داستان لوگو برند دولچه گابانا Dolce & Gabbana | برندی لوکس و به یادماندنی

دولچه گابانا یکی از نام‌هایی است که طرفداران مد بارها و بارها آن را شنیده‌اند. لوگوی جذاب این برند یکی از اصلی‌ترین دلایل به شهرت رسیدن آن محسوب می‌شود. بررسی داستان و روایت شکل گیری لوگو برند Dolce & Gabbana می‌تواند به شما در طراحی لوگوی صحیح برای کسب و کارتان کمک کند.

موسسان برند دی اند جی (D & G)

دولچه گابانا یکی از برند های لوکس بوده است که در سال 1985 توسط دو طراح ایتالیایی با نام‌های استفانو گابانا و دومنیکو دولچه تاسیس شد. در ادامه به بررسی بخشی از زندگی این دو طراح مشهور پرداخته می‌شود:

·دومنیکو دولچه

دومنیکو دولچه در شهر سیسیل ایتالیا به دنیا آمد و به واسطه شغل پدر و مادر خود توانست پیش‌زمینه مناسبی از حوزه مد بدست بیاورد. پدر دومنیکو خیاط و مادر او نیز به فروش پارچه و پوشاک مشغول بود. او در جوانی برای تحصیل در حوزه مد به میلان ایتالیا نقل مکان کرد.

دولچه و گابانا

اما در میانه راه به دلیل آن‌که معتقد بود به سطح بالایی در حوزه مد و پوشاک رسیده، تحصیل را متوقف کرد و تصمیم گرفت تا دانش و تجارب خود را در عمل به کار ببرد. رویای او همکاری با برند مشهور آرمانی بود.

·استفانو گابانا

موسس دیگر برند دی اند جی، یعنی استفانو گابانا در سال 1962 در شهر میلان متولد شد. بر خلاف دولچه، او در دوران کودکی هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای از دنیای مد و پوشاک نداشت؛ اما در سن 15 سالگی به این حوزه علاقه‌مند شد.

او به مطالعه مجلات و کتاب‌های چاپ شده در حوزه مد اطلاعات خود را افزایش داد و در نهایت در رشته طراحی فارغ‌‌التحصیل شد.

آشنایی دومنیکو و استفانو جرقه ای برای شکل گیری D & G

همکاری با یکی از طراحان مشهور ایتالیایی یعنی جورجیو کورگیاری جرقه‌ای بود برای آشنایی استفانو و دومنیکو و آغاز مسیر برند Dolce & Gabbana. در سال 1980 استفانو و دومنیکو به عنوان دستیار طراح همکاری خود را با این طراح ایتالیایی آغاز کردند.

آرزوهای مشترک دومنیکو و استفانو موجب شد تا آن‌ها برای شکل دادن به برندی متمایز شغل خود را رها کرده و مجموعه اختصاصی خود را افتتاح کنند. پروژه کوچک آن‌ها در نهایت به شکل‌گیری دولچه گابانا منتهی شد.

مخاطبین برند دولچه و گابانا

برند دولچه و گابانا

با توجه به این‌که قیمت محصولات این برند بسیار بالا بوده فقط افرادی که  دارای درآمد متوسط به بالا هستند، می‌توانند این محصولات را خریداری کنند. اغلب مشتریان برند معتبر دولچه و گابانا افرادی در محدوده سنی 25 تا 65 سال هستند با توجه به میانگین آمار نشان می‌دهد که طرفداران این برند 35 درصد آقایان  و 65 درصد خانم‌ها بوده‌اند، همچنین این برند برای افراد زیر 13 سال هم محصولاتی را ارائه داده است.

لوگو برند دولچه گابانا مینیمالیسم به تمام معنا

از لوگو برند Dolce & Gabbana به عنوان یکی از جذاب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین لوگوها در جهان مد یاد می‌شود. در طراحی این لوگو تمامی اصول برندینگ رعایت شده و خوانایی و جذابیت بسیار بالای آن کمک کرده تا دی اند جی به ابرقدرتی در حوزه برندینگ مبدل شود.

همچنین بخوانید :  برند سازی برای زعفران | برندینگ طلای سرخ

لوگو برند دولچه و گابانا

با وجود آنکه در بسیاری از طرح‌های دولچه گابانا الگوهای شلوغ و گران‌قیمت به چشم می‌خورد؛ اما در طراحی لوگوی آن از عناصر ساده استفاده شده تا به یاد سپاری آن برای مخاطبان آسان باشد.

چالش های جدید پس از طراحی لوگو

جنبه‌های بصری جذاب و هم‌چنین سادگی لوگوی D & G موجب شد تا این برند با لوگوی جدید خود به سرعت به شهرت برسد؛ اما این شهرت موجب شد تا چالش جدیدی بر سر راه آن‌ها قرار بگیرد. این چالش به انتخاب دامنه برای وب‌سایت دی اند جی باز می‌گشت.

آن‌ها تصمیم داشتند تا دامنه‌ای با حروف اختصاری D و G را تهیه کنند؛ اما از آنجایی که دامنه DG.COM در انحصار شرکت Data General قرار داشت، نتوانستند سایت خود را با دامنه مد نظرشان به ثبت برسانند.

در سال 2010 برند دولچه گابانا فرصتی را برای خریداری این دامنه بدست آورد؛ اما در رقابت با شرکت Dollar General  شکست خورد و در حال حاضر هم‌چنان با دامنه قبلی سایت خود یعنی  Dolcegabbama.com به فعالیت می‌پردازند.

سبک کاری Dolce & Gabbana

سبک برند Dolce & Gabbana از حال و هوا و فرهنگ ایتالیا در دهه 60 میلادی الهام گرفته است. طراحان این برند با تلفیق فرهنگ و دوره‌های مختلف توانسته‌اند به خلق محصولاتی جدید پرداخته و تحولی در صنعت مد ایجاد کنند.

به واسطه تنوع بسیار بالای تولیدات دولچه و گابانا و هم‌چنین کیفیت مثال زدنی آن‌ها محبوبیت این برند روز به روز در حال افزایش بوده و توانسته از سایر برندها در این حوزه پیشی بگیرد.

آشنایی با تولیدات D&G

تولیدات برند دی اند جی تنها به لباس‌های روزمره و ساده محدود نمی‌شود. این برند محصولات متنوعی از جمله عینک آفتابی، عطر، لباس عروس، کیف، جواهرات و کفش را به تولید می‌رساند:

·Dolce&Gabbana

Dolce&Gabbana به عنوان اولین خط تولید این برند شناخته می‌شود که بیش‌تر بر روی تولید محصولات لوکس و طرح‌های خاص تمرکز داشت و محصولات متنوعی از جمله: عینک، کیف و لباس زیر را به مشتریان ارائه می‌کرد.

·D&G

این خط تولید برخلاف Dolce&Gabbana بر روی تولید محصولات لوکس و جوان‌پسند تمرکز داشت و به همین دلیل به سرعت توانست در بین جوانان به شهرت مطلوبی دست پیدا کند. از تولیدات D&G می‌توان به: ساعت و پوشاک اشاره کرد.

دی اند جی

همکاری با سلبریتی ها و افراد مشهور

به مانند بسیاری دیگر از برندهای قدرتمند جهان، D&G نیز برای تبلیغات محصولات خود به همکاری با سلبریتی‌ها روی آورده است. یکی از مشهورترین همکاری‌های این برند به تبلیغات لوازم آرایشی دولچه گابانا توسط اسکارلت جوهانسون بازمی‌گردد.

در سال 2009 اولین خط تولید لوازم آرایشی این برند راه‌اندازی شد که در تبلیغات آن حضور فعال اسکارلت جوهانسون ستاره مشهور هالیوود به چشم می‌خورد.

5 تا از محبوب ترین عطرهای زنانه برند دولچه و گابانا

 

عطر زنانه برند دولچه و گابانا

این برند به عطرها و ادکلن‌هایش معروف است و معروف‌ترین و محبوب‌ترین عطرهای زنانه این برند شامل:

1- Light blue :

این عطر در سال 2001 وارد بازار شد و رایحه آن از سیب، لیمو، سدر، گل زنگوله‌ای تشکیل شده است. این عطر بعد مصرف انواع بوهای بامبو، یاس، رز سفید به مشامتان می‌رسد و سپس بوی سدر، مشک و عنبر روی بدنتان باقی خواهد ماند.

همچنین بخوانید :  استراتژی کسب و کار برندینگ | 5 قدم برای تبدیل شدن به برندی سودآور

2- Light blue forever :

این عطر در سال 2021 برای خانم‌های مشکل‌پسند ساخته شد و دارای رایحه‌ی پرتقال، سیب، لیمو، گل سفید، سدر و….. است .

3-The one for her :

این عطر در سال 2006 طراحی شد و رایحه‌ی آن ترکیبی از هلو، پرتقال، ترنج،لیچی ،آلو، یاس، عنبر و…. است و همچنین با استفاده از این عطر ساعت‌ها می‌توان خوشبو بود.

4- Dolce Garden:

این عطر در سال 2018 وارد بازار شد و دارای رایحه از پرتقال ماندارین، شکوفه بهار نارنج، مگنولیا، نارگیل، فرانگی پانی است. بعد از مدتی رایحه رز، هلوی سفید، چوب سفید، چوب صندل به مشامتان می‌رسد.

5-Shine  :

این عطر یکی از محبوب‌ترین محصولات دولچه و گابانا است که از ترکیب گل سرخ، یاس، شکوفه پرتقال، مشک سفید، چوب سفید تشکیل شده که استفاده از این عطر باعث ایجاد استایل منحصر به  فرد در افراد می‌شود.

3 تا از محبوب ترین عطرهای مردانه برند دولچه و گابانا

عطر مردانه برند دولچه و گابانا

عطرهای برند دولچه و گابانا همیشه پرفروش‌ترین محصولات این برند است که سالانه فروش بالایی دارد.

1- The one for Men :

این عطر در سال 2015 وارد بازار شد و دارای رایحه‌ای دلنشین شامل: گریپ فروت، گشنیز، زنجیبیل، هل، شکوفه پرتقال، تنباکو، سدر و…. است .

2- The one Luminous Night :

این ادکلن در سال 2021 در بازار عرضه شد و رایحه‌ی فلفل سیاه، ترنج و ریحان، خرما، مریم گلی، عنبر و…. به مشام شما می‌رسد.

3-Light Blue Intense :

این عطر دارای رایحه دلپذیری از جمله: گریپ فروت، پرتقال ماندارین، مشک، عنبر و….است .

سلبریتی های معروف برند دولچه و گابانا

این برند به دلیل معروفیت و محبوبیت که در جهان دارد افراد مشهور زیادی از محصولات این برند استفاده می‌کنند. این افراد مشهور از جمله: اما رابرتز، لوسی هیل، کیتی اسپنسر، هایدی کلوم و…. است.

خلق زیبایی در دولچه و گابانا

تفاوتی نمی‌کند که به طرح‌های شلوغ و پیچیده علاقه دارید یا طرح‌های ساده و مینیمال، در هر صورت دولچه گابانا برندی است که می‌تواند نیازی شما را برطرف کند. این موضوع در لوگو برند Dolce & Gabbana نیز به خوبی به چشم می‌خورد.

زیبایی دی اند جی

شما نیز می‌توانید به مانند برند D&G با طراحی لوگوی مناسب خود را به مخاطبان معرفی کنید. برای رسیدن به این هدف پیش از هر چیز باید با افراد متخصص در حوزه برندینگ ارتباط برقرار نمایید. مشاوران آی مدیر در این مسیر شما را همراهی کرده و راه موفقیت را برای شما هموار می‌کنند.

حقایق جالبی در مورد این برند وجود دارد که بعضی از آن‌ها شامل:

این برند هیچ علاقه‌ای به ترندها ندارد:

طراحان برند دولچه و گابانا علاقه‌ای به مد ندارند زیرا ترندها بعد از مدتی از مد می‌افتند و تمرکز خود را بر روی کالاهایی فارغ از مد می‌گذارند.

این برند طرفدار فوتبال هستند:

این برند اسپانسر رسمی تیم فوتبال ایتالیا بوده و همچنین اسپانسر تیم‌های معروف دیگر هم است.

دولچه و گابانا متهم به فرار مالیاتی:

این برند در سال 2013 متهم به فرار مالیاتی شد. اما در آخر بی‌گناهی آن‌ها اعلائم به اثبات رسید.

همچنین بخوانید :  برند سازی شخصی برای ورزشکاران

این برند از طرف چین تحریم شد:

در سال 2018 یک فیلم تبلیغاتی از این برند در ایتالیا منتشر شد که یک مدل در حال خوردن غذا با چاپستیک بود و از نظر چینی‌ها خوردن غذای ایتالیایی با چاپستیک نوعی توهین به آن‌ها است به همین دلیل بازار چین این برند را تحریم کرد و آمار فروش محصولات دولچه و گابانا به شدت کاهش پیدا کرد.

چند حقیقت در مورد دولچه و گابانا

محدوده سنی مشتریان برند دولچه و گابانا

برند دولچه و گابانا، بهترین و محبوب‌ترین عطرهای زنانه را تولید می‌کند، همچنین انواع محصولاتی شامل: عینک، لباس زیر، کیف و…. است که سالانه فروش بالایی دارد و افراد مشهوری مانند: اما رابرتز، لوسی هیل، کیتی اسپنسر و…. در مراسم‌های مختلف استفاده می‌شود. اغلب مشتریان این برند افرادی در محدوده سنی 25 تا 65 بوده‌ است با این وجود اگر شما می‌خواهید برندسازی شخصی برای خود انجام دهید، می‌توانید از مشاوران سایت آی مدیر کمک بگیرید .

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

در طراحی لوگو برند Dolce & Gabbana از چه الگویی استفاده شده است؟

با وجود آنکه در بسیاری از طرح‌های دولچه گابانا الگوهای شلوغ و گران‌قیمت به چشم می‌خورد؛ اما در طراحی لوگوی آن از عناصر ساده و مینیمال استفاده شده تا به یاد سپاری آن برای مخاطبان آسان باشد.

پس از طراحی لوگوی D&G چه چالشی در مسیر این برند قرار گرفت؟

موسسان تصمیم داشتند تا دامنه‌ای با حروف اختصاری D و G را که حروف اصلی لوگوی برند دولچه گابانا بود، تهیه کنند؛ اما از آنجایی که دامنه DG.COM در انحصار شرکت Data General قرار داشت، نتوانستند سایت خود را با دامنه مد نظرشان به ثبت برسانند.

چه افرادی در ساخت عطرهای دولچه و گابانا کمک کردند؟

این عطرها با همکاری افرادی مانند: ناتالی لورسون، مارتین پالیکس، ماکس گاواری، آرلین گیچارد، لارنت گورنک و…. ساخته شد.[/toggle

آشنایی موسسان دولچه گابانا از کجا آغاز شد؟

همکاری با یکی از طراحان مشهور ایتالیایی یعنی جورجیو کورگیاری جرقه‌ای بود برای آشنایی استفانو و دومنیکو و آغاز مسیر برند دولچه و گابانا. در سال 1980 استفانو و دومنیکو به عنوان دستیار طراح همکاری خود را با این طراح ایتالیایی آغاز کردند.

راز موفقیت برند دولچه و گابانا چه بوده است؟

مدیران این برند برای توسعه کسب و کار خود جدال‌ها و بحث‌های زیادی دارند و همین بحث‌ها باعث شده که به ایده‌های تازه و جدید دست پیدا کند که باعث موفیقت آن شده است.

D & G به چه معنا است؟

” state=”close”]

این لوگو مخفف اسم سازنده این برند استفانو گابانا و دومنیکو دولچه است.[/toggle]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا