عصاره برند چیست ؟ |آشنایی با ذات یک برند منحصر به فرد👌

امروزه شرکت برای باقی ماندن در بازار و به موفقیت رسیدن باید خود را از دیگران متمایز کنند، ارائه قیمت‌های پایین یا تبلیغات متفاوت می‌تواند تا حدی به متمایز بودن شما کمک کند؛ اما اصلی‌ترین عنصر برای محقق شدن این هدف، به عصاره برند مربوط می‌شود. پس بهتر است برای ایجاد تمایز پیش از هر چیز بدانید عصاره برند چیست و چه تاثیر در شکل گیری هویت برند دارد؟

عصاره برند چیست؟

عصاره برند مفهومی است که بیانگر جوهره و هویت یک برند بوده و در واقع به اصول و ارزش‌های اصلی برند و ویژگی‌های بارز آن اشاره دارد. جوهره برند یکی از راهبردهایی است که برای متمایزسازی از رقبا و ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان از آن استفاده می‌شود.

عصاره برند چیست

عبارت عصاره برند بیانگر ذات و یکتایی برند بوده و هم‌چنین به مشتریان و مخاطبان پیامی خاص را منتقل می‌کند. برای تعیین عصاره برند از راه‌کارهای مختلفی از جمله: تحلیل مشتری، بررسی بازار، تحقیق و نظرسنجی استفاده می‌شود.

اهمیت عصاره برند

میان عصاره برند و روح شرکت پیوندی ناگسستنی برقرار بوده و این عنصر موجب می‌شود تا مشتریان و مخاطبان بتوانند سریع‌تر با برند برقرار کرده و در مدت زمان کوتاهی با فلسفه آن آشنا شوند. این آشنایی در نهایت منجر به حضور بلند مدت مخاطبان در برند شده و آن‌ها را به مشتری ثابت و وفادار شرکت شما تبدیل می‌کند.

بررسی مزایای عصاره برند

برای آن‌که به شکلی دقیق بدانید عصاره برند چیست بهتر است با مزایای آن آشنا شوید که موارد آن به شرح زیر است:

افزایش قدرت بازاریابی

زمانی که نقطه قوت برند خود را به شکلی دقیق بشناسید می‌توانید به سادگی بر روی آن تمرکز کرده و از این طریق تاثیر مطلوب را بر مخاطبان ایجاد نمایید. امروزه برقراری ارتباط عاطفی عمیق میان مخاطب و برند بیش‌تر از هر زمان دیگری اهمیت یافته است، به همین دلیل بهره‌گیری از این فرایند را آسان‌تر کرده و شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

همچنین بخوانید :  اهمیت اخلاق در توسعه ی برند

ثبات

داشتن هویتی واحد برای یک برند و دستیابی به جوهره برند کمک می‌کند تا ثبات دست پیدا کرده و هویتی سازگار با نیاز مخاطبان را به آن‌ها ارائه دهید. این به تصمیم‌گیری‌ها انسجام بخشیده و در تدوین استراتژی‌ها و حل مشکلات به شما کمک خواهد کرد.

ثبات

جلب اعتماد مخاطبان

یک عصاره برند قوی موجب اعتماد مشتریان می‌شود. زمانی که یک برند معروف و متمایز در بازار وجود دارد، اعتماد بسیاری از مخاطبان فراهم شده و بدون تردید از محصولات و خدمات شما استفاده خواهند کرد. اعتماد مشتریان به بازدهی بیش‌تر، وفاداری و پشتیبانی طولانی مدت منجر می‌شود.

چند مثال مشهور از جوهره برند

در دنیای برندینگ شرکت‌های مشهور متعددی در حوزه این موضوع توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

برند اپل

در برند اپل ارزش‌هایی مانند طراحی خلاقانه، کیفیت برتر و ایجاد تجربه کاربری بی‌نظیر از مهم‌ترین عناصر عصاره برند اپل محسوب می‌شود. با توجه به حوزه فعالیت اپل در زمینه تولید محصولات الکترونیکی ارائه کیفیت بالا و جلب نظر مشتریان از اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

برند کوکا کولا

ارزش‌ها و جوهره کوکاکولا شاملی مواردی نظیر: ارائه طعم مناسب، تجربه منحصر به فرد برای مصرف کنندگان و برقراری ارتباط عمیق با مخاطبان از طریق تبلیغات جذاب می‌شود. این برند که در زمینه تولید نوشیدنی‌های گازداری نمادی در سطح جهان محسوب می‌شود با آرمان‌هایی نظیر شادی و رفاه نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

کوکاکولا

گوگل

در برندی مانند گوگل که شاکله اینترنت و فضای مجازی را تشکیل داده است، ارائه سرعت و کارایی بالا و دسترسی سریع مخاطبان به اطلاعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و توسعه فناوری در این حوزه از اولویت‌های گوگل محسوب می‌شود.

نایک

زمانی که صحبت از محصولات ورزشی باکیفیت و درجه یک به میان می‌آید، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند، نام نایک است. این برند با ارزش‌هایی نظیر پیشرفت، خلاقیت و اخلاقیات ورزشی توانسته در زمینه تولید پوشاک ورزشی، کفش و تجهیزات مرتبط با ورزش به شهرت برسد.

همچنین بخوانید :  انواع محتوا در شبکه‌ های اجتماعی ؛ ۷ سبکی که جذب بیشتری دارد

آمازون

آمازون یکی از اولین برندهایی بود که فروش آنلاین محصولات را آغاز کرد و توانست در مدت زمانی کوتاه به یکی از با ارزش‌ترین برندها در جهان مبدل شود. این برند با ارزش‌هایی نظیر ارائه محصولات متنوع و خدمات جامع، راحتی خرید و تسهیلات مختلف مربوط به تحویل سریع محصولات خود را از سایرین متمایز کرده است.

آیا می توان از عصاره برند تقلید کرد؟

اگر به شکلی دقیق به بررسی آنکه عصاره برند چیست پرداخته باشید، در می‌یابید که میان جوهره برند و تمایز یک برند از سایر شرکت‌های مشابه پیوندی جدایی‌ناپذیر برقرار است، به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توان از عصاره یک برند موفق تقلید کرده و آن را در برند خود به کار برد.

به طور کلی عصاره برند تنها زمانی ارزش دارد که منحصر به فرد بوده و پیش از آن توسط افراد دیگری به کار نرفته باشد؛ در نتیجه تقلید و کپی‌برداری از موضوع های دیگر نمی‌تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند.

نقش عصاره برند در پرسنال برندینگ

برخی از افراد تصور می‌کنند که عصاره برند تنها به شرکت‌ها محدود شده و در زمینه پرسونال برندینگ نمی‌توان از آن استفاده کرد؛ اما این تصور تا حد زیادی اشتباه بوده و پرسنال برند نیز مانند شرکت‌ها دارای هویتی واحد بوده و با تحلیلی صحیح می‌توان به عصاره برند آن دست پیدا کرد.

پرسونال برندینگ

عصاره برند نمادی جدایی ناپذیر

جوهره برند یا عصاره برند یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر هر برندی محسوب می‌شود که در صورت حذف آن آسیب بزرگی به برند وارد شده و در عملکرد آن اخلال ایجاد می‌شود. دست‌یابی به این عصاره موجب ایجاد هویتی واحد برای برند شده و در نهایت به تمایز منجر می‌شود.

همچنین بخوانید :  خدمات برندسازی شخصی به صورت کامل و مرحله به مرحله👌😍

برای دستیابی به عصاره برند باید شرایط آن به شکلی کامل تحلیل شده و بر مبنای شرایط بازار، نیاز مخاطبان و عملکرد رقبا بهترین استراتژی را برای شکل‌گیری هویت برند طراحی کرد. اگر شما نیز به دنبال تدوین استراتژی برند مناسب برای برند خود هستید، می‌توانید همین حالا با مشاوران آی مدیر تماس برقرار نموده و قدم در مسیر موفقیت بگذارید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

عصاره برند چیست؟

عصاره برند مفهومی است که بیانگر جوهره و هویت یک برند بوده و در واقع به اصول و ارزش‌های اصلی برند و ویژگی‌های بارز آن اشاره دارد. جوهره برند یکی از راهبردهایی است که برای متمایزسازی از رقبا و ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان از آن استفاده می‌شود.

عصاره برند کوکاکولا شامل چه مواردی می‌شود؟

ارزش‌ها و جوهره کوکاکولا شاملی مواردی نظیر: ارائه طعم مناسب، تجربه منحصر به فرد برای مصرف کنندگان و برقراری ارتباط عمیق با مخاطبان از طریق تبلیغات جذاب می‌شود.

آیا می‌توان عصاره برند دیگری را تقلید کرد؟

اگر به شکلی دقیق به بررسی آنکه عصاره برند چیست پرداخته باشید، در می‌یابید که میان جوهره برند و تمایز یک برند از سایر شرکت‌های مشابه پیوندی جدایی‌ناپذیر برقرار است، به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توان از عصاره یک برند موفق تقلید کرده و آن را در برند خود به کار برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا