بهترین روش های معرفی محصول

در گذشته معرفی محصول به دلیل تنوع کم محصول، کوچک بودن بازار، نبود فروش آنلاین، کمبود اطلاعات مشتری و نداشتن رقیب کار بسیار دشواری نبود. در زمان‌های قدیم خرید محصول به روش‌های سنتی بود، یعنی فروشنده محصول جدیدی را ارائه می‌داد و مشتری هم به مغازه مراجع می‌کرد و چون محصول برایش جدید بود، اگر به آن نیاز داشت، خرید می‌کرد و اگر نیاز نداشت هم از مغازه خارج می‌شد. احتمال اینکه محصول را در اینستاگرام یا گوگل جست‌و‌جو کند کم بود.

زمان مناسب برای فروش محصولات

تغییر شیوه‌های بازاریابی با روش‌های معرفی محصولات رابطه مستقیمی دارد و همدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. امروزه فرایند معرفی و فروش یک محصول جدید مراحل مخصوص به خود را دارد، باید استراتژی داشته باشید که بازار هدف را با محصول آشنا کند و استفاده از محصول شما مزیت‌هایی برای خریدار ایجاد کند.

معرفی ویژگی های محصول به مشتری

نحوه معرفی خدمات و محصولات به بازار نقش مهمی در موفقیت فروش آن‌ها ایفا می‌کند. اگر به کسب‌وکار‌های کوچک و فاقد سوددهی دقت کرده باشید، محصولاتی باکیفیت و متناسب با نیاز بازار تولید می‌کنند، اما تنها به این دلیل که روش درستی برای معرفی محصولاتشان ندارند، نمی‌توانند سهم خوبی از بازار را به دست آورند.

دقت داشته باشید که محصولات دقیقاً باید متناسب با نیاز مشتریان باشد به عبارت دیگر شما باید به بازار هدف خود اهمیت دهید. شما باید در بازار تحقیق کنید تا بازار هدف را دقیقاً پیدا کنید. در مقالات بعدی در مورد تحقیق بازار بیشتر صحبت می‌کنیم.

بازار هدف را با مثال ساده‌ای برای شما شرح می‌دهیم. تصور کنید در بازار در روز‌های نزدیک مهر و بازگشایی مدارس فردی به دنبال لوازم تحریر می‌باشد و شما در این حین به او مبلمان راحتی منزل را معرفی کنید، توجه او به عنوان مشتری اصلاً به توضیحات شما جلب نمی‌شود هر چند شما از بهترین روش‌های تبلیغ و جذاب‌ترین ویدئو و تیزر‌ها استفاده کنید. پس باید محصولات را در موقعیت درست به مشتری هدف محصول معرفی کنید.

اگر شما به عنوان شخصی که محصولی را برای ارائه دارد، سازمان یا مجموعه کوچکی که قرار است در آینده تبدیل به سازمان شود در حال خواندن این مقاله هستید، شما نیازمند استفاده از راهنمایی از مدیر محصول هستید. سازمان‌ها بسته به میزان بزرگی و محصول محور بودنشان و … به تخصص مدیر محصول نیاز دارند.

معرفی ویژگی های محصول به مشتری

مراحل معرفی یک محصول

مراحل معرفی یک محصول به بازار عبارت است از:

آماده‌سازی، چند ماه قبل از ارائه محصول شروع می‌شود و به منظور برانگیختن کنجکاوی مخاطبان است.
پیش از معرفی، یک ماه قبل از معرفی محصول شروع می‌شود و کمپین‌هایی چون پیش‌فروش و تخفیف اولین خریداران و… را در بر می‌گیرد تا بازار را تحریک کند.
معرفی، زمان عرضه محصول به بازار انجام می‌شود و می‌تواند با استراتژی‌های بازاریابی همراه باشد، مثلا تا یک ماه بعد از عرضه چند درصد تخفیف داشته باشد.
بعد از معرفی، شامل استراتژی‌هایی مثل گارانتی یا خدمات پشتیبانی است که مشتریان را به تداوم خرید از برند ترغیب می‌کند.

همچنین بخوانید :  برند دولچه و گابانا | تحلیل برندی محبوب نه معروف در بین مردم دنیا !👌

پرسونای مخاطب و بازار هدف

پرسونای خریدار و بازار هدف در معرفی محصول نقش مهمی دارد برای مثال اگر محصول ما لوازم تحریر است، باید بدانیم که هزینه خرید این لوازم را والدین دانش آموزان پرداخت می‌کنند. هر محصولی که در دنیا تولید می‌شود مشتری و بازار هدف خود را دارد پس باید به این نکته توجه کرد که محصولات را به چه کسانی باید معرفی کرد. با روش‌های درست باید پرسنای خریدار و مشتری را تعیین کرد تا دقیقاً محصولات را به همان افراد معرفی کنید.
چنانچه علاقه مند هستید برای مطالعه مقاله بررسی گام به گام پرسونال برندینگ اینجا کلیک کنید!!

زمان مناسب برای فروش محصولات

خود را در نقش فروشنده دستکش چرمی زمستانی تصور کنید که می‌تواند این محصول را با قیمت مناسب و رقابتی به بازار عرضه کند. همچنین برای معرفی این محصول با کمک بهترین متخصصین بازاریابی و فروش، کمپینی با رعایت تمام فاکتور‌های جذب مشتری طراحی کرده‌اید. اگر این کمپین در فصل تابستان اجرا شود، چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ چند درصد از افراد در فصل تابستان به فکر خرید دستکش چرمی زمستانی هستند؟

در هنگام فروش باید به عوامل حیاتی مانند زمان فروش و مشتری (بازار هدف و پرسونای مخاطب) دقت کنید. به همین دلیل است که استراتژی فروش و معرفی هیچ دو کالایی شبیه به هم نیست و در جزئیات یا کلیات باهم تفاوت دارند.

در معرفی محصول به مشتری به نکات زیر توجه کنید:

جلب اعتماد مشتری

هنگامی که می‌خواهید محصولی را معرفی کنید جلب اعتماد مشتری نقش مهمی را ایفا می‌کند. یکی از دلایلی که بعضی مشتری‌ها تبدبل به مشتری وفادار می‌شوند جلب اعتماد آنهاست. گاهی مشتریان در اعتماد کردن و خرید محصول دچار تردید و شک می‌شوند. بار‌ها برای خودمان پیش آمده است که در هنگام خرید دو دل هستیم. در چنین شرایطی به عنوان فروشنده یا شخصی که محصولی را ارائه می‌دهد چه راهکاری را باید انجام داد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم جلب اعتماد مساوی است با ارائه اطلاعات. زمانی که مشتری دچار تردید است او را آگاه کنید به او اجازه مقابسه با سایر محصولات را بدهید تا درک کند محصول شما دارای کیفیت و مزایای بیشتری است تا با اعتماد خرید کند. در هنگام تعریف از یک محصول نباید زیادروی کرد، و نباید طوری از محصول گفت که مشتری در دوراهی شک و تردید قرار گیرد.

همچنین بخوانید :   چگونه برندینگ کنیم؟ چگونه برندینگ کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن

بسته‌بندی محصول

بسته‌بندی محصول چیزی است که مشتری با چشم خود عیناً می‌بیند و اگر محصول هدیه او برای کس دیگری باشد بسته‌بندی اهمیت بیشتری برای او دارد. بسته‌بندی احترام شما به مشتری را نشان می‌دهد. اینکه شما چه قدر برای او ارزش قائل هستید. حتی در فروش مجازی از طریق سایت و مخصوصاً اینستاگرام به بسته‌بندی محصول دقت کنید. سعی کنید در بسته‌بندی‌ها از‌ ایده خلاقانه برای معرفی محصول استفاده کنید. برای مثال خیلی از فروشنده‌ها از برچسب‌هایی با نام برند و لوگو شخصی خود استفاده می‌کنند.

بسته‌بندی محصول

نمونه متن معرفی محصول

در زیر نمونه ای از متن معرفی محصول آورده شده که در آن به معرفی دسر پاناکوتا تولید شرکت کاله می‌پردازد.

تو این روزهای پر استرس ، هممون نیاز به چیزهایی داریم که حالمون رو خوب کنه.
مزه ی خوب یکی از اون مواردیه که شادمون میکنه. ما در کاله سعی کردیم تا با تولید دسرهای پاناکوتا مزه های خوب رو به خونه های شما بیاریم تا در لحظات شاد شما شریک باشیم.
دسرهای پاناکوتای کاله رو می تونید از هر فروشگاه مواد غذایی سراسر کشور تهیه کنید.

معرفی محصول موفق

اریک رایس یکی از موسسان و مدیر ارشد فناوری شرکت IMVU در کتاب استارت‌آپ ناب – The Lean Startup، درباره این مساله صحبت می‌کند که دراپ باکس چگونه با نشان دادن محصولش در یک ویدیو، به مساله پایداری در بازار پاسخ داد. هاستون و تیمش، برای آنکه به این پرسش پاسخ دهند که آیا مشتریان حاضرند از این برنامه برای همگام سازی فایل‌ها استفاده کنند و در برابر دریافت این سرویس پول پرداخت نمایند، مجبور بودند از شرکت خارج شوند و از کاربران واقعی بخواهند محصول را تجربه کرده و بازخورد ارایه کنند. این تیم به‌جای آنکه بدون داشتن هیچ سرنخی درباره استفاده مردم از این محصول، سرورها را زیر و رو کند و شبکه‌ای بسازند که دسترسی بالا و تاخیر (لتنسی) پایینی داشته و همیشه آنلاین باشد، تصمیم گرفتند روش دیگری را امتحان کنند.

معرفی محصول در اینستاگرام

معرفی و فروش یک محصول جدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیازمند انجام مراحلی است که عبارتند از:

  • مشخص کردن مشتریان هدف
  • ایجاد هشتگ
  • داستان سرایی
  • نیم نگاهی به پشت صحنه
  • همکاری با هنرمندان یا مشاغل محلی
  • استفاده از تیزرهای ویدئویی
  • کمک گرفتن از افراد تأثیرگذار
  • خلاق باشید
  • استفاده از برچسب شمارش معکوس
  • هدیه در نظر بگیرید
  • مسابقه برگذار کنید
همچنین بخوانید :  چگونه می‌توانید با برگزاری رویدادها و حملات تبلیغاتی نام برند خود را به اوج برسانید؟

نتیجه گیری

امروزه معرفی اصولی و صحیح محصول به یکی از دغدغه‌های مهم کسب و کارها تبدیل شده است. برای آنکه یک محصول با استقبال مخاطبان مواجه شود و فروش مناسبی داشته باشد، باید روش‌های مناسب معرفی محصول در مورد آن به کار برود.

برای معرفی حرفه‌ای یک محصول می‌توان راه‌کارهای مختلفی نظیر: توجه به زمان معرفی، توجه به پرسونال مخاطب، بسته بندی مناسب، استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتال و … اشاره کرد که به طور کامل در این مقاله به آن پرداخته شد.

امروزه برقراری ارتباط با مخاطب و یافتن مخاطبان وفادار به امری دشوار تبدیل شده است، به همین دلیل باید بتوانید به شکلی اصولی و حرفه‌ای اثری ماندگار در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید. تیم تخصصی آی مدیر، به عنوان مجموعه‌ای متخصص در حوزه برندسازی شخصی، مسیر موفقیت را برای شما هموار می‌کند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت خدمات مشاوره رایگان، می‌توانید همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

پرسونای مخاطب چیست؟

پرسونای مخاطب، به میزان شناختی که شما از مخاطبان هدف خود و نیازها و سلایق آن‌ها دارید اشاره دارد.

اولین مرحله در معرفی محصول چیست؟

آماده سازی اولین مرحله در معرفی محصول است که چند ماه قبل از ارائه محصول شروع می‌شود و به منظور برانگیختن کنجکاوی مخاطبان است.

معرفی محصول در اینستاگرام از چه طرقی امکان پذیر است؟

از روش‌های معرفی محصول در اینستاگرام می‌توان به: ایجاد هشتک، داستان سرایی، همکاری با افراد مشهور، در نظر گرفتن هدیه برگزاری مسابقه و … اشاره کرد.

بسته بندی محصول چه چیزی را برای مخاطبان نمایان می‌کند؟

بسته بندی یک محصول نشان دهنده میزان احترام و ارزشی است که شما برای مخاطبان خود قائل هستید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا