امروزه رقابت بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین کسب وکارها باید برای اطمینان از اینکه در میان انبوه کسب و کارها جلوه کنند، مسیر طولانیتری را باید طی کنند. انجام این کار، باعث سرمایه گذاری روی یک برند قوی و جلب توجه مردم خواهد شد. در این مور که اهمیت برندینگ و تاثیرات آن بر کسب و کار چگونه است؟ باید گفت با برندسازی مناسب، شما این شانس را دارید که بر شیوه درک افراد از کسب و کارتان کنترل داشته باشید، بنابراین بهتر است این موضوع را نادیده نگیرید و برندینگ منحصر بهفردی ایجاد کنید.
دلایل اهمیت برندینگ بر کسب و کار
هر خدماتی در هر محصولی که استفاده میکنید میدانید به دلیل نام تجاری آن است. این پیوندی است که شرکت را به مشتری و بالعکس وصل میکند. برندینگ برای هر شرکت کوچک، استارتاپی، شراکتی و سازمانی ضروری است و فهمیدن این موضوع که چرا برندینگ کسب و کار بسیار مهم است حائز اهمیت است.
به هم پیوستگی
برندینگ لوگو، نام، حضور آنلاین، خدمات یا محصول و جذابیت کسب و کار شما را به مردم پیوند میدهد. مهارتهای بازاریابی را ثابت و محتوا را در همه زمینهها یکسان میکند همچنین یک پیام واضح را برای مشتریان، شراکتهای آینده و رقبای آنها به ارمغان میآورد.
برندینگ سرمایه است
برند یک دارایی است و آنچه به مردم ارائه میدهید، بخش بزرگی از کسب و کار شماست.و به اندازه فروش و درآمد شما دارای ارزش است. موارد زیادی مانند: امور مالی، خلاقیت و زمان در نام تجاری دخیل است. تفاوت بین درآمد/ فروش و بدهی/ واریزی حساب، ایجاد میکند.
تاثیر برندسازی در فروش
وقتی صحبت از فروش میشود، به اهمیت برندینگ و تاثیر آن بر کسب و کار شما اشاره خواهد شد. کسب درآمد شما بر اساس شیوهی عملکرد راهبرهای بازاریابی برندینگ است. مشتریان وسوسه میشوند که از خدمات و محصولات شما به عنوان نمونه استفاده کنند و نظر آنها تعیین میکند که آیا فروش بیشتری داشته باشید یا خیر.
پایبندی به وعدهها
برندینگ در واقع یک اعلامیه است.به طوری که شما باید به ادعاها و وعدههای شرکت عمل کنید. هر چیزی که شرکت بر مبنای آن پابرجاست باید در سراسر سازمان نیز پخش شود. در غیر این صورت کسب و کار شرکت متوقف میشود و مشتریان گیج و پراکنده میشوند. اگر مایل به دادن قولهایی هستید که نمیتوانید به آنها عمل کنید، بهتر است آن را در برند خود بیان نکنید.
ادراک در برندینگ
برندینگ به گونهای است که به شرکتها فرصت این را میدهد تا کسب و کار شما را همانگونه که هستید به مشتریان نشان دهد. این فرصتی است که به شرکت اجازه میدهد در مورد خدماتی که نمایندگی میکند، صادق باشد. ظاهر، احساس و پیام منتقل شده شما را از بقیه برندهای مخفی جدا میکند.
اولویت برند نسبت به سایر برندها
مردم بیشتر به شرکتهای دارای برند وابسته هستند تا شرکتهایی که آن را ندارند. برندها پیوندی مملو از خاطرات خوب و لحظات خوب به وجود میآورند و مشتریان هرگز آن را فراموش نمیکنند. این ارتباط را نمیتوان استراتژی کرد و در واقع این موضوع اتفاق میافتد.
وفاداری مشتریان و استقبال همیشگی آنها
یک برندینگ خوب وفاداری مشتری را ایجاد میکند. مشتریان وفادار در لحظات خوب و بد به حمایت شما ادامه خواهند داد. آنها برند شما را به افرادی که میشناسند معرفی میکنند. تاثیرگذاری آنها افراد جدیدی را به شرکت شما جذب میکند.
اعتماد سازی برند برای مشتریان
همانطور که مشتریان با کسب و کار شما آشنا میشوند، شروع به اعتماد به شما خواهند کرد. برای ایجاد اعتماد، باید برای مشتریان دلیلی بیاورید تا خدمات و محصولات شما را امتحان کنند. برندینگ باید به درستی انجام شود زیرا اولین مشتریان تعیین میکنند که چه تعداد بیشتر (یا کمتر) مشتری جذب خواهید کرد. خدمات استثنایی به مشتریان با تجربه برند شما، محصول، خدمات و ارتباطات آنلاین مثبت در شبکههای اجتماعی باعث میشود که برای کسب اطلاعات بیشتر به خدمات شما مراجعه کنند.
برندینگ و آینده نگری
برندینگ قادر است در اکثر فروشگاهها به مشتریان زیادی دسترسی پیدا کند. دسترسی به افراد آنلاین، آفلاین، بازارهای تخصصی و موبایل از مهم ترین دستاورد آن است. فروش محصولات و خدمات شما هم اکنون و در آینده از دیگر دستاوردهای آن است.
حفاظت در برابر کپی رایت
برندینگ از شما در برابر رقبایی که خواهان موفقیت شما نیستند محافظت میکند و مشکلی برای کپی رایت نخواهید داشت. رقبای شما قادر هستند محصولات مشابهی تولید کنند ولی این موضوع سبک و اصالت شما را از بین نمیبرد.
تاثیرات برندینگ بر کسب و کار شما
ما در مقاله پیش در مورد اینکه چگونه برندسازی کنیم صحبت کردیم.حال آنکه برند شما در واقع هویتی است که باعث آشنا شدن مشتریان با آن میشود. اهمیت برندسازی در کسب و کار شما قابل اغراق نیست. برندینگ نحوه درک مشتریان از شما و طرح اولیه کسب و کار است. برندسازی شرکت معمولا با لوگوی جدید شرکت شروع میشود. اغلب، شرکتها اهمیت برندینگ و تاثیرات آن بر کسب و کار شرکت خود را درست درک نمیکنند. آشنایی با تاثیرات برندینگ میتواند در این راستا برای شما راهگشا باشد.
شناخت کسب و کار شما با افراد بیشتر
یکی از بدیهی ترین دلایل نیاز کسب و کارها به برندینگ، کمک به آنها برای شناخته شدن بیشتر است. اگر برندینگ قوی برای کس بو کار خود داشته باشید، طبیعتا افراد بیشتری به آن نسبت به سایر کسب و کارها خواهد داشت. این نکته قابل ذکر است که هر کسب و کاری که برندینگ منسجمی نداشته باشد، در طولانی مدت در ذهن شخصی باقی نمیماند. با این وجود، هر کسب و کار با استفاده از عناصری مانند لوگوی مخصوص، رنگهای جذاب و دیگر عناصر بصری میتواند برند خود را در ذهن مخاطب ثبت کند.
احتمال دارد شخصی برند شما را برای یک لحظه ببیند، اگر برند شما به شکلی مثبت ظاهر شود، احتمال فراموشی آن کم است، حتی اگر آن شخص هنوز قادر به استفاده از آن خدمات و محصولات شما نباشد. بالاخره زمانی که آنها قادر به استفاده از محصولات شما شوند، اگر برند قوی داشته باشید، برند شما در ذهن آنها باقی خواهد ماند و در نتیجه به شما مراجعه میکنند.
نام تجاری میتواند به ایجاد اعتماد مشتری کمک کند
اعتماد مخاطبان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که میتوانید به عنوان یک تجارت داشته باشید، اما به دست آوردن آن همیشه آسان نیست. اگر کسب و کاری عناصر اصلی برندینگ را از دست داده باشد، برای جلب اعتماد مخاطبان، کارش سختتر خواهد شد. بدون برندینگ، قادر نخواهید بود از سایر عوامل برای نشان دادن کسب و کارتان استفاده کنید.
بدیهی است که اعتماد به کسب و کار با نام تجاری مشخص و حرفهای، نسبت به کسب و کاری که فاقد برندینگ باشد، آسانتر است. نام تجاری شما، اعتبار کسب و کارتان را به مشتریان بالقوه نشان میدهد. در واقع برندینگ سرمایه گذاری است که کسب و کار شما برای خود داشته است و مشتریان متوجه این تلاش شما در جهت ایجاد نام تجاری خواهند شد.
شما میتوانید تبلیغات خود را بهبود بخشید
بدون تبلیغات کسب و کار شما قادر به پیشرفت زیادی نخواهد بود. برندینگ و تبلیغات دست به دست هم میدهند. قبل از شروع هر اقدامی در جهت تبلیغات موثر، ابتدا باید روی ایجاد برند خود تمرکز کنید. تبلیغ کسب و کار شما در واقع هویت و ارزش کسب و کار شما را نشان میدهد. اگر بدون برند ماندگار تبلیغات انجام میدهید، فرصتهای بسیار خوبی را برای ایجاد یک کمپین موثر از دست خواهید داد. گنجاندن برند در تبلیغات شما به افزایش شناخت برند شما زمانی که همه آنها با هم گره خورده است کمک میکند.
برای کارمندان شما عالی است
برندینگ باعث ایجاد ارزش در داخل شرکت شما میشود. البته هدف شما افزایش علاقه کارمندانتان به کار در شرکت شما و ایجاد حس اینکه بخشی از یک تیم قوی هستند، است. شرکتی با برندینگ عالی کار آسانتری خواهد داشت که کارکنان احساس کنند با رویکردی فراتر از یک شغل مشغول هستند.
اگر پوشاک و وسایل دارای برند و همچنین خدماتی که شامل ظاهر کل فضای اداری شما میشود را رعایت کنید، باعث افزایش انگیزه تیم شما خواهد شد. همچنین اگر بتوانید در کارمندان خود به وسیله برندینگ، حس وحدت ایجاد کنید، در نتیجه قادر خواهید بود نتایج عالی را در مشاهده کنید.
برندسازی مشتریان وفادار ایجاد میکند
مسلما شما خواستار مشتریانی نیستید که فقط برند شما را بشناسند و یک بار از کسب و کار شما استفاده کنند، بلکه مشتریان وفادار میخواهید. شما با برندینگ خوب قادر خواهید بود، جنبهی واقعیتری به برند خود دهید و ارتباط برقرار کردن مشتریان با شرکت شما نسبت به کسب و کاری که صرفا تجاری است، بیشتر است.ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، از نتایج برندینگ است.
برندینگ، عاملی مهم در جهت رشد کسب و کار شما
مهمترین عامل در هر کسب و کار، برند آن است.پیش از این استراتژی برندینگ را مورد بحث و بررسی قرار دادیم در نگاه اول به برند، ممکن است فکر کنید که فقط از لوگو و رنگ تشکیل شده، اما در واقع برند شما هویت کسب و کار شما را نشان میدهد. برند شما به شما شخصیت میبخشد. همیشه برندینگ، از ارکان اصلی هر تجارت بوده، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.
با رسانههای اجتماعی، مصرف کنندگان هر روز در برندهای جدید غرق میشوند. این موضوع میتواند برای مصرف کنندگانی که گزینههای زیادی دارند و میتوانند برای یافتن بهترین گزینه تحقیق کنند، عالی باشد، اما کار را برای کسب و کارهای مختلف سخت تر میکند. اهمیت برندینگ و تاثیرات آن بر کسب و کار مخاطبان بسیار مهم است که باید برای توسعه کسب و کار خود آن را در اولویت تجارت خود قرار دهید.