برند آرمانی برند مد جهانی نمادین

برند آرمانی متعلق به طراح جورجیو آرمانی بوده و توسط ایشان بنیانگذاری شده است. فضای بسیار قابل تحسینی در صنعت مد، از طریق طراحی ویژه تم‌ها و گرایش‌های مرتبط با آن را از آن خود کرده که هویت یک برند لوکس را حفظ می‌کند. از ویژگی‌های برند آرمانی می‌توان به شهرت و اعتبار آن در میان برندهای تجاری در صنعت مد و برندهای لوکس اشاره کرد. علاوه بر این این برند جزو با ارزش‌ترین شرکت‌ها در جهان است.

سرگذشت صاحب برند آرمانی و ایجاد برند

آرمانی در شهر پیاچنزا در شمال ایتالیا در سال ۱۹۳۴ به دنیا آمد، سپس به مدت دو سال در دانشکده پزشکی همان شهر به تحصیل پرداخت و بعد از آن به خدمت سربازی رفت و در زمان مرخصی از ارتش در فروشگاه La Rinoscente در میلان به شغلی مشغول شد و این اولین ورود او به صنعت مد بود. آرمانی به عنوان طراح در خانه مد Nino Cerruti در سال ۱۹۶۵ شروع به کار کرد و در همان جا با سرجیو گالئوتی آشنا شده سپس این دو، شرکت خود را در سال ۱۹۷۵ راه‌اندازی کردند.

گستردگی برند آرمانی

از آنجایی که آرمانی، خود یک طرح بود با حواس زیبایی‌شناسی خود لباس طراحی می‌کرد این برند با برندهای فرعی زیادی تحت عنوان نام تجاری جورجیو آرمانی همکاری کرد تا به نیازهای خاص بخش‌های متفاوت بازار پاسخ دهد که در نتیجه آن به یکی از مشهورترین و با کیفیت‌ترین برندهای مد در جهان مبدل شد و خطوط تولید آن تقریباً همه زوایای مرد را پوشش می‌دهد. از جمله لباس شنا، پوشاک، لوازم جانبی، عطر، ساعت، لوازم آرایشی، عینک، کیف و کفش مردانه زنانه و بچه گانه.

آرمانی در آسیا و استرالیا با برندهای لوکس و بازار های متعدد زیادی همکاری می‌کند. فروشگاه Emporio Armani خود را در کنار “The Bund ” قدیمی شانگهای در سال ۲۰۰۴ افتتاح کرد و فروشگاه‌های زیادی را از آن زمان تاکنون در سراسر چین افتتاح کرده است.

فلسفه برند سازی‌های لوکس

برخلاف روش‌های رایج برندسازی، فلسفه برندسازی در کالاهای لوکس و صنعت مد کاملا خاص و ویژه بوده، طوری که بر مبنای شخصیت بنیانگذاری می‌شود. اکثر برندهای مشهور مثل کریستین دیور، ایوسن لوران، ورساچه، گوچی و بسیاری دیگر از برندهای مشهور که تشکیل آن‌ها بر مبنای نام بنیانگذاران آن شکل گرفته است. چون طراحی مهم‌ترین عنصر موجود پوشاک لوکس برای به وجود آوردن و حفظ استراتژی‌های برند مد، سبک فردی این طراحان بسیار اهمیت دارد. در واقع این الگوها و طرح‌های خاص و منحصر به فرد هستند که شخصیت طراح خود را منعکس می‌کنند و به برند هویت می‌بخشند که باعث متمایز شدن آن از سایر برندها می‌شود. بر همین مبنا، مانند بسیاری برندهای دیگر، خانه مد جورجیو آرمانی طبق هئیت و شخصیت خود جورجیو آرمانی شکل گرفت. در واقع این برند از طریق ایجاد طرح‌ها، هویت موسس را به خود می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  بررسی راز موفقیت برند جی اوکس | همه چیز در مورد جی اوکس

اگرچه این جنبه از صنعت مد حس تمایز قوی را برای خانه‌های مد به ارمغان آورد طوری که می‌تواند به شکلی ملموس و بصری منتقل شود، اما تهدیدی جدی نیز محسوب می‌شود. وقتی کل یک برند و خانه مد بر اساس شخصیت و هویت بنیانگذاران ساخته می‌شود، پس از مرگ بنیانگذار، حفظ برند به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود، چیزی که بسیاری از خانه‌های مد در گذشته اخیر متوجه شده‌اند.

طراحی برند مد جورجیو آرمانی

زمانی که یک برند در کسب و کار اصلی خود از طرف مشتریان هدف خود مقبولیت و محبوبیت پیدا کرد، به طور واضح گام بعدی برای این برند، ایجاد یک دوره جدید با سرمایه گذاری در خطوط تولید متفاوت، بخش‌های مختلف و بازارهای همیشه متفاوت است که این شیوه به نظر می‌رسد در بین بخش‌های مختلف صنعتی معمول بوده و جورجیو آرمانی  قدم‌های مشابهی را برای گسترش برند خود انجام داده است.

امروزه طراحی برند آرمانی شامل برند فرعی و شرکتی بوده  که هر کدام مجموعه‌های متفاوتی از مخاطبان هدف و در سطوح قیمتی مختلف ارائه می‌دهند که برخی از آن‌ها شامل:

تصویر امضای جورجیو آرمانی

این مجموعه اصلی پوشاک کلاسیک بسیار با کیفیت است که شامل کت و شلوارهای با برند امضای آرمانی، لباس‌های اسکار و غیره بوده که دارای امتیازات قیمتی فوق‌العاده هستند و اساسا مصرف کنندگان در گروه سنی ۳۵ تا ۵۰ سال را هدف قرار می‌دهند.

امپریو آرمانی

برند Emporio Armani که به ویژه در بخش حرفه‌ای جوان در گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال هدف قرار گرفته، طرح‌های شیک و امروزی را ارائه می‌دهد که با مشتریان هدف مرتبط است.

همچنین بخوانید :  برند پائولو مارک برندی متفاوت | آشنایی بیشتر با برند پائولو مارک

EA7

نماد EA7 از فوتبالیست اوکراینی آندری شوچنکو الهام گرفته شده بود که در آن زمان برای A.C  میلان بازی می‌کرد و پیراهن شماره ۷ را می‌پوشید. این برند برای همه کسانی که سبک خاص را دوست دارند و می‌خواهند تجربه خود را از فعالیت‌های ورزشی به حداکثر برسانند ایجاد شده. این برند مد برای طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها از جمله دویدن، تناسب اندام، گلف و ورزش‌های زمستانی مناسب است.

صرافی آرمانی A/X

این برند قابل استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی خانه مد آرمانی بوده و به عنوان گواهی نهایی بر قدرت برند عمل می‌کند. (A/X) Armani Exchange با ارائه طیف وسیعی از پوشاک لوازم جانبی خود، حس کامل مد مجلل جورجیو آرمانی را به مشتریان ارائه می‌دهد. (A/X) Armani Exchange مدهای معمولی با کیفیت خوب را ارائه می‌دهد که دقیقاً همان چیزی است که بازار انبوه مصرف کنندگان می‌خواهند.

پایداری در محصولات آرمانی

پایداری ارزشی است که به شدت با آرمانی طنین انداز می‌شود. طرح‌های آرمانی با تار و پود یکنواخت و ظریف، همیشه از موادی با دوام درست شده اند تا در روند مد همچنان باقی بمانند، نه اینکه پس از یک فصل دور ریخته شوند. آرمانی برای صنعت مد این مسئله را هدف قرار داده که برند خود را آهسته‌تر رشد دهد اما کیفیت محصولات خود را بالاتر ببرد.

برند آرمانی برند مشهور و با کیفیت

برند آرمانی از جمله برندهایی است که از دهه هفتاد میلادی شروع به کار کرده و اکنون چندین شعبه در سراسر جهان داشته و محصولات متنوع را برای مشتریان خاص هدف خود ارائه می‌دهد. به طور کلی برند آرمانی امتحان خود را پس داده و پتانسیل رشد همچنان وجود دارد. به دلیل پیچیدگی و تمرکز بر کیفیت، همچنان در بین نسل جدید علاقمندان به مد، جذابیت معاصر را دارد. آی مدیر در زمینه توسعه برندینگ و معرفی برندها فعالیت می‌کند تا علاوه بر پیشرفت کسب و کار شما در جهت رشد اطلاعات برند و برندینگ شما قدم بردارد. اکنون بنیانگذار آرمانی موظف است که از نظر استراتژی برند از ارزش ویژه برند قوی خود برای ادامه ایجاد فرصت های جدید در جهت رشد استفاده کند.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

چه چیزی برند آرمانی را از سایر برندها متمایز می‌کند؟

امپوریو آرمانی به دلیل مواد باکیفیت، صنایع دستی استثنایی و طرح‌های نمادین، به طور گسترده‌ای یک برند لوکس محسوب می‌شود . این برند طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله لباس، لوازم جانبی و عطر را ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید :  بررسی مسیر برند بربری(Burberry) از ابتدا تا به امروز

لوگوی آرمانی به چه معناست؟

این نشان دارای یک تصویر هندسی تلطیف‌شده از یک عقاب است که بال‌هایش به سمت بالا و سرش به سمت راست چرخیده است. عقاب از خطوط افقی مشکی تشکیل شده است که حس سبک و خلاقیت را اضافه می‌کند. این پرنده همچنین نماد قدرت و شجاعت است و برند را به عنوان یک برند تأثیرگذار و مترقی نشان می‌دهد.

تشخیص عینک برند آرمانی اصل چگونه است؟

ابتدا باید طراحی و ظاهر لوگوی برند را بررسی کنید که باید ظاهری آراسته و شیک داشته باشد. کد مدل عینک که روی دسته آن درج شده را در گوگل سرچ کنید که باید همان کد نوشته شده روی عینک در سایت‌های معتبر عینک وجود داشته باشد. در آخر می‌توانید با بررسی سایت لوکس اتیکا بارکد عینک را سرچ کنید که اگر عینک اصل باشد، مشخصات محصول در قالب یک فایل pdf در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا