لوگوی برند بیبی دیور یک برند لوکس برای لباسهای کودکان است که توسط مارک دیور در سال ۱۹۶۷ معرفی شد. این برند اولین بار با عرضه لباسهای کودکان شروع به کار کرد. اما در حال حاضر، بیشتر به عنوان یک برند مجزا شناخته میشود.
برند دیور دارای مجموعه ای شیک و زیبا از لباسهای کودکان است. برند دیور از مواد با کیفیت برای ساخت لباسهای کودکان استفاده میکند و از طرحهایی متنوعی برای لباسهایشان استفاده میکند.
تاریخچه برند بیبی دیور و ریشههای لوگوی برند
برند بیبی دیور، یکی از معتبرترین برندهای لباس کودکان، در سال ۱۹۶۷ توسط آندره گیلبِرت، طراح و مدیر هنری برند دیور، بنیان گذاری شد. این برند اولین بار در فروشگاه دیور در پاریس به فروش رفت. هدف اصلی آندره گیلبِرت برای تاسیس برند بیبی دیور، طراحی لباسهایی بود که با استفاده از بهترین مواد و طراحیهای خلاقانه، ظاهری شیک و جذاب به کودکان بخشند.
از آن زمان به بعد، برند بیبی دیور به سرعت در دنیای مد برای کودکان شناخته شد. آندره گیلبِرت، طراحی لباسهایی با طرحهای جذاب و خلاقانه را شروع کرد که الهام گرفته از طرحهای موجود در کلکسیونهای دیور برای بزرگسالان بود. این لباسهای شیک و جذاب به سرعت جای خود را در دنیای مد برای کودکان پیدا کردند.
امروزه، برند بیبی دیور در بیش از ۲۵۰ فروشگاه در سراسر جهان به فروش میرسد و طرحهای آن همواره به عنوان نمادی از شیک و زیبایی در دنیای مد کودکان شناخته میشود.
عناصر و جزئیات طراحی لوگوی برند بیبی دیور
عناصر طراحی لوگو برند دیور عبارتاند از:
- نوع فونت:فونت استفاده شده در برند بیبی دیور، فونت نیکولاس کوشین Nicholas Cochin است. این فونت توسط Georges Peignot طراحی شده و توسط URW Type Foundry منتشر شده است. فونت Nicholas Cochin Regular از خانواده فونتهای Serif است و در طراحی متنهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این فونت به دلیل ظاهری کلاسیک و ارگانیک که دارد، برای طراحی لوگوی بیبی دیور که به دنبال یک ظاهر لوکس و با کلاس بود، مناسب بوده است.
- رنگ:
از زمان اولین طراحی لوگوی دیور تا کنون، این برند همواره از یک طرح رنگ مینیمال با استفاده از حروف سیاه و سفید در زمینه سفید استفاده میکند. طراحی شیوهی تکرنگ سیاه و سفید با حروف مینیمال در لوگوی بیبی دیور، نشان میدهد که برند دیور به طراحیهای کلاسیک علاقه دارد و از سبکهای مدرن برای لوگوی خود استفاده نمیکند. - ظاهر:
لوگوی بیبی دیور دارای طرحی ساده و اما شناخته شده است. این لوگو در قالب یک مستطیل به همراه حروف بیبی دیور طراحی شده است که باعث شناسایی آسان و سریع برند میشود. - انعطاف پذیری:
لوگوی بیبی دیور قابلیت استفاده در محصولات مختلف و با اندازهها و رنگهای مختلف را دارد. همچنین با تغییر فونت و رنگ، میتوان به راحتی به ویژگیهای مختلف شرکت بیبی دیور پاسخ داد. - سادگی:
لوگوی بیبی دیور بسیار ساده است و از تمرکز بر روی نوشتار بهره میبرد. این سادگی باعث میشود که لوگوی بیبی دیور به سادگی در ذهن مخاطبان جا بگیرد و به یاد ماندنی باشد.
اثر لوگو بر شناخت برند چیست؟
لوگو یکی از اجزای مهم و حیاتی هویت برند است و بر تشخیص و شناخت برند تاثیر بسزایی دارد. یک لوگو با طراحی مناسب و منحصر به فرد میتواند به صورت بصری نام و شناخت برند را به مخاطبان منتقل کند. لوگو به عنوان نمادی برای برند به کار میرود و در ذهن مخاطبان با نام برند همزمان مرتبط میشود. بنابراین طراحی یک لوگو باید با دقت و با رعایت اصول طراحی گردد، تا در نهایت توانایی شناسایی و تمایز از برندهای رقیب را داشته باشد و شناخت برند را بهبود بخشد.
شعار کریستین دیور
شعار برند بیبی دیور، که هماکنون در زیر لوگوی این برند قرار دارد، “J’adore Dior” است. این عبارت به زبان فرانسه است و به معنی “عاشق دیورم” میباشد. این شعار در واقع یک بازتاب از شعار برند مادر یعنی “J’adore” است که به معنی “عاشقم” است و شعار برند مناسب و خوبی را برای خود انتخاب کرده است.
بازنمایی قدرت برند از طریق لوگو
با توجه به تاریخچه بلند و موفقی که برند دیور دارد، لوگوی بیبی دیور به عنوان یکی از بخشهای حیاتی این برند تشکیل شده است و از مهمترین عواملی است که در شناخته شدن برند تاثیرگذار است. لوگوی بیبی دیور با طراحی ساده و ظریف خود، به عنوان یک نماد شناخت برند به دست آمده و به صورت یکپارچه در تمامی محصولات بیبی دیور مورد استفاده قرار میگیرد.
در نهایت اگر به دنبال ساخت برند شخصی هستید و میخواهید یک لوگوی منحصر به فرد و شناخته شده بسازید، فیدان به عنوان یک پلتفرم آنلاین، میتواند به شما در این راه کمک کند.