پاسخ تخصصی به سوال تفاوت برندینگ و مارکتینگ چیست؟

ما در مقاله قبل تفاوت برندینگ و بازاریابی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم حال آنکه در ابن مقاله میخواهیم بدانیم تفاوت برندینگ و مارکتینگ چیست؟ باید بدانید این دو بدون شک به هم مرتبط هستند اما تفاوت‌هایی جزئی بین این دو وجود دارد. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، لازم است که برندینگ و مارکتینگ هر دو را با جزئیات کامل درک کنید تا بتوانید به طور موثر از آن‌ها به همراه هم استفاده کنید.

تفاوت برندینگ و مارکتینگ

برندینگ چیست؟

به طور خلاصه، برندینگ استراتژی شماست، در حالی که مارکتینگ اهداف تاکتیکی شما را در بر می‌گیرد. برای تعیین اینکه برند شما چیست، باید چندین سوال از خود بپرسید. سوالات زیر فضایی عالی برای شروع هستند:

  • اصول و ارزش‌های اصلی شما چیست؟
  • بیانیه ماموریت شما چیست؟
  • چه چیزی الهام بخش شما برای ایجاد کسب و کارتان شد؟
  • چرا می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید؟
  • چه چیزی شما را ویژه جلوه می‌دهد؟
  • فرهنگ داخلی شرکت شما چیست؟
  • سبک حرفه‌ای شما چیست؟
  • ویژگی‌های ارتباطی شما چیست؟
  • وقتی کسی نام کسب و کار شما را ‌می‌شنود چه چیزی می‌خواهید به ذهنشان خطور کند؟
  • زمانی که مشتریان به کسب و کار شما فکر می‌کنند، توقع دارید چه احساسی داشته باشند؟
  • توقع دارید مشتریان به عنوان یک شرکت، شمارا به چه صورت توصیف کنند؟

پاسخ به سوالات بالا به شما کمک می‌کند تا پاسخ به سوال تفاوت برندینگ و مارکتینگ چیست؟ را درک کنید. وقت خود را برای ارائه پاسخ‌های دقیق صرف کنید. چیزی که متوجه خواهید شد، این است که همه سوالات مربوط به عملیات داخلی و فرهنگ داخلی شما است. برندینگ شما وظیفه پرورش انتظار مصرف کنندگان از شما را دارد و آن را زمانی که از خدمات و محصولات شما استفاده می‌کنند تجربه خواهند کرد.

برندینگ چیست؟

مارکتینگ چیست؟

بازاریابی به مواردی اشاره دارد که در جهت ارائه پیام برند خود، به وسیله‌ی آن‌ها برای ارائه به مشتریان استفاده می‌کنید. مارکتینگ پیوسته در حال تغییر است، مانند خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید و درحال تغییر و تکامل است. مارکتینگ به طور مستقیم و مخصوص به سوی بخش‌هایی از مخاطبان هدف شما سوق داده می‌شود و همزمان از ارزش‌های اصلی برند شما پشتیبانی می‌کند. مارکتینگ گسترده است. می‌تواند صمیمانه، خنده دار یا جدی باشد همچنین می‌تواند هر ترکیبی از متن، کلمات کلیدی، عکس‌ها، نمودارها و فیلم‌ها باشد. انواع روش‌های آفلاین و آنلاین در مارکتینگ به کار برده می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها به صورت زیر است:

  • سئو
  • مارکتینگ محتوا
  • مارکتینگ از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • مارکتینگ به ازای هر کلیک
  • مارکتینگ موبایلی
  • تلویزیون
  • رادیو
  • کمپین‌های چاپی
همچنین بخوانید :  تقویم محتوا چیست؟ | آشنایی با کاربردهای کلیدی تقویم محتوا

با این حال، روش‌های زیادی برای مارکتینگ آنلاین و آفلاین وجود دارد که می‌توانید با کمپین مارکتینگ خود کار کنید.برند شما در صورت تغییر روش‌های مارکتینگ و روش‌هایی که استفاده می‌کنید در هرسال همچنان ثابت می‌ماند.

مارکتینگ چیست؟

کدام یک در  اولویت است؟ مارکتینگ یا برندینگ؟

در پاسخ به سوال اینکه تفاوت برندینگ و  مارکتینگ چیست؟ باید گفت برندینگ هسته اصلی استراتژی مارکتینگ شما است، بنابراین برندینگ باید در اولویت باشد. حتی اگر یک استارتاپ دارید، قبل از شروع به ابداع روش‌ها، ابزارها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مارکتینگ خاص، ضروری است که به‌طور واضح مشخص کنید که چه کسی هستید.

نام تجاری شما چیزی است که باعث می‌شود مشتریان شما برای خرید بیش‌تر بازگردند، این پایه‌ای است که بر اساس آن وفاداری مصرف کننده را ایجاد خواهید کرد. به رستوران‌ها و خرده فروشان در منطقه محلی خود فکر کنید (با مالکیت مستقل یا شرکت‌های بزرگ)، این برندی است که باعث می‌شود مشتریان پی در پی به شما برگردند. به عنوان مثال، محل سفارش و دریافت نسخه برای خود و خانواده خود را در نظر بگیرید. فرقی نمی‌کند داروخانه‌ها یا داروخانه‌ای که در آن خرید می‌کنید متعلق به محلی خاص باشد یا بخشی از یک زنجیره بزرگ‌تر باشد، آن‌ها اعتماد و وفاداری شما را ایجاد کرده‌اند و به احتمال زیاد سال‌ها مشتری آن‌ها بوده‌اید. در حالی که می‌توانید دقیقاً همان نسخه‌ها را در هر داروخانه دیگری در شهر خریداری کنید، این برند آن‌هاست که باعث می‌شود بارها و بارها برگردید.

همزمان که شیوه‌های مارکتینگ رشد می‌کنند و به روندهای حال حاضر فرهنگی و صنعت جواب می‌دهند، برندینگ همچنان ثابت می‌ماند. حتی اگر در برند خود تغییراتی ایجاد کنید، معمولاً در پاسخ به رشد یا خدمات گسترده ارائه شده شما خواهد بود. نام تجاری شما شامل ویژگی‌هایی است که به کیفیت، جامعه، راحتی، ارتباطات یا همیشه نیاز دارید که هدف شما باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین بخوانید :  خدمات مشاوره برندینگ تخصصی | آشنایی با وظایف مشاور برندینگ

همچنین، به خاطر داشته باشید که برندینگ کاری است که شما و تیمتان باید به صورت روزانه و با بررسی هر تراکنش، با هر تماس تلفنی و ایمیلی که به آن پاسخ داده می‌شود، انجام دهید. با این حال، مارکتینگ شما اغلب به طور جزئی یا کامل به متخصصان مارکتینگ برون سپاری می‌شود. وقتی صحبت از برندینگ در مقابل مارکتینگ می‌شود، برندینگ همان چیزی است که شما هستید، در حالی که مارکتینگ نحوه جلب توجه مشتری است. همچنین، برندینگ را راهی برای حفظ مشتریان فعلی و مارکتینگ را به عنوان نحوه جذب مشتریان جدید در نظر بگیرید.

مارکتینگ یا برندینگ کدام در اولویت است؟

همپوشانی برندینگ و مارکتینگ یک منطقه

در حالی که نام تجاری و مارکتینگ به طور مشخص متفاوت هستند، یک حوزه وجود دارد که در آن همپوشانی دارند. هنگام انتخاب تصاویر برای استفاده مداوم، برندینگ و مارکتینگ یکی می‌شوند. به قول معروف “یک تصویر هزاران کلمه را بیان می‌کند.” با در نظر گرفتن این موضوع، زمانی که رنگ‌ها، گرافیک‌ها و لوگوی شرکت خود را انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که آن‌ها ابتدا باید نشان‌دهنده برند شما باشند، اما همچنین نقش مهمی در کمپین مارکتینگ مداوم شما خواهند داشت.

اهمیت درک تقابل و تفاوت برندینگ و مارکتینگ چیست؟

باید بدانید همچنان که نمی‌توانید استراتژی‌های مارکتینگ خود را با هیچ چیز دیگری به جز روندهای کلمات کلیدی و مؤثرترین روش‌های مارکتینگ در صنعت خود ایجاد کنید، اگر مشتریان شما به عنوان یک برند به شما متصل نباشند، تبدیل‌های شما کمتر خواهد بود.

نام تجاری شما چیزی است که یک ارتباط بی انتها ایجاد می‌کند. حتی اگر تلاش‌های مارکتینگ کنونی شما برای تعامل طراحی شده باشد، این برندینگ مداوم است که باعث می‌شود مشتریان دوباره برگردند. رقابت شدید است و واقعیت این است که شرکت‌هایی وجود دارند که محصولات و خدمات قابل مقایسه یا حتی محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند که شما ارائه می‌دهید. این برندینگ شماست که باعث می‌شود مشتریان شما برای خرید بیش‌تر بازگردند. این برندینگ شماست که وفاداری و اعتماد ایجاد می‌کند. برندینگ شما، کسب و کار شما را به طور ویژه نمایش می‌دهد.

همچنین بخوانید :  برند سازی برای زعفران | برندینگ طلای سرخ

اهمیت مارکتینگ و برندینگ

برندینگ و مارکتینگ، دو عامل جدایی ناپذیر در کسب و کار شما

بدون برندینگ، ممکن است به موفقیت برسید، اما با برندینگ، موفقیت شما بسیار بیش‌تر خواهد بود. همه ساختارهای قوی یک نقطه شروع و پایه‌ای محکم دارند و درک تفاوت بین مارکتینگ و برندینگ به شما این امکان را می‌دهد که پایه و اساس برندینگ خود را بسازید و توسعه‌های خود را از طریق مارکتینگ انجام دهید. با سپردن این وظایف به سایت آی مدیر می‌توانید در کسب و کار خود موفق شوید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به مواردی اشاره دارد که در جهت ارائه پیام برند خود، به وسیله‌ی آن‌ها برای ارائه به مشتریان استفاده می‌کنید. باید بدانید مارکتیگ پیوسته در حال تغییر و رشد است.

برندینگ چیست؟

برندینگ استراتژی شماست، در حالی که مارکتینگ اهداف تاکتیکی شما را در بر می‌گیرد.

اصلی‌ترین تفاوت برندینگ و مارکتینگ چیست؟

برندینگ هسته اصلی استراتژی مارکتینگ شما است، بنابراین برندینگ باید در اولویت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا