ثبت برند جهانی علاوه بر هزینه برندینگ جهانی (تجاری سازی+جهانی سازی…

امروزه داشتن تمایز و مزیت در رقابت با کسب و کارهای مشابه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ثبت برند به صورت جهانی یکی از بهترین روش‌هایی است که برند شما را در مسیر حرفه‌ای شدن در پرسونال برندینگ قرار داده و مزیتی مهم را برای کسب و کارتان به ارمغان می‌آورد. شما می‌‌توانید پس از آموختن نحوه ثبت برند جهانی و اطلاع از هزینه‌های مربوط به آن به سادگی تجارت خود را به خارج از مرزهای کشور گسترش دهید.

مزایای ثبت برند جهانی

ثبت برند جهانی برای کسب و کارهای داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین مزایای آن پرداخته می‌شود:

·تمایز

پس از ثبت جهانی برند، کسب و کار شما می‌تواند به خارج از مرزهای کشور نیز گسترش یافته که این موضوع وجه تمایز مهمی نسبت به سایر کسب و کارهای مشابه به شمار می‌آید. با ثبت برند، شناسایی و یادآوری آن برای مخاطب آسان‌تر شده و اعتماد و وفاداری آن‌ها نیز جلب می‌شود.

تمایز

·بازاریابی آسان

پس از ثبت برند به صورت جهانی، فرایند بازاریابی و فروش به شکل موثری تسهیل می‌شود. یک برند قوی و بین المللی محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری افراد محسوب شده و به همین دلیل مخاطبان بسیاری برای همکاری با برند شما داوطلب خواهند شد.

·حق مالکیت جهانی

زمانی که شما برند خود را در داخل کشور به ثبت می‌رسانید، می‌توانید از حقوق آن در موارد داخلی و مسائل احتمالی محافظت کنید؛ اما در صورتی  که قصد گسترش بازار خود به خارج از مرزهای کشور را دارید، ممکن است با مسائلی نظیر حق مالکیت یا تشابه اسمی و تقلید نمونه‌های خارجی مواجه شوید، به همین دلیل می‌توانید با ثبت جهانی برند خود از محصولات و خدماتتان محافظت کنید.

همچنین بخوانید :  تاثیر عجیب و غریب لوگو بر برندینگ

·جذب سرمایه گذار خارجی

در صورتی که محصولات و خدمات شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، می‌توانید به سادگی با ثبت برند به صورت جهانی اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کرده و از این طریق به درآمد بسیار مطلوبی در خارج از مرزهای کشور دست پیدا کنید.

مدت اعتبار برند جهانی

مدت اعتبار ثبت برند به صورت جهانی با ثبت برند در داخل کشور مشابه بوده و اعتباری ده ساله دارد. هم‌چنین شما می‌توانید با پایان یافتن این زمان برای تمدید آن اقدام نمایید. بهتر است پیش از فرا رسیدن سال دهم ثبت برند برای تمدید آن اقدام کرده تا مشمول جریمه نشوید.

روش های ثبت برند جهانی

به طور کلی از دو طریق مختلف می‌توانید برای ثبت برند به صورت جهانی خود اقدام نمایید. که این دو روش شامل: توافق نامه trips و توافق نامه مادرید می‌شود.

·توافق نامه trips

اولین روش توافق نامه trips است. این توافق نامه بر پایه WTO (سازمان بین المللی تنظیم قوانین جهانی تجارت و حل اختلافات) تنظیم شده که بیش از 150 کشور جهان عضو آن هستند. بر مبنای این توافق‌نامه برند بدون هیچ واسطه‌ای در کشور سوئیس ثبت جهانی شده و متقاضی برای ثبت برند خود نیازی به حضور در کشور مبدا ندارد. متاسفانه کشور ما عضو این توافق‌نامه نیست.

توافق نامه

·توافق نامه مادرید

در این توافق نامه، در وهله اول باید برند مورد نظر در کشور مبدا به ثبت رسیده باشد. جهت عضویت در این سیستم فرد متقاضی باید اظهارنامه بین المللی خود را به سازمان مالکیت صنعتی ارائه داده و از میان کشورهای عضو این توافق نامه کشور مد نظر خود را انتخاب کند. اظهارنامه مذکور باید به شکلی دقیق به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی ترجمه شده باشد.

همچنین بخوانید :  تفاوت برندینگ و بازاریابی چیست؟ کدام در اولویت قرار دارد

ثبت برند جهانی در ایران

از بین دو روش ذکر شده کشور ما تنها در توافق نامه مادرید عضویت دارد و شما تنها می‌توانید از این روش برای ثبت جهانی برند خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که اولین شرط برای ثبت برند به صورت جهانی از طریق توافق نامه مادرید ثبت برند در داخل کشور است.

به همین دلیل شما باید پیش از هر چیز برند خود را در ایران به ثبت رسانده و سپس برای ثبت جهانی آن اقدام کنید. شخص متقاضی ثبت برند باید درخواست خود را به دفاتر سازمان ثبت جهانی ارسال کرده و در نامه‌ای که به این اداره ارائه می‌شود باید اسامی کشورهایی که قصد حمایت از برند شما را دارند به شکل دقیق ذکر شده باشند.

بررسی هزینه های برندینگ جهانی

هزینه‌های مربوط به ثبت برند بر مبنای واحد پولی فرانک سوئیس پرداخت می‌شود و میزان آن به تعداد کشورهایی بستگی دارد که درخواست حمایت برند خود از آن‌ها را ارسال کرده‌اید.

به طور کلی هزینه‌های برندینگ جهانی به شرح زیر است:

مورد پرداخته هزینه شخص حقیقی شخص حقوقی
حق ثبت اظهارنامه برای یک طبقه 200000 400000
برای هر طبقه اضافه 20000 40000
حق ثبت علامت برای یک طبقه 1200000 2400000
برای هر طبقه اضافه 100000 200000

ثبت برند جهانی در مدت زمان کوتاه

ثبت برند به صورت جهانی اولین قدم برای ورود به حوزه‌های بین المللی و ایجاد تحول در تجارت و کسب و کار به شمار می‌آید. به دلیل فرایند نسبتا پیچیده و هزینه‌های اضافی که ممکن است در حین فرایند ثبت برای شما ایجاد شود، مناسب‌تر بوده که فرایند آن را به افراد با تجربه‌تر بسپارید.

همچنین بخوانید :  بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ چیست؟

ثبت برند در جهان

کارشناسان مجموعه آی مدیر با تجربه‌ای بالا در حوزه برندینگ شما را در این مسیر همراهی کرده و ثبت برند در داخل و خارج از کشور را برای شما آسان می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

ثبت برند به صورت جهانی چه مزایایی را برای صاحبان کسب و کار به ارمغان می‌آورد؟

از جمله مزایای ثبت برند جهانی می‌توان به: تمایز، بازاریابی آسان، ایجاد حق مالکیت و ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری افراد خارجی اشاره کرد.

برای ثبت برندهای ایرانی در خارج از کشور از چه روشی باید استفاده کرد؟

توافق نامه مادرید روشی است که می‌توان برای ثبت برند جهانی به کار برد. در این روش باید پیش از هر چیز برند خود را در داخل کشور به ثبت رسانده و سپس برای ثبت جهانی آن اقدام نمایید.

مدت اعتبار برند جهانی چقدر است؟

مدت اعتبار ثبت برند جهانی با ثبت برند در داخل کشور مشابه بوده و اعتباری ده ساله دارد. هم‌چنین شما می‌توانید با پایان یافتن این زمان برای تمدید آن اقدام نمایید. بهتر است پیش از فرا رسیدن سال دهم ثبت برند برای تمدید آن اقدام کرده تا مشمول جریمه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا