انواع برندسازی شخصی و ویژگی هر کدام از مدل های برندسازی شخصی

امروزه بخش مهمی از زندگی‌ها به برقراری ارتباط با سایر افراد در به صورت حضوری و غیر حضوری اختصاص یافته است. شیوه برقراری ارتباط و نحوه ارائه دادن شخصیتی متمایز به مخاطب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در زندگی شخصی و شغلی شما نقش مهمی را ایفا می‌‌کند. برای برقراری ارتباطی موثر باید پیش از هر چیز با انواع برندسازی شخصی آشنا بوده و از این طریق می‌توانید نام خود را به عنوان فردی قابل اعتماد در ذهن مخاطب حک کنید.

بررسی انواع برندسازی شخصی چه اهمیتی دارد؟

بررسی مدل‌های مختلف برندسازی شخصی اهمیت بسیار بالایی داشته و نقشی کلیدی را در روابط شما با سایرین ایفا می‌کند. از مهم‌ترین دلایل اهمیت این موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شده و در ذهن افراد به صورت منحصر به فردی شناخته شوید.
  • یک برند شخصی قوی به شما اعتماد و اعتبار بیش‌تری بخشیده و شما را به عنوان فردی متخصص به مخاطبان معرفی می‌کند.
  • آشنایی با نواع پرسونال برندینگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکلی موثرتر با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و پیام‌هایتان را به شکلی واضح و درست به آن‌ها منتقل کنید.
  • پرسونال برندینگ شما را به فردی موثر و شخصیتی قدرتمند تبدیل کرده و به شما اجازه می‌دهد تا در جامعه و محیط اطرافتان تاثیرگذار باشید.

5 مورد از مهم‌ترین انواع برندسازی شخصی

برندسازی شخصی می‌تواند به شکل‌ها و روش‌های مختلفی صورت بگیرد که هر کدام کارایی و بازدهی متفاوتی را به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید پس از بررسی انواع مختلف برندسازی شخصی بر مبنای شرایط و ارزش‌هایی که برای خود تعیین کرده‌اید، نوع مناسب را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید :  اسم برای ثبت برند + نکات مهم هنگام انتخاب اسم برند

در ادامه به برخی از رایج‌ترین مدل‌های برند سازی شخصی اشاره می‌شود:

· برندسازی محتوا (Content Branding)

این نوع از برندسازی شخصی بر روی تولید محتوای ارزشمند و منحصر به فرد متمرکز است. در این شیوه، فرد با ایجاد و انتشار محتواهای باکیفیت در بلاگ‌ها، سایت‌های شخصی، ویدئوها، پادکست و شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان فردی متخصص به مخاطبان شناسانده و نظر آن‌ها را جلب می‌کند.

برندسازی محتوا

· برندسازی تخصصی (Expert Branding)

در برندسازی تخصصی تمرکز بر تخصص و مهارت‌های بارز شخص در زمینه‌ای مشخص بوده و با تاکید بر دانش و تجارب می‌تواند نام خود را به عنوان یک متخصص در دیدگاه دیگران تثبیت کرده و به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زمینه مد نظر آن‌ها تشخیص داده شود.

· برندسازی استعداد (Talent Branding)

اگر تصور می‌کنید که در زمینه خاصی استعداد دارید؛ اما هنوز تجربه و تخصص کافی را در این حوزه کسب نکرده‌اید، می‌توانید با تکیه بر استعدادهای خود، برندسازی شخصی را سازماندهی کرده و با نمایش استعدادها از طریق ویدئو، عکس، پادکست و محتوای متنی مهارت‌های خود را نمایان کنید.

برندسازی استعداد

· برندسازی بر اساس سبک زندگی (Lifestyle Branding)

یکی دیگر از انواع برندسازی شخصی، برندسازی بر اساس سبک زندگی بوده که در آن بر روی سبک زندگی، ارزش‌ها، عقاید و تمایلات فرد تمرکز شده و با ایجاد یک تصویر مشخص و جذاب از سبک زندگی خود به عنوان الگویی الهام‌بخش برای سایر افراد شناخته می‌شوید.

· برندسازی شبکه ای (Networking Branding)

در برندسازی شبکه‌ای بر توسعه و حفظ روابط بر اساس شبکه‌سازی متمرکز شده و با برقراری ارتباط قوی با افراد مختلف، ساختاری از افراد هم‌راستا و حامی با اهداف و ارزش‌هایتان را به ارمغان می‌آورد. این افراد می‌توانند به شما در جذب فرصت‌های جدید و گسترش شبکه ارتباطی کمک کرده و شخصیت شما را بهبود می‌دهند.

همچنین بخوانید :  برند سازی برای زعفران | برندینگ طلای سرخ

برندسازی شبکه ای

چگونه می توان بهترین نوع برندسازی را انتخاب کرد؟

گستره وسیع انواع مختلف برندسازی شخصی موجب شده تا انتخاب نوع مناسب آن امری دشوار به نظر برسد؛ اما شما می‌توانید با در نظر گرفتن برخی از موارد و تحلیل و بررسی آن‌ها بهترین الگوی پرسونال برندینگ را برای خود انتخاب کنید.

برای رسیدن به این هدف پیش از هر چیز باید هدف خود از ورود به حوزه برندسازی را مشخص کرده، سپس ابزارها و امکانات خود را بررسی کنید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این دو مورد و تعیین دقیق ارزش‌های خود به شکلی موفق به حوزه برندسازی شخصی وارد شده و آینده‌ای روشن را برای برند خود رقم بزنید.

اگر از تجربه‌ لازم در حوزه برندسازی برخوردار نیستید یا اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید، می‌توانید برای انتخاب نوع مناسب برندسازی به کارشناسان حوزه برندینگ مراجعه کرده و پس دریافت مشاوره در این حوزه فعالیت خود را آغاز نمایید.

موفقیت در برندسازی شخصی به روشی آسان

برندسازی شخصی اولین قدم برای حرفه‌ای شدن و یافتن هویتی متمایز است. رسیدن به این هدف نیاز به تدوین استراتژی مناسب و تحلیل دقیق شرایط و امکانات دارد. شما می‌توانید با راهنمایی‌های مشاوران حوزه برندینگ موفقیت را برای خود به ارمغان بیاورید.

برندسازی شخصی

متخصصان آی مدیر با تجربه سال‌ها حضور موفق در حوزه برندینگ تمامی تجارب خود را در اختیار شما قرار داده و پس از آنالیز دقیق شرایط بهترین مسیر را برای رسیدن به قله‌های موفقیت مشخص می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید همین حالا با مشاوران آی مدیر تماس برقرار نمایید.

اولین پلتفرم ساخت پروفایل شخصی آی مدیر
اگر شما نیز می‌خواهید از خدمات برندسازی شخصی با بهترین کیفیت و تحت نظر افراد متخصص بهره‌مند شوید، می‌توانید همین حالا فرایند برندسازی را تحت نظر متخصصان مجموعه آی مدیر آغاز نمایید. برای ثبت نام در آی مدیر کافیست از طریق دکمه زیر در پلتفرم آی مدیر ثبت نام کنید و برند شخصی خود را رایگان بسازید.

سوالات متداول

انواع برندسازی شخصی شامل چه مواردی می‌شود؟

از انواع روش‌های برندسازی شخصی می‌توان به: برندسازی محتوا، برندسازی تخصصی، برندسازی استعداد، برندسازی بر اساس سبک زندگی و برندسازی شبکه‌ای اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  مهم ترین و بهترین استراتژی برندسازی شخصی در دنیای دیجیتال💖

برندسازی محتوا بر چه حوزه‌ای متمرکز است؟

این نوع از برندسازی شخصی بر روی تولید محتوای ارزشمند و منحصر به فرد متمرکز است. در این شیوه، فرد با ایجاد و انتشار محتواهای باکیفیت در بلاگ‌ها، سایت‌های شخصی، ویدئوها، پادکست و شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان فردی متخصص به مخاطبان شناسانده و نظر آن‌ها را جلب می‌کند.

برای افرادی که دارای استعداد هستند؛ اما هنوز به تخصص لازم دست پیدا نکرده‌اند، چه نوعی از برندسازی شخصی مناسب‌تر است؟

اگر تصور می‌کنید که در زمینه خاصی استعداد دارید؛ اما هنوز تجربه و تخصص کافی را در این حوزه کسب نکرده‌اید، می‌توانید با تکیه بر استعدادهای خود، برندسازی شخصی را سازماندهی کرده و با نمایش استعدادها از طریق ویدئو، عکس، پادکست و محتوای متنی مهارت‌های خود را نمایان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا