بررسی معروف ترین لوگو برند های پوشاک (برندی لاکچری+برند باکیفیت…

عمدا یا غیر عمد، انتظار می‌رود صنعت پوشاک قبل از عرضه محصولات خود به جهان، به طیف وسیعی از عوامل توجه داشته باشد. برندهای مد بر روی پایه‌های زیبایی شناختی بسیار پویا، همه کاره و قابل دسترس هستند. به هر حال، امروزه صنعت مد 3 تریلیون دلار ارزش دارد.
با این وجود، جذب مشتریان در مجموعه ای از چنین صنعت چالش برانگیزی می‌تواند به طور قابل توجهی برای برندهای مد دشوار باشد. با این حال، کلیدی به اسم لوگو که بسیاری از برندها آن را در نظر نمی‌گیرند، اولین برداشت است معروف ترین لوگوهای برند پوشاک را در این مقاله بررسی کردیم

الهام بخشی لوگوهای مد در جهان

آناتومی یک لوگوی بی نقص شامل این می‌شود که چگونه باید به یاد ماندنی، همه کاره، جذاب و ساده باشید. در مجموع، یک لوگو باید با برند و همچنین مخاطب هدف همگام باشد. به عنوان یک برند لباس، کاربرد این اصل کمی افزایش یافته است.

لوگوهای برند لباس ژاپنی

اگر بخواهیم صنعت پوشاک ژاپنی را در چند کلمه توصیف کنیم، این‌ها مینیمالیستی، در مد و لباس‌های خیابانی هستند. لباس‌های ژاپنی که به دلیل رویکرد زیبایی شناختی به شهرتی بی‌بدیل دست یافته‌اند، در سراسر جهان محبوب هستند. با این وجود، شهرت جهانی به دلیل جنبه‌های منحصربه‌فردش، بدون لوگوهای برند مد ژاپنی که همه آن را بیان می‌کنند، ممکن نبود.

یونیکلو

یونیکلو با نامی کوچک یکی از معروف ترین برندهای مد ژاپنی است. این برند با بیش از 900 فروشگاه در اروپا، ایالات متحده و آسیا به دلیل محصولات با کیفیت و اعتبار خود محبوبیت زیادی دارد. این برند همراه با لباس‌هایش، کیفیت و اعتبار خود را از طریق لوگوی قرمز و سفید خود با نام شرکت همراه با حروف بزرگ، تک‌فاصله و تایپوگرافی متمرکز، منعکس می‌کند. از آنجایی که بسیاری از برندهای مد در ژاپن دارای لوگوهای پررنگ و قرمز رنگ هستند، یونیکلو مطمئناً جای خود را در رقابت با این لوگوها باز می‌کند.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک

Comme des Garçons

برند Comme des Garçons که در مورد لباس‌های روستایی در ژاپن، مبنای تم مت گالا 2017 (همراه با بنیانگذار آن، ری کاواکوبو) بوده است. این برند به خاطر لوگوی نمادین قلب شکل خود که توسط فیلیپ پاگووسکی طراحی شده، شناخته شده است.

Issey Miyake

Issey Miyake که به عنوان یک برند با نام خود توسط طراحانی ماهر راه اندازی شده، یکی از نام‌های معروف در ژاپن و خارج از کشور است. با دیدگاهی آینده نگر، Issey یکی از تأثیرگذارترین طراحانی است که به عنوان جزئی از دنیای هنر، طبیعت و مد شناخته شده است و از طریق خط لباس خود به جهان ارائه می‌کند. سال‌ها پیش، لوگوی این برند پوشاک ژاپنی نشانی بود که چند نسخه از سبک فونت معروف سریف داشت. با این حال، با اطمینان از موفقیت برند خود، لوگوی فعلی برند طراح، بدون خطر گم شدن در میان انبوه برندها، مینیمالیستی‌تر است.

 

لوگوهای برند لباس آلمانی

آلمان با صدها برند ارائه دهنده لباس‌های غیر متعارف، چهارمین صادرکننده بزرگ پوشاک در جهان است. ناگفته نماند که آلمان خانه برخی از بزرگ‌ترین برندهای مد است و به دلیل طراحی‌های بدیع خود نیز شناخته شده است. اجازه دهید برخی از طرح های لوگوی برندهای لباس آلمانی را مرور کنیم.

پوما

پوما که توسط برادر بنیانگذار آدیداس تأسیس شد، هرگز رقابت سالم را در دنیای پوشاک ورزشی کنار نگذاشته است. از مجموعه‌های معاصر با هنرمندانی مانند ریحانا گرفته تا کفش‌های کلاسیک مانند جیر، پوما همه را ارائه کرده است. البته این در مورد صنعت پوشاک نیز صدق می‌کند.  همچنین لوگوی آن: از لوگوی گربه وحشی جهشی احاطه شده با حرف D گرفته تا گربه وحشی نرم که نشان دهنده سرعت و حرفه‌ای بودن است. در حالی که لوگوی پوما دستخوش تغییرات زیادی شده است، پایه آن (گربه وحشی) ثابت باقی ماند و با گذشت زمان تغییر کرد و تلاش شرکت را برای نشان دادن آنچه که در کل همان نماد است به نمایش گذاشت.

همچنین بخوانید :  برند پرادا (PRADA)| آشنایی با برندی موفق | بررسی روایت جذاب برند پرادا

آدیداس

اگرچه آدیداس یکی از محبوب ترین لوگوها را دارد، اما دست کم گرفته شده است. لوگوی معروف سه تا راه راه با پالت رنگی سیاه و سفید نه تنها توسط آدیداس استفاده شد، بلکه توسط Karhu Sports نیز مورد استفاده قرار گرفت که پس از چندین بار بازدید در طول جنگ جهانی دوم، حق استفاده از لوگو آدیداس را فروخت. این لوگو نشان دهنده کوهی است که به سمت بالا شیب دارد. علاوه بر این، فونت کوچکی که برای نام برند در لوگو استفاده می‌شود، ماهیت معمولی و غیررسمی اکثر کفش‌های آدیداس را نشان می‌دهد.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک ادیداس

Jil Sander

این برند که در سال 1986 تأسیس شد، در لباس‌های لوکس پیشگام بوده و از طریق برند و طرح‌های محصول خود، مینیمالیسم را نشان می‌دهد. بیش از نیم قرن است که جیل ساندر بر بازار پوشاک آلمان تسلط دارد. در راستای همین موضوع، طراحی لوگوی این برند یکی از جسورانه‌ترین لوگوها در تاریخ صنعت مد است. یک تایپوگرافی کاملا مشکی و بدون رنگ مطمئناً نقشی در انعکاس پیچیدگی و جسارت به عنوان یک برند لوکس دارد.

لوگوهای برند لباس بریتانیا

بریتانیا که به‌خاطر طیف گسترده‌ای از سوپراستارها مانند دیوید بووی، بیل کالینز و حتی کوئین شناخته می‌شود، صنعت مد در حال رشدی دارد که باید در رادار خود داشته باشید. با وجود برخی از ظریف‌ترین صنایع دستی توسط طراحان مد در کشور، برندهای لباس وجود دارند که نمی‌توانید از دست بدهید. علاوه بر این، با برخی از لوگوهای نمادین برندهای لباس، برندهای زیر را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی شما به نمایش گذاشته است.

Reiss

با بیش از 150 فروشگاه در 15 کشور در سراسر جهان، این زنجیره مد جهانی مستقر در لندن توسط دیوید ریس تأسیس شد. برای حدود 3 دهه، این برند فقط به پوشاک مردانه وارد شد و در سال 2000 به سمت پوشاک زنانه رفت. در حالی که جعبه‌ها، نقطه عطفی را در سفر خود بررسی می‌کرد، این برند هویت برند بسیار پیچیده‌ای را حفظ کرد که بیش‌تر از طریق لوگوی خود نشان داده می‌شد. به ندرت می‌توان طراحی لوگوی حروف بزرگ با فاصله، تمام سیاه و سفید را به خوبی طراحی کرد.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک

پل اسمیت

پل اسمیت که به نام بنیانگذار و طراح آن نامگذاری شده است، لباس هایی از تی شرت های معمولی با چاپ گرمسیری تا کت های چرمی کلاسیک ارائه می دهد. از آنجایی که پل به دلیل ترکیب زیبایی از لباس های سنتی و مدرن شناخته شده است، این شرکت تا به امروز از همین اصل پیروی می کند. برای وارد کردن این موضوع به طراحی هویت برند نیز، این لوگوی برند لباس بریتانیایی امضای خود را با دست خط نشان می دهد. با خطوط پررنگ و ملایم، فونت این لوگو یک عنصر طراحی برجسته است.

باربری

یکی از قدیمی‌ترین برندهای پوشاک بریتانیایی، باربری به دلیل پارچه‌ای منحصر به فرد به نام گاباردین معروف شد. باربری که خود را به یک برند افسانه‌ای تبدیل کرد، در طرح‌های لوگوی خود نیز تغییرات متعددی داشت: نشان قرمز با اسب در دهه 1900 تا طراحی لوگوی جوان امروزی با حروف برجسته و رنگ مشکی ظریف.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک

لوگوهای برند لباس آمریکایی

کلیشه‌های مادی‌گرایانه مانند خودرویی از آلمان، یا یک ساعت ایرلندی یا ساعت سوئیسی، همه تا حدی صادق هستند. به طور مشابه، لباس های آمریکایی در سراسر جهان به دلیل قیمت های مقرون به صرفه، در دسترس بودن گسترده در سرتاسر جهان و همه‌پسند بودن در لباس های آن شناخته شده است.

همچنین بخوانید :  آشنایی با تاریخچه + داستان لوگو برند لاگوست

Calvin Klein

لوگوی معروف یکی از بهترین برچسب های مد در جهان، Calvin Klein، به دلیل پیچیدگی، وضوح و طراحی مینیمالیستی شناخته شده است. با استفاده از فونت sans-serif سبک لوگو چندین بار تغییر کرده است. به هر حال، هیچ یک از تغییرات بر شخصیت کلی لوگو تأثیری نداشته است. از یک تایپ محافظه کارانه بدون حروف تا فونت بزرگ استفاده شده در طراحی، لوگوی برند را به مشتریان خود در سراسر جهان منتقل کرده است.

نایک

این لوگو که توسط یک دانشجوی گرافیک، کارولین دیویدسون طراحی شده بود، توجه فیل نایت، یکی از بنیانگذاران این برند را در ابتدای کار به خود جلب نکرد. با این حال، آن‌ها تصمیم گرفتند که همه چیز را به همان ترتیبی که بود، ادامه دهند. سال ها بعد، به جرات می توان گفت که این تصمیم برای شرکت و همچنین صنعت طراحی کاملاً سنجیده بود.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک

Gap

در طول زمان، به عنوان یک طراح، حتماً با برخی از صفت های پرکاربرد برای تعریف اینکه یک لوگو باید چگونه به نظر برسد، برخورد کرده اید: همه کاره، به یاد ماندنی، واضح، خوانا و ساده. لوگوی برند پوشاک، گپ، همه چیز را دارد. در حالی که لوگوی اصلی که در سال 1969 طراحی شد، یک علامت کلمه با پالت رنگی سیاه و سفید بود که برای چند تجدید نظر در آینده نیز مورد استفاده قرار گرفت، این شرکت با لوگوی جعبه آبی معروف Gap به مدت 3 دهه بررسی کرد. سپس این کادر آبی محو شد و به گوشه سمت راست بالا منتقل شد تا چند سال دیگر کاملاً حذف شود و به لوگویی شبیه به لوگوی اصلی خود منتقل شود.

لوگوهای برند لباس اروپایی

اروپا به عنوان خانه برخی از لوکس ترین برندهای لباس، از نظر طراحی نیز شهرت خود را حفظ کرده است. غول های مد مستقر در خارج از اروپا نه تنها به دلیل زیبایی شناسی در حال ظهور در صنعت پوشاک، بلکه به دلیل کیفیت آن نیز شناخته شده اند.

ورساچه

به‌عنوان نامی خارق‌العاده در صنعت مد، اقلام و اکسسوری‌های لباس این شرکت بیش از بسیاری از رقبای خود بر روی فرش‌های قرمز آمده است. با توجه به اینکه جیانی ورساچه در چهار سال اول فقط لباس های طراح را می فروخت، تعجب آور نبود که او این لوگو را خودش طراحی کرد.

با این وجود، این برند چندین بار لوگوی خود را تغییر داد، یک بار که نام برند از جیانی ورساچه به ورساچه تغییر کرد و همه این نسخه‌ها لحن متفاوتی از برند داشتند. برخی از نشانه‌ها به صورت تک رنگ در حالی که برخی از نمادها به رنگ زرد هستند، کاملاً واضح بود که این برند در راستای همسو کردن طراحی لوگوی خود با لحن برند در حال حاضر کار می‌کند.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک ورساچه

گوچی

این برند که بلافاصله با لوگوی دو حرفی آن شناخته می شود، نامی شناخته شده برای افرادی است که از هزینه کردن برای لباس های باکیفیت ابایی ندارند. معنای خود کلمه گوچی به معنای برتری است که از طریق لباس و لوگوی فراموش نشدنی آن نشان داده می شود. این دو نامه در هم تنیده گواهی بر کار بزرگ آلدو گوچی، پسر بنیانگذار شرکت است.

شنل

صحبت از حروف در هم تنیده ای که برای طراحی یک لوگوی باورنکردنی تشکیل شده است. این برند در سال 1909 توسط کوکو شانل تأسیس شد و لوگوی دوتایی C را به تنهایی طراحی کرد، این برند در ابتدا همسران تاجران ثروتمند را هدف قرار داد. با این حال، اکنون پایگاه مشتریان آن بسیار گسترده تر از آن چیزی است که انتظار می رود. علاوه بر این، لوگوی این شرکت نشان دهنده پیچیدگی آن، همراه با اعتباری است که برند ارائه می دهد. تنها با شناخت مشتریان هدف خود است که می توانید لوگویی را طراحی کنید که برای برند و مشتریان نیز صادق باشد.

همچنین بخوانید :  تاریخچه برند منگو از تولد تا به امروز👌

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک شنل

لوگوهای برند لباس کره ای

صنعت مد کره در پنج سال گذشته به شدت در حال رشد بوده است. این پیشرفت اغلب از طریق افراد مشهور Kpop، برنامه های تلویزیونی، جشنواره های موسیقی و غیره به دنیا آورده شده است. به هر حال، چیزی که بسیاری از ما نمی دانیم این است که طراحی لوگو شکل دیگری از بازاریابی موثر است.

هایین سئو

این برند که توسط طراح جوانی با همان نام تجاری تأسیس شده است، به خاطر محصولات لباس های سطح بالا در لباس های خیابانی شناخته می شود. علاوه بر موارد مشابه، این برند به دلیل منحصر به فرد بودن و پیشرو بودنش در سراسر جهان مورد تحسین قرار می گیرد، که در تضاد با لباس های کلاسیک کره ای است. این برند با تلاش برای شکستن هنجارهای مردسالارانه، رویکرد روشنی در این زمینه دارد. این به وضوح از طریق طراحی لوگوی تک رنگ ساده با حروف بزرگ پررنگ منتقل می شود.

ریک نن

یکی از ترکیب‌های عالی از معاصر و کلاسیک، این برند به سادگی و پیچیدگی، همراه با لباس‌های رنگارنگ معروف است. ترکیب با املای طراح Yoon Hongmi، این معنی بر شخصی تمرکز دارد که بدون در نظر گرفتن سن، جنس و ملیت، تصاویر را می پذیرد. این لوگو شامل گوشه های تیز با حروف گرد است. علاوه بر سبک فونت متضاد و جذاب، لوگو به صورت تک رنگ است تا بیانگر سادگی و پیچیدگی برند و محصول به مشتریان باشد.

معروف ترین لوگوهای برند پوشاک ریکن

EENK

بنیانگذار Lee Hymee که به دلیل سبک منحصر به فرد خود با ترکیب هنر و سبک زندگی شناخته می‌شود، مطمئن شده است که لباس های قدیمی را در انواع لباس خود منعکس کرده است. علاوه بر این، طراح به دلیل جسارت خود مورد علاقه است، همین امر از طریق طراحی لوگوی بسیار جسورانه آن با سبک فونت بزرگ و پررنگ منتقل می شود.

چگونه لوگوی بی نقص برای برند خود داشته باشیم

همانطور که با لوگوهای ذکر شده در بالا متوجه شدید، هر برند مد، مخاطب منحصر به فرد خود را دارد. این سلیقه اغلب در طراحی لوگو منعکس می شود که به ایجاد ارتباط بین برند و مشتریان کمک می کند. ناگفته نماند که لوگوی برند مد شما برای دستیابی به پتانسیل کامل خود به همین نیاز دارد.

اهمیت داشتن لوگویی جذاب و منحصر به فرد بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. اگر شما نیز می‌خواهید با یک نگاه مخاطبان خود را جذب کنید می‌توانید با سپردن طراحی لوگوی اختصاصی برند خود به متخصصان آی مدیر، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازید.
چنانچه علاقه مند هستید مقاله جذاب بررسی گام به گام پرسونال برندینگ را مطالعه کنید اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

مشهورترین لوگو در جهان متعلق به کدام برند است؟

از لوگو برند نایک به عنوان مشهور ترین لوگو در جهان یاد می‌شود.

طراحی لوگو چه تاثیری در برندینگ دارد؟

داشتن جنبه‌های بصری قدرتمند موجب می‌شود تا مخاطبان در کوتاه‌ترین زمان با فلسفه برند شما آشنا شده و به مخاطب وفادار شما تبدیل شوند.

چگونه می‌توان لوگویی جذاب را برای برند خود طراحی کرد؟

برای طراحی برندی حرفه‌ای باید از افراد متخصص یاری بگیرید. متخصصان آی مدیر در این امر شما را همراهی کرده و لوگویی بی‌نقص را به شما ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا