نکاتی که باید درباره برند گس (Guess) بدانیم | آشنایی با لوگوی برند گس

پیش از این در مورد اینکه چگونه برند خود را بسازیم و مهم ترین نکات برای داشتن برند موفق صحبت کردیم.اینک به بررسی لوگو برند گس که به عنوان یکی از برندهایی که در زمینه خرده فروشی در صنعت مد و فشن که به عنوان برندی سطح بالا و با کیفیت به شمار می آید میپردازیم . بسیاری از کارشناسان مد معتقدند که لوگوی برند گس بخشی جدایی ناپذیر از هویت این برند را تشکیل داده و تاثیر بسزایی در موفقیت آن داشته است.

آشنایی با موسسان برند گس

برند گس در سال 1981 میلادی توسط برادران مارسیانو در شهر لس آنجلس آمریکا تاسیس شد. خانواده مارسیانو از پنج برادر و خواهر به نام‌های جورج، پل، موریس، ژاکلین و آرماند تشکیل شده که پل مارسیانو از طراحان و موسسان اصلی برند گس به شمار می‌آید.

پیش از تاسیس برند گس، خانواده مارسیانو کسب و کاری در حوزه مد و پوشاک به نام (MGA) داشتند که نام خود را از حروف ابتدایی موریس، جورج و آرمند وام گرفته بود. با وجود درآمد خوبی که این کسب و کار برای آن‌ها به ارمغان آورده بود، برادران مارسیانو تصمیم گرفتند کسب و کار خود را گسترش داده و در همین راستا برند گس را تاسیس کردند.

سفر به آمریکا برای محقق کردن رویاها

پل و موریس مارسیانو دو موسس اصلی برند گس همواره به دنبال محقق کردن رویاها و آرزوهای خود بودند، در همین راستا تصمیم گرفتند تا برای رسیدن به این هدف به کشور آمریکا سفر کنند. این دو برادر در سفر به آمریکا زمینه بسیار مناسبی را برای رشد و ارتقای موقعیت شغلی خود مشاهده کردند و به همین دلیل در سال 1981 تصمیم گرفتند تا از شهر مارسی فرانسه به کشور آمریکا مهاجرت کنند.محصولات برند گس

همچنین بخوانید :  برند منگو | بررسی کامل تاریخچه جذاب برند منگو

نام گس چگونه انتخاب شد؟

واژه گس (Guess) در انگلیسی به معنای حدس و گمان است. شاید انتخاب این نام برای یک برند پوشاک و قرارگیری آن در لوگوی برند گس قدری غیر عادی به نظر برسد؛ اما روایت جالبی پشت انتخاب نام گس برای این برند وجود دارد.

انتخاب نام به زمانی بر می‌گردد که برادران مارسیانو در یکی از خیابان‌های لس آنجلس بیلبوردی از شرکت Apple را مشاهده کردند که بر روی آن جمله Guess what is in a new bug mac درج شده بود. واژه گس و نحوه درج آن در بیلبورد به شدت نظر این دو برادر را جلب کرد و این اتفاق موجب شد تا نام گس برای این برند انتخاب شود.

بررسی لوگوی برند گس

با نگاه به لوگوی برند گس اولین چیزی که نظر مخاطب را جلب می‌کند، استفاده از مثلث برعکس برای قالب بیرونی لوگو و به کاربردن علامت سوال در داخل مثلث است. در این لوگو از تکنیک ترکیبی استفاده شده و می‌توانید لوگو تایپ و المان بصری لوگو را به صورت هم‌زمان مشاهده نمایید.

در ضلع داخل این مثلث قرمز رنگ، واژه‌های مختلفی به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به واژه: GUESS، WASHED، JEANS، USA اشاره کرد. در این لوگو دو عدد 1203 و 1201 نیز مشاهده می‌شود. این دو عدد به شماره اولین دفاتر شرکت گس در شهر لس آنجلس اشاره دارد.

برند گس

 

آغاز فرایند تولید محصول

پس از به تایید رسیدن نام و لوگوی برند گس توط برادران مارسیانو، فرایند تصمیم گیری برای تولید اولین محصولات این برند آغاز شد. موسسان گس که تحت تاثیر فرهنگ اروپایی رشد کرده بودند، تصمیم گرفتند تا یکی از المان‌های مهم در پوشاک آمریکا یعنی شلوار جین را مطابق با استانداردهای فرانسوی بازطراحی کنند.

همچنین بخوانید :  لوگو برند پاتن جامه و ویژگی‌های انحصاری محصولات آن

اولین خط تولید شلوار توسط این برند مرلین نام داشت که نام آن از بازیگر مشهور هالیوود یعنی «مرلین مونرو» الهام گرفته شده بود. این شلوار جین با ظاهر سنگ‌شوی شده و جذب خود توانست نظر مشتریان آمریکایی را به خود جلب کند.

برادران مارسیانو برای فروش محصول خود نمونه کارهایی را به خرده‌ فروشی‌های مختلف پوشاک ارسال کردند که در این بین طرح شلوارهای گس با استقبال مدیران فروشگاه زنجیره‌ای بلومینگ دیل مواجه شد.

پیراهن برند گس

گسترش برند گس

پس از تولید اولین محصولات برند گس، روند رشد این برند سرعت بسیار مناسبی یافت و تولیدات گس روز به روز با خلاقیت و کیفیت بالاتری به مشتریان ارائه می‌شد. در مسیر توسعه برند گس تبلیغات نقش قابل توجهی را ایفا می‌کرد.

 

ایده‌های تبلیغاتی پل مارسیانو، از قهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی در ده‌های 50 و 60 میلادی الهام گرفته شده بود. استایل خاص برند گس در تمامی تبلیغات آن به وضوح قابل مشاهده بود و در اولین نگاه نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کرد.

پل مارسیانو توانست با به کارگیری تصاویر منحصر به فرد، در دنیای فشن تمایز ایجاد کرده و به رشد برند گس کمک کند. برندینگ قدرتمند و جذابیت لوگوی برند گس موجب شد تا درآمد این برند افزایش یافته و تولیدات آن نیز تنوع بیش‌تری پیدا کند.

گسترش برند گس

انتخاب استراتژی مناسب عاملی کلیدی در موفقیت گس

در طول تاریخ مد برندهای مختلفی تلاش کرده‌اند تا نام خود را به عنوان برندی لوکس و محبوب بر سر زبان‌ها بیندازند؛ اما در این مسیر با شکست مواجه شده‌اند. برند گس به عنوان یکی از برندهایی که توانسته با انتخاب استراتژی مناسب و ایده‌های خلاقانه از صفر خود را به شهرتی جهانی برساند، الگویی بسیار مناسب در برندینگ محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :  لوگو برند لباس مردانه | مشهورترین لوگوها در حوزه مد💎

شما نیز می‌توانید با الگو گرفتن از برند گس استراتژی مناسبی را برای کسب و کار خود طراحی نمایید. به دلیل حساسیت بالا و تخصصی بودن فرایند تدوین استراتژی بهتر است انجام آن را به افراد متخصص بسپارید. متخصصان آی مدیر با تجربه بالا در این حوزه مسیری هموار را برای به موفقیت رسیدن شما ترسیم می‌نمایند.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

در لوگوی برند گس از چه المان‌هایی استفاده شده است؟

با نگاه به لوگوی برند گس اولین چیزی که نظر مخاطب را جلب می‌کند، استفاده از مثلث برعکس برای قالب بیرونی لوگو و به کاربردن علامت سوال در داخل مثلث است. در این لوگو از تکنیک ترکیبی استفاده شده و می‌توانید لوگو تایپ و المان بصری لوگو را به صورت هم‌زمان مشاهده نمایید.

برند گس چگونه توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد؟

ایده‌های تبلیغاتی پل مارسیانو، از قهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی در ده‌های 50 و 60 میلادی الهام گرفته شده بود. استایل خاص برند گس در تمامی تبلیغات آن به وضوح قابل مشاهده بود و در اولین نگاه نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا