تا کفش‌های مخصوص خود را به برندهای مختلف معرفی کند تا از طریق جذب سرمایه‌گذار با سرعت بیش‌تری بتواند محصول خود را به سوددهی برساند. از آنجایی که هیچ‌کدام از برندها به استفاده از فناوری جی اوکس تمایلی نشان ندادند، او تصمیم گرفت تا به صورت مستقل این محصول را به تولید برساند.

ایده مناسب موفقیت سریع را به همراه دارد

برند جی اوکس فعالیت خود را تنها با 5 نفر نیرو آغاز کرد و این تعداد پس از 17 سال به 30000 نفر نیرو و بیش از 1300 فروشگاه در سرتاسر جهان رسید.  نوآوری خاص کفش‌های جی اوکس در ابتدا تنها بر روی کفش‌های کودکان به کار رفت؛ اما پس از اقبال مخاطبان خط تولید کفش‌های مردان و زنان نیز افتتاح شد.

جی اوکس توانست تنها با تکیه بر کیفیت بالای تولیدات خود و از طریق ایجاد برندینگ احساسی در مخاطبان، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. رضایت مشتریان جی اوکس و تبلیغ دهان به دهان محصولات آن موجب شد تا فروش محصولات برند جی اوکس در مدت زمانی کوتاه افزایش قابل توجهی پیدا کند.

فلسفه تولیدات جی اوکس

بر خلاف بسیاری از تولیدکنندگان مشهور کفش در جهان، پولگاتو معتقد بود که در تولید کفش باید بیش‌تر از زیبایی ظاهری و جلوه بصری آن بر روی راحتی و آسایشی که برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آید، تمرکز کرد.

برند جی اوکس در راستای نیاز مشتریان، مدل‌هایی را ارائه می‌دهد که احساس سبکی و راحتی حداکثری را به مشتریان منتقل می‌کنند. کفش‌های جی اوکس ظاهری کاملا معمولی داشته و از نظر ظرافت و زیبایی تفاوت خاصی با سایر برندها ندارند.

همچنین بخوانید :  برند ابرکرومبی اند فیچ | آشنایی با برند ابرکرومبی اند فیچ

اما آن‌چه موجب تمایز جی اوکس با سایر برندها می‌شود، فناوری به کار رفته در کفش‌های این برند است که به عنوان کفش قابل تنفس از آن یاد می‌شود.

رکود جی اوکس و بررسی دلایل آن

در برند جی اوکس کیفیت و راحتی حرف اول را می‌زند؛ اما در دنیای امروز بسیاری از افراد زیبایی و جنبه‌های بصری را نسبت به دو عامل گفته شده در اولویت قرار می‌دهند. همین نکته باعث شده تا در سال‌های اخیر جی اوکس با روندی نزولی مواجه شود.

 

جی اوکس برندی جوان و آینده‌دار است؛ اما تنها زمانی می‌تواند در زنجیره رقابت با سایر برندهای قدرتمند باقی بماند که درباره جنبه‌های زیبایی‌شناختی محصولات خود تجدیدنظری داشته باشد.

جی اوکس برندی جوان با رویکردی ثابت

 

 

در دنیای امروز سلایق افراد به سرعت در حال تغییر است و در این بین تنها برندهایی می‌توانند به رشد خود ادامه‌ دهند که ایده‌های خود را با تغییرات موجود تطبیق دهند. برند جی اوکس توانست با ایده‌ای خلاقانه و متفاوت نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و در مدت زمانی کوتاه به شهرت مناسبی دست پیدا کند.

در تولیدات جی اوکس همواره راحتی و کیفیت بر زیبایی و جلوه‌های ظاهری ترجیح داده شده؛ اما امروزه سلایق مخاطبان به گونه‌ای است که زیبایی ظاهری را در اولویت قرار می‌دهند و به همین دلیل برند جی اوکس در سال‌های اخیر با افتی مقطعی مواجه شده که عدم تغییر رویکرد این برند می‌تواند در نهایت به شکست ایده جی اوکس منتهی شود.

تغییر استراتژی راه نجات جی اوکس

برند جی اوکس با ایده‌ای خلاقانه خود را به اوج رساند؛ اما گاهی در طول مسیر یک برند نیاز است تا استراتژی‌های آن دستخوش تغییر شود و مطابق با شرایط استراتژی مناسب انتخاب گردد. مجموعه آی مدیر به صورت تخصصی در زمینه توسعه برند و پرسونال برندینگ به شما در انتخاب استراتژی مناسب کمک می‌نماید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

آیا داشتن یک استراتژی ثابت برای به موفقیت رسیدن کفایت می‌کند؟

برند جی اوکس چگونه توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد؟

جی اوکس توانست تنها با تکیه بر کیفیت بالای تولیدات خود و از طریق ایجاد برندینگ احساسی در مخاطبان، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. رضایت مشتریان جی اوکس و تبلیغ دهان به دهان محصولات آن موجب شد تا فروش محصولات برند جی اوکس در مدت زمانی کوتاه افزایش قابل توجهی پیدا کند.

چه عاملی موجب شد تا جی اوکس با افت فروش مواجه شود؟

در برند جی اوکس کیفیت و راحتی حرف اول را می‌زند؛ اما در دنیای امروز بسیاری از افراد زیبایی و جنبه‌های بصری را نسبت به دو عامل گفته شده در اولویت قرار می‌دهند. همین نکته باعث شده تا در سال‌های اخیر جی اوکس با روندی نزولی مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا