راهنمای پرسنال برندینگ در اینستاگرام -بررسی برندسازی در اینستا

پرسنال برندینگ در اینستاگرام می‌تواند باعث شود که افراد بیشتری با شما تعامل برقرار کنند و رشد برند شخصی شما به شکل چشم‌گیری افزایش بیابد. اینستاگرام به دلیل هویت بصری خود جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد؛ در نتیجه شما می‌توانید با آموختن اصول برندسازی در اینستاگرام اهداف خود را محقق کنید.

چرا اینستاگرام بهترین ابزار برای برندسازی است؟

پلتفرم اینستاگرام تا به امروز توانسته است در زمینه توسعه برند شخصی موثر واقع شود و از سایر پلتفرم‌ها نقش بهتری را ایفا کند. بررسی عواملی که باعث شده تا اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین بسترهای برندسازی شخصی تبدیل شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

● سادگی

سادگی، اولین مزیت اینستاگرام به شمار می‌رود. فضای این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی شده که مخاطبان جدید بتوانند به‌سرعت کار با این اپلیکیشن را یاد بگیرند و به فعالیت در آن بپردازند. شما می‌توانید با قدری فعالیت در اینستاگرام الگوریتم‌های آن را بشناسید و مخاطب خود را به‌سرعت جذب کنید.

سادی اینستا موجب برند سازی شده است

● وجود مخاطبان از طبقه‌ های مختلف جامعه

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید وارد فضای پرسونال برندینگ شوید، باید طبقه اجتماعی مخاطب و سلیقه آنها ‌را بشناسید. افراد از تمامی طبقات جامعه در اینستاگرام فعالیت می‌کنند؛ در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم مخاطب مورد نظر را هدف قرار داده و آن‌ها را به سمت صفحه خود در اینستاگرام بکشانید.

● فضای مناسب برای تبلیغات

تبلیغات بخش جدایی ناپذیری از پرسنال برندینگ محسوب می‌شود. برای تبلیغ برند روش‌های مختلفی نظیر: تبلیغ بیلبوردی، تبلیغ در وبسایت، تبلیغ پیامکی و … وجود دارد؛ اما هیچکدام از این روش‌ها به اندازه تبلیغ در اینستاگرام پربازده نیستند.

● کم‌ هزینه بودن

کم‌هزینه بودن مزیت اصلی پرسنال برندینگ در اینستاگرام است. ساخت صفحه در اینستاگرام و فعالیت در آن مطلقا هیچ‌ هزینه‌ای برای شما ندارد. می‌توان گفت تنها هزینه‌ای که بابت برندسازی در اینستاگرام پرداخت می‌شود هزینه تبلیغات است. پرداخت مبالغ بالا برای تبلیغات در اینستاگرام ضروری نیست؛ زیرا شما می‌توانید با حضوری هدفمند در این فضا بدون نیاز به تبلیغ به هدف خود برسید.

انواع اکانت اینستاگرام برای برندسازی شخصی

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام به ‌صورت هدفمند و اصولی برندسازی کنید نیاز دارید تا انواع اکانت اینستاگرام را بهتر بشناسید. این آشنایی کمک می‌کند تا شما حسابتان را با توجه به نیاز و زمینه فعالیت خود ایجاد کنید. به طور کلی اکانت‌های اینستاگرام به 3 دسته: شخصی (Personal)، تجاری (Business) و سازنده (Creator) تقسیم می‌شوند.

● حساب شخصی یا Personal

اکثر صفحات اینستاگرام را حساب‌های شخصی تشکیل می‌دهند. کاربرد اصلی این نوع از اکانت بیشتر برای فعالیت‌های شخصی، سرگرمی و تبادل با دوستان است و کمتر برای فعالیت‌های تجاری استفاده می‌شود. شاید این‌گونه تصور کنید که اکانت‌های شخصی برای پرسونال برندینگ مناسب نیستند؛ اما می‌توان گفت که این حساب‌ها بهترین انتخاب برای شروع فعالیت شما و آشنایی با افراد جدید محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با فعالیت در حساب شخصی مخاطب خود را بشناسید و پس از جذب مخاطب، اکانت تجاری خود را ایجاد کنید.

همچنین بخوانید :  تصویر ذهنی برند

● حساب تجاری یا Business

استفاده از حساب‌های تجاری بیشتر برای کسب و کارها و برندها انجام می‌شود. احتمالا شما نیز تجربه خرید کردن از صفحات اینستاگرامی را داشته‌اید، این مورد کوچک‌ترین نمونه پرسنال برندینگ در اینستاگرام است. داشتن حساب بیزینسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌صورت حرفه‌ای‌تر در اینستاگرام فعالیت کنید و به برند خود هویت دهید.

حساب تجاری یا Business در ایسنتا گرام

● حساب سازنده یا Creator

حساب‌های Creator بیشتر برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور به کار می‌روند. مدت زمان زیادی از اضافه شدن قابلیت ایجاد اکانت کریتور در اینستاگرام نمی‌گذرد. تفاوت اکانت کریتور با حساب شخصی تنها در نام آن خلاصه نمی‌شود. از جمله مزیت‌های این اکانت می‌توان به: امکان آنالیز پیج و بررسی آمار تبادل با مخاطب، ایجاد پست‌های زمان‌بندی شده و قرار دادن لینک در استوری اشاره کرد.

برای شروع پرسنال برندینگ در اینستاگرام بهتر است از اکانت‌های شخصی استفاده کنید؛ اما پس از آنکه توانستید مخاطب خود را پیدا کنید، بهتر است حساب خود را به حساب تجاری یا کریتور تغییر دهید.

مراحل پرسونال برندینگ در اینستاگرام

قطعا داشتن حسابی محبوب و شناخته شده در اینستاگرام برای هر کسی رضایت بخش است. برای اینکه بتوانید با فعالیت در این بستر به برند خود هویت دهید، نیاز دارید تا به درستی از روش پرسونال برندینگ در اینستاگرام پیروی کنید.

● شناسایی هدف

به‌طور‌کلی اولین گام پرسونال برندینگ شناسایی هدف است. برندسازی در اینستاگرام نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. پیش از هر چیز باید ببینید که در اینستاگرام به دنبال چه چیزی هستید. آیا می‌خواهید برند خود را توسعه دهید یا اینکه محصولات خود را بفروش برسانید؟ با توجه به هدفی که دارید می‌توانید صفحه خود را ایجاد کنید.

● طراحی پروفایل

دومین مرحله از نکات پرسنال برندینگ در اینستاگرام طراحی پروفایل است. هنگامی‌که یک مخاطب جدید صفحه شما را مشاهده می‌کند اولین چیزی که نظر او را جلب می‌کند پروفایل شماست؛ در نتیجه لازم است در طراحی آن دقت بسیاری را به کار ببرید. پروفایل یا نمایه از دو عنصر نام کاربری و عکس پروفایل تشکیل می‌شود. در انتخاب نام کاربری و عکس پروفایل خود سعی کنید از عناصر ساده و خلاقانه استفاده کنید.

● نوشتن بیو

معمولا پس از پروفایل دومین چیزی که مخاطب به آن توجه می‌کند بیوی پیج است. در قسمت بیو شما این فرصت را دارید تا با حداکثر 150 کاراکتر فعالیت برند خود را به گونه‌ای برای مخاطب توضیح دهید که نظر او را جلب کرده و به بررسی صفحه شما بپردازد. شما می‌توانید در قسمت بیو لینک صفحه وب‌سایت خود یا صفحه فروش محصولاتتان را قرار دهید.

نوشتن بیو در اینستاگرام

● فعالیت در یک زمینه مشخص

اگر می‌خواهید صفحه شما توسط مخاطب دیده شود و او را جذب کند، بهتر است حیطه فعالیت خود را مشخص کنید؛ مثلا اگر در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنید، باید تمامی پست‌های شما مرتبط با همین موضوع باشد.

همچنین بخوانید :  بررسی شاخص توسعه برند

● تولید محتوای اختصاصی

بسیاری از صفحات فعال در اینستاگرام ایده و محتوای پست خود را از صفحات دیگر کپی می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا فرایند پرسنال برندینگ در اینستاگرام به درستی انجام نشود. هدف از برندسازی ایجاد تمایز است؛ در نتیجه پست اینستاگرام برای پرسنال برندینگ شما نیز باید متمایز و خاص باشد. برای ایجاد محتوای خاص و خلاقانه می‌توانید از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. پس از طراحی محتوا بهتر است با قرار دادن لوگوی برند خود بر روی تصویر، آن محتوا را به نام خود ثبت کنید تا صفحات دیگر نتوانند بدون اجازه شما آن را در پیج خود به کار ببرند.

● ارتباط با دنبال‌ کنندگان

پس از آنکه مدتی از ایجاد صفحه شما در اینستاگرام گذشت، افراد مختلف شروع به دنبال کردن صفحه شما می‌کنند. دو بستر اصلی برای ارتباط مخاطب با پیج‌های اینستاگرامی کامنت و دایرکت است. زمانی که شما محتوای خود را بارگذاری می‌کنید، مخاطبان در قسمت کامنت نظر خود را درباره پست شما ابراز می‌کنند. نحوه پاسخگویی شما به دنبال‌ کنندگان در قسمت نظرات می‌تواند تاثیر قابل توجهی در ذهنیت مخاطبان به برند شما داشته باشد؛ در نتیجه سعی کند به تمامی نظرات با صبر و حوصله زیاد پاسخ دهید.

● استفاده درست از هشتگ ها

هشتگ ابزاری است که اینستاگرام به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده که بتوانید با استفاده درست از آن، صفحه خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوای پیج به شکل قابل توجهی به توسعه برند شما کمک می‌کند.

استفاده درست از هشتگ ها باعث رشد پیج می شود

● استوری

اولین کاری که اکثر مخاطبان پس از باز کردن اینستاگرام خود انجام می‌دهند چک کردن استوری‌های پیج‌های مختلف است. با توجه به این موضوع به شما پیشنهاد می‌شود به گذاشتن استوری‌های جذاب و  مرتبط با برند خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. استوری اینستاگرام برای پرسونال برندینگ باید به‌صورت پیوسته در صفحه شما قرار گیرد.

● فعالیت منظم

آخرین بخش از نکات پرسنال برندینگ در اینستاگرام به فعالیت منظم و دقیق شما مربوط می‌شود. یکی از مواردی که می‌تواند نظر مخاطب را نسبت به برند شما جلب کند، حضور پیوسته و برنامه‌ریزی شده در پیج اینستاگرام است. اگر شما به صورت نامنظم در صفحه خود فعالیت کنید و پاسخ نیاز مخاطب خود را ندهید؛ قطعا آنها به سمت صفحات دیگر رفته و از دنبال کردن شما صرف‌نظر می‌کنند.

ویژگی های پست اینستاگرام برای پرسنال برندینگ

به طور کلی با استفاده از دو ابزار پست و استوری می‌توانید مزیت‌های خاصی را برای برند شخصی خود ایجاد کنید. از جمله ویژگی‌هایی که پست اینستاگرام برای پرسنال برندینگ باید داشته باشد می‌توان به: عکس مناسب، کپشن قوی و استفاده از هشتگ‌های مرتبط اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  تقویم محتوا چیست؟ | آشنایی با کاربردهای کلیدی تقویم محتوا

استفاده از استوری برای برندسازی شخصی

تفاوت‌های بارزی بین پست و استوری وجود دارد. استفاده از استوری اینستاگرام برای پرسنال برندینگ نیاز به خلاقیت بالایی دارد. هر استوری تنها به مدت 24 ساعت بر روی پیج شما می‌ماند و پس از آن حذف می‌شود؛ البته شما می‌توانید با هایلایت کردن استوری از حذف شدن آن جلوگیری کنید. به شما پیشنهاد می‌شود از قسمت هایلایت‌های پیج خود غافل نشوید و سعی کنید برای بخش‌های مختلف پیج، هایلایت‌های متفاوت با کاور مخصوص ایجاد کنید.

استفاده از استوری برای برندسازی شخصی

چگونه اینستاگرام شما را به قله شهرت می رساند؟

آیا تا به حال به پاسخ این دو سوال فکر کرده‌اید؟ با قدری تحقیق در مورد این دو سوال می‌توانید تا حد بسیار زیادی پاسخ سوال خود را پیدا کنید. اصول برندسازی شخصی به گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک می‌کند به شهرت و قدرت برسید. از طرفی فضای اینستاگرام بستری بسیار مناسب را برای به شهرت رسیدن افراد شایسته فراهم آورده است.

بهترین روش برای برندسازی موفق در اینستاگرام

شما می‌توانید با پیروی از روش پرسونال برندینگ در اینستاگرام اهداف خود را محقق کرده و به برندی متمایز تبدیل شوید. فعالیت در اینستاگرام ساده است؛ اما اگر می‌خواهید به گونه‌ای در این پلتفرم فعالیت کنید که صفحه شما توسط مخاطبان پرشماری دنبال شود باید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

متخصصان آی‌مدیر با تجاربی که در این زمینه دارند به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برای برند خود صفحه‌ای پرمخاطب را ایجاد کنید. برای دریافت نمونه پرسنال برندینگ در اینستاگرام می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

بهترین ابزار برای پرسونال برندینگ چیست؟

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و نظرات متخصصان می‌توان گفت بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف خود در زمینه برندسازی شخصی اینستاگرام محسوب می‌شود.

دلایل محبوبیت پرسونال برندینگ در اینستاگرام چیست؟

از جمله دلایلی که موجب محبوبیت بالای اینستاگرام در بحث برندسازی شخصی شده می‌توان به: سادگی، حضور مخاطبان از اقشار مختلف، تبلیغات آسان و کم‌هزینه بودن اشاره کرد.

اکانت اینستاگرام چه انواعی دارد؟

به طور کلی انواع اکانات اینستاگرام به سه دسته: شخصی (Personal)، تجاری (Business) و سازنده (Creator) تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا