آشنایی با برند آندر آرمور از آغاز تا به اوج رسیدن

در دنیای محصولات ورزشی همواره سه برند مشهور آدیداس، نایک و پوما به عنوان برندهای پیشگام شناخته می‌شوند. در این بین برند آندر آرمور (Under Armor) توانسته با به کار بردن شیوه‌های صحیح برندینگ و استراتژی‌های مناسب نام خود را به عنوان برندی جوان در حوزه لوازم ورزشی به ثبت برساند.

موسس آندر آرمور کیست؟

آندر آرمور توسط مدیری جوان به نام کوین پلانک تاسیس شده است. او در زمان تاسیس برند آندر آرمور در سال 1996 تنها 24 سال سن داشت. پلانک در رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه مریلند آمریکا تحصیل کرده بود و به واسطه مهارت‌های ورزشی خود توانست به تیم فوتبال دانشگاه مریلند راه یابد.

تجربه او در دنیای ورزش موجب شد تا ایده ساخت پوشاک ضد تعریق برای ورزشکاران به ذهن او خطور کند. به همین منظور او ایده خود را با تاسیس کمپانی آندر آرمور به مرحله اجرا رساند.

موسس آندر آرمور

نقطه آغاز آندر آرمور

برخلاف قدرت و شهرت امروزی برند آندر آرمور، اولین دفتر این برند در زیر زمین خانه مادربزرگ کوین پلانک تاسیس شد و تولید پوشاک ورزشی ضد تعریق و رطوبت را در همین مکان دنبال کرد. او برای فروش محصولات خود نیز با محدودیت‌های بسیاری مواجه بود.

پلانک محصولات تولیدی خود را در صندوق عقب اتوموبیلش می‌گذاشت و از این طریق به مناطق مختلف برای فروش مراجعه می‌کرد. پس از گذشت یک سال از افتتاح آندر آرمور این برند توانست سودی در حدود 17 هزار دلار را به دست بیاورد که با توجه به شرایط دشوار این برند عدد بسیار خوبی محسوب می‌شد.

چند حقیقت در مورد آندر آرمور

  • در سال 2010 برند آندر آرمور قرارداد اسپانسرینگ را با تام بردی پرافتخارترین بازیکن فوتبال تاریخ آمریکا به ثبت رساند که این قرارداد آندر آرمور را به یکی از بزرگ‌ترین برندهای ورزشی جهان تبدیل کرد.
  • یکی دیگر از تجربه‌های موفق در تبلیغات محصولات آندر آرمور به فیلم «هر یکشنبه کذایی» با بازی آل‌پاچینو و جیمی فاکس بازمی‌گردد.
  • بزرگ‌ترین معامله تاریخ آندر آرمور به قرارداد این تیم با باشگاه تاتنهام هاسپرز مربوط می‌شود.
  • اولین تبلیغ تلوزیونی آندر آرمور با همراهی یکی از هم‌بازیان سابق کوین پلانک در تیم دانشگاه مریلند یعنی اریک اوگبوگو بوده است.
  • کوین پلانک پیش از تاسیس آندر آرمور به مشاغل مختلفی مشغول بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به: گل‌فروشی، فروش تیشرت و فروش دست‌بند اشاره کرد.
همچنین بخوانید :  لوگو برند سارک : از تاریخچه تا آینده، داستانی از خلاقیت و موفقیت این برند جهانی✔

خصوصیات بارز آندر آرمور

سرعت و قدرت دو معیاری است که در تمامی محصولات و تبلیغات آندر آرمور بر روی آن تاکید می‌شود. استفاده از تولیدات این برند استقامت و توانایی ورزشکاران را افزایش داده و موجب می‌شود تا بتوانند در حین فعالیت‌های دشوار ورزشی احساسی راحتی بیش‌تری داشته باشند.

در دوره‌های مختلف باشگاه‌ها و ورزشکاران مشهور متعددی از تولیدات آندر آرمور استفاده کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به: باشگاه تاتنهام، لیورپول، سیدنی استرالیا و ورزشکارانی هم‌چون استفان کری، الکساندر آرنولد و تام بردی اشاره کرد.

در طول سال‌های فعالیت آندر آرمور، این برند همواره استراتژی برندینگ خود را بر روی توجه به سلایق و نظرات مخاطبان و هم‌‌چنین ارائه ایده‌های خلاقانه متمرکز کرده است.

خصوصیات بارز آندر آرمور

تنوع بالای تولیدات آندر آرمور

تولیدات این برند تنها به یک رشته ورزشی خاص محدود نمی‌شود. طیف بسیار گسترده محصولات آندر آرمور در کنار کیفیت بالا موجب شده تا روز به روز به محبوبیت این برند افزوده شود. از جمله محصولات متنوع آندر آرمور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیراهن ورزشی، تی‌شرت، شلوار، شلوارک، جوراب و ابزارهای محافظتی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی ورزشکاران اشاره کرد.

فناوری به کار رفته در تولیدات آندر آرمور

در کنار سیستم ضد تعریق و قابلیت تنفس در تولیدات آندر آرمور فناوری‌های جالب دیگری نیز در محصولات آن به چشم می‌خورد. طراحان این برند متناسب با شرایط آب و هوایی محصولات متنوعی را برای فصول سرد و گرم سال طراحی کرده‌اند.

استفاده از پارچه‌های قابل تنفس موجب شده تا جریان هوا به خوبی از سطح پارچه لباس منتقل شود و میزان تعریق به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین بخوانید :  برند ابرکرومبی اند فیچ | آشنایی با برند ابرکرومبی اند فیچ

طراحی لوگو برند آندر آرمور

امروزه لوگوی برند آندر آرمور بر روی پیراهن ورزشکاران و باشگاه‌های متعددی به چشم می‌خورد. این لوگو در عین سادگی بسیار خلاقانه بوده و توانسته نظر مخاطبان پرشماری را به خود جلب کند. شاید در نگاه اول نتوانید به شکلی دقیق معنای این لوگو را تشخیص دهید.

اما با قدری دقت می‌تواند تو حرف انگلیسی U و A (دو حرف اول نام آندر آرمور) را مشاهده کنید که به صورت متقاطع و برعکس بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. رنگ این لوگو معمولا با توجه به رنگ محصولی که لوگو بر روی آن درج می‌شود، بین مشکی و سفید متغیر است.

لوگو برند آندر آرمور

برندینگ بین المللی آندر آرمور

برند آندر آرمور فروش محصولات خود را تنها به حوزه آمریکا و اروپا محدود نکرده است. این کمپانی با برندینگ هوشمندانه و استراتژی مناسب شعبات مختلفی را در سرتاسر جهان تاسیس کرده است. یکی از اصلی‌ترین مراکز فروش این برند قاره آسیا به شمار می‌آید.

آندر آرمور در شهرهای مختلف ایران نیز شعبات متعددی داشته که از جمله این شهرها می‌توان به: تهران، مشهد، اصفهان، کیش و تبریز اشاره کرد.

برندینگ قدرتمند کلید موفقیت آندر آرمور

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در به موفقیت رسیدن یک برند، به کارگیری استراتژی مناسب است که در برند آندر آرمور می‌توانید این موضوع را به بهترین شکل مشاهده کنید. کیفیت بالا، تبلیغات جذاب و به کارگیری برندینگ عاطفی موجب شد تا مخاطبان آندر آرمور ارتباط عمیقی با این برند برقرار کنند.

شما نیز می‌توانید با به کارگیری تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مناسب مسیر شغلی خود را دستخوش تغییر کنید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است با متخصصان پرسونال برندینگ آی مدیر ارتباط برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی برند آندر آرمور چیست؟

سرعت و قدرت دو معیاری است که در تمامی محصولات و تبلیغات آندر آرمور بر روی آن تاکید می‌شود. استفاده از تولیدات این برند استقامت و توانایی ورزشکاران را افزایش داده و موجب می‌شود تا بتوانند در حین فعالیت‌های دشوار ورزشی احساسی راحتی بیش‌تری داشته باشند.
همچنین بخوانید :  بررسی 0 تا 100 شرایط ثبت علامت تجاری | ثبت آسان نشان تجاری

برندینگ مناسب چگونه موجب به قدرت رسیدن آندر آرمور شد؟

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در به موفقیت رسیدن یک برند، به کارگیری استراتژی مناسب است که در برند آندر آرمور می‌توانید این موضوع را به بهترین شکل مشاهده کنید. کیفیت بالا، تبلیغات جذاب و به کارگیری برندینگ عاطفی موجب شد تا مخاطبان آندر آرمور ارتباط عمیقی با این برند برقرار کنند.

آندر آرمور چگونه به غولی در دنیای محصولات ورزشی تبدیل شد؟

در سال 2010 برند آندر آرمور قرارداد اسپانسرینگ را با تام بردی پرافتخارترین بازیکن فوتبال آمریکایی تاریخ به ثبت رساند که این قرارداد آندر آرمور را به یکی از بزرگ‌ترین برندهای ورزشی جهان تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا