مشاور برندینگ و توسعه برند کیست و چه وظایفی دارد؟

دنیای رقابت میان کسب‌وکارها به اندازه‌ای گسترش پیدا کرده است که بدون استفاده از استراتژی‌های بازاریابی نمی‌توان پیروز این میدان شد. انجام این‌کار نیز نیاز به حضور متخصصین یا مشاور برندینگ و توسعه برند دارد. برای گسترش و افزایش محبوبیت برندتان باید راه‌حل‌هایی برای مدیریت بهتر و برنامه‌ریزی داشته باشید.

مشاور توسعه برند

مشاور برندینگ کیست؟

مشاور توسعه برند کسی است که با ارائه مشاوره و  راهنمایی‌های تخصصی، در جهت بهبود عملکرد  و تصویر برند استخدام می‌گردد. آن‌ها با ارائه استراتژی‌های برندسازی در توسعه برند شما موثر هستند.  برای شناسایی فرصت‌های رشد و موانعی که باعث عقب‌ماندگی کسب‌وکار هستند، از مشاور برند کمک بخواهید. مشاور  مانند یک کوچ برند از نزدیک با شما همکاری کرده و جایگاه کنونی شما را در میان به خوبی تحلیل می‌کند. سپس با تعیین یک هدف و برنامه‌ریزی دقیق برای اصول به آن، به صورت مستقیم در پیشرفت شما اثر می‌گذارد. دقت داشته باشید که مشاور برند به عملکرد بهتر ، افزایش قدرت، انعطاف پذیری و همچنین ثبات برند شما کمک می‌کند.

تفاوت مشاور برند و استراتژیست برند

ممکن است که دو موقعیت استراتژیست و مشاور برند با یکدیگر به اشتباه گرفته شوند. استراتژیست برند با شرکت‌ها همکاری نموده تا به اهداف بلند مدتشان دست بیابند. اکثر وظایف استراتژیست در رویکردهای بلند مدت هستند. آن‌ها جامعه هدف را مشخص می‌کنند. همچنین از دیگر وظایف استراتژیست توسعه برند ایجاد ارزش‌ها و تعیین رسانه و کانال مناسب برای دستیابی به مخاطب هدف است.

در طرف دیگر مشاورین برند قرار می‌گیرند. این افراد  با بررسی‌های لازم تصوری و دیدگاه وسیع‌تری از کسب‌وکار شما به دست می‌آورند.  سپس با ارائه توصیه و راهنمایی‌های بسیار تخصصی  موجت شکل‌گیری بهتر و تقویت مشاغل می‌شوند. کاربرد این دو عنوان شغلی چنان تفاوتی ندارد. بهتر است توجه بیشتری بر روی نتایج داشته باشید.

مشاور برندینگ چه وظایفی دارد؟

تقش این مشاوران در توسعه و بهبود برند است. وظایف او عبارت‌اند از:

همچنین بخوانید :  نکات جذابی که باید از برند لویی ویتون بدانید

تحلیل و بررسی:

وظیفه مشاور توسعه برند این است که بازار و رقبا را به خوبی بررسی کند. سپس باید به سراغ تحلیل مخاطبان هدف برند برود. به صورت کلی مقصود تحلیل رقبا، تحلیل مشتریان و تحلیل محصولاتی است که در برندهای دیگر مشابه دارند. بدین صورت است که شما و مشاور می‌توانید تمام نقاط ضعف و قوت را شناخته و نقاط جدیدی برای خودتان تعریف کنید.

استراتژی برندسازی:

مشاور برندینگ باید توانایی توسعه استراتژی‌های موثر بدنسازی را داشته باشد . این استراتژی‌ها شامل تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، تعیین موقعیت فعلی برند در بازار ارزش‌ها و پیام‌های برند و مخصوصاً راهبردهای بازاریابی می‌گردد. یک مشاور حرفه‌ای باعث تقویت تصمیم و شناخت برند شما می‌گردد.

طراحی و ارتباط برند:

این بخش مربوط به وظایفی که در حوزه بصری هستند، است. لوگو، فونت‌ها، رنگ‌ها و الگوها تماما در این دسته قرار می‌گیرند. همچنین تعیین استراتژی ارتباطات برند نیز بر عهده مشاور توسعه است. او باید به تولید محتوا و ایجاد رسانه‌های ارتباطی کمک نماید. جزئیات این وظایف شامل مدیریت رسانه‌های اجتماعی، طراحی وب سایت و تهیه متون تبلیغاتی و کپی رایت است.

تجربه مشتری:

یکی دیگر از وظایف مشاور برندینگ بهبود تجارب مشتریان است. او گروه مشتریان را تحلیل کند و با توجه به این موضوع سیستمی برای ارائه خدمات به آن‌ها ارائه می‌کند. این سیستم شامل راهکارهای بهبود و تعیین نقاط ضعف و قوت نیز می‌شود.

آموزش و اجرا:

تیم‌های مشاور برندینگ حرفه‌ای، در مقابل به تیم‌های کارفرما آموزش می‌دهند که چگونه باید پیام برند را در بهترین حالت انتقال دهند. تعیین استانداردها و توضیح راهنمای استفاده از برند نیز بر عهده آن‌ها است.

تحقیق و پژوهش:

این مرحله که به عنوان فاز اول مشاوره اطلاق می‌گردد، به بازارهای هدف چشم اندازها ماموریت‌ها مزیت‌های رقابتی ارزش‌ها و تمام نقاط و قوت برند گفته می‌‌شود. این کلی‌ترین وظیفه مشاور برندینگ است.

همچنین بخوانید :  برنامه ریزی برای ارتباط برند | مراحل برقراری ارتباط در برند✔

تهیه جدول:

مشاور قدیمی وظیفه دارد که جدولی از انواع محصولاتی که دارای ویژگی‌ها و منافع سازمان شما است را تهیه کند.

 شناخت پیام‌ها:

تهیه و شکل دهی پیام‌های کلیدی برند و همچنین تامین استراتژی هویت برند بر عهده مشاور برند است.

تبیین استراتژی‌های رسانه‌ای:

یک استراتژی رسانه مناسب لازم است که مشاور برند اقدام به ایجاد استراتژی بازاریابی، راه اندازی ویدیو مارکتینگ، انتخاب آواهای مناسب، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و تشکیل کمپین‌های تبلیغاتی و تشکیل رویدادهای مختلف نمایند.

مشاوره توسعه برند و برندینگ

تعهد و انگیزه در مشاورین برند

پیشرفت کسب و کار شما باید برای مشاور انتخابی‌تان اهمیت داشته باشد. وجود انگیزه و اشتیاق کافی برای توسعه برند باعث می‌شود که این انرژی به دیگر اعظم کارمندان نیز انتقال پیدا کند. .‌

مهارت و خلاقیت در مشاورین برند

یک مشاور برندینگ حرفه‌ای، نوآوری و خلاقیت بالایی در خلق ایده‌های جدید و توسعه کسب و کار شما ارائه می‌دهد.

مهارت مدیریت در مشاورین برند

مشاوری که قدرت همسو کردن کارمندان در بخش‌های مختلف را داشته باشد، موج پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد.

اهمیت تخصص و و تجربه در انتخاب مشاور برند

مشاور برندی که بدون تحقیق انتخاب شود، مشاور منظمی نخواهد بود. بهترین مشاور به هر کسی است که تجربه و آشناییت مورد قبولی با استراتژی‌های جدید در حوزه برندسازی داشته باشد‌

مرحله تحقیق در توسعه برندینگ

در مرحله تحقیق و پژوهش حتماً علاوه بر رعایت اصول لازم، تجربیات مشتریان و تحلیل رقبا را به خوبی انجام دهید.

اهمیت استخدام مشاور برند

همکاری با مشاورین توسعه کسب و کار پرهزینه و لوکس محسوب نمی‌گردد.  برای هر مدیری ضروری است که ارزیابی نسبت به برندش داشته باشد.  اگر بعد از  انجام این عملیات نتایج زیر حاصل شد، بدون درنگی اقدامات لازم برای حضور یک مشاور حرفه‌ای را فراهم کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • مشتریان شما نامشخص هستند.
  • وبسایت راه اندازی کرده‌اید، اما محتوای جذابی ندارد.
  • برند و محصولات شما قدیمی به‌نظر می‌رسند‌.
  • قصد معرفی محصولات جدیدی دارید.
  • در حال جستجوی بازارهای جدید هستید.
  • کسب و کار یا برند شما به حالت راکد درآمده است.
  • در چند وقت اخیر تغییرات زیادی برای شما رخ داده است.
همچنین بخوانید :  برندینگ نام چیست و مهم ترین تکنیک ها برای Brand Naming

مشاور برندینگ

همه چیز درباره مشاور توسعه برند

مشاور برندینگ و توسعه برند کیست و چه وظایفی دارد؟ وجود یک فرد متخصص در تیم شما به‌قدری تاثیر بر روند توسعه و پیشرفت بردتان خواهد گذاشت که متعجب خواهید شد. مشاور برند حرفه‌ای با استفاده از تجارب و به کارگیری خلاقیتش، موقعیت شما را به خوبی بررسی کرده و برای آینده برندتان هدف گذاری و سپس برنامه‌ریزی می‌کند. برای کسب مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص آی مدیر در تماس باشید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

مشاور برندینگ چه وظایفی دارد؟

تعیین استراتژی – تحلیل بازار و رقبا- لرنامه ریزی و تعیین هدف

مشاور توسعه برند چه مهارت‌هایی دارد؟

تخصص وتجربه- خلاقیت- تعهد- مدیریت و …

چه کسب‌وکارهایی نیاز به حضور مشاور در تیمشان دارند؟

مشتریان شما نامشخص هستند.-وبسایت راه اندازی کرده‌اید، اما محتوای جذابی ندارد.-برند و محصولات شما قدیمی به‌نظر می‌رسند‌.-قصد معرفی محصولات جدیدی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا