تکنولوژی های جدید در توسعه برند، فرصتی عالی برای رشد و نوآوری

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیای امروز، استفاده از آن برای توسعه برند و بهبود کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است. استفاده ی بهینه از فناوری به شرکتها فرصتی عالی برای رشد و نوآوری میدهد که منجر به افزایش شناخت برند و ارتباط موثر با مشتریان خواهد شد.

مطالعه و شناخت تکنولوژیهای روز دنیا به شما کمک میکند تا بهترین و موثرترین فناوری مرتبط با کسب و کارتان را بیابید و از آن در زمینهی بازاریابی، فروش و توسعه ی برند خود استفاده کنید.

9 روش توسعه ی برند به کمک تکنولوژی

یکی از هنرهای هر کسب و کار و برندی، سازگاری با تغییرات تکنولوژی است. مردم دیگر به استفاده از تلویزیون و رادیو قانع نیستند و توقع استفاده از تمام تکنولوژیهای روز دنیا را دارند. همچنین برندها نیز باید همگام این نیاز مشتریان پیش رفته و منطبق با این تغییرات خدمات خود را ارائه کنند. در اینجا به مواردی اشاره شده که میتوانید از آنها برای توسعهی برند خود کمک بگیرید.

 وبسایت بزنید

اولین قدم برای معرفی هر برند با استفاده از تکنولوژی، طراحی یک وبسایت است. صفحه ی وبسایت شما نمایی کلی از کسب و کار شماست پس باید فضایی زیبا، جذاب و ترغیب کننده داشته باشد. با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، تقریبا تمام مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند. پس اگر شخصی سوالی درمورد برند شما داشته باشد، وبسایت شما اولین جایی است که به آن مراجعه خواهد کرد.

طراحی سایت

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

ساختن یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی، کم هزینه‌ترین کاری است که یک کسب و کار میتواند انجام دهد. با ایجاد یک صفحه و تولیدمحتوای منظم در آن، به راحتی میتوانید برند خود را معرفی کنید. با اینکار مشتریان هدف و علاقهمند به حوزهی کاری شما جذب شده و راحتتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین با جلب اعتماد مخاطبین خود میتوانید آنها را تبدیل به مشتریان دائمی و وفادار کنید.

همچنین بخوانید :  لوگو برند بادی اسپینر | آشنایی با موفق ترین برند مد در ایران

از QR Code بهره ببرید

می‌توانید در بروشورها و کاتالوگ‌های تبلیغاتی خود از QR code استفاده کنید. به این صورت که مشتری با تلفن همراه آن را اسکن کند و به صفحه مورد نظر شما هدایت شود. این صفحه میتواند وبسایت و یا شبکه‌های اجتماعی شما باشد.

در حال حاضر نرم افزارهایی نیز وجود دارند که می‌توانید به راحتی این کدها را بسازید و در کارتهای تجاری و یا تبلیغات خود از آن استفاده کنید.

فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را تجربه کنید

استفاده از این دو فناوری جدید که اخیرا بسیار محبوب شده‌اند، میتواند تمام رقبای شما را از میدان به در کند. تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای مشتریان، می‌تواند بسیار جذاب و متفاوت باشد. این تکنولوژی شما را از سایر برندها متمایز می‌کند و در ذهن مخاطبین ماندگار خواهید شد.

شخصی سازی کنید

اخیرا در سراسر دنیا، برندهای مطرح به دنبال شخصی سازی محصولات و خدمات خود هستند که این نشان می‌دهد با اینکار اعتبار و اعتماد بیشتری جلب می‌شود. در این حالت بدون اینکه نیازی به تبلیغات گسترده باشد، مشتریان خریدهای خود را، که کاملا شخصی‌سازی شده است، در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری می‌کنند و افراد بیشتری ترغیب می‌شوند که از آن برند خرید کنند. به همین راحتی می‌توانید برای مدت طولانی فروش بالایی داشته باشید و در بین مردم شناخته شوید.

شخصی سازی

از هوش مصنوعی غافل نشوید!

در چند سال اخیر انقلابی عظیم در حوزهی هوش مصنوعی (AI-Artificial Intelligence) رخ داد. محبوبیت این تکنولوژی به قدری بالا رفت که تقریبا تمام کسب و کارها و برندها به نوعی از آن بهره می‌برند. با استفاده از این فناوری میتوانید داده‌ها و اطلاعات مشتریان را تحلیل کنید و مطابق رفتار مشتری، نیازهای او را پیشبینی کنید.

همچنین بخوانید :  مراحل و روش هایی برای طراحی استراتژی برندینگ

همچنین در حوزه تولیدمحتوا می‌شود از هوش مصنوعی استفاده کرد. با قابلیت‌های فوق العاده قدرتمند این تکنولوژی میتوانید به راحتی محتواهای متنی، صوتی و تصویری با کیفیتی بسازید و از آنها در شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت خود استفاده کنید.

اطلاعات را تحلیل کنید

به کمک هوش مصنوعی یا ابزارهای مختلف تحلیل داده به راحتی می‌شود تمام رفتار مشتریان را تحلیل و بررسی کرد. ابزارهای متفاوتی مانند نرمافزار CRM (مدیریت رفتار مشتریان) به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات مشتریان را ذخیره کرده، آنها را بررسی کنید و مطابق با نیاز و علاقهمندی مشتری به او خدمات ارائه دهید.

بات های پاسخگو بسازید!

نیازی به ساختن رباتهای ماشینی نیست! بسیاری از برندها برای پاسخگویی بهتر و سریعتر به مشتریان از باتهایی استفاده می‌کنند که به صورت خودکار سوالهای متدوال آنها را پاسخ می‌دهد. موارد استفاده از این باتها می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی و قسمت نظرات وبسایت شما باشد. با استفاده از این ابزار در وقت و هزینهی خود صرفه‌جویی می‌کنید و این کار شما را به برندی حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

از اینترنت اشیا (IOT) استفاده کنید

اگر برند و کسب و کار شما مبتنی بر اشیا و لوازم است، بهتر است سیستم این اشیا مطابق با فناوری‌های روز دنیا و برپایه اینترنت باشد. در دنیای امروز که ارتباطات و اینترنت حرف اول را می‌زنند، حتی تلویزیون‌ها و یخچال‌ها هم با استفاده از آن کار می‌کنند. به اینصورت که شما با متصل کردن تلویزیون خود به اینترنت می‌توانید به صورت آنلاین فیلم ببینید، بازی کنید و موسیقی گوش دهید.

iot

تکنولوژی آینده و توسعه برند

با استفاده از تکنولوژی میتوانید کسب و کار و برند خود را به طور چشمگیری توسعه داده و ارتباط بهتر و موثرتری با مشتری داشته باشید. مشتریان پیوسته در حال تطبیق با فناوری‌های جدید هستند و شما باید با استفاده از نوآوری های جدید، این تعاملات را حفظ کنید و خدمات خود را منطبق با تغییرات ارائه دهید. همچنین سعی کنید از تکنولوژی هایی استفاده کنید که به برند شما مزیت رقابتی بیشتری بدهند.

همچنین بخوانید :  دیجیتال برندینگ چیست و چگونه باید برندینگ را انجام دهیم؟

کادر حرفه‌ای و مجرب آی مدیر سالهاست در این زمینه فعالیت دارد و میتواند تجربیات ارزشمند خود را در اختیار شما قرار داده و همراه برند شما در مسیر توسعه باشد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید با کارشناسان آی مدیر در تماس باشید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

چرا باید از تکنولوژی در توسعه ی برند خود استفاده کنیم؟

با پیشرفت ارتباطات مردم نیازهای خود را منطبق با تکنولوژی و فناوری پیش میبرند و لازمهی توسعه برندها این است که خدمات خود را با فناوریهای روز دنیا تطبیق دهند.

نقش تکنولوژی در توسعه برند چیست؟

با استفاده از فناوری و ابزارهای منطبق با تکنولوژی میتوانید به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و در وقت و هزینههای خود صرفهجویی کنید.

چگونه از تکنولوژی برای توسعه برند استفاده کنیم؟

ساخت وبسایت، استفاده از شبکههای اجتماعی، QR code، هوش مصنوعی، فناوری واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی و اینترنت اشیا از مواردی هستند که به کمک آنها می توانید برند خود را توسعه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا